Xtc effect verminderd

Loisuwu

Newbie
Halloo, ik ga morgen avond xtc gebruiken, de laatste keer xtc was met nieuwjaar 2020 (4 maanden geleden) Maar toen ik gebruikte had ik het effect van xtc niet waardoor is gebleken dat ik waarschijnlijk teveel xtc heb gebruikt en dus het effect niet voelde. Nu is mijn vraag, ga ik nu wel energiek zijn en het effect beter voelen?

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @Loisuwu ,

welkom op het forum. Goed dat je 4 maanden pauze hebt genomen. Dat zou normaal gesproken genoeg moeten zijn om het effect weer goed te voelen. Als je xtc in het verleden echt misbruikt hebt (te vaak en/of teveel per keer) dan is de kans aanwezig dat het effect toch tegen gaat vallen. sommigen hebben de “magie” zelfs permanent verloren daardoor.

Kun je ons vertellen hoe vaak en hoeveel mg je vroeger gebruikte?

Loisuwu

Newbie
Dat ligt dan aan je dosis. En hoe vaak gebruik je?

morgen ga ik 2 pillen halen en begin met kwartje. Ik heb nu 4 maanden niet gebruikt, en heb in het verleden wel vaker xtc gebruikt. Paar keer in de maand voor een korte tijd.

Spyro

DF-koning
morgen ga ik 2 pillen halen en begin met kwartje. Ik heb nu 4 maanden niet gebruikt, en heb in het verleden wel vaker xtc gebruikt. Paar keer in de maand voor een korte tijd.
Zijn je pillen getest? Anders weet je nog niet hoeveel je inneemt met een kwartje natuurlijk.

FerdFatoehaus

Badass junkie
En dit helpt ook niet echt:

ja ik het verleden heb ik echt wel 3 keer per week gebruikt (in de zomervakantie) maar ik ben daarna 3 maanden gestopt ermee, heb het niet laten testen maar ik heb die pillen al eerder gebruikt en toen ging ik er altijd gewoon goed op

Loisuwu

Newbie
Hoi @Loisuwu ,

welkom op het forum. Goed dat je 4 maanden pauze hebt genomen. Dat zou normaal gesproken genoeg moeten zijn om het effect weer goed te voelen. Als je xtc in het verleden echt misbruikt hebt (te vaak en/of teveel per keer) dan is de kans aanwezig dat het effect toch tegen gaat vallen. sommigen hebben de “magie” zelfs permanent verloren daardoor.

Kun je ons vertellen hoe vaak en hoeveel mg je vroeger gebruikte?

ik heb in 2019 (zomervakantie) voor het eerst xtc gebruikt, dus ik heb van juli tot september (3 maanden lang) heb ik ongeveer 3/4 keer xtc gedaan per maand. Daarna heb ik niks meer gebruikt tot nieuwjaar 2020 toen had ik 1 pil op.

Loisuwu

Newbie
In oudere posts geef je aan anti psychotica te nemen. Dat gaat over het algemeen niet zo goed samen met mdma.

ow echt? Bedankt voor je reactie, ik heb in het verleden ook al vaker xtc gebruikt met mijn medicijnen, had het effect gewoon goed. heb het er ook over gehad met me psychiater En hij zei dat het elkaar kan versterken

FerdFatoehaus

Badass junkie
ow echt? Bedankt voor je reactie, ik heb in het verleden ook al vaker xtc gebruikt met mijn medicijnen, had het effect gewoon goed. heb het er ook over gehad met me psychiater En hij zei dat het elkaar kan versterken

Het kan dus ook de werking van mdma verminderen, en daardoor was je vorige keer misschien niet zo effectief.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ga ik nu wel energiek zijn en het effect beter voelen?
MDMA is een beetje atypsich wat betreft stimulerende eigenschappen. Technisch gezien is MDMA een stimulant. Maar in de praktijk geeft het juist een kalmerende roes. Veel mensen hebben de associatie tussen MDMA, XTC en dansfeesten, en verwachten dan dat je de hele avond energie voor 10 hebt om door te blijven dansen. Maar dat is niet per se het effect wat MDMA geeft. Veel vaker beland je ergens op een bankje ofzoiets en zit je de hele tijd tevreden te praten. Slapen lukt dan niet, maar het is ook niet zo dat je staat te springen.

Een klein deel van de mensen wordt juist loom van MDMA. Dat is op zich niet zo'n gekke uitwerking.

Dus het is ook een deel verwachtingsmanagement denk ik.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Gebruikte je in de zomervakantie 2019 dan ook anti psychotica?
Is het misschien een optie om een korte tijd te stoppen met de medicijnen, zodat de xtc beter werkt?

Ik dacht eerst dat de xtc niet meer werkte bij je omdat je xtc misbruikt hebt. Maar een paar maanden is relatief kort. Ik ben benieuwd alles zich hersteld heeft en of je toch nog kan genieten van xtc.

Wel zou ik meteen beginnen met minimaal 125 mg, aangezien de startdosis bij xtc zo belangrijk is. Anders kom je er de hele avond niet lekker in.
Laat je nog even weten hoe het gegaan is?

Sterocco

Newbie
Hallo,

Zelf gebruik ik ook wel eens xtc. Altijd bij 1 persoon. Eerste keer laten testen, zat geen rotzooi in. Zij zo'n 280mg.

Alleen..

Er zat 6 maand tussen en voelde niks. Heb met de normale tussenpozen gewerkt en totaal 3 gedaan.. Maar echt niks..

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Maja, deze keer waren de pillen wss van een andere batch? Misschien zat er wel helemaal geen mdma in. Dat ze de eerste keer goed waren, zegt toch niks?

KetaKech

Belezen gebruiker
MDMA is een beetje atypsich wat betreft stimulerende eigenschappen. Technisch gezien is MDMA een stimulant. Maar in de praktijk geeft het juist een kalmerende roes. Veel mensen hebben de associatie tussen MDMA, XTC en dansfeesten, en verwachten dan dat je de hele avond energie voor 10 hebt om door te blijven dansen. Maar dat is niet per se het effect wat MDMA geeft. Veel vaker beland je ergens op een bankje ofzoiets en zit je de hele tijd tevreden te praten. Slapen lukt dan niet, maar het is ook niet zo dat je staat te springen.

Een klein deel van de mensen wordt juist loom van MDMA. Dat is op zich niet zo'n gekke uitwerking.

Dus het is ook een deel verwachtingsmanagement denk ik.
Ik werd de eerste paar keer van xtc juist extreeeeem energiek. Maar tegenwoordig extreem loom. Ookal wil ik er energiek van worden en hoop ik daar op... :(

Gelukkig heeft men speed uitgevonden!!

Chillax

Bewuste gebruiker
Gebruikte je in de zomervakantie 2019 dan ook anti psychotica?
Is het misschien een optie om een korte tijd te stoppen met de medicijnen, zodat de xtc beter werkt?

Stoppen met medisch noodzakelijke medicijnen als anti psychotica om vervolgens drugs te gebruiken lijkt me nou niet bepaald goed advies.

Ik raad aan geen xtc te gebruiken zolang je nog onder behandeling bent met anti psychotica. Een psychose kan worden getriggerd door hoge concentraties dopamine, waardoor anti psychotica medicijnen dit juist proberen af te vlakken. XTC (mdma eigenlijk, de werkzame stof) verhoogd juist je serotonine EN dopamine. Dat het minder effect heeft door je medicatie lijkt me dan ook zeker aannemelijk, maar niet verstandig om het dan maar zonder medicatie te gebruiken zolang je die medicatie nog nodig hebt.

Ik begrijp dat XTC heel leuk is, maar het duurt maar een paar uurtjes. Vervolgens kun je er weken last van hebben of misschien nog wel langer. Als je geen specifiek verhoogd risico hebt hiervoor dan raad ik XTC zeker aan. Maar bij jou is dat op dit moment zeker niet het geval.

Probeer er minstens 3 maanden tussen te laten. Het kan ook zijn dat het echte Xtc gevoel al weg is door je misbruik afgelopen zomer. Ik raad je aan om bij alle drugs die je gebruikt je eerst goed in te lezen, dan had het voorkomen kunnen worden. Stop niet zo maar drugs in je lijf zonder er eerst zelf (!) over te lezen.

-edit- ah beetje oud topic al zie ik. Nouja misschien wordt het nog gelezen

Bovenaan