Wietplantje

Ape

Badass junkie
Ik heb sinds kort een wietplantje op men kamer staan, het was geloof ik early girl, hij staat nu 3 dagen ofzo, en ik kan kan een groen puntje zien.
Nu is mijn vraag, kan ik ipv wat en voeding ook drinken geven, zoiets als puur sap, appelsap of kersensap, iets zonder vruchtvlees

Mvg, Skunk

buzzrider

Wijs gebruiker
Wel effe offtopic, maar aangezien je maar 1 plantje hebt ga ik er van uit dat je geen hele installatie staan hebt. Dan ben je wel enorm laat met dat plantje te zetten.

L

Lid 6909

Gast
laatste weken, suikerwater geven.

fotosynthese > glucose

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
LOL ... dat jullie nog serieus kunnen blijven !!!

Je plantje zal langzaam sterven ........ plantjes houden niet van prutsers.

:hearteyes:

Ape

Badass junkie
Naja had gekunt toch, vriend van me had sinasappelsap gebruikt, alleen ging het vruchtvlees schimmelen, dus ik dacht laat ik het eens vragen :)

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
zonder natrium lamp van 400 -600 watt zal je plant niet verder komen dan 1 stam met 2 takjes zonder bloemen ...

:wave:

L

Lid 6909

Gast
loadrunner zei:
de plant maakt glucose, van water, koolstofdioxide en licht

6 H20 + 6CO2 = 1 C6H12O6 + 3 O2

was ook maar een grapje ouwe :grin:

En je reactievergelijking is fout :wink:
6 H20 + 6 CO2 =+licht= C6H12O6 + 6 O2

tomz0r

Badass junkie
gNuxx zei:
loadrunner zei:
de plant maakt glucose, van water, koolstofdioxide en licht

6 H20 + 6CO2 = 1 C6H12O6 + 3 O2

was ook maar een grapje ouwe :grin:

En je reactievergelijking is fout :wink:
6 H20 + 6 CO2 =+licht= C6H12O6 + 6 O2

Energieveranderingen staan niet in een reactievergelijking :P
Net als =-tekens. :P

L

Lid 6909

Gast
weet ik maar ik wou even aangeven dat die 3 van hem een 6 moest zijn :tongueout:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
ik vertelde me net even, en inderdaad het hoort een --> te zijn, maar t is al weer 5 jaar geleden dat ik die vergelijking heb neergezet, zonder te spieken.

buzzrider

Wijs gebruiker
loadrunner zei:
ik vertelde me net even, en inderdaad het hoort een --> te zijn, maar t is al weer 5 jaar geleden dat ik die vergelijking heb neergezet, zonder te spieken.
Aaaaah spieken... de enige reden dat ik door dat kutvak geraakt ben :grin:

gtje

Bewuste gebruiker
spa rood dat kan je gewoon aan de plant geven ... ik heb het is in een growverslag gezien of nou ja wel een paar keer van dezelfde figuur ... die begon met zaaiingen gewoon afgezuurd water geven later wat wortelstimulatie erbij tot die op een gegeven moment bij de bloei kwam dan gaf hij een spa rood mee ...

hier zit koolzuur in met alleen water niets geen reststoffen die schadelijk zijn voor de plant ...

er zijn mensen die beweren dat het een verbeterd resultaat geeft aan je plant ...echter heb ik nog nooit wereld record oogsten ermee gezien dus ik betwijfel het wel ... mogelijk is het maar of het ECHT meer waarde heeft ... werkt inprincipe zelfde als zo'n co2 tablet ... wat vele ook niet gebruiken en tog een mooi resultaat halen!!!

maar voedingen geven als appelsap kun ej beter niet doen ...

verder zei hier iemand nog dat je het zonde 400 of 600 watt lamp niet trekt .... OWW NEE????? en hoezo dan neit .... je plant heeft een bepaald aantal lumen nodig het aantal calvin en kleurspectrum geeft aan hoe de plant erop reageert

voorbleeden zijn bijv hpi lampen en tl lampen met kleur 33 deze lampen zorgen voor ene mooie en uitbundiger groei ... planten blijven mooie kompact

hps lampen en tl lampen met bijv kleur 827 ( ja er zijn er nog meer ) zijn goed voor de bloei ...deze geven een uitbundiger bloei aan gebruik je deze ook als groei lampen zullen je planten wat meer gaan strekken

een lamp bepaald met zijn kleur duzzz hoe een plant erop reageert ...

een 2 x 18 watt lampies met goede kleuren kun je een plant van ontkiemen t/m oogsten halen

wellis waar geen super buds ...mooi compact etc etc maar zijn of haar levens ciclus zal tot het einde gehaalt kunnen worden ...

ooit is een heel mooie bubblegum grow versalg gezxien op wietforum deze jongen kweekte met 4 x 18 watt tl's das 72 watt hij kweekte zijn planten in een scrog met 5 dames ( kunnen er ook 6 zijn geweest ) 1 maandje voorgroei in het net en 9 weken bloeien .... totaal opbrengst tegen de 70 gram en dan gingen er nog wat dingen mis ... zijn klok stond bijv weken op 13 uur donker en 11 uur licht .... das per dag tog 1 uur licht wat ze hadden gemist en op de hele kweek zelfs bijna 1 week 12/12 aan licht wat ze msisen ( hij dacht dat hij 13 uur licht in had gestelt en 11 uur donker )

das ene heel mooie resultaat en ik heb zelf een paar stukjes bubblegum mogen roken dit was nog lekker !!! ( bio gekweekt overigens ) wellis waar geen vuist dikke toppen ... maar goed voor nog geen 100 euro wel een kastje in elkaar geflanst en dan zo'n resultaat..

geld haalde die er makkelijk want zelf zulke wiet betaal je in ene sjop nog 6 euro voor x +/- 70 is tog mooi 420 euro bespaard :grin:

micro kweekjes zoals we dat noemen op www.wietforum.nl zijn zeker cool en zeker de moeite waard om als kleine eigen gebruiker is te bekijken ... erg mooei resultaten !!!

Mayan

Bewuste gebruiker
khem mijnen black jack voorgegroeid onder hps, en dat ging perfect.
En sneller dan 72watt tl buiskes. TL is wel goe voor moederplanten onder te houden ofzo.
Maar als ge vanuit zaad opkweekt vindk het toch persoonlijk beter ze onder de hps voor te groeien. Da mag mss wel een gele gloed geven, tga nog altijd sneller dan onder 72watt.

Anyway, ge hebt nu al hoge druk lampen die geschikt zijn voor groei zowel als voor bloei.
Ik herhaal, das allemaal alleen maar handig als ge vanuit zaad opkweekt he.

Wilde moeders houden kunde beter een spaarlamp voor een E40 fitting bestellen en daaronder uw moeders houden.

Lolita

Newbie
Iemand per toeval ervaring met binnenkweek en huiskatten?

Heb hier perfect plaatske voor m'n plantjes. 1 nadeel: de kat kan er bij en vrees da ze er aan gaat peuzelen LOL

buzzrider

Wijs gebruiker
Lolita zei:
Iemand per toeval ervaring met binnenkweek en huiskatten?

Heb hier perfect plaatske voor m'n plantjes. 1 nadeel: de kat kan er bij en vrees da ze er aan gaat peuzelen LOL
Zorg dat ze er niet bijkan...

Bovenaan