Wiet drogen?

Boogie!

Experimenterende gebruiker
hmm volgens mij hoort dit wel hier..

nja kheb dus ong 25gr wiet hier, maar het moet nog gedroogd worden. hoe kan ik dit het beste doen zonder ''professionele'' apparatuur en hoelang ongeveer?

lot

Badass junkie
mushiemadness zei:
ik leg het gewoon alemaal op een blad
en daarna op de radiator

NEEE dan heb je kans dat het te lang ligt is alles ver*******
dusss gewoon laten drogen.. zoals aan die touwtjes of op een donkere plaats drogen zonder touwtjes

davie

Wijs gebruiker
Pas goed knippen na het drogen. Het transport van voeding en ontwikkeling van de top gaat nog even door na het oogsten.

Niet te snel drogen anders gaat de kwaliteit weg. Rustig laten hangen.

qinn

Bewuste gebruiker
ik zou het ook in een donkere ruimte hangen waar het niet al te vochtig is...

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik heb nu een top ondersteboven in de meterkast hangen... zitten alleen veel zaadjes aan (was ook mijn bedoeling) maar weet iemand of die zaad doosjes opengaan? ik heb er geen zin in dat straks al me kostbare zaadjes over de vloer liggen (en in spinnewebben hangen lol)

LeLo

Newbie
zaadjes in je wiet is bevruchting, de wiet zal dan een zeer laag thc gehalte hebben omdat dit is omgezet naar voedingsreserves in de zaadjes, en deze ontwikkeling er al is voordat je pas zaadjes ziet. De zaadjes zelf kun je in de meterkans toch opvangen in een bakje? maat wat van karton of papier. nietjes plankant, want heeft het te houden... niets.

Zijn de spinnetjes nog niet begonnen met het maken van webjes in je topjes? :grin:

berbe

Bewuste gebruiker
davie zei:
Pas goed knippen na het drogen. Het transport van voeding en ontwikkeling van de top gaat nog even door na het oogsten.

Niet te snel drogen anders gaat de kwaliteit weg. Rustig laten hangen.

knippe maakt ni uit mag je ook best voor oogste maar de toppe gewon op stam late in stam zitte veel suikers en voedingsstoffen
die trekken nog de pot in
eenmaal droog (weekje donker met beetje ventilatie)
toppe los knippen van stam

Frisko

Badass junkie
je moet je takken gewoon ophangen met de toppen ondersteboven.
en idd in een donkere droge kast op kamertemp.... :)

wwaazzaapp

Bewuste gebruiker
idd, de takken ondersteboven aan een lijntje hangen, gewoon in een donkere ruimte/kast. En pas knippen als je ze gedroogd hebt, dan heb je naar mijn ervaring de mooiste toppen.

:wave:

neorej_

Newbie
Volgens mijn ervaring is het beste het volgende.

De plant afdoen en dan direct ondersteboven hangen in een kast met vrij sterke ventilatie en een temperatuur van rond de 20 - 25C°.

Na 2 dagen knip je alles en hang je ze terug in de kast voor 2 weken.

Na die week doe je alles uit elkaar, laat het 3 daagjes drogen op een vliegeraam ook in een donkere verluchte ruimte

Na die 3 dagen steek je ze 3 dagen in een luchtdichte schoendoos.

Haal hem eruit, en smokey smokey

Bovenaan