Potentie zelfkweek cubensis

Shango

Belezen gebruiker
Hi

Na verscheidene trips 25g truffels high Hawaiians, een bakje 1200cc mcKennaï gekweekt van een merk dat me leek waarbij je volgens de instructies zo weinig mogelijk moest doen, en er dus zo weinig mogelijk fout kon gaan. Volgens de website hun sterkste cubensis.
De high Hawaiians lijken veel meer zorg te vragen, voor een veel kleinere opbrengst.

De doos arriveerde helemaal wit gekoloniseerd. Nog geen twee weken voor de eerste flush. In totaal 3 flushes, telkens minder dan een week. Gedroogd in airfryer op 40 graden, tot minder dan 10% van het versgewicht. Totale opbrengst 200-tal gram vers.

Na de derde flush van slechts 3 paddenstoelen heb ik nog een coldshock gegeven, en het geheel gemengd met gebruikt koffiegruis. Dat is nu aan het koloniseren, afwachten wat het gaat doen. Temperatuur is eigenlijk te laag om te koloniseren, maar we zien wel. Experimentje. Koffiegruis is gratis en anders was de grow kit voor de vuilbak.

Maar.

We hebben de twee weken tolerantie uitgewacht. We zijn langzaam en met pauzes beginnen eten uit voorzichtigheid, en ik ben wel bekend met het feit dat psychedelics bijnemen de piek niet zozeer verhoogd, maar we zijn blijven bijeten omdat we zoveel minder voelden dan onze gebruikelijke truffeltrip. Uiteindelijk met twee 17g gedroogd verorberd. Bijna de hele oogst. Wat me belachelijk lijkt als 5g/persoon een heroic dose zou moeten zijn.

Is dit normaal? Ligt dit aan het verschil cubensis/Hawaiians? Aan minder professionele kweekomstandigheden?

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Uiteindelijk met twee 17g gedroogd verorberd. Bijna de hele oogst. Wat me belachelijk lijkt als 5g/persoon een heroic dose zou moeten zijn.

Is dit normaal? Ligt dit aan het verschil cubensis/Hawaiians? Aan minder professionele kweekomstandigheden?
Dat is inderdaad een immense hoeveelheid die jullie verorberd hebben.
Hoeveel gram was je startdosis?

Zelf heb ik vroeger de golden teachers gekweekt.

Persoonlijk neem ik nooit bij met paddestoelen. Ik zie er ook het nut niet van in.
Voor een zeer intense trip nam ik een stevige startdosis van 4 tot maximaal 5 gr gedroogde golden teachers wat resulteert in een zéér intense psilotrip.

Mss heeft de airfryer toch niet goed gedaan aan de psychoactieve stofjes?
Of was je startdosis veels te laag...
Ik laat mijn paddestoeltjes gewoon door de lucht drogen in een donkere kamer met de verwarming een beetje op.
Als de steeltjes knakken ipv buigen zijn ze droog genoeg en dan hou je idd 1/10e van het verse gewicht over.

Shango

Belezen gebruiker
Ik weet de startdosis niet meer. Sowieso om de trip niet te heftig laten opkomen, namen we om het kwartier ofzo een grote of een paar kleine. De paddenstoelen eten zoveel sneller en gemakkelijker weg dan die vieze truffels! De truffels zijn ook niet op twee minuutjes weggewerkt.
Ook hadden we ervoor een ruzie gehad, en wouden we niet meteen te gek doen om een bad trip te vermijden.

Van 25gr/persoon Hawaiian truffels trippen we best wel hard, maar het is een dosis die we graag doen.

Ik vraag me toch wel af of het geleidelijk aan verorberen zo een impact heeft gehad, of het een lage psilocybine concentratie was (volgens de website de krachtigste cubensis, misschien wel krachtiger dan de Hawaiians, maarja marketing blablah, die verkoper/dat merk verkoopt geen Hawaiians).

Neo-Shulginist

Badass junkie
Je kan beter paddenstoelen gewoon drogen door ze op een raster te leggen (van kippengaas, of een hor), of door ze aan een touwtje aan het plafond te hangen. Droogt vanzelf.

Je kunt vochtvreters gebruiker (zie Bizon navulverpakking) om het laatste beetje vocht uit de paddenstoelen te trekken door het samen in een luchtdichte pot te doen. Wel ervoor zorgen dat de magnesiumsulfaat niet in contact komt met de paddenstoelen.

Mijn gok zou zijn dat de airfryer warmer is geworden dan 40 graden. Psilocybine is best gevoelig voor degradatie, zeker als er zowel vocht én warmte is.

Shango

Belezen gebruiker
Sommige dikkere steeltjes knapten nog net niet, maar het gewicht was sowieso minder dan 10% van het startgewicht.
Airfryer heeft een stand om vruchten te drogen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik weet de startdosis niet meer. Sowieso om de trip niet te heftig laten opkomen, namen we om het kwartier ofzo een grote of een paar kleine. De paddenstoelen eten zoveel sneller en gemakkelijker weg dan die vieze truffels! De truffels zijn ook niet op twee minuutjes weggewerkt.
Ook hadden we ervoor een ruzie gehad, en wouden we niet meteen te gek doen om een bad trip te vermijden.

Van 25gr/persoon Hawaiian truffels trippen we best wel hard, maar het is een dosis die we graag doen.

Ik vraag me toch wel af of het geleidelijk aan verorberen zo een impact heeft gehad, of het een lage psilocybine concentratie was (volgens de website de krachtigste cubensis, misschien wel krachtiger dan de Hawaiians, maarja marketing blablah, die verkoper/dat merk verkoopt geen Hawaiians).
Daarnaast denk ik dat je gewoon vaak psychedelica gebruikt. Dan krijg je ook tolerantie. Twee weken pauze werkt niet meer als je elke twee weken psychedelica gebruikt. Verder heeft bijpakken gewoon niet zoveel zin bij paddo's.

Als je van deze batch opnieuw wil gebruiken, neem dan even 3 maanden pauze van psychedelica minimaal. Daarna weer even voorzichtig beginnen met 2,5 g gedroogd p.p. want je hebt nog niet uitgesloten dat het per se aan de sterkte van de paddo's lag.

Shango

Belezen gebruiker
Ik heb eerst geprobeerd op 30 graden. Maar de dikkere waren zelfs na 24uur op 40 graden nog maar net net.

Shango

Belezen gebruiker
Ik heb ook een paar zakjes silicagel van de chinees in het glazen potje gestoken. Die eerst twee minuten in de microgolf gelegd, dan meteen in potje, potje dicht, en de koelkast in.

Shango

Belezen gebruiker
Ja we gebruiken wel vaak. Ik denk niet dat we effectief drie maanden zullen wachten, maar een pauze zal zeker geen kwaad kunnen.

Shango

Belezen gebruiker
Google vertelde me dat ze werking verliezen als je ze niet snel genoeg droog opbergt, en ook niet op de verwarming leggen wegens te hoge temperatuur, daarom dat ik met deze airfryer met fruitfunctie voor 40eur had aangeschaft ipv 'natuurlijk' te laten drogen.

Shango

Belezen gebruiker
Je kan beter paddenstoelen gewoon drogen door ze op een raster te leggen (van kippengaas, of een hor), of door ze aan een touwtje aan het plafond te hangen. Droogt vanzelf.

Je kunt vochtvreters gebruiker (zie Bizon navulverpakking) om het laatste beetje vocht uit de paddenstoelen te trekken door het samen in een luchtdichte pot te doen. Wel ervoor zorgen dat de magnesiumsulfaat niet in contact komt met de paddenstoelen.

Mijn gok zou zijn dat de airfryer warmer is geworden dan 40 graden. Psilocybine is best gevoelig voor degradatie, zeker als er zowel vocht én warmte is.
Ik denk dat de airfryer inderdaad gewoon geen 40 graden genereerde. Waarschijnlijk varieert hij tussen een veel hogere temperatuur 'aan' ofwel het warmte-element helemaal uit. Met dan misschien een grof gemiddelde van 40 graden. Inmiddels nog een growkit geoogst en gedroogd op zogezegd 35 graden, wel nog niet uitgetest.

Shango

Belezen gebruiker
Wat is volgens jullie het equivalent van 25g high Hawaiian truffels vs gedroogde cubensis?

Volgende punten heb ik her en der bij elkaar gesprokkeld:

Potentie verse truffels/g = potentie verse paddenstoelen/g.
10g verse paddenstoelen=1g gedroogde paddenstoelen
Psilocyne vergaat tijdens het drogingsproces, psilocybine niet.
De paddenstoelen van dezelfde strain als high Hawaiian truffels bevatten 2.5% psilocybine, 1.1% psilocyne.
Cubensis paddenstoelen 1% psilocybine.

Als bovenstaande klopt, zou 25g verse high Hawaiian truffels ongeveer overeenkomen met 8.25g gedroogde cubensis paddenstoelen?! Dat lijkt me overdreven, maar kan alleszins verklaren waarom 3g (en meer) paddo's niet in de buurt kwamen van een zakje high Hawaiians...

Beter high Hawaiians kweken dan? Veel lagere opbrengst in g. Maakt die kant en klare growkits eigenlijk niet zoveel goedkoper dan truffels. Wel makkelijker te verorberen.

Bovenaan