Wie praat mij moed in:P

Ik wil al zolang een keer een pilletje nemen, ik heb meerdere vrienden die dit doen en als ik zo die verhalen hoor denkik egt shit, het is toch iets wat ik een keer MOET proberen. Altijd als mij werd aangeboden nam ik eht niet aan omdat ik echt een scheiterd ben. Het is raar maar ik heb een lange tijd iedere dag veel geblowt, ik heb toen regelmatig hele rare paniek aanvallen gekregen, dat ik het gevoel had dat ik niet meer mijn eigen gedachte onder controle had enzo. Omdat ik al zo bang kon worden van soft drugs, durf ik absoluut GEEN hardrugs te nemen. het is irritant want ik wil het zelf echt graag proberen. ben gewoon bang van de gevolgen. Ik ben bang dat als ik m eenneem ik al zit zovan K*t ik kan niet meer terug, of als het aanslaat ik denk neeee ik wil niet :P zoiets DOMS. dat zit gewoon echt in me. nu heeft een vriendin van me zover om een kwartje te proberen, gewoon bij haar thuis met zn 2e savonds deze vakantie. kan iemand me aub vertellen dat je na 1 kwartje 100% geen rare gevoelens kan krijgen waar je van in paniek raakt etc :P dat zou me goed doen hihi.
en nee het is niet zo dat ik me laat ompraten, dat heb ik nooit gedaan, maar wil het zelf gewoon echt een x proberen.

PatrickBateman

Bewuste gebruiker
Het lijkt mij het verstandigst om van gebruik af te zien als je je er, zoals je zelf omschrijft, echt niet comfortabel bij voelt. Doe vooraf wat research, lees wat op Wikipedia, Erowid, hier op DF etc, en kijk daarna nog eens of je je er beter bij voelt.

Mocht je het toch willen proberen, dan is 'thuis', dus in een veilige omgeving, wel een goede plek om dat voor het eerst te doen. Over de inhoud van de pil kan ik niks zeggen, maar het lijkt me dat je van een 'kwartje' echt niet heel hard gaat. Sterker nog, de kans lijkt me vrij groot dat je het niet of nauwelijks merkt, vooral gezien de huidige kwaliteit van XTC (geen / nauwelijks MDMA in een vrij groot deel van de pillen, dat soort fratsen). Het lijkt me wel een goed idee om je pil te laten testen, om voorgenoemde reden en om zeker te weten wat je naar binnen werkt, zodat je je daar alvast geen zorgen meer om hoeft te maken en je de ervaring een stuk relaxter zult ervaren. Wat de uitwerking betreft valt het totaal niet te vergelijken met wiet, van een jointje krijg ik ook rare gedachtenspinsels, niks voor mij. Ik ervaar de roes van XTC altijd als heel helder, het is niet zo dat je de controle verliest, tenzij je echt heel veel neemt, maar dat is A. dom en B. zonde van je tijd / geld / moeite.

Succes!

tomz0r

Badass junkie
Als je twijfelt zou ik het niet doen. Je moet 100% achter je eigen besluit staan.
Verder zijn er wel gevallen waarin mensen para worden met een pilletje op. Het moment dat het pilletje begint te werken geeft de eerste keer bij veel mensen een angstig moment. Daar moet je rekening mee houden.
Dat je gek wordt van wiet kan er op duiden dat je onderliggende psychoses hebt. XTC kan deze psychoses naar boven halen.
Nog een gevaar is dat er een andere stof in je pillen zit dan MDMA. Als er bijvoorbeeld mCPP in zit, is de kans erg groot dat je er gek van wordt. Laat je pillen dus testen.

De kans is niet groot dat je gek wordt maar de kans is zeker wel aanwezig. Ik zou trouwens niet met een kwartje beginnen, daar voel je weinig van. Als je het doet, doe het dan goed en neem gewoon een halve/hele.

De reden dat ik een kwartje neem is omdat ik dus bang ben voor dat "gek worden".
ik dacht als ik zo weinig neem is de kans wel heel klein dat zoiets gebeurtt.
het zou natuurlijk wel jammer zijn als ik idd niets voel, maar ik ben toch weer bang dat een halfje tog weer iets teveel is. zoals jij al zegt het angst gevoel als het begint, weet bijna zeker dat zoiets bij mij gebeurt.
toch heb ik zoiets van, het is iets wat je moet proberen, ik wil gewoon het gevoel weten.

paulXTC

Bewuste gebruiker
bij mijn eerste XTC ervaring, moest ik overgeven (ik denk dat me lichaam niet goed reageerde op jet pilletje, maar het was ook gelijk een hele 'rode duifje') maar daarna had ik echt de tijd van me leven en XTC vind ik persoonlijk het tegenovergestelde van "gek worden". Je gaat wel gek van doen :)

J86

Bewuste gebruiker
"Drugs kriebels"

Ik ken het.
Misschien niet helemaal hetzelfde als jij omdat ik geen angstaanvallen ooit heb gehad.
Maar qua mindset is XTC toch erg moeilijk om bad op te gaan.

Een kwartje zal waarsch te weinig zijn om uberhaupt iets te merken. Tenzij je heel licht bent ofzo.

Het is gewoon iets waar je ff overheen moet. Eerste keer had ik ook gigantische zenuwen. Ik zat te trillen op de bank in afwachting. Beetje misselijk, fucking zenuwachtig. Maar toen het eenmaal insloeg voelde ik me geweldig en kon ik alleen nog maar positief denken.

Dit gebeurd zeer waarschijnlijk ook gewoon met jou. Van een halfje kan je niet veel gebeuren sowieso.

Houd er alleen wel rekening mee als je een hele of meer neemt je lichtelijke hallucinaties kan krijgen. Hoewel het meer lichte vervormingen zijn. Een vriend van me wist niet dat dat op het eind van een XTC trip gebeurde en schrok heel erg. Maar als je weet dat je een klein beetje vervormingen gaat zien kan je er juist heel erg van genieten. Ik vind het echt superleuk.

Zorg dat je je goed inleest. Zorg dat je weet wat MDMA met je doet en hoe je er het verstandigst mee om kan gaan. Dan kan je bijna niks gebeuren.

Veel PLEZIER! :grin:

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Aangezien je weleens angstaanvallen van wiet hebt gehad is het misschien een twijfel of je XTC zou nemen..maargoed je verwacht er altijd een bepaald iets van en in dit geval ben je bang.. maar op XTC bad gaan is vrijwel onmogelijk (het kan wel en heb ook iemand gezien die 't voor zn 1e x deed, maar die nam ook gelijk teveel en verder had ie alleen maar ziekelijke hallucinaties en veranderde die in een klein kind), maargoed als je het graag wil proberen moet je het gewoon doen, begin met een halve zodat je een beetje aan de effecten kan wennen.. je hebt 90% kans dat je je gewoon supergoed gaat voelen en denken: waarom heb ik dit nog nooit eerder gedaan? Het is echt een unieke TE zieke ervaring die niet valt te beschrijven.. als je het graag een x wil proberen moet je het vooral doen en gewoon over je heen laten komen, je zal je waarschijnlijk nog nooit zo goed hebben gevoeld en er zeker geen spijt van hebben.

:wave:

TrippyShit

Badass junkie
Ik ga je niet bang maken, maar bad gaan op xtc is mogelijk. Maar omdat jij er zoveel van verwacht, denk ik dat je je juist geweldig gaat voelen en gaat denken van oohh was ik hier bang voor? Als je begrijpt wat ik bedoel. Als je bij het moment dat het begint te werken toch een beetje angstig wordt, ga je gewoon rustig zitten. Neem wat te drinken zeg tegen jezelf dat er niks aan de hand is en dat je er lekker paar uurtjes van gaat genieten. Een kwartje is trouwens wel vrij weinig. Of je moet pillen van 200mg hebben maar dat lijkt me heel sterk :P Ik zou voor een halve gaan. Als je echt te bang bent neem je gewoon een kwartje en als je het na uur/anderhalf uur nog niet merkt, neem je er dan gewoon een kwartje of een halve bij toch?
Geniet er van, wordt een mooie ervaring en het komt wel goed!

Dat met dat blowen wat jij hebt, heb ik ook trouwens. Daarom rook ik hasj als ik ga blowen. Daar wordt je veel minder para van. Op mdma heeft dit verder weinig met elkaar te maken.

Een goede dosis mdma licht trouwens tussen de 1/2mg per kilogram lichaamsgewicht. Dat wil dus zeggen dat als je 50kilo weegt, je tussen de 50 en 100mg zou moeten nemen. Je weet alleen niet hoe sterk je pillen zijn, daarom zou het goed zijn ze te laten testen. Maar als dat niet lukt of wat dan ook en je vrienden hebben deze al genomen, zou ik gewoon een kwartje of een halve nemen. Dusdatdusdecactus

kiekert

Bewuste gebruiker
Kwartje zegt natuurlijk helemaal niets, omdat je (en wij) niet weet hoeveel er in een hele zit.

Heb je geteste pillen? Doe dat eerst, dan weet je zeker dat je geen troep krijgt (en kun je confortabeler je trip in)

Hoe oud ben je eigenlijk? Je komt op mij over als iemand van 16/17. Beter wacht je nog een paar jaartjes.

Sarori

Bewuste gebruiker
Als je het gewoon eens wilt proberen - en dat zeg je zelf - moet je het ook gewoon doen. Ik zou niet bang zijn voor de gevolgen, want zo heavy is mdma nou ook weer niet. Waarschijnlijk zul je je met een goede pil erg lekker voelen. Wel even laten testen.

Ik nam zelf meestal een halve (in de tijd dat de pillen nog echt goed waren) en ik pakte maar zelden die andere halve erbij...vond het effect dan prima. Slik al langer geen xtc meer vanwege de waardeloze kwaliteit momenteel.

Een kwartje zou ik niet doen, want dat is hetzelfde als een Haags bakje koffie...en dat is vaak ook net geen echt bakje koffie.

Als je van een jointje para wordt dan zal je merken dat dit bij xtc niet zo is. Het is meer een relaxte en vriendelijke roes en je zult merken dat het niet te vergelijken is met de roes van een jointje. Veel helderder.

Vroeger zou ik je nog wel aangespoord hebben om het te doen. Maar nu zeg ik; begin d'r niet aan als je niet sterk in je schoenen staat. Voor je het weet zit je er 13 jaar aan vast en is het eind nog niet in zicht :(

Angramar Temenos

Badass junkie
reetketelsteen zei:
Vroeger zou ik je nog wel aangespoord hebben om het te doen. Maar nu zeg ik; begin d'r niet aan als je niet sterk in je schoenen staat. Voor je het weet zit je er 13 jaar aan vast en is het eind nog niet in zicht :(

MDMA? Voor zover ik weet is het niet echt verslavend.. Je kan wel erg graag de ervaring mee willen maken maar.. Denk dat als je het een paar dagen (5-6) achter mekaar zou gebruiken je sero sowieso op is en het geen bom meer doet. Ik heb iig nog nooit gehoord dat iemand is gaan "afkicken" van xtc.

martin van nu

Belezen gebruiker
Je zou een kwartje kunnen nemen, maar als je der niks van merkt dan doe je de volgende keer een halve of een hele, totdat je er wel wat van voelt.

Waar het om gaat is dat je je er nu al niet lekker bij voelt en dat is waarschijnlijk zeer terecht.
De impact van XTC is 100x heftiger als dat van een jointje.
Ik heb dik 10 jaar elke dag geblowd en daar heb ik nooit paniekaanvallen van gehad.
Dat jij die wel met regelmaat had wil wel wat zeggen !!!
Van XTC heb ik wel regelmatig paniek en/of paranoia aanvallen/nachten gehad, ook al stond ik mentaal toch echt heel sterk in mijn schoenen.
Heb ook zat vrienden van me dit soort bad-trips mee zien maken op XTC.

Als je dus met een jointje paniek aanvallen krijgt, kun je er vergif op innemen dat je dat met XTC op een pepaald moment ook zult krijgen.
Met XTC zal zo'n paniekaanval echter ook super veel intensiever zijn.
Dat je daar wat aan over houdt, is niet ondenkelijk.
Al is het alleen al een traumatische ervaring, die je de rest van je leven niet vergeet.

De vraag is dus of je dat risico wilt nemen? Zo niet, dan kun je net zo goed dat kwartje ook niet nemen.
Als je niks voelt is het zinloos en als je wel wat voelt loop je dat risico.

martin van nu

Belezen gebruiker
Sarori zei:
Als je van een jointje para wordt dan zal je merken dat dit bij xtc niet zo is. Het is meer een relaxte en vriendelijke roes en je zult merken dat het niet te vergelijken is met de roes van een jointje. Veel helderder.

Hoe relaxt en vriendelijk die roes is ligt toch echt wel aan je gemoedstoestand en de situatie waarin je je bevind.

Heb bijvoorbeeld een keer op een heel relaxte avond ineens traangas in mijn ogen gekregen en dan keert die roes zich ineens zwaar tegen je.

Zowiezo heb ik me in de eerste jaren van mijn XTC gebruik, altijd in een positieve gemoedstoestand kunnen brengen. (op die traangas avond na dan)
Dan lijkt het inderdaad of XTC alleen maar positief kan zijn.
Als je sterk in je schoenen staat is het dus zeker zo zoals jij het zegt.

Op een gegeven moment ging ik echter door een wat moeilijkere periode en toen is het me een aantal keer overkomen, dat ik mezelf niet in die positive gemoedstoestand kon brengen.
Ík kan je uit ervaring vertellen dat XTC dan geen goed plan is.

Uit der post lees ik dat ze niet zo sterk in haar schoenen staat en heel erg aan zichzelf twijfelt. (en jong is)

tomz0r

Badass junkie
Sarori zei:
Als je het gewoon eens wilt proberen - en dat zeg je zelf - moet je het ook gewoon doen. Ik zou niet bang zijn voor de gevolgen, want zo heavy is mdma nou ook weer niet. Waarschijnlijk zul je je met een goede pil erg lekker voelen. Wel even laten testen.

Ik nam zelf meestal een halve (in de tijd dat de pillen nog echt goed waren) en ik pakte maar zelden die andere halve erbij...vond het effect dan prima. Slik al langer geen xtc meer vanwege de waardeloze kwaliteit momenteel.

Een kwartje zou ik niet doen, want dat is hetzelfde als een Haags bakje koffie...en dat is vaak ook net geen echt bakje koffie.

Wat een onzin.

tomz0r

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
reetketelsteen zei:

MDMA? Voor zover ik weet is het niet echt verslavend.. Je kan wel erg graag de ervaring mee willen maken maar.. Denk dat als je het een paar dagen (5-6) achter mekaar zou gebruiken je sero sowieso op is en het geen bom meer doet. Ik heb iig nog nooit gehoord dat iemand is gaan "afkicken" van xtc.

Het aantal mensen dat zich wegens XTC problemen aanmeldt bij de verslavingszorg. In 2001 ging dat 225 mensen, in 2004 om 291.

Bron Jellinek

Sarori

Bewuste gebruiker
tomz0r zei:

Wat een onzin.

Zijn we het toch eens oneens :)

Natuurlijk is xtc iets heel anders dan een joint, maar één keer xtc proberen in een lichte dosering doet meestal geen kwaad. Het risico is er natuurlijk altijd, maar we spreken ook over drugs. Risicoloos bestaat niet.

Met alle respect - en iedereen die op die lijst van het Jellinek komt is er één teveel - maar in absolute zin valt het aantal mensen dat zich bij de Jellinek wegens problemen met xtc aanmeldt wel mee, als je weet hoeveel er geslikt wordt....en ook als je weet hoevelen daarvan misschien wel problemen hebben maar zich niet bij het Jellinek aanmelden...

tomz0r

Badass junkie
Sarori zei:
tomz0r zei:

Wat een onzin.

Zijn we het toch eens oneens :)

Natuurlijk is xtc iets heel anders dan een joint, maar één keer xtc proberen in een lichte dosering doet meestal geen kwaad. Het risico is er natuurlijk altijd, maar we spreken ook over drugs. Risicoloos bestaat niet.

Met alle respect - en iedereen die op die lijst van het Jellinek komt is er één teveel - maar in absolute zin valt het aantal mensen dat zich bij de Jellinek wegens problemen met xtc aanmeldt wel mee, als je weet hoeveel er geslikt wordt....en ook als je weet hoevelen daarvan misschien wel problemen hebben maar zich niet bij het Jellinek aanmelden...

Inderdaad komt verslaving zo goed als niet voor, maar dat is anders dan niet zoals AT suggereert. 200 mensen zijn er toch 200 te veel.
En drugs aanraden aan iemand die gek wordt van een joint en twijfelt om XTC te nemen vind ik zeer onverstandig aangezien je ten eerste zijn persoonlijke situatie helemaal niet kent en ten tweede er wel degelijk gevallen bekend zijn waarin mensen psychisch onstabiel worden van XTC-gebruik.

De keuze is aan de TS. Lees je eerst goed in, weet dat je risico's loopt. Het is aan jezelf om te beslissen of je het de risico's waard vindt. Niks aantrekken van de mensen hier die je het aanraden.

Ik ben idd 17 mensen, sta zeker wel sterk in mijn schoenen, niemand haalt mij ooit over iets te doen waar ik niet zelf achtersta. dat is ook precies de reden dat ik dit topic heb geopent, ik sta er op dit moment niet 100% achter en wou graag verschillende meningen horen.
Nu ik deze reacties lees twijfel ik eigenlijk meer, omdat de ene mij verteld dat xtc een heel ander soort gevoel is als blowen, in een positieve zin. de andere zeggen weer dat xtc juist een 100x zwaarder effect heeft (als je er niet tegenkunt dus in een negatieve zin) Ik zal even om het nog een beetje duidelijker te maken het gevoel proberen te omschrijven waar ik nou juist zo bang voor ben altijd;
Het begon eigenlijk de eerste keer dat ik blowde, ik was heel jong (ik denk 13) en was een beetje een drama kind die altijd het slechte pad op wou, stoer wou doen etc. Mijn beste vriendinnetje was van huis weg gelopen, dus ik ging natuurlijk met haar mee. We sliepen bij een jongen die op zn eigen woonde al , en hij kwam er ineens mee aanzetten dat hij dit deed om te ontspannen in het weekend. Wij wouden natuurlijk mee doen, absoluut GEEN idee wat we konden verwachten begonnen we dat ding mee te roken als een sigaret, en maar door hijse, het smaakte wel lekker. wij dachten we worden er hoogstend lacherig van. Na een kwartier ongeveer sloeg dat ding ineens aan en ik wist niet wat me overkwam. Alles ging traag in mijn hoofd, ik zag dingen die er niet waren (bijv mijn vriendin die ik zag huilen op de bank tot ik dichtbij kwam vroeg "wat is er?" dat ze toen ineens opkeek van, wtf is jou probleem? ik merkte dat ik elke x een soort roes kreeg waar ik gewoon niet meer normaal kon nadenken, het werd dan ff wasig en het leek alsof ik iedere x in een nieuwe tijd kwam waar alles anders was. zo hoorde ik mijn vriendin en die jonge de seconde heel hard lache, dan kwam er weer zon waas en ware ze ineens heel serieus tv aan het kijken terwijl ik nog steeds hun lach hoorde. (ja ik probeer het zo logisch mogelijk uit te leggen:P) Ook stond de TV aan, ik durfde bijna niet naar de TV te kijken omdat het heel eng was ofzoiets, toen ik ineens wel keek stond hij uit, ik vroeg nog waarom zet je hem uit? waarop hij antwoorde dat de tv al een paar minuten uit stond, in mijn hoofd stond hij nog gewoon aan. Dat soort rare dingen kreeg ik allemaal. Ik werd niet goed ik bleef maar vragen wanneer het over zou gaan, waarop hij antwoorde oooh over een paar uurtjes is het wel weg. Maar ik begon al te denken, wat als dit nooit meer weggaat! Sindsdien is die ervaring denkik een beetje blijven hangen. ik blow niet zoveel achter elkaar, ik wacht op dat relaxte gevoel van stonedheid en kap er dan mee. wel ben ik nog een stuk of 3x tever gegaan waardoor het terug kwam, maar dan wist ik er beter mee om te gaan als de eerste x. toch ben ik altijd op mijn hoede door die ene ervaring.

Waar ik dus bang bij ben bij een Xtc pilletje, is dat ik weer opgesloten raak in een gevoel waar ik me niet prettig bij voel. Dat ik om me heen kijk en denk, wtf gebeurt er allemaal met me? dat ik een beetje raar ga nadenken en traag wordt in mijn hoofd etc. Nu hoor ik van iedereen dat je dit gewoon niet krijgt van pilletjes. Je wordt er zeer zeker wel raar van, maar juist op een heldere leuke manier. Nu vraag ik mijzelf af, vind ik die heldere manier dan wel echt een lekker gevoel?

enja daar kan ik alleen achterkomen door het een x te proberen. Als ik het nooit probeer, zal ik het ook nooit weten, dat is wat me dwars zit. Aan de andere kant denkik misschien wordt het wel een rot ervaring, maar toch die zal na een uurtje ook weggaan als ik maar een kwartje/halfje neem.

Ik vind het iig gewoon heel lastig allemaal :grin:

tomz0r

Badass junkie
Klinkt gewoon als te veel wiet. Kan inderdaad verkeerd vallen. als je het niet vaker hebt gehad denk ik dat je voor psychische problemen niet heel erg bang hoeft te zijn.
XTC is inderdaad normaal gesproken makkelijker je handelen dan veel wiet, maar als het verkeerd valt is het ook goed mis.

tomz0r

Badass junkie
Ja, dat is mogelijk. Al lijkt me de kans daarop niet enorm groot aangezien je van een kwart pil met een gemiddelde dosis bijna niks gaat voelen. Lijkt me zonde om zo'n lage dosis tot je te nemen.

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Hij kan verkeerd vallen dat je maag er niet tegen kan en dat je hem uitkotsts.

Overigens is nu wel het verschil dat je met de 1e x dat je blowde gewoon helemaal niet wist waar je aan begon en ook niet rustig aan deed.. dan komt het ook gewoon in 1x als een klap.

Er is niks ergs aan XTC. Het zit allemaal in je hoofd; MAAR dat moet je wel leren los laten. Als je het gaat doen zou ik gewoon een paar tripreports lezen over hoe het werkt enzo, wat er een beetje gaat gebeuren. Niet teveel over nadenken, toen ik mijn 1e x XTC deed was ik ook bang en dacht ik aan een badtrip enzo, maar toen het eenmaal in begon te werken was ik dat allang vergeten en kon ik alleen maar denken en herhalen hoe GEWELDIG ik me voelde.

Dat met blowen hoeft niet hetzelfde te zijn als met XTC. Ik ben nu bijna 17 maar ik blow(de) vanaf mijn 13e, na een tijd ook elke dag. Nu heb ik een beetje hetzelfde als jij maar niet letterlijk een paniekaanval..maar als ik nu (nuchter) ga blowen ga ik ook in 1x vet veel nadenken en ook negatief..ik vind het ook niet chill meer en ben ermee gestopt. Alleen in het weekend als ik drink krijg ik er zin in en dan neem ik een paar hijsjes..ik heb nu ook al een halfjaar geen XTC gedaan, eergister weer een x, en heb er zeker van genoten.

'Tis dus echt niet zo als je dat met wiet hebt dat je dat ook met X hebt. Als je het nog steeds graag wilt proberen, niet bang zijn, gewoon een halfje proberen en 't over je heen laten gaan. 'T word een onvergetelijke ervaring; maar je moet er wel zeker achter staan en niet bang worden ofzo.

tomz0r

Badass junkie
033Amnesia zei:
Hij kan verkeerd vallen dat je maag er niet tegen kan en dat je hem uitkotsts.

Overigens is nu wel het verschil dat je met de 1e x dat je blowde gewoon helemaal niet wist waar je aan begon en ook niet rustig aan deed.. dan komt het ook gewoon in 1x als een klap.

Er is niks ergs aan XTC. Het zit allemaal in je hoofd; MAAR dat moet je wel leren los laten. Als je het gaat doen zou ik gewoon een paar tripreports lezen over hoe het werkt enzo, wat er een beetje gaat gebeuren. Niet teveel over nadenken, toen ik mijn 1e x XTC deed was ik ook bang en dacht ik aan een badtrip enzo, maar toen het eenmaal in begon te werken was ik dat allang vergeten en kon ik alleen maar denken en herhalen hoe GEWELDIG ik me voelde.

Dat met blowen hoeft niet hetzelfde te zijn als met XTC. Ik ben nu bijna 17 maar ik blow(de) vanaf mijn 13e, na een tijd ook elke dag. Nu heb ik een beetje hetzelfde als jij maar niet letterlijk een paniekaanval..maar als ik nu (nuchter) ga blowen ga ik ook in 1x vet veel nadenken en ook negatief..ik vind het ook niet chill meer en ben ermee gestopt. Alleen in het weekend als ik drink krijg ik er zin in en dan neem ik een paar hijsjes..ik heb nu ook al een halfjaar geen XTC gedaan, eergister weer een x, en heb er zeker van genoten.

'Tis dus echt niet zo als je dat met wiet hebt dat je dat ook met X hebt. Als je het nog steeds graag wilt proberen, niet bang zijn, gewoon een halfje proberen en 't over je heen laten gaan. 'T word een onvergetelijke ervaring; maar je moet er wel zeker achter staan en niet bang worden ofzo.

Dit is jouw ervaring he? XTC kan psychische problemen veroorzaken bij mensen. Jouw indruk betekent niet dat het bij iedereen zo is.

StarGuitar*

Experimenterende gebruiker
Je hebt angst dat het misgaat en dat je t niet meer kan terugdraaien maar je wilt t toch heel erg graag proberen? :confused:

Doe het niet ajb.
Lees je er goed over in en neem ruim de tijd om aan het idee te wennen om xtc tot je te nemen zodat die angst weggaat.
Als de dag is aangebroken, zorg dan dat je goed voorbereid bent en n goede setting hebt.

Lees eens wat ervaringen hier op DF
Je zult zien dat als je verstandig gebruikt dat de kans dat er iets misgaat klein is, laat je pil(len) testen als je die mogelijkheid hebt.
Een pil die een fijne uitwerking heeft op n vriend van je hoeft dat niet op jou te hebben..

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Nou, als een vriend met ervaring zegt dat het goeie pillen zijn met MDMA, kan er niet ineens mCPP in die van hem zitten :rolleyes:

Sarori

Bewuste gebruiker
Het experimenteren met iedere drug is potentieel gevaarlijk: het kan verkeerd vallen, je kunt er verslaafd aan raken en je kunt er paranoia van worden of een psychose aan overhouden.
Mijn credo is altijd: bezint eer je er aan begint. Lees je in en vorm je eigen oordeel.

Wel grappig om te lezen dat ik in het lijstje van 'Martin van Nu' sta als iemand die anderen drugs aanprijst. Ik kan mij niet herinneren dat ik dat hier gedaan heb. Ik zeg alleen dat als TS het zo graag wil proberen dat hij dat dan gewoon een keertje moet doen. Dan weet hij wat het is. Hij start dit topic om moed ingesproken te krijgen, dus dan krijgt hij dat.

Xtc is nou niet de meest gevaarlijke drugs die er te krijgen is. Ook geen drugs om maar gedachtenloos in grote hoeveelheden achterover te knallen, want je wilt je receptoren niet om zeep helpen.

Mijn eerste keer vond ik ook spannend, omdat ik niet precies wist hoe het zou gaan voelen en omdat ik ook had gelezen dat ook één pil als je pech hebt al schade kan aanrichten. Bovendien waren er al enkele mensen aan overleden als gevolg van oververhitting. Al wikkend en wegend ben ik er uiteindelijk maar voor gegaan - was toch wel nieuwsgierig - en het viel mij heel erg mee. Toch blijft het chemische zooi die je in je hersenpan loslaat en daarom doe ik het zeer weinig. Mijn laatste halve pil is alweer zo'n ruim 2 jaar geleden. Het totaal aantal pillen dat ik in mijn leven geslikt heb kan ik nog steeds op de vingers van 2 handen tellen.

Maak zelf je plan en er zijn maar twee mogelijkheden: of je doet het niet en je stopt met het je afvragen hoe het nu voelt (daar kom je dan toch nooit achter) of je probeert het een keer, laat het gevoel over je heenkomen en je ziet dan wel of je het leuk vindt. Als je er niets aan vindt is er toch niets vreselijks gebeurd? .. dan zit je in het ergte geval een paar flinke uren gevangen in een roes die je niet aanstaat, maar daarna gloort de dageraad echt wel weer hoor:)

Succes bij het maken van je keuze!

Holden

Bewuste gebruiker
Undercoverr. zei:
Jullie hebben het over pillen laten testen, hoe bedoelen jullie dat :P ik snap het niet helemaal.

Je pilletje naar een testcentrum brengen om te weten welke bagger er allemaal inzit.

martin van nu

Belezen gebruiker
@Sarori

Je loopt te verkondigen dat "je niet bang moet zijn voor de gevolgen", "zo heavy is mdma nou ook weer niet" en "Als je van een jointje para wordt dan zal je merken dat dit bij xtc niet zo is"

Al die wijsheid terwijl je in je hele leven niet meer als 10 pillen op hebt?
Als je er minstens bij gezegt had dat je het chemische zooi vind en dat er zelfs mensen aan zijn overleden, had ik je naam niet vermeld.
Andere mensen die ik ook niet noemde, deden ook uitspaken waar ik het niet mee 100% eens was, maar die brachten ook nog nuances aan.
Jouw eerste post was een grote lofzang.

Als je zelf amper ervaring hebt, maar je weet wel dat het slecht voor je is, moet je zelf weten of je slikt of niet.
Als je echter andere mensen ook gaat aanraden om het te nemen en je komt er later achter dat je toch niet alles wist, ga je daar flink van balen.

Ik heb in het verleden ook mensen aangeraden om het te proberen en bij een aantal daarvan is het goed mis gegaan.
Ik wist niet dat het mis kon gaan en voor een deel wou ik het niet weten.
Als de ouders van die mensen dat zouden weten, zouden ze het me waarschijnlijk nooit vergeven en ik zou dat nog wel snappen ook.

Sarori

Bewuste gebruiker
Je hebt gelijk Martin, maar ik ga niet iedere keer dat ik hier iets post mijn hele riedel herhalen. Ik ben toch al niet zo kort van stof :)

TS is niet achterlijk en van vele ervaringen kun je je zelf een beeld vormen, dat is mijn uitgangspunt. Als jij of een ander hier iets post dan lees ik meestal ook even in de eerdere berichten van iemand om zelf te kunnen vaststellen in hoeverre ik iemands advies meen te kunnen vertrouwen...zo werkt het bij mij in ieder geval...

Ik kan niet anders dan van mijn eigen ervaring uitgaan en dat heb ik ook gedaan. Als een ander er anders over denkt of andere ervaringen heeft: prima, dat voegt alleen maar iets toe, waar TS iets aan heeft. Maar om nu lukraak anderen aan te vallen op hun post die geheel uit eigen ervaring is geput vind ik persoonlijk iets te ver gaan.

Het is hier een forum van uitwisselingen van ervaringen en tips en daar ga ik zelf in ieder geval een beetje relaxt mee om. Je kunt ook nooit weten hoe diegene aan de andere kant van de lijn zijn post neerzet: gehaast. serieus, sarcastisch? Welk humeur heeft iemand als die een post plaatst?... enz enz.

No hard feelings verder.

martin van nu

Belezen gebruiker
@Sarori

zat te twijfellen of ik achter dat lijstje een smily moest zetten om aan te geven dat ik enigsinds sarcastisch was, maar ik heb het niet op smilies.
Ik bedoelde het grappig, maar had de namen wel bewust gekozen.

Klopt ik ben een beetje lang van stof en herhaal mezelf soms.
No hard feelings indeed.

martin van nu

Belezen gebruiker
@Undercoverr.

Stel je probeert het en je vind het gevoel overwelmend, raak dan niet direct in paniek.
Eet of drink iets lekker zoets, zoek (op je gemak !) een plek waar je je prettig voelt en besef je dat stressen of in paniek raken je niks helpt.
Het is maar tijdelijk, laat het gewoon rusig over je heen komen.
Je zult zien, dat als je je laat gaan het gevoel vanzelf erg prettig wordt.
Kortom blijf gewoon kalm en laat het over je heen komen.

Raad ik je met blowen ook aan trouwens.
Heb regelmatig teveel wiet of hash gerookt en dat is soms erg onprettig.
Naast een flinke dosis soetigheid eten of drinken, kun je daar verder niks aan doen.
Leg je daar bij neer, positioneer je in een zo prettig mogelijke houding en wacht rustig af tot het minder wordt.

Dat is wel anders met XTC als met wiet.
Met wiet kun je positief denken wat je wilt, maar als je teveel op hebt, is het bij voorbaat al een heel vervelende ervaring, die je gewoon maar door moet.
XtC is veel meer iets waar je zelf een richting aan kunt geven, of kunt bijsturen.
Of dat in jouw geval een positief iets is, kan een onbekende je niet vertellen.

Ik ken je niet, weet niet wat je verleden is en ik weet niet waroom je dingen ziet die er niet zijn (zelf nooit gehad), dus ik raad je nog steeds af om nu met XTC te beginnen.
(Maar ja, dat doe ik bij iedereen)
Als je het doet zorg dan op ze minst dat je er niet meer over twijfelt en volledig achter je beslissing staat.

Nog 1 ding.
Je zult het met me eens zijn, dat je tegenwoordig veel steviger in je schoenen staat, als toen je 13 was.
Als je 19,20 of 25 bent zul je echt niet terug kijken en denken "was ik maar eerder met XTC begonnen", net zoals je nu toch ook niet denkt "was ik maar eerder begonnen met blowen"
Als je het nu niet probeert hoeft dat echt niet in te houden, dat je nooit zult weten wat XTC met je doet.
(alleen dat je het later te weten komt als je vriendin)

Bovenaan