Ik ben idd 17 mensen, sta zeker wel sterk in mijn schoenen, niemand haalt mij ooit over iets te doen waar ik niet zelf achtersta. dat is ook precies de reden dat ik dit topic heb geopent, ik sta er op dit moment niet 100% achter en wou graag verschillende meningen horen.
Nu ik deze reacties lees twijfel ik eigenlijk meer, omdat de ene mij verteld dat xtc een heel ander soort gevoel is als blowen, in een positieve zin. de andere zeggen weer dat xtc juist een 100x zwaarder effect heeft (als je er niet tegenkunt dus in een negatieve zin) Ik zal even om het nog een beetje duidelijker te maken het gevoel proberen te omschrijven waar ik nou juist zo bang voor ben altijd;
Het begon eigenlijk de eerste keer dat ik blowde, ik was heel jong (ik denk 13) en was een beetje een drama kind die altijd het slechte pad op wou, stoer wou doen etc. Mijn beste vriendinnetje was van huis weg gelopen, dus ik ging natuurlijk met haar mee. We sliepen bij een jongen die op zn eigen woonde al , en hij kwam er ineens mee aanzetten dat hij dit deed om te ontspannen in het weekend. Wij wouden natuurlijk mee doen, absoluut GEEN idee wat we konden verwachten begonnen we dat ding mee te roken als een sigaret, en maar door hijse, het smaakte wel lekker. wij dachten we worden er hoogstend lacherig van. Na een kwartier ongeveer sloeg dat ding ineens aan en ik wist niet wat me overkwam. Alles ging traag in mijn hoofd, ik zag dingen die er niet waren (bijv mijn vriendin die ik zag huilen op de bank tot ik dichtbij kwam vroeg "wat is er?" dat ze toen ineens opkeek van, wtf is jou probleem? ik merkte dat ik elke x een soort roes kreeg waar ik gewoon niet meer normaal kon nadenken, het werd dan ff wasig en het leek alsof ik iedere x in een nieuwe tijd kwam waar alles anders was. zo hoorde ik mijn vriendin en die jonge de seconde heel hard lache, dan kwam er weer zon waas en ware ze ineens heel serieus tv aan het kijken terwijl ik nog steeds hun lach hoorde. (ja ik probeer het zo logisch mogelijk uit te leggen:P) Ook stond de TV aan, ik durfde bijna niet naar de TV te kijken omdat het heel eng was ofzoiets, toen ik ineens wel keek stond hij uit, ik vroeg nog waarom zet je hem uit? waarop hij antwoorde dat de tv al een paar minuten uit stond, in mijn hoofd stond hij nog gewoon aan. Dat soort rare dingen kreeg ik allemaal. Ik werd niet goed ik bleef maar vragen wanneer het over zou gaan, waarop hij antwoorde oooh over een paar uurtjes is het wel weg. Maar ik begon al te denken, wat als dit nooit meer weggaat! Sindsdien is die ervaring denkik een beetje blijven hangen. ik blow niet zoveel achter elkaar, ik wacht op dat relaxte gevoel van stonedheid en kap er dan mee. wel ben ik nog een stuk of 3x tever gegaan waardoor het terug kwam, maar dan wist ik er beter mee om te gaan als de eerste x. toch ben ik altijd op mijn hoede door die ene ervaring.
Waar ik dus bang bij ben bij een Xtc pilletje, is dat ik weer opgesloten raak in een gevoel waar ik me niet prettig bij voel. Dat ik om me heen kijk en denk, wtf gebeurt er allemaal met me? dat ik een beetje raar ga nadenken en traag wordt in mijn hoofd etc. Nu hoor ik van iedereen dat je dit gewoon niet krijgt van pilletjes. Je wordt er zeer zeker wel raar van, maar juist op een heldere leuke manier. Nu vraag ik mijzelf af, vind ik die heldere manier dan wel echt een lekker gevoel?
enja daar kan ik alleen achterkomen door het een x te proberen. Als ik het nooit probeer, zal ik het ook nooit weten, dat is wat me dwars zit. Aan de andere kant denkik misschien wordt het wel een rot ervaring, maar toch die zal na een uurtje ook weggaan als ik maar een kwartje/halfje neem.
Ik vind het iig gewoon heel lastig allemaal