Wie praat mij moed in:P

tomz0r

Badass junkie
martin van nu zei:
@Undercoverr.

Stel je probeert het en je vind het gevoel overwelmend, raak dan niet direct in paniek.
Eet of drink iets lekker zoets, zoek (op je gemak !) een plek waar je je prettig voelt en besef je dat stressen of in paniek raken je niks helpt.
Het is maar tijdelijk, laat het gewoon rusig over je heen komen.
Je zult zien, dat als je je laat gaan het gevoel vanzelf erg prettig wordt.
Kortom blijf gewoon kalm en laat het over je heen komen.

Raad ik je met blowen ook aan trouwens.
Heb regelmatig teveel wiet of hash gerookt en dat is soms erg onprettig.
Naast een flinke dosis soetigheid eten of drinken, kun je daar verder niks aan doen.
Leg je daar bij neer, positioneer je in een zo prettig mogelijke houding en wacht rustig af tot het minder wordt.

Dat is wel anders met XTC als met wiet.
Met wiet kun je positief denken wat je wilt, maar als je teveel op hebt, is het bij voorbaat al een heel vervelende ervaring, die je gewoon maar door moet.
XtC is veel meer iets waar je zelf een richting aan kunt geven, of kunt bijsturen.
Of dat in jouw geval een positief iets is, kan een onbekende je niet vertellen.

Ik ken je niet, weet niet wat je verleden is en ik weet niet waroom je dingen ziet die er niet zijn (zelf nooit gehad), dus ik raad je nog steeds af om nu met XTC te beginnen.
(Maar ja, dat doe ik bij iedereen)
Als je het doet zorg dan op ze minst dat je er niet meer over twijfelt en volledig achter je beslissing staat.

Nog 1 ding.
Je zult het met me eens zijn, dat je tegenwoordig veel steviger in je schoenen staat, als toen je 13 was.
Als je 19,20 of 25 bent zul je echt niet terug kijken en denken "was ik maar eerder met XTC begonnen", net zoals je nu toch ook niet denkt "was ik maar eerder begonnen met blowen"
Als je het nu niet probeert hoeft dat echt niet in te houden, dat je nooit zult weten wat XTC met je doet.
(alleen dat je het later te weten komt als je vriendin)

Spreek voor jezelf.

martin van nu

Belezen gebruiker
[/quote]

Spreek voor jezelf.[/quote]

doe ik?
wat bedoel je? Alles?
Ik ben nogal lang van stof, dat geef ik toe, maar alleen "spreek voor jezelf" kan ik helemaal niks mee.

tomz0r

Badass junkie
Spreek voor jezelf.

doe ik?
wat bedoel je? Alles?
Ik ben nogal lang van stof, dat geef ik toe, maar alleen "spreek voor jezelf" kan ik helemaal niks mee.

Je projecteert je eigen ervaring op hem. Met het woord 'je' doe je hem geloven dat het bij iedereen zo is, terwijl dit niet het geval hoeft te zijn.
Aan vreemde mensen XTC aanraden is sowieso dom omdat je de persoonlijke situatie van die mensen niet kent.

J86

Bewuste gebruiker
Undercoverr. zei:
maar kan xtc verkeerd vallen ook bij een hele kleine hoeveelheid zoals een kwartje/halfje

Kan kan kan...
Je kan ook PRECIES op het moment dat jij die XTC pil wilt doorslikken een meteoriet op je hoofd krijgen en in 1 klap dood zijn.

Ik denk dat de kans dat jij binnen een maand door een auto wordt aangereden groter is dan de kans dat je bad gaat op 1 pilletje xtc. Je krijgt zo'n serotonine burst dat je je nergens zorgen meer over maakt en helemaal geen tijd hebt om bang te zijn. Als je veel meer gaat nemen loopt het risico op natuurlijk. En met een kwart zal je waarsch helemaal niks voelen. Effecten kunnen altijd per persoon verschillen maar als je kijkt naar hoeveel mensen wel niet XTC nemen zonder nare effecten ervan te ondervinden..

Als je zo benieuwd bent probeer het dan gewoon..
En bereid je goed voor, lees je in en zorg dat je weet wat je te wachten staat en hoe je gezondheidsrisico's kan minimaliseren.

martin van nu

Belezen gebruiker
tomz0r zei:

Spreek voor jezelf.

doe ik?
wat bedoel je? Alles?
Ik ben nogal lang van stof, dat geef ik toe, maar alleen "spreek voor jezelf" kan ik helemaal niks mee.[/quote]

Je projecteert je eigen ervaring op hem. Met het woord 'je' doe je hem geloven dat het bij iedereen zo is, terwijl dit niet het geval hoeft te zijn.
Aan vreemde mensen XTC aanraden is sowieso dom omdat je de persoonlijke situatie van die mensen niet kent.[/quote]

Heb je al mijn posts in dit topic wel gelezen? Ik dacht dat ze aardig op 1 lijn zaten met die van jouw.
Of verwar je me met een ander?
Het sterker afraden dan ik al gedaan had kan ik echt niet meer.
Desondanks kan het zo maar zijn, dat mijn advies niet overtuigend genoeg was.
Dan kan ik alleen maar aangeven wat te doen, als het achteraf toch niet bevalt.
Voorkomen is beter dan genezen, maar ik kan niks afdwingen, dus voorkom ik erger door kennis te delen.
Alle beetjes helpen dacht ik.

martin van nu

Belezen gebruiker
J86 zei:
Ik denk dat de kans dat jij binnen een maand door een auto wordt aangereden groter is dan de kans dat je bad gaat op 1 pilletje xtc. Je krijgt zo'n serotonine burst dat je je nergens zorgen meer over maakt en helemaal geen tijd hebt om bang te zijn

De kans dat jij hier onzin spreekt is daarintegen wel weer heel erg groot.

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Ik had vroeger ook angstaanvallen van wiet, toen xtc gedaan en in het begin was het bij mij echt van KUT wat heb ik gedaan (toen ie insloeg) maar dan begint dat heerlijke gevoel in te slagen en overheerst de xtc je. Dus ik zou het doen moest ik jou zijn. En meer als een kwartje, anders is het spijtig van je eerste keer te verkloten (die o zo fantastisch is). Just do it:)

jezus wat een aanzetter ben ik, but it's the truth :grin:

edit: zorg wel dat je goede shit hebt, anders kan ik een leuke trip niet garanderen :)
dus: langzaam opbouwen
en zien hoe de rest reageert

de eerste keer dat ik met iets begon was met wiet i kwas er altijd tegen enzo maar iedereen deet het dus ik wou het ook een keer tog proberen dus na 1 blow dacht ik ja dit is wel chill.
en precies het zelfde met XTC ik wou het nooit van me leve doen maar een paar vriende van me zeiden laten we het een keer proberen en hun hadden al ervaring dus als er iets mis ging waren hun er dus die avond hadden wij er dus 1 genomen alles chill beetje blowen erbij alles heel chill maar je moet even aan het gevoel wennen als je in de trip gaat bij mij liep het een beetje verkeerd maar dat is bij iedereen natuurlijk anders.

maar bij mij ging het dus zo
we waren aan het blowen en toen werd ik een beetje duizelig draaierig en heel die blow bijna opgerookt in 10 seconden ofso dus ik werd geholpe naar de woonkamer heb ik daar een uurtje of 2 gelegen op een bank wel jammer maarja en daarna ging ik zitten me ogen helemaal naar achter en na dat was alles heel chill tis mischien eng voor de 1e keer dat dacht ik ook ma na die trip denk je gelijk dit moeten we vaker doen!

dus ik zeg gewoon een keer proberen wel laten testen zoals de andere ook al zeiden en veel plezier!:P

bigles

Experimenterende gebruiker
Appelhoofd zei:
de eerste keer dat ik met iets begon was met wiet i kwas er altijd tegen enzo maar iedereen deet het dus ik wou het ook een keer tog proberen dus na 1 blow dacht ik ja dit is wel chill.
en precies het zelfde met XTC ik wou het nooit van me leve doen maar een paar vriende van me zeiden laten we het een keer proberen en hun hadden al ervaring dus als er iets mis ging waren hun er dus die avond hadden wij er dus 1 genomen alles chill beetje blowen erbij alles heel chill maar je moet even aan het gevoel wennen als je in de trip gaat bij mij liep het een beetje verkeerd maar dat is bij iedereen natuurlijk anders.

maar bij mij ging het dus zo
we waren aan het blowen en toen werd ik een beetje duizelig draaierig en heel die blow bijna opgerookt in 10 seconden ofso dus ik werd geholpe naar de woonkamer heb ik daar een uurtje of 2 gelegen op een bank wel jammer maarja en daarna ging ik zitten me ogen helemaal naar achter en na dat was alles heel chill tis mischien eng voor de 1e keer dat dacht ik ook ma na die trip denk je gelijk dit moeten we vaker doen!

dus ik zeg gewoon een keer proberen wel laten testen zoals de andere ook al zeiden en veel plezier!:P

juist zo :tongueout: mattie XD wij weten wat goed voor je is :grin: :wave: :kots:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Je MOET helemaal niks! Iedereen maakt nog altijd zijn/haar eigen keuzes. Is het misschien zo dat je vrienden je niet accepteren als je geen drugs gebruikt? Dan zijn ze jouw vriendschap iig niet waard!

DarkBeatz

Als je het besluit te proberen vind ik persoonlijk dat je vooral moet zorgen dat je je lekker voelt om te beginnen, mensen gaan niet bad terwijl ze al heel blij en gelukkig zijn voor ze het pilletje nemen (Dus zolang je er schrik van hebt, NIET doen!). Zorgen dat je vooral tegoei drink. En het allerbelangrijkste weet wat je inslikt dus testen laten die handel. Zorg dat je geen mcpp gaat hebben want daar gaan wel veel mensen fout op, omdat de werking een beetje lijkt op mdma maakt het het daarom nog geen mdma.

Ik was zelf iemand die ook altijd schrik had van drugs. Vooral harddrugs dan, maar door een bbc documentaire te kijken is mijn kijk op bepaalde soorten drugs wel heel erg veranderd. Goede docu's zijn zeker: "BBC Horizon: Is Alcohol Worse Then Ecstasy?" en "Ecstacy Rising". Je vind beide gemakkelijk op youtube. In de BBC documentaire misleid de titel een beetje, eigenlijk is het een rankschikking van de 20 meest gebruikte drugs in Engeland op basis van schadelijkheid. Kan je nu alvast vertellen dat XTC pas op plaats 18 staat en volgens hun veel minder kwaad kan als Alcohol, Tabak of Weed. Die angst aanvallen van Weed vind ik trouwens wel kenmerkend, het is ook wel medisch bewezen dat je van weed paranoia kan gaan worden enzovoort, iets wat ik ook terug zie in mijn vrienden die roken en wat ze zelf ook aanhalen (Hele huis afzoeken naar een seriemoordenaar :confused: ). Dit is niet iets wat voorkomt bij xtc, of alleszins niet een bekend kenmerk ervan. Daarom bezint eer je begint zodat als je het dan ooit gebruikt dat je tenminste weet wat je doet en de tijd van je leven hebt!

bigles

weetje het is gewoon een flex gevoel , gevoel datje nooit behaald door te zuipe of te blowwe, ik denk dat je zelfs dat gevoel niet krijgt als je een kind krijgt ^^ :stoned:

bbn

Mijn persoonlijke ervaringen zijn eigenlijk alleen maar positief.

Wel misschien even zeggen: telkens als mijn pilletjes (of pilletjes) inslaan, heb ik altijd een naar gevoel, zowat hoofdpijn, en dan denk ik telkens: "Oh nee, waar ben ik weer aan begonnen!"
Altijd het gevoel dat de XTC té sterk is! (Ik neem eigenlijk ook alleen maar XTC waarvan ik weet dat hij goed is, doordat hij getest is, of doordat vrienden ze al eens 'gekeurd' hebben :wink: )

Het lijkt dan net alsof je lichaam er nog tegen probeert te vechten, maar eens je lichaam zogezegd de strijd opgeeft, voel je je echt heeeeeerlijk :hearteyes:

Dit is mijn persoonlijke ervaring met XTC, kleine kans dat jij hetzelfde gaat ervaren maar toch even ter info.

Verder zou ik eigenlijk er ook niet té veel van verwachten. XTC is echt wel heftig, maar je moet dat ook met een korrel zout nemen, het is niet dat je echt helemaal van de kaart bent ofzo, je kan nog gerust babbelen met andere mensen, of eender wat doen. Het lijkt me wel een accurate omschrijving als ik zeg dat een XTC-trip niet echt op de achtergrond fungeert, maar het overheerst zeker niet.

Tot slot zou ik zeggen dat je er gewoon zelf achter moet komen. Lees wat reports ofzo, en vel dan zelf een oordeel of je er aldanniet klaar voor bent. Gebruik ook steeds met mensen die het al een keer gedaan hebben, of die weten van aanpakken indien er toch iets zou mislopen. Het lijkt me érg onwaarschijnlijk dat je van een kwartje al echt iets voelt, tenzij je natuurlijk echt waanzinnige pillen hebt, laat staan dat je echt bad zou gaan. Een halfje lijkt me de meest geschikte dosis: op die manier kan je de andere helft nog innemen als het je goed bevalt.

TrippleKX

Belezen gebruiker
Je bent echt gewoon een schijtert. Je gaat niet dood, je hoeft echt niet naar het ziekenhuis van 1 pilletje. Je valt echt niet flauw waarschijnlijk.

En je hebt echt kut vrienden als ze je op zitten te jagen dat je een pilletje moet nemen.. fucking losers!

Mijn eerste pilletje was echt een hele echte blauwe mitsu. En ik ging fucking hard.
Hardste trip ooit. En er gebeurde niets!

Maar in deze tijden zijn niet snel goeie pilletjes te vinden dus ik zou wel uitkijken voor mcpp of andere rommel. 2-CB, speed, methamfetamine ook al aangetroffen in pillen dus.

TrippleKX

Belezen gebruiker
bbn zei:
Verder zou ik eigenlijk er ook niet té veel van verwachten. XTC is echt wel heftig, maar je moet dat ook met een korrel zout nemen, het is niet dat je echt helemaal van de kaart bent ofzo, je kan nog gerust babbelen met andere mensen, of eender wat doen. Het lijkt me wel een accurate omschrijving als ik zeg dat een XTC-trip niet echt op de achtergrond fungeert, maar het overheerst zeker niet..

Je moet volgens mij nog veel leren.. Je kunt nog gewoon een normaal gesprek voeren?!
Jij hebt dus echt kutpillen.

Rendeo

Belezen gebruiker
TrippleKX zei:
bbn zei:
Verder zou ik eigenlijk er ook niet té veel van verwachten. XTC is echt wel heftig, maar je moet dat ook met een korrel zout nemen, het is niet dat je echt helemaal van de kaart bent ofzo, je kan nog gerust babbelen met andere mensen, of eender wat doen. Het lijkt me wel een accurate omschrijving als ik zeg dat een XTC-trip niet echt op de achtergrond fungeert, maar het overheerst zeker niet..

Je moet volgens mij nog veel leren.. Je kunt nog gewoon een normaal gesprek voeren?!

misschien heb jij wel kutpillen als je geen normaal gesprek kan voeren? :P tenzij je er veel neemt, dan kan je moeilijker een gesprek voeren & volgen.

ot: gewoon nemen als je er klaar voor bent, stel dat het effect toch iets te hard is, praat dan met een goeie vriend(in), zeg wat je voelt en praat over andere dingen en voor je het weet heb je dat geweldig gevoel :P

als het je eerste keer is en als het pillen zijn van +100mg deel je ze best in 2 vindt ik, dan is het effect nog niet te hard en weet je wat mdma ongeveer doet

bbn

Rendeo zei:
TrippleKX zei:
bbn zei:

misschien heb jij wel kutpillen als je geen normaal gesprek kan voeren? :P tenzij je er veel neemt, dan kan je moeilijker een gesprek voeren & volgen.

ot: gewoon nemen als je er klaar voor bent, stel dat het effect toch iets te hard is, praat dan met een goeie vriend(in), zeg wat je voelt en praat over andere dingen en voor je het weet heb je dat geweldig gevoel :P

als het je eerste keer is en als het pillen zijn van +100mg deel je ze best in 2 vindt ik, dan is het effect nog niet te hard en weet je wat mdma ongeveer doet

Misschien toch even verbeteren: van één pilletje kan ik nog een degelijk gesprek voeren.
Na een drietal ben ik daar ook niet meer toe in staat hoor...

Als je van één pilletje al zo hard gaat, dat je niet meer kan babbelen, dan heb je pillen rond 200 mg ofzo? Ik heb er al genomen van rond de 180, en zélfs dat ging nog ok (toen ik er nog maar 1 genomen had)

Carlitos

Badass junkie
Nou kwartje is juist kut vind ik.
Dan zit je op een net niet gevoel.
Met een hele voel je je juist gegarandeerd (bijna) lekker.
Nog nooit mensen in me omgeving verkeerd op zien gaan (op kotsen na).
Jou vrienden waarschijnelijk ook niet veel vraag maar is na (zit er zeker net een kutgeval tussen)

Njah suc6 ouwe..

Dopezilla

Badass junkie
Ik zou als je het te eng vind er van afzien, of je er héél goed op voorbereiden.

Of juist op 'n zorgeloos moment spontaan zo'n pilletje nemen als je het opeens in je handen geduwd krijgt. Zo heb ik mijn eerste lsd ervaring opgedaan, terwijl ik daar vroeger toch wel een beetje over twijfelde, en het zelfs een beetje intimiderend vond. Maar ik heb het toen spontaan genomen terwijl ik me heel lekker in m'n vel voelde, en daardoor ga je ook niet fout. Althans, dat denk ik dan.

Van mdma zelf zal je niet snel al te raar worden (nou ja, op 'n negatieve manier dan), je zal hooguit de volgende dag een beetje down zijn, in mijn ervaring.

Maar als je al twijfels hebt van te voren, kan de werking van het middel zelf als onprettig ervaren worden.

Hetzelfde gaat op voor blowen en alcohol bij mij. Als ik me kut voel, dan voelt de drank en de thc vanzelf ook kut, en dan nog een stuk sterker ook.

Bij mdma is het dan wel weer zo dat het spanningen vanzelf wegneemt, maar daar kan ik vrij weinig over zeggen. Als ik gespannen ben ga ik geen rare dingen doen.

Doe je huiswerk, kijk of je het wat minder eng vindt, zo niet, blijf er lekker van af, zo ja, probeer het eens op een mooie dag. :)

Olle

Edit: Oh ja, als je depressies hebt, doe het NIET, 'n maat van me is depressief en wil het een keer proberen, maar ik sla 't desnoods uit z'n handen. Depressie maakt verslavingsgevoelig.

anoniempje

Bewuste gebruiker
Niet doen !!!!!!!

als je van een jointje al paronoide kan worden ben je wel gevoelig voor psychoses enz te kijgen
Bovendien als je al angstig bent en je gaat gebruiken wordt dit waaschijnlijk alleen maar versterkt door dat je gaat denken oh je ik heb het nu gedaan en kan niet terrug,

ga je het toch doen, ga dan lekker op stap in een relaxste omgeving met vrienden die je vertrouwt en waar je veilig bij voelt.
een kwart kan je prima nemen als begin, als je er wat van voelt tsja das een andere vraag... :wave:

Doe het gewoon..

Ben je van alle haters af..
Gaat het kut dan kom je er snel genoeg weer bovenop.
Gaat het goed, dan ben je weer een leuke levenservaring rijker.

In ieder geval:
You will live :stoned:

Elfquest

Bewuste gebruiker
Ik krijg van wiet ook paranoide gedachten, maar het klinkt alsof jij de eerste keer dat je blowde ook teveel had genomen. Als je teveel xtc neemt kun je je ook paranoide gaan voelen. Of ik het aan of afraad laat ik in het midden, maar zorg voor een lage dosering voor je eerste keer. 50-80 mg. Bijpakken kan altijd nog. Ik heb een angststoornis, maar ik voel me van xtc niet snel angstig, terwijl ik blowen meestel een onprettig gevoel vind geven. Ik kan wel bad gaan op xtc als ik teveel neem. Dosering is dus key en lekker in je vel zitten op dat moment is ook belangrijk. De tips die ik voor je heb zijn de volgende:

- Test je pil! Er moet mdma inzitten en je weet dan ook hoe sterk deze is. Of je een kwartje neemt van een pil met 180 mg of een pil met 50 mg is een groot verschil en troep als mcpp staat bijna garant voor een rotervaring.
- Doe het de eerste keer in een omgeving waarin je je prettig voelt met een vriend of vrienden bij wie je je op je gemakt voelt en met wie je kunt delen hoe je je voelt en doe het niet als je niet lekker in je vel zit die dag.
- Als de pil inslaat kun je je even misselijk voelen, hoofdpijn hebben, een droge mond hebben, het ineens heel warm krijgen, maar daarna komt de werking van de pil goed op gang en voel je de eurofie. Schrik daar dus niet van en geef je over of ga ergens rustig zitten tot dat gevoel voorbij is.
- Eten/drinken/roken kan anders smaken. Zorg ervoor dat je genoeg drinkt. Dat is belangrijk bij mdma.
- Hou er rekening mee dat je van mdma soms een klein beetje kan gaan hallucineren. Dingen in je ooghoeken zien, gezichten die veranderen, mensen die ineens een bril ophebben, vibraties, vervormingen. Als je hierop voorbereid bent schrik je hier minder snel van. Probeer gewoon van de ervaring te genieten en als het niet fijn voelt bedenk dan dat het maar een paar uurtjes duurt.
- Als de pil uitwerkt kun je je down en chaggerijnig gaan voelen. Dit kan een paar dagen aanhouden. Je kan dit opvangen door voor en na je pilletje wat 5-htp (serotonine precursor) en vitamines te nemen.

MDMA<3

Belezen gebruiker
ik weet niet of je wel eens naar festivals gaat.
mijn eerste ervaring met xtc was op een festival(emporium 200:sunglasses:
en ik kan je vertellen dat was zo geweldig.
ik gebruik nooit thuis xtc alleen als ik naar festivals ga en ik voel me eige daar altijd zeer prettig bij :hearteyes:
Ik weet niet of het wel zon goed idee is om het thuis bij iemand op de bank te doen
zorg in ieder geval dat je vantevoren genoeg groente en fruit en vitamine enzo eet
en laat je pil testen.
ik zou als ik jou was de 1e keer 50 mg nemen en kijken of die inslaat.
als die niet inslaat na 1 uur en een kwartier pak je een klein stukje bij 20 - 30 mg ofzo
Try before you die zou ik zegge, maar wel in de goede omgeving en in de goede stemming.
veel plezier ermee

MDMA<3

Belezen gebruiker
misschien dat ik dat ooit wel een x ga doen,
Ik gebruik maar 1 x in de 2 maanden gemiddeld en dat is alleen op speciale momenten(festivals)
Jammer dat er nergens meer Mdma kristallen te vinde zijn.

Eikel

Newbie
Als je van een jointje para wordt dan zal je merken dat dit bij xtc niet zo is. Het is meer een relaxte en vriendelijke roes en je zult merken dat het niet te vergelijken is met de roes van een jointje. Veel helderder.

Bij mij werkte het ook zo.
Heb ook een angststoornis, maar heb bij een pil nog nooit last gehad.
Terwijl als ik een joint rookte (eigenlijk pas na een aantal jaar blowen) voelde ik me steeds vaker heel naar, en zeker met wiet.

In mijn geval is blowen dus gewoon link. Zeg altijd wel: ''twijfelaars ga ik niet aanmoedigen!''

Lowrider`

Newbie
Naar mijn idee en naar mijn eigen ervaring is xtc compleet het tegenovergestelde van wiet.
Ik als frequent blower heb zelf nooit last van paniek/angst aanvallen tijdens het blowen maar een aantal van mij vrienden wel, zij zijn hierdoor ook gestopt met blowen.
Echter heb ik met hun wel is samen een pilletje geslikt, zij hebben nooit last ondervonden van een angst aanval.
Dit kan ermee te maken hebben door het zeer euforische gevoel dat de mdma opwekt.

De eerste keer heb ik zelf een halvje genomen en dit is me toen uitermate goed bevallen, ik heb later nog ene halve bij geslikt en daarna nog 2 helen.
Ik ben toen 1 keer heel misselijk geworden maar toen ik me op de muziek concentreerde was dit gevoel binnen 10 seconden als sneeuw voor de zon verdwenen.

Het is zowiezo een goede idee om je pilletje eerst te laten testen zeker omdat er de laatste tijd alleen maar rotzooi in zit.
Voor de eerste keer kan je naar mijn idee ook prima een halfje nemen.
Succes ermee(Y)

Rondjeslopen

Als ik zo jou verhaal lees lijkt het mij alsof jij een soort angst voor een bepaalde situatie hebt ontwikkeld, in dit geval de situatie als je een vorm van drugs neemt.
Het gevolg hiervan kan zijn dat als je drugs gebruikt en de prikkel daarvan gaat voelen de angst omslaat in panniek, zeker als het gevoel te heftig is.
Ik heb dit zelf eenmaal met paddo's gehad, deze drug heeft echter wel een heel ander effect binnen de hersenen/zenuwstelsel als xtc.
Xtc verminderd juist de angst, de kans dat je een paniek aanval krijgt is dus klein.
Of je het wel of niet moet doen is een afweging die je zelf moet maken, ik geef je wel de volgende tips.
Probeer er eerst zoveel mogelijk over te lezen, en dan bedoel ik niet alleen over xtc maar ook over wiet. Hierdoor zal je beter bewust worden van het verschil tussen xtc en wiet en zal de angst mischien iets afnemen. Neem alleen drugs als je er open voor wilt staan, tegenwerken maakt de panieksituatie erger. doe het met mensen die veel kennis hebben van drugsgebruik.
Als je iets hebt wat veel aandacht van je neemt, bijv. een spelletje spelen doe dat dan de eerste drie kwartier, zo merk je minder van het misselijke gevoel wat sommige mensen hebben. Laat je drugs testen zodat je weet wat je in neemt en hoeveel je moet nemen.(probeer 1 a 2 mg per kg lichaamsgewicht).

Mocht je nog meer vragen hebben stel ze dan gerust, er zit hier genoeg kennis, al heb ik het idee dat er hier ook mensen zitten die maar wat uit hun nek lullen.

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Rondjeslopen zei:
Mocht je nog meer vragen hebben stel ze dan gerust, er zit hier genoeg kennis, al heb ik het idee dat er hier ook mensen zitten die maar wat uit hun nek lullen.

Ja zoals jij ja, je praat tegen iemand die al zeker 5 maanden geleden dit gevraagd heeft en volgens mij al 5 maanden niet op dit forum is geweest..

:wave:

Razzz

Newbie
Ik had precies hetzelfde wat jij heb. Na 1 erge paniek aanval te hebben gehad werd ik altijd para na een halve joint. Toen op een avond wilden vrienden van mij XTC gebruiken. Ik stemde ermee in maar was heel zenuwachtig. Bleef bij een vriend slapen wiens ouders op vakantie waren. Ik nam een kwart en na een uur een halve. Ging bad door de zenuwen.
1 jaar later gingen me vrienden het nog is doen bij een vriend thuis. Toen gingen we MDMA gebruiken. Ik moet zeggen het was mijn chillste trip ooit. Had 2.5 pil op en we waren bezig vanaf 11 uur tot 10 uur s'ochtends :grin: Veel blowen erbij.
Je hoeft je nergens zorgen over te maken. Je moet niet negatief denken.
Look on the bright side :grin:

DanceHall_Drug

Undercoverr. zei:
De reden dat ik een kwartje neem is omdat ik dus bang ben voor dat "gek worden".
ik dacht als ik zo weinig neem is de kans wel heel klein dat zoiets gebeurtt.
het zou natuurlijk wel jammer zijn als ik idd niets voel, maar ik ben toch weer bang dat een halfje tog weer iets teveel is. zoals jij al zegt het angst gevoel als het begint, weet bijna zeker dat zoiets bij mij gebeurt.
toch heb ik zoiets van, het is iets wat je moet proberen, ik wil gewoon het gevoel weten.

je moet het in een omgeving en bij vrienden doen waar je je goed bij voelt. (vb; als je alleen thuis bent met vrienden, of in een vriend zijn huis)
je bent dan meer op je gemak enzo.
als het egt heeele goeie pillen zijn zou ik voor de 1ste keer een halfje nemen..
maar onthou wel: de 1ste keer is de beste keer! :grin: vond ik tog, je hebt dat "love" gevoel enzo nog. ik herinner mij 1ste keer nog, het was egt fantastisch :hearteyes: mijn eerste 2 pilletjes. heb diezelfde avond ook voor de eerste keer coke en mdma gedaan. :flushed:
had me nog nooit zo fantastisch gevoelt! :hearteyes: egt magisch! :grin:

ondertussen heb je het al geprobeert zeker? :P
en hoe vond je het? :stoned:

langeman

Bewuste gebruiker
Als iemand mij vraagt hoe xtc is, omdat ie het graag eens wil proberen, zeg ik dat je dat alleen echt kan weten als je het gedaan hebt. Een beschrijving komt nooit in de buurt van het echte gevoel. Alleen als je het gevoel kent kun je soms andermans beschrijving plaatsten.
Of het verstandig is om te doen is een andere vraag en dat zal ik erbij zeggen. Dat is een persoonlijk oordeel dat afhangt van verschillende factoren. Kijk naar jezelf en je goede en slechte kanten (gezondheid, zelfvertrouwen, betrouwbaarheid van jezelf en je naasten enz) informeer je over de drug, lees vast wat gebruikservaringen, laat je spullen testen en ken de do's en donts. Eigenlijk alles wat in deze post en elders al wel eens voorbij is gekomen.

Mijn vraag is of ik met de poster samen haar eerste xtc zou willen gebruiken. Enerzijds ja, omdat ze dan een betrouwbare medegebruiker heeft, maar ik neig toch meer naar nee. Dit komt door de onzekerheid/overdreven bezorgdheid die er tussen de regels te lezen is. Voor mij is het namelijk een voorwaarde dat de ander vertrouwen heeft in wat ie gaat doen. Dat is namelijk een heel belangrijk aspect in druggebruik. Als je maar vaak genoeg aan een angstaanval denkt dan zal je er vast een keer een krijgen. Ieder raar gevoel is dan reden om bang te worden, terwijl dat rare gevoel juist is om van te genieten.

Wel ben ik ook in dit geval wel nieuwsgierig hoe het nu verlopen is, maarja...

Bovenaan