martin van nu zei:@Undercoverr.
Stel je probeert het en je vind het gevoel overwelmend, raak dan niet direct in paniek.
Eet of drink iets lekker zoets, zoek (op je gemak !) een plek waar je je prettig voelt en besef je dat stressen of in paniek raken je niks helpt.
Het is maar tijdelijk, laat het gewoon rusig over je heen komen.
Je zult zien, dat als je je laat gaan het gevoel vanzelf erg prettig wordt.
Kortom blijf gewoon kalm en laat het over je heen komen.
Raad ik je met blowen ook aan trouwens.
Heb regelmatig teveel wiet of hash gerookt en dat is soms erg onprettig.
Naast een flinke dosis soetigheid eten of drinken, kun je daar verder niks aan doen.
Leg je daar bij neer, positioneer je in een zo prettig mogelijke houding en wacht rustig af tot het minder wordt.
Dat is wel anders met XTC als met wiet.
Met wiet kun je positief denken wat je wilt, maar als je teveel op hebt, is het bij voorbaat al een heel vervelende ervaring, die je gewoon maar door moet.
XtC is veel meer iets waar je zelf een richting aan kunt geven, of kunt bijsturen.
Of dat in jouw geval een positief iets is, kan een onbekende je niet vertellen.
Ik ken je niet, weet niet wat je verleden is en ik weet niet waroom je dingen ziet die er niet zijn (zelf nooit gehad), dus ik raad je nog steeds af om nu met XTC te beginnen.
(Maar ja, dat doe ik bij iedereen)
Als je het doet zorg dan op ze minst dat je er niet meer over twijfelt en volledig achter je beslissing staat.
Nog 1 ding.
Je zult het met me eens zijn, dat je tegenwoordig veel steviger in je schoenen staat, als toen je 13 was.
Als je 19,20 of 25 bent zul je echt niet terug kijken en denken "was ik maar eerder met XTC begonnen", net zoals je nu toch ook niet denkt "was ik maar eerder begonnen met blowen"
Als je het nu niet probeert hoeft dat echt niet in te houden, dat je nooit zult weten wat XTC met je doet.
(alleen dat je het later te weten komt als je vriendin)
Spreek voor jezelf.