Werken in hulpverlening.

jaja

Bewuste gebruiker
Weet iemand ook of het als ex-gebruiker mogelijk is in de drugs-hulpverlening te gaan werken?
Als ervaringsdeskundige meen ik zeker een steentje bij te kunnen dragen.

speedsieweepy

Bewuste gebruiker
Dat is zeker mogelijk.
Je kunt bijvoorbeeld je ervaringen delen op scholen of iets dergelijks.
Wat zou jewillen doen dan in de verslavingszorg ?

Mac...

Badass junkie
Ja is zeker mogelijk. Ik ken iemand die het doet (of beter gezegd die wil het doen, maar er zijn op het moment geen vacatures vrij) Je zult niet worden gescand als je dit soort pedagogische hulp gaat verlenen.

matthijs

Badass junkie
Ken je die gast...Evert, uit het programma "de inbreker" op nederland 2...die heeft op onze school drugsvoorlichting gegeven :grin: Echt een aardige gast.

Neman

Admin
Forumleiding
Beheerder
DF Founder
mathijs zei:
Ken je die gast...Evert, uit het programma "de inbreker" op nederland 2...die heeft op onze school drugsvoorlichting gegeven :grin: Echt een aardige gast.
Is hij die kale brede meneer die overal probeert in te breken? :)

dallandra

Wijs gebruiker
ja,de spycholoog die mn broer kreeg,was ook exverslaafde en werkte nu dus bij de brijderstichting(verslavingszorg)
ergens ook wel logisch,omdat je je dan goed in je patienten kan inleven en weet wat ze voelen.

jaja

Bewuste gebruiker
Ik bedoelde dus echt in de hulpverlening met verslaafden, en dus niet in de voorlichting, aangezien ik meen in de "begeleiding"" van verslaafden van evidente waarde kan zijn, angezien ik kan putten uit eigen ervaring, waarbij het bij de reguliere hulpverlening vaak ontbreekt, hetgeen het onderling begrip vaak niet ten goede komt, heb ik uit eigen ervaring helaas regelmatig mogen ontdekken.
Heeft iemand ook links naar instellingen waarbij ze ervaringsdeskundigen als hulpverleners in dienst nemen?

Bvd.

Gr.

caatje

Badass junkie
kvind t moedig van je als je daarin gaat werken. Ben je niet bang voor terug naar af? Ik bedoel als je met echte verslaafde een persoonlijke band gaat opbouwen zou ik niet voor mezelf kunnen instaan. Ik zou dan enorm bang zijn om ook weer eens lekker te gaan gebruiken. Ben zelf nooit verslaafd geweest maar ik zou me dat zo voor kunnen stellen. Zoiets als de kat op t spek binden zeg maar

BombSki

Bewuste gebruiker
caatje zei:
kvind t moedig van je als je daarin gaat werken. Ben je niet bang voor terug naar af? Ik bedoel als je met echte verslaafde een persoonlijke band gaat opbouwen zou ik niet voor mezelf kunnen instaan. Ik zou dan enorm bang zijn om ook weer eens lekker te gaan gebruiken. Ben zelf nooit verslaafd geweest maar ik zou me dat zo voor kunnen stellen. Zoiets als de kat op t spek binden zeg maar
als je met verslaafde mensen werkt die ervan af willen komen en soms/vaak diep in de goot zitten door schulden enzo, dan lijkt het me niet dat hij weer 'verlangen' zou opbouwen ofzo.

ik vind het juist erg goed dat je in de hulpverlening gaat werken, dat laat juist net zien dat je de verslaving hebt gehad en je leven weer begint. ik hoop voor je dat je werk kan doen wat je wil doen en dat je veel mensen zal helpen :wave: :thumbsup

caatje

Badass junkie
BombSki zei:
caatje zei:
als je met verslaafde mensen werkt die ervan af willen komen en soms/vaak diep in de goot zitten door schulden enzo, dan lijkt het me niet dat hij weer 'verlangen' zou opbouwen ofzo.

ik vind het juist erg goed dat je in de hulpverlening gaat werken, dat laat juist net zien dat je de verslaving hebt gehad en je leven weer begint. ik hoop voor je dat je werk kan doen wat je wil doen en dat je veel mensen zal helpen :wave: :thumbsup

Ik bedoelde t niet negatief! maar ik vroeg het me gewoon af.

Flashing Moments

Belezen gebruiker
als ex-gebruiker kan je wel als vrijwilliger aan de slag..
je kan voorlichting geven op scholen, een luisterend oor bieden aan verslaafden of meehelpen met activiteiten voor mensen in een afkickkliniek
denk niet dat je er betaald werk in zal vinden als je er geen opleiding voor hebt.. als je maatschappelijk werker wil worden, zal je toch eerst sph (ofzo) moeten gaan doen

Bovenaan