Wekelijks XTC gebruik

Flash4fun

Newbie
Hallo.

Vandaag heb ik mij geregistreert omdat ik na enkele maanden overmatig xtc gebruik toch wat meer informatie hierover wil opscharen.

Ik heb nu een goeie 3 maanden elk weekend xtc gebruikt. Ookal zeggen ze dat het niet verslavend is kunnen ik en veel vrienden er niet van af blijven.
Je kan dus wel zeggen dat we verslaafd zijn.

Bij deze wil ik vragen wat voor schade we onszelf nu eigelijk aandoen?
En meschien wat tips om te minderen?

Wat me zelf al opgevallen was sinds ik regelmatig xtc gevruik:
- de spieren rondom het hard zijn vaak stijf
- ik heb op het einde van de week steeds extreme nachtmerries.
- mijn zicht is verbeterd... (Wtf?!?)
- ik voel me 24/7 wazig

Ook viel het me op dat als ik er op een avond 5-6 naar binneslik . Ik helemaal de dagen erna helemaal geen effect voel van cannabis.
Isdat normaal?

Siemen23

Experimenterende gebruiker
Als je weet dat je het best maar 1 keer om de 3 maanden Xtc gebruikt denk ik dat het niet zou moeten verbazen dat je lichaam en geest erop achteruitgaan als je het elk weekend gebruikt. Zeker als je weet dat een normale dosis ongeveer 1-2 mg per kg lichaamsgewicht is wat dus betekent dat je best als volwassene van 70 kg maximum 140 mg neemt. De meeste pillen in omloop zijn rond de 200 mg als je er daarvan 5-6 neemt zit je dus al makkelijk aan 1 tot 1.2 GRAM. Wat dus veel te veel is.

Ik heb maar 1 tip: Stop er meteen mee, dat je zoveel pakt laat zien dat je niet de verantwoordelijkheid hebt om met zo'n middel om te gaan. Nu lijkt het misschien nog leuk maar alle hersenschade die je nu hebt opgelopen komt vaak pas later tot uiting en kan ervoor zorgen dat je je voor de rest van je leven depressief voelt...

Stop meteen en pak minstens een jaar pauze. Als je zo blijft doorgaan is de vraag niet of je er last van zult krijgen maar wanneer. (Dat xtc niet verslavend is klopt zeker niet als het over geestelijk verslaving gaat).

Ik ken het gevoel dat als je regelmatig xtc neemt, je het gevoel hebt dat uitgaan zonder niet meer leuk is, maar geloof mij dat verandert al heel snel. Ik zou zeggen praat er eens over met je vrienden, als je hun kunt overtuigen zal het waarschijnlijker makkelijker zijn om avonden uit te gaan zonder xtc.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Gewoon kappen ermee. Nu. Voor altijd. Jezus kerel, jij hebt op professionele wijze je hersenen (en andere delen van je lichaam) hartgrondig verkracht....

Het is duidelijk dat je vrienden en jij niet met drugs kunnen omgaan dus dat moeten jullie maar niet meer doe dan.

Over de klachten die je omschrijft: als je op zo'n frequente basis xtc slikt kan geen enkele van die klachten mij verbazen. Ga er ook maar van uit dat het een aardig tijdje kost voor dit weer allemaal herstelt is.

Bobsacamano

Badass junkie
Jezus wat heb jij jezelf aan gedaan. Het is al niet alleen dat je het iedere week doet maar ook nog is die hoeveelheid. Er is geen aardige zachte manier om dit te zeggen maar je bent jezelf aan het vergiftigen. Hopelijk komt dat woord een beetje bij je binnen. Stop er meteen mee. Het valt me al mee dat je niet meer klachten hebt. Hoe kan je ook door slikken met zoveel klachten.

Laat dit ook aan je vrienden lezen.

Maar je merkt er toch ook geen zak meer van als je zo kort na elkaar slikt? Het is HEEL waarschijnlijk dat je nooit meer echt van MDMA kan genieten, al wacht je een jaar of 5, hetzelfde zal het niet meer zijn. Die breincellen die je hiermee om zeep hebt geholpen krijg je niet meer terug. Die zijn voor altijd foetsie. Niet alleen krijg je nooit het gevoel meer terug, de kans dat je later depressies ontwikkeld doordat je serotonine systeem aan gort is geslagen is ZEER groot. Het feit dat je dromen hebt met extreme nachtmerries, niet één keer, maar regelmatig, is een gigantische hint van je psyche. Een hint dat jij en je maten niet alleen je lichaam verneuken en zoals Musicislife al beter verwoorde: ''verkracht'', maar ook wie je zelf bent. Stel je voor wat voor een persoon je bent zonder blijdschap, toch wel een klein verschil. Schade heb je nu al zeker ondervonden, hoeveel zal niemand kunnen zeggen, maar STOP NU METEEEN met het gebruik van XTC. Raak het nooit meer aan als je van jezelf en je dierbaren houdt. Door niet te weten wat MDMA doet in je lichaam heb je voor de rest van je leven iets als XTC en veel meer soorten drugs hartgrondig verneukt voor jezelf. Heel veel drugs gebruiken die regio van je brein en het zou mij niks verbazen dat wanneer je een vervanging zoekt voor XTC dat je uiteindelijk eindigt met een psychose waarin je niet meer instaat bent realiteit van fantasie te onderscheiden. 5-6 pillen per keer is letterlijk 6 tot 7 keer te veel bij de meeste mensen hun lichaamsgewicht met de gemiddelde hoeveelheid MDMA die er tegenwoordig in de pillen zitten. Een vriend van mij heeft pillen van 380 mg MDMA. Als jij dit soort pillen hebt gehad kan het 12 keer teveel zijn.
Je staat nu op een twee splitsing in je leven. Je hebt een keuze om letterlijk jezelf de afgrond in te gooien en hier nooit meer uit terug te keren of je stopt nu met XTC om er nooit meer naar terug te kijken. Dit hoofdstuk moet je afsluiten in je leven. Het feit dat je 24/7 wazig bent zegt al meer dan genoeg en ik denk dat je al een deel van jezelf bent kwijt geraakt zonder het te beseffen.

Dit heet niet voor niets HARDDRUGS mensen. Lees je in voor je gebruikt alsjeblieft zeg....
Laat dit aan je vrienden lezen als je van ze houdt, want zij zitten op precies hetzelfde pad van zelfdestructie.
Eerlijk waar, ik hoop dat het goed komt met jullie en dat dit een moment is waarop je wordt wakker geschud. Nu kan het nog.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Jezus daar gaan we weer hoor... Verder zou ik zeggen dat dit forum en de rest van het internet vol genoeg staat met hoe je zo verstandig mogelijk met XTC om moet gaan. Jij hebt in ieder geval alles gedaan wat niet onder zo verstandig mogelijk gebruik valt. Lees je heel snel in en maak eens een afspraak met het medisch spreekuur partydrugs.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik had dit topic al eerder vandaag gelezen, voor er iemand gereageerd had. Ik had na de vele, vele, vele, vele soortgelijke berichten hier de laatste tijd eigenlijk geen zin meer het NOG eens uit te leggen en te waarschuwen. Al is dit wel eentje van de ergste categorie..
Bedankt collega DF'ers dat jullie toch weer de moeite wilden opbrengen. :P

Siemen23

Blijft mij verbazen hoe weinig mensen zich informeren. We leven in het digitale tijdperk, het tijdperk van de informatie, alles gaan ze opzoeken maar blijkbaar als het om harddrugs gaat (welke een grote impact op je leven hebben) doen ze niet eens de moeite. Het duurt 2 minuten om je in te lezen en de schadelijke effecten te beperken, zoveel moeite is het niet.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik hoorde vandaag nog zo'n verhaal in het echt. Stoer praat over de hele avond door pillen nemen. Volgens mij kun je zo iemand niet echt aan het verstand brengen hoe erg ze het aan het verkloten zijn voor zichzelf. Zulke mensen leven in een ander wereldje waar hard gaan een van de hoogst haalbare levensdoelen is. Ik heb wel gezegd wat de gevaren zijn, maar dat komt niet binnen joh.

Misschien dat het ook nog weleens echt het werk van natuurlijke selectie kan zijn.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
:tearsofjoy: die zal nu wel een tijdje rond gaan. Kan me enkel maar aansluiten wat alle andere leden gezegd hebben. Ik zie het hier ook bij vrienden die elk weekend meer dan 3 pillen gooien. Door alle waarschuwingen heen gaan ze gewoon verder. Ik kan ook maar zeggen stop ermee, neem een pauze en er zijn andere substanties genoeg die je wel es enkele weekeinden na elkaar kan gebruiken. Ik hoop dat je volledig hersteld als je tijdig stopt maar hier vrees ik voor.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Gewoon lekker door blijven gaan zoals je nu gaat. Het duurt niet heel lang meer voordat de katers zo zwaar worden, dat je nooit meer MDMA wilt doen.

Bobsacamano

Badass junkie
Ach we horen toch nooit meer van ze na hun eerste bericht. Ze zien de antwoorden en willen dan nooit meer reageren. altijd hetzelfde.

Exceptional Insight zei:
Gewoon lekker door blijven gaan zoals je nu gaat. Het duurt niet heel lang meer voordat de katers zo zwaar worden, dat je nooit meer MDMA wilt doen.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Bobsacamano zei:
Ach we horen toch nooit meer van ze na hun eerste bericht. Ze zien de antwoorden en willen dan nooit meer reageren. altijd hetzelfde.
Als het antwoorden zijn die ze niet willen horen, zijn ze inderdaad vrij snel pleite.

MeejheM

Badass junkie
Wel zorgelijk dat er zo veel posts verschijnen waarbij mensen echt hun leven en/of toekomst op het spel zetten of hebben gezet, zonder eerst de juiste info op te zoeken.

ik ben nu al een tijdje bezig met een harddrugs bijsluiter te maken die op 1 kantje van een a4-tje te printen is en de basiscs bevat(in het engels, evt ook frans), maar aangezien mijn netwerk vooral clandestien is is het moeilijk harde cijfers etc te verkrijgen.

de verslavingshulp werkt in elk geval niet echt mee.

T-Bone

Ik ken heel veel vrienden in het echt die wekelijks gebruiken.
Ik heb ze dan ook proberen uit te leggen hoe slecht het is maar ze willen niet luistere. Geen probleem denk ik dan jongens, jullie zijn 20-23 jaar. Ik ga het geen 10 keer zeggen. Als jullie willen verder doen zoals jullie bezig zijn.. niet mijn probleem.

Tot ze op hun 60ste in een rolstoel zitten met alzheimer en epilepsie. :wave:

MeejheM

Badass junkie
Op die manier mag je blij zijn als je de 60 haalt. recreatief drugsgebruik is vaak een fase, maar je kan in een paar jaar tijd echt decenia van je levensverwachting afkrijgen maar ook de kwaliteit van leven die je later verwacht ernstig verzieken.

Mercedesz

Belezen gebruiker
Jezus wat heb jij jezelf aan gedaan. Het is al niet alleen dat je het iedere week doet maar ook nog is die hoeveelheid. Er is geen aardige zachte manier om dit te zeggen maar je bent jezelf aan het vergiftigen. Hopelijk komt dat woord een beetje bij je binnen. Stop er meteen mee. Het valt me al mee dat je niet meer klachten hebt. Hoe kan je ook door slikken met zoveel klachten.

Laat dit ook aan je vrienden lezen.

Het gaat niet om de hoeveelheid pillen, want datz zegt namelijk helemaak niets.
Het kunnen ook minder sterke pillen zijn van 50mg of minder, maar kan natuurlijk ook veel hoger liggen.
Maar je merkt er toch ook geen zak meer van als je zo kort na elkaar slikt? Het is HEEL waarschijnlijk dat je nooit meer echt van MDMA kan genieten, al wacht je een jaar of 5, hetzelfde zal het niet meer zijn. Die breincellen die je hiermee om zeep hebt geholpen krijg je niet meer terug. Die zijn voor altijd foetsie. Niet alleen krijg je nooit het gevoel meer terug, de kans dat je later depressies ontwikkeld doordat je serotonine systeem aan gort is geslagen is ZEER groot. Het feit dat je dromen hebt met extreme nachtmerries, niet één keer, maar regelmatig, is een gigantische hint van je psyche. Een hint dat jij en je maten niet alleen je lichaam verneuken en zoals Musicislife al beter verwoorde: ''verkracht'', maar ook wie je zelf bent. Stel je voor wat voor een persoon je bent zonder blijdschap, toch wel een klein verschil. Schade heb je nu al zeker ondervonden, hoeveel zal niemand kunnen zeggen, maar STOP NU METEEEN met het gebruik van XTC. Raak het nooit meer aan als je van jezelf en je dierbaren houdt. Door niet te weten wat MDMA doet in je lichaam heb je voor de rest van je leven iets als XTC en veel meer soorten drugs hartgrondig verneukt voor jezelf. Heel veel drugs gebruiken die regio van je brein en het zou mij niks verbazen dat wanneer je een vervanging zoekt voor XTC dat je uiteindelijk eindigt met een psychose waarin je niet meer instaat bent realiteit van fantasie te onderscheiden. 5-6 pillen per keer is letterlijk 6 tot 7 keer te veel bij de meeste mensen hun lichaamsgewicht met de gemiddelde hoeveelheid MDMA die er tegenwoordig in de pillen zitten. Een vriend van mij heeft pillen van 380 mg MDMA. Als jij dit soort pillen hebt gehad kan het 12 keer teveel zijn.
Je staat nu op een twee splitsing in je leven. Je hebt een keuze om letterlijk jezelf de afgrond in te gooien en hier nooit meer uit terug te keren of je stopt nu met XTC om er nooit meer naar terug te kijken. Dit hoofdstuk moet je afsluiten in je leven. Het feit dat je 24/7 wazig bent zegt al meer dan genoeg en ik denk dat je al een deel van jezelf bent kwijt geraakt zonder het te beseffen.

Dit heet niet voor niets HARDDRUGS mensen. Lees je in voor je gebruikt alsjeblieft zeg....
Laat dit aan je vrienden lezen als je van ze houdt, want zij zitten op precies hetzelfde pad van zelfdestructie.
Eerlijk waar, ik hoop dat het goed komt met jullie en dat dit een moment is waarop je wordt wakker geschud. Nu kan het nog.

Je kan het ook wel erg overdrijven..
Dat valt heus wel mee dat hij nooit meer iets van xtc voelt, dat is onzin. Waar je groot gelijk in hebt, is dat hij denk ik sowieso permanente hersenschade zal blijven houden en dat zal inderdaad nooit meer weg gaan. Ik maak het ook heel weinig mee dat mensen xtc misbruiken op zo'n heftige manier. Ik hou me gewoon lekker aan de 3 maanden regel en dat voorkomt een hoop ellende. (Hersenschade, serotoninesyndroom en dat ik niet meer hoef te nemen om hetzelfde te voelen, want dat kan er zeker gebeuren als je xtc zo erg misbruikt. Door dit soort acties zeggen ze in de media dat XTC/MDMA Gevaarlijk is en kan zorgen voor hersenschade enz.. of je hebt mensen die veel veel of veel te weinig water drinken of de eerste keer een halfje nemen en niks voelen en daarna nog maar een halfje. Het gevaar is dat het dan te veel voor je lichaam is, een vervuilde pil met PMMA/PMA/MDA of dat er gewoon een extreem hoge dosering in zit of zelfs dat iemand niet tegen een bepaald stofje kan in xtc of niet tegen MDMA kan. XTC/MDMA Word zo onderuit gehaald en dat komt door mensen die niet weten wat ze doen. Maar Alcohol waar veeeeel meer doden bij zijn gevallen, word niet over gepraat en doen we alsof dat normaal is, terwijl dat ook zeker harddrugs is.

Laatst bewerkt:
Bovenaan