wat mis ik???

Marster

Experimenterende gebruiker
Oi

zal me even voor stellen; ik dus ben dus M kom uit duh haag :wink: ben 48 jaar present , heb zo'n jaar 0f 25 mezelf bezig gehouden met zoveel en zo lang mogelijk stoned of high zijn.

MAAAAAAAAAAAR;

Maar het volgende ; ik ben tot vorig jaar oktober bijna 7 jaar clean geweest na zo'n krappe 25 jaar aan heroine en de laatste 12 jaar aan de coke verslaaft te zijn geweest.

Oke ik heb in die 7 jaar wel buprnorphine gebruikt omdat ik ook ( als ex botkanker patient) een zwaare pijn bestrijding nodig heb.
En met methadon heb ik alleen maar assiosaties, dus dat was als pijn bestrijding geen optie , wilde ik clean blijven ( ja buprenorphine gebruik is wat mij betreft clean zat dwz ik doe gewoon weer mee en ik voel me ook clean )
Vandaar dus Temgesic enz enz.

Nu komt het ; ik kan mijn hele terugval laatst in oktober helemaal niet snappen . Sterker nog ik ben daarna met behulp van de detox op parnassia weer clean geworden ................ga ik een paar weken later weer op mijn bek.
Ik heb veel therapie ervaring emiliehoeve , triple-ex enz enz afgemaakt en toen 7 jaar clean.

Ik ben echt en ik meen het als ik zeg ..IK WIL NIET MEER!!!!! Maar toch die laatste terugvallen , waardoor ik nu weer verslaafd ben en zo'n krappe 2gram bruin gebruik en ook wit.
Ik weet dat de rek er uit is bij mij , bij mijn laatste terugval met serieuse (geloof me maar HEEL serieus) zelfmoord neigingen gelopen.

Ik zal morgen eventuele taal en spellingsfouten verbeteren , als het maar leesbaar is toch?

enfin ik ga wederom terug naar de detox!!! Maar ik snap me zelf niet meer Newbie

Privébericht

r@r@

Wijs gebruiker
Hoi Mar,

Ik heb je een PM (zie: berichten onder reclame "Azarius") gestuurd.

Groetjes,
R@ :wave:

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Jezus bier ga in t onzin gedeelte mensen lastig vallen in plaats van zo'n serieus topic te verneuken...

Ontopic: ik heb niet echt iets zinnigs te melden, maar ik wil je wel heel erg veel sterkte en succes toewensen. Hopelijk lukt t deze keer om er écht voorgoed vanaf te komen.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Even alle bullshit van de kleuters weggehaald. Misschien moet dat kleine meisje maar gewoon weg blijven uit grote mensen topics.

Marster

[SF] Safiertje zei:
Jezus bier ga in t onzin gedeelte mensen lastig vallen in plaats van zo'n serieus topic te verneuken...

Ontopic: ik heb niet echt iets zinnigs te melden, maar ik wil je wel heel erg veel sterkte en succes toewensen. Hopelijk lukt t deze keer om er écht voorgoed vanaf te komen.

hai hai

Jij wenst mij heel erg veel sterkte en succes , vind dat best wel ( heel erg ) zinnig hoor.
Ik zal het nodig hebben!!!!!

r@r@

Wijs gebruiker
Hoi Mar,

Via PM's weten een paar mensen van Opiaten mijn naam al hoor, maar iedereen noemt me hier R@ :wink:

Ik had nog even een vraagje over jouw terugval, omdat je er toch achter probeert te komen waarom je weer na zo'n lange tijd terugviel?
Hoe lang ben je helemaal clean geweest (dus ook zonder Temgesic bedoel ik)?

Want als je lang Temgesic hebt geslikt, vervolgens helemaal clean werd en kort erna terugviel, denk ik toch echt wat ik eerder schreef:

1. Buprenorfine heeft jouw trek ook weggenmomen (door het stukje opiaat-antagonist, zoals Naltrexon). Toen je daarvan bent afgekickt, is het niet verwonderlijk dat de trek ineens weer terug kwam.
2. Bovendien is Bupe ook een opiaat (= agonist). Het was du logisch dat je geen/minder trek of cravings had destijds omdat je opiaatbehoefte al werd bevredigd.

Misschien ben je met name door die 2 factoren verder clean gebleven en toen die wegvielen, lag terugval op de loer.

Maar als je idd al langer helemaal clean was en toen alsnog terugviel, is er iets anders aan de hand.

Je hebt op de Hoeve en Triple-Ex ook therapie gehad:
Wat voor oorzaken van jouw verslaving had je daar gevonden?
En kon je die oorzaken/aanleidingen bij jouw laatste terugval stuk voor stuk uitsluiten?
Weet je al wanneer je naar de Detox kan? Op korte termijn?
Als je gebruikt, vind je het dan lekker?

Groetjes,

p.s. Toen ik met jou op de Hoeve zat, dacht ik aan het einde dat iedereen daar een hekel aan me had (behalve Henk dan).
Ik merk nu echter dat je gewoon vriendelijk tegen me doet.
Zat het dan allemaal in mijn hoofd?
Was ik zo stuk van binnen en gebroken door de groepsdruk dat ik dacht dat iedereen mij een "bitch" vond?
Ik meen me echt te herinneren dat jij op een gegeven moment ook niet meer met mij wilde/mocht praten.
Of vergis ik me? :confused:
Ik hoor het graag van je, mag via PM, maar hoeft niet.
Ik heb de ergste dingen die ik op de EH heb meegemaakt toch al hier op DF gepost...
Ik zou het fijn vinden als je je er iets van kan herinneren, dan kan ik misschien weer een stukje verwerken van wat ik daar heb meegemaakt...

Marster

hai hai

Ten eerste zal ik even op dit stukje reageren;

p.s. Toen ik met jou op de Hoeve zat, dacht ik aan het einde dat iedereen daar een hekel aan me had (behalve Henk dan).
Was ik zo stuk van binnen en gebroken door de groepsdruk dat ik dacht dat iedereen mij een "bitch" vond?
Ik meen me echt ter herinneren dat jij op een gegeven moment ook niet meer met mij wilde/mocht praten.
Of vergis ik me?
Ik heb de ergste dingen die ik op de EH heb meegemaakt toch al hier op DF gepost...
Ik zou het fijn vinden als je je er iets van kan herinneren, dan kan ik misschien weer een stukje verwerken van wat ik daar heb meegemaakt...

...... einde / quote

je zit er wat mij betreft best wel naast, namelijk ik heb tegen jou altijd ''normaal' gedaan. En daar bedoel ik mee ; nooit ''overdreven '' vriendelijk ofzo , maar zeker nooit onvriendelijk.
Zols je mischien nog wel weet , had ik niet erg lang voor dat ik naar de EH ging , triple ex gedaan en re-entry . ( Ik was de persoon die het langst ooit op triple heeft gezeten , namelijk 36 maanden , maar dat kwam ook omdat toen ik daar zat die botkanker bij mij gevonden werd daarna nog 16maande re-entry , toen ging ik weer op mezelf wonen en binnen 1 jaar ging het weer fout en toen werd ik met Roger gearresteerd en na voorarrest zijn we samen naar de EH gegaan).
Ik ging met uberhaupt niet veel mensen om op EH , omdat ik er zoooooooooooooveel had komen en zien gaan , maar tegen nieuwe bewoners deed ik altijd wel relaxed ''maar dat ben ik zowiezo wel''

Ik denk idd ja, dat jij sommige dingetjes inbeelde . Maar ja joh geweest is geweest toch?

Ik heb eh nog wel afgemaakt ''16maanden'' weer , maar iedereen dacht dat ik af zou haken toen Roger er uit gekickt werd , maaaaaaaaaaaaaaar Roger en ik hadden allang de afspraak , dat de ander dan zou doorgaan.
Het gaat trouwens wel heeeeeeeeel erg goed Met Roger , hij is nooit teruggevallen en heeft een leuke lieve vriendin , een baan , koophuis enz enz

maar nu ben ik moe ik geef morgen meer antwoord

grtz marster

Marster

oi

Ik heb vandaag gehoord dat ik op zeer korte( nou ja een tot anderhalve week) termijn naar de Detox in den haag kan ( parnassia).

Ik ben hier blij om want dit gaat echt niet meer , ik heb gemerkt dat als je terugvalt NADAT je een volledig programma als de ''emiliehoeve'' hebt gedraaid , deze terugval veel heavier is dan vroeger.
Ik ben nu een weer een gebruiker die makkelijk zo'n 6 tot 700 euro op een adres zit weg te roken , en dir gaat de laatste maand( krap) al zo.
Afgezien dat ik op deze manier wel heel erg hard door al mijn spaar geld heen ga, zie ik er ook niet meer uit. ben mezelf op deze manier regelrecht het graf in aan het roken...............en dat wil ik ook niet.

Mijn bedoeling is om op de detox te beginnen met 75 mg methadon dat af te bouwen naar 25 mg methadon en dan over te stappen naar subuxone.
Ik heb de vorige keer een over stap gemaakt van 30 mg methadon , en dat ging goed. hoewel ze op de detox hier in den haag gemiddeld naar een dosis van 20 mg streven waar na je op subuxone mag gaan. Echter een dosis van 20 mg is voor mij net te weinig daar ik ook pijn bestrijding nodig heb.

Ik ga jullie wel op de hoogte (dagelijks) houden ivm hoe mijn afkick verloopt.

grtz mars

r@r@

Wijs gebruiker
Heel veel succes, Mars!

Ik zal aan je denken; sterkte!

Groetjes, R@ :wave:

p.s. Vergeet niet mijn "groetjes-aan-die-ene-medewerkster..."-verzoek in mijn PM :wink:

jopy

Newbie
r@r@77 zei:
Hoi Mar,

Via PM's weten een paar mensen van Opiaten mijn naam al hoor, maar iedereen noemt me hier R@ :wink:

Ik had nog even een vraagje over jouw terugval, omdat je er toch achter probeert te komen waarom je weer na zo'n lange tijd terugviel?
Hoe lang ben je helemaal clean geweest (dus ook zonder Temgesic bedoel ik)?

Want als je lang Temgesic hebt geslikt, vervolgens helemaal clean werd en kort erna terugviel, denk ik toch echt wat ik eerder schreef:

1. Buprenorfine heeft jouw trek ook weggenmomen (door het stukje opiaat-antagonist, zoals Naltrexon). Toen je daarvan bent afgekickt, is het niet verwonderlijk dat de trek ineens weer terug kwam.
2. Bovendien is Bupe ook een opiaat (= agonist). Het was du logisch dat je geen/minder trek of cravings had destijds omdat je opiaatbehoefte al werd bevredigd.

Misschien ben je met name door die 2 factoren verder clean gebleven en toen die wegvielen, lag terugval op de loer.

Maar als je idd al langer helemaal clean was en toen alsnog terugviel, is er iets anders aan de hand.

Je hebt op de Hoeve en Triple-Ex ook therapie gehad:
Wat voor oorzaken van jouw verslaving had je daar gevonden?
En kon je die oorzaken/aanleidingen bij jouw laatste terugval stuk voor stuk uitsluiten?
Weet je al wanneer je naar de Detox kan? Op korte termijn?
Als je gebruikt, vind je het dan lekker?

Groetjes,

Ik meen me echt te herinneren dat jij op een gegeven moment ook niet meer met mij wilde/mocht praten.
Of vergis ik me? :confused:
Jaren geleden was ik een junk .ik ben nu 23 jaar schoon !!!
En moest afkicken , had alles al geprobeerd omtrent de hulp verlening.
Op mijn zoek toch naar hulp kwam ik zo terecht op de "weg" dat is de voor bereiding op de Emilie hoeve , duurt ongeveer 1 maand
dan ga je verder naar de hoeve dat duur ongeveer 2 jaar . Dat gebouw staat er vlak bij op t zelfde terrein .

Ik ga t dus hebben over een gebeurtennis.
wat IK heb gezien.

hou je vast en zet je schrap

Eigenlijk een klacht tegen de Synanon therapie, in mijn ogen heel gevaarlijk , maar dat is aan u , als u de moeite kan opbrengen dit te lezen? .
Ik zal t proberen kort te houden en bij de les te blijven want het verhaal is zo groot, maar zo belangrijk .
Aller eerst ; Synanon therapie
; 60 jaar oud

; Uit gevonden door de Synanon beweging , een sekte in Amerika,er waren er toen VELE van.
.
; Wat het inhoud ???? ,,,,,, dat zijn Encounters en schreeuwgroepen , in daar voor bestemde ruimte,
en die in mijn ogen zwaar ziek zijn , als beesten gaan ze tekeer , dit onder begeleiding van een staf,
Welke deze werkwijze Klakkeloos al jaren door geeft naar de volgende generatie hulp verleners.

; Dit gebeurt 3 a 4 x in de week en wanneer het hun [de staf] uitkomt , de encounters duren vele uren
je heb ze er zelfs bij van 48 uur [ deze heb ik gelukkig niet meegemaakt ]
Daar hadden de mede bewoners t vaak over ,,, sommige waren er al wat vaker geweest.
in deze therapie ......

Daar kunnen ze ook niks aan doen ze wisten niet beter .

Zij denken jullie weten t wel.

Maar nu ga ik verder met mijn verhaal ,

Eindelijk was t dan zo ver hiep hiep hoera ik mocht er heen , wat op zich al een lijdens weg is om er binnen te komen.
Dat had zo'n half jaartje geduurd vele malen bellen op gezette tijden of er een plekkie was , en 1 keer niet op tijd bellen,
betekende dat je weer van voor af aan moest beginnen ken ik inkomen allemaal , dat begrijp ik dus nog wel ,
best wel moeilijk voor en junk om op tijd te bellen , maar goed hiep hiep hoera t was me gelukt,

Ik had gebeld en mocht de volgende dag komen .

Ik kwam binnen ziek van ellende natuurlijk van het afkicken !!!
Want ik had netjes niks gebruikt toen ik er heen ging maar daar gaat dit niet over.
Pring Pring op de bel , hallo ik ben Jopy zei ik toen de deur open ging , en ik kom afkicken en heb jullie hulp nodig.

Jullie weten het toch???

ff in een halletje wachten want we zijn ff bezich ??? en kreeg 10 a 4 tjes en die moest ik terwijl ik zat te wachten volschrijven met al mijn shit ,
mijn vuiligheid mijn ongeluk en ellende van de laatste jaren ..... daar kon ik nog inkomen ...
Ik dacht dat daar allemaal wijze slimme mensen naar gingen kijken dus dat zal wel nodig zijn , en kon ik nog wel begrijpen en je denkt natuurlijk

jullie WETEN t wel hoe t moet '
Dus schreef ik alles op al me ellende

DIT MET MET OP DE ACHTERGROND ,,, PLOTSELING [ geluid]
IJSELIJK GESCHREEUW EN GEGIL

Het hele huis stond echt te dreunen ,ramen en deuren trilde , te gek voor woorden t leek echt wel of er iemand geslacht werd
wat een gegil wat gewoon niet te beschrijven is , krijg nu nog de rillingen als ik er aan terug denk,
Maar goed ik dacht dat is dan de therapie waar ze het over hebben . dat was mijn enige verklaring ,
want ik zag iemand voorbij lopen en die dee alsof t de gewoonste zaak in de wereld was
die persoon moest dat toch ook gehoord hebben dat gekrijs
dus ging ik verder met mijn ellende op te schrijven van die 10 kantjes
terwijl dat gegil en gebonk maar door ging en dat duurde zo'n uur of 2 voor dat het rustig werd.

Ineens een hoop drukte op de gang ze waren klaar.
.
En ik ook met mijn verhaal.

Eindelijk ik was binnen en werd verwelkomt door bewoners ,,, met bloed doorlopen ogen van het huilen
en zwaar van hun stuk , echt helemaal verrot waren ze , dat kon ik wel zien omdat hun immers even daarvoor dat geluid geproduceerd hebben ,
Dat ijselijke gegil dat was mijn eerste aanraking met de SYNANON therapie ?????
Een groot vraag teken dat ging er zeker door me heen .

Kreeg een rondleiding , van een bewoner, met alle regels enzo

Nu is niet alles verkeerd wat ze daar doen bv goed schoon maken ElKe dag niks mis mee
s'morgens gymnastiek niks mis mee
op tijd naar bed niks mis mee
veel dysipline niks mis mee

Het gaat mij specifiek om de encounters de schreeuwgroepen alles mis mee

Ik ga verder met mijn verhaal , en pak er een voorbeeld uit

Nu zat er een jonge , aardige gozer een kop groter dan ik en best wel groot,
Geen watje in ieder geval maar verder NIKS MIS MEE ,, behalve dat die dronk ,ze enige peg.

Hij had per ongeluk opgeschreven toen hij binnen kwam
weet je nog??? die 10 kantjes A4 , want iedereen lieten ze dat doen als hij of zij binnen kwamen.

Hij had per ongeluk opgeschreven dat zijn moeder toen hij geboren werd
een postnatale depresie kreeg.

En hem dus een beetje veel in zijn poep en pis had laten liggen .
maar dat had hij van zeggen van he !!! , wist er ZELF NIKS meer van omdat die zo klein was
en hij had dat dus opgeschreven dat verhaal
en die staf leden lezen dat
en je raad het al.

En hun wisten t wel ,,,, dat was de rede van zijn drankgebruik
dat was de rede van zijn ontwrichte leven
dat was de rede van zijn scheiding
dat was de rede van t leed wat die veroorzaakt had
dat was voor eigenlijk alles zo'n beetje wel de rede

Die middag ik zal t nooit vergeten.
Wat een hel . en dit is maar een voorbeeld .

Ken je nagaan

Die middag t was weer zover
Die middag ,t ging weer gebeuren maar wat?
Die middag ,, waarvan je s"nachts al waker leg de encounter hij komt er weer aan wat gaan ze nu weer doen ??
Die middag ,,, dat je denkt ?? hun die staf leden weten het wel!!!
Die middag ,,,,, kom je immers voor hulp.
Die middag,,,,,,,,, kom je immers je leven weer op de rails zetten
Die middag,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Te triest voor worden dit is ook haast niet op te schrijven.
Ik zit er gewoon bij te bibberen.
Van onmacht .
En woede.
En weten dat het niet klopt.

Met ze alle in de groepsruimte en niet spreken alleen wachten op de staf

stil en zenuwachtig
elkaar alleen aan kijken
stil
bang
wachten op een oplossing
voor jou probleem

deur gaat open

ze komen binnen en gingen zitten
en begonnen dat van die jongen aan te kaarten , over ze , moeder
en bedachten de volgende oplossing voor hem
hij moets terug naar die wieg naar de bron van zijn "probleem"
de mede bewoners
wij dus ,dat was nog het erge er aan dat we er aan mee moesten werken

anders ken je gaan sturen ze je weg

dan doe je niet goed je best

want hun weten t wel

Wij de bewoners moesten 1 matras in de hoek schuiven met dus aan 2 kanten muren
daar ging die jongen op die best man

Die denkt jullie weten het wel

die jongen dus op dat matras
en wel zo dat hij er in de lengte op lag en alleen zijn hoofd er boven uit stak tot aan zijn schouders.
en daar over heen weer 3 matrassen dus als een soort worsten broodje stak zijn hooft er uit. .

dat was de wieg waar die zo veel in lag
de bron van zijn ellende
want hun weten het wel

toen aan de rechter en linker kant van zijn hooft ging die staf zitten zo dicht mogelijk bij zij oren

de man kreeg een blindoek om zag dus niks meer

toen twaalf mede bewoners boven op die stapel matrassen die moeten hem in die wieg houden
dus ook hun gewicht boven op hem

dat gaat hij nooit winnen

toen begon t

eerst het ene staf lid zo vuile klootzak wanneer kruip je nou eens uit die wieg
die vuile kanker hoer van je moeder liet je toch maar mooi in de strond leggen
die teef die bitch , en als de ene staf lid t ff niet meer weet
dan neemt de andere het over en gaat op de zelfde voet verder . Wat er dan met een gewoon normaal mens gebeurt
is met geen pen te beschrijven die jongen begint te vechten en te reageren die wil er uit
stak er een arm uit wij duwden hem terug
stak er een been uit hetzelfde
en maar vechten
en maar krijsen ........
en die staf maar tekeer gaan tegen die jongen.
schuim op die jongen mond
huilen gillen
en dit duurt niet 1 uur ,niet 2 uur, niet 3 uur , niet 4 uur , niet 5 uur maar gaat gewoon 6 uur door he

Heb je enig idee hoe dat er uit ziet ???

Ga er eens bij zitten

Wat doet dit met een mens.

Die jonge denkt jullie weten t wel.

Die komt voor hulp.

Die legt zijn lot in hun handen

Mijn vraag is.

Mag dit wel?

Dat is ook het probleem.

Iedereen denkt jullie weten het wel.

Zelfs de Koningin is daar op visite geweest.

Ook zij denkt jullie weten het wel.

Snapt u het nog .

Ik niet.

Ik dacht ook.

Jullie weten het wel.

Ben toen maar weer wegelopen.

Voor mij was het niks.

Ging weer Heroine gebruiken .

De shit weer in.

Ik wist t ook niet meer

Later heb ik god zij dank mijn verstand gevonden.

En ik geloof helemaal niet hihi

Ben nu 22 jaar clean.

Vandaag de dag gebeurt dit nog steeds , ik spreek mensen
die er pas uit komen .

U mag zelf beslissen goed of fout ?
mijn standpunt is duidelijk .
Ik word er dood ziek van dat het nog steeds bestaat.
60 jaar oud die therapie u mag t zelf zeggen ??????
In een tijd.
Waarin we de strijd tegen de drugs aan t verliezen zijn.
Want eigenlijk Alles is wel mis in die hulp verlening
Laat ik het zo zeggen er klopt weinig van .

groetjes jopy

Doe mij een plezier .
En stuur dit door.
Naar misschien een belang hebbende.
Dank voor uw aandacht.

Marster

Hai Jopy

Ik heb samen met een goede vriend ( Amon) jou stuk om half twee s'nachts zitten lezen , en als ik voor me zelf spreek ; ik ben zwaar onder de indruk.

Het is zelfs zo dat een soort gelijke ervaring mij 27 jaar geleden heeft doen besluiten om nooit maar dan ook nooit meer naar een T.G cq afkicksentrum te gaan.
Mijn ervaringen met de emiliehoeve van 27 jaar geleden zijn van de zelfde strekking als jij in jou verhaal beschrijft.

Echter , begin deze eeuw verkeerde ik echt, in een met de rug tegen de muur situatie , en kwam toch weer in aan raking met de E.H. en gelukkig kwam ik er al snel achter dat al die middeleeuwse ''martelmethodes'' niet meer daar werden toegepast en sterker nog dat ze verboden zijn door het ministerie van volks gezondheid.
Als ze nog steeds op deze tour bezig zouden zijn zouden ze ook geen klanten cq subsidies meer trekken :wink: :wink:

Maar de vraag die bij Amon en mij leeft is; hoe ben jij dan al 22 jaar clean?? zonder programma???

enfin thanks voor je reactie, mars

jopy

Newbie
Op mijn zoek toch naar hulp kwam ik zo terecht op de "weg" dat is de voor bereiding op de Emilie hoeve , duurt ongeveer 1 maand
dan ga je verder naar de hoeve dat duur ongeveer 2 jaar . Dat gebouw staat er vlak bij op t zelfde terrein .

wat IK heb gezien.

hou je vast en zet je schrap

Eigenlijk een klacht tegen de Synanon therapie, in mijn ogen heel gevaarlijk , maar dat is aan u , als u de moeite kan opbrengen dit te lezen? .
Ik zal t proberen kort te houden en bij de les te blijven want het verhaal is zo groot, maar zo belangrijk .
Aller eerst ; Synanon therapie
; 60 jaar oud

; Uit gevonden door de Synanon beweging , een sekte in Amerika,er waren er toen VELE van.
.
; Wat het inhoud ???? ,,,,,, dat zijn Encounters en schreeuwgroepen , in daar voor bestemde ruimte,
en die in mijn ogen zwaar ziek zijn , als beesten gaan ze tekeer , dit onder begeleiding van een staf,
Welke deze werkwijze Klakkeloos al jaren door geeft naar de volgende generatie hulp verleners.

; Dit gebeurt 3 a 4 x in de week en wanneer het hun [de staf] uitkomt , de encounters duren vele uren
Daar hadden de mede bewoners t vaak over ,,, sommige waren er al wat vaker geweest.
in deze therapie ......

Eindelijk was t dan zo ver hiep hiep hoera ik mocht er heen , wat op zich al een lijdens weg is om er binnen te komen.
Dat had zo'n half jaartje geduurd vele malen bellen op gezette tijden of er een plekkie was , en 1 keer niet op tijd bellen,
betekende dat je weer van voor af aan moest beginnen ken ik inkomen allemaal , dat begrijp ik dus nog wel ,
best wel moeilijk voor en junk om op tijd te bellen , maar goed hiep hiep hoera t was me gelukt,

Want ik had netjes niks gebruikt toen ik er heen ging maar daar gaat dit niet over.
Pring Pring op de bel , hallo ik ben Jopy zei ik toen de deur open ging , en ik kom afkicken en heb jullie hulp nodig.

Jullie weten het toch???

ff in een halletje wachten want we zijn ff bezich ??? en kreeg 10 a 4 tjes en die moest ik terwijl ik zat te wachten volschrijven met al mijn shit ,
mijn vuiligheid mijn ongeluk en ellende van de laatste jaren ..... daar kon ik nog inkomen ...
Ik dacht dat daar allemaal wijze slimme mensen naar gingen kijken dus dat zal wel nodig zijn , en kon ik nog wel begrijpen en je denkt natuurlijk

jullie WETEN t wel hoe t moet '
Dus schreef ik alles op al me ellende

DIT MET MET OP DE ACHTERGROND ,,, PLOTSELING [ geluid]
IJSELIJK GESCHREEUW EN GEGIL

Het hele huis stond echt te dreunen ,ramen en deuren trilde , te gek voor woorden t leek echt wel of er iemand geslacht werd
wat een gegil wat gewoon niet te beschrijven is , krijg nu nog de rillingen als ik er aan terug denk,
Maar goed ik dacht dat is dan de therapie waar ze het over hebben . dat was mijn enige verklaring ,
want ik zag iemand voorbij lopen en die dee alsof t de gewoonste zaak in de wereld was
die persoon moest dat toch ook gehoord hebben dat gekrijs
dus ging ik verder met mijn ellende op te schrijven van die 10 kantjes
terwijl dat gegil en gebonk maar door ging en dat duurde zo'n uur of 2 voor dat het rustig werd.

.

Eindelijk ik was binnen en werd verwelkomt door bewoners ,,, met bloed doorlopen ogen van het huilen
en zwaar van hun stuk , echt helemaal verrot waren ze , dat kon ik wel zien omdat hun immers even daarvoor dat geluid geproduceerd hebben ,
Dat ijselijke gegil dat was mijn eerste aanraking met de SYNANON therapie ?????

Kreeg een rondleiding , van een bewoner, met alle regels enzo

Nu is niet alles verkeerd wat ze daar doen bv goed schoon maken ElKe dag niks mis mee
s'morgens gymnastiek niks mis mee
op tijd naar bed niks mis mee
veel dysipline niks mis mee

Het gaat mij specifiek om de encounters de schreeuwgroepen alles mis mee

Ik ga verder met mijn verhaal , en pak er een voorbeeld uit

Nu zat er een jonge , aardige gozer een kop groter dan ik en best wel groot,
Geen watje in ieder geval maar verder NIKS MIS MEE ,, behalve dat die dronk ,ze enige peg.

Hij had per ongeluk opgeschreven toen hij binnen kwam
weet je nog??? die 10 kantjes A4 , want iedereen lieten ze dat doen als hij of zij binnen kwamen.

Hij had per ongeluk opgeschreven dat zijn moeder toen hij geboren werd
een postnatale depresie kreeg.

maar dat had hij van zeggen van he !!! , wist er ZELF NIKS meer van omdat die zo klein was
en hij had dat dus opgeschreven dat verhaal
en die staf leden lezen dat
en je raad het al.

En hun wisten t wel ,,,, dat was de rede van zijn drankgebruik
dat was de rede van zijn ontwrichte leven
dat was de rede van zijn scheiding
dat was de rede van t leed wat die veroorzaakt had
dat was voor eigenlijk alles zo'n beetje wel de rede

Ken je nagaan

Die middag t was weer zover
Die middag ,, waarvan je s"nachts al waker leg de encounter hij komt er weer aan wat gaan ze nu weer doen ??
Die middag,,,,,,,,, kom je immers je leven weer op de rails zetten

Van onmacht .
En woede.

Met ze alle in de groepsruimte en niet spreken alleen wachten op de staf

stil en zenuwachtig
elkaar alleen aan kijken
stil
bang
wachten op een oplossing
voor jou probleem

deur gaat open

ze komen binnen en gingen zitten
en begonnen dat van die jongen aan te kaarten , over ze , moeder
en bedachten de volgende oplossing voor hem
hij moets terug naar die wieg naar de bron van zijn "probleem"
de mede bewoners
wij dus ,dat was nog het erge er aan dat we er aan mee moesten werken

anders ken je gaan sturen ze je weg

dan doe je niet goed je best

want hun weten t wel

Wij de bewoners moesten 1 matras in de hoek schuiven met dus aan 2 kanten muren
daar ging die jongen op die best man

Die denkt jullie weten het wel

die jongen dus op dat matras
en wel zo dat hij er in de lengte op lag en alleen zijn hoofd er boven uit stak tot aan zijn schouders.
en daar over heen weer 3 matrassen dus als een soort worsten broodje stak zijn hooft er uit. .

dat was de wieg waar die zo veel in lag
de bron van zijn ellende
want hun weten het wel

toen aan de rechter en linker kant van zijn hooft ging die staf zitten zo dicht mogelijk bij zij oren

de man kreeg een blindoek om zag dus niks meer

toen twaalf mede bewoners boven op die stapel matrassen die moeten hem in die wieg houden
dus ook hun gewicht boven op hem

dat gaat hij nooit winnen

toen begon t

eerst het ene staf lid zo vuile klootzak wanneer kruip je nou eens uit die wieg
die vuile kanker hoer van je moeder liet je toch maar mooi in de strond leggen
die teef die bitch , en als de ene staf lid t ff niet meer weet
dan neemt de andere het over en gaat op de zelfde voet verder . Wat er dan met een gewoon normaal mens gebeurt
is met geen pen te beschrijven die jongen begint te vechten en te reageren die wil er uit
stak er een arm uit wij duwden hem terug
stak er een been uit hetzelfde
en maar vechten
en maar krijsen ........
en die staf maar tekeer gaan tegen die jongen.
schuim op die jongen mond
huilen gillen
en dit duurt niet 1 uur ,niet 2 uur, niet 3 uur , niet 4 uur , niet 5 uur maar gaat gewoon 6 uur door he

Heb je enig idee hoe dat er uit ziet ???

Ga er eens bij zitten???

Wat doet dit met een mens.???

Die jonge denkt jullie weten t wel.!!!

Die komt voor hulp.

Mijn vraag is. ???

Mag dit wel???

Zo zonder bijsluiter, over de gevolgen!!!

Dat is ook het probleem.

Snapt u het nog .

Ik niet.

Ik dacht ook.

Jullie weten het wel.

Voor mij was het niks.

De shit weer in.

Ik wist t ook niet meer

Later heb ik god zij dank mijn verstand gevonden.

En ik geloof helemaal niet hihi

Ben nu 22 jaar clean.

die er pas uit komen .

In een tijd.
Want eigenlijk Alles is wel mis in die hulp verlening

mijn email [email protected]
tel 0644224881
groetjes jopy

Doe mij een plezier .
En stuur dit door.
Dank voor uw aandacht.

r@r@

Wijs gebruiker
Jopy, waarom herhaal je tot 4x toe jouw post? Zit je CTRL-V vast? :wink:

Groetjes, R@ :wave:

r@r@

Wijs gebruiker
Marster zei:
Ik heb vandaag gehoord dat ik op zeer korte( nou ja een tot anderhalve week) termijn naar de Detox in den haag kan ( parnassia).

Hé Mars,

Ben je al binnen? Hoe gaat het?

Groetjes en veel sterkte!

jopy

Newbie
Op mijn zoek toch naar hulp kwam ik zo terecht op de "weg" dat is de voor bereiding op de Emilie hoeve .
Duurt ongeveer 1 maand dan ging je verder naar de hoeve dat duur ongeveer 2 jaar .
Dat gebouw stond er vlak bij op t zelfde terrein .
Inmiddels is de "weg" gesloten ,maar de therapie op de Emilie hoeve bestaat nog steeds.

Dit is dus een aanklacht tegen de therapie.

Wat IK heb gezien.

Hou je vast en zet je schrap

Eigenlijk een klacht tegen de Synanon therapie .
In mijn ogen is deze heel erg gevaarlijk , maar dat is aan u .
Als u de moeite kan opbrengen dit te lezen? .
Ik ga terug naar de jaren 50 [ vorige eeuw ] het drugs probleem kwam op zetten .
Er moets een oplossing komen .
En lieten ze de de volgen de therapie er op los.
; Synanon therapie.
; 60 jaar oud.

; Uit gevonden door de Synanon beweging , een sekte in Amerika, er waren er toen VELE van.
; En die deden allemaal van die rare dingen.
.
; Wat het inhoud ???? ,,,,,, dat zijn Encounters en schreeuwgroepen , in daar voor bestemde ruimte.
De therapie is in mijn ogen zwaar ziek , als beesten gaan ze tekeer , dit onder begeleiding van een staf.
Er komen mensen ook stage lopen van over heel de wereld om het te leren .
Zo is het dus als een olievlek de hele wereld over getrokken .
Er zijn zelfs mensen uit Rusland geweest om mee te draaien om deze therapie te leren .
Toen ik er was was er ook iemand . om het te leren draaide mee en zat van alles op te schrijven .

De therapie .

; Dit gebeurt 3 a 4 x in de week , en wanneer het hun [de staf] uitkomt , de encounters duren vele uren
In deze therapie ......

Misschien dat jullie mij kunnen helpen dachten ze.

En je krijg hier geen bijsluiter bij .

Over bijwerkingen .

Dat had zo'n half jaartje geduurd vele malen bellen op gezette tijden of er een plekkie was .
En 1 keer niet op tijd bellen betekende dat je weer van voor af aan moest beginnen, ken ik nog inkomen allemaal .
Dat begrijp ik dus nog wel ,
Best wel moeilijk voor en junk om op tijd te bellen , maar goed hiep hiep hoera t was me gelukt.

Want ik had netjes niks gebruikt toen ik er heen ging .
Maar daar gaat verhaal dit niet over.
Dit is een ander verhaal.
Pring Pring op de bel , hallo ik ben Jopy zei ik, toen de deur open ging , en ik kom afkicken, en heb jullie hulp nodig.

Jullie weten het toch???

ff in een halletje wachten want we zijn ff bezich ??? en kreeg 10 a 4 tjes .
En die moest ik terwijl ik zat te wachten volschrijven met al mijn shit mijn vuiligheid mijn ongeluk en ellende van de laatste jaren .
Daar kon ik nog inkomen .
Ik dacht dat daar allemaal wijze slimme mensen naar gingen kijken dus dat zal wel nodig zijn .
En kon ik nog wel begrijpen en dus denkt je natuurlijk .

jullie WETEN t wel hoe t moet .
Dus schreef ik alles op al me ellende .

DIT MET MET OP DE ACHTERGROND ,,, PLOTSELING [ geluid].
IJSELIJK GESCHREEUW EN GEGIL.

Het hele huis stond echt te dreunen ,ramen en deuren trilde .
Te gek voor woorden t leek echt wel of er iemand geslacht werd.
Wat een akelig gekrijs zo eng wat gewoon niet te beschrijven is , krijg nu nog de rillingen als ik er aan terug denk.
Maar goed ik dacht dat is dan de therapie waar ze het over hebben . dat was mijn enige verklaring .
Want ik zag iemand voorbij lopen en die dee alsof t de gewoonste zaak in de wereld was.
Die persoon moest dat toch ook gehoord hebben dat gekrijs en gegil.
Dus ging ik verder met mijn ellende op te schrijven van die 10 kantjes .
Dit terwijl dat gegil en gebonk maar door ging en dat duurde zo'n uur of 2 voor dat het rustig werd.

.

Eindelijk ik was binnen en werd verwelkomt door bewoners ,,, met bloed doorlopen ogen van het huilen.
En zwaar van hun stuk , echt helemaal verrot waren ze .
Dat kon ik wel zien omdat hun immers even daarvoor dat geluid geproduceerd hadden ,
Dat IJSELIJKE gegil dat was mijn eerste aanraking met de SYNANON therapie ?????

Kreeg een rondleiding , van een bewoner, met alle regels en zo .

Nu is niet alles verkeerd wat ze daar doen bv.Goed schoon maken elke dag. niks mis mee.
S'morgens gymnastiek . niks mis mee.
Op tijd naar bed . niks mis mee.
Veel dysipline . niks mis mee.
En een beetje streng zijn . niks mis mee.
.
Het gaat mij specifiek om de encounters de schreeuwgroepen daar is alles mis mee .

Ik ga verder met mijn verhaal , en pak er een voorbeeld uit .

Nu zat er een jonge aardige gozer een kop groter dan ik en best wel breed ,
Was ook bouwvakker van beroep . Dus kon wel tegen een stootje .
Geen watje in ieder geval, maar verder NIKS MIS MEE ,, behalve dat die dronk ,zijn enige peg.

Hij had per ongeluk opgeschreven toen hij binnen kwam .
Weet je nog??? die 10 kantjes A4 , want iedereen lieten ze dat doen als hij of zij binnen kwamen.

Hij had per ongeluk opgeschreven dat zijn moeder toen hij geboren werd.

Een postnatale depresie kreeg.

En een beetje schrok van het kind dat zij kreeg.

Maar dat had hij van zeggen van he !!! , wist er ZELF NIKS meer van omdat die zo klein was .
En hij had dat dus opgeschreven dat verhaal .
En die stafleden lezen dat .

En je raad het al.

En hun wisten t wel ,,,, Dat was de rede van zijn drankgebruik.
Dat was de rede van zijn ontwrichte leven.
Dat was de rede van zijn scheiding.
Dat was de rede van t leed wat die veroorzaakt had .
Dat was voor eigenlijk alles zo'n beetje wel de rede .

Ken je nagaan .

Die middag t was weer zover .
Die middag ,, waarvan je s"nachts al wakker leg de encounter hij komt er weer aan wat gaan ze nu weer doen ??
Die middag,,,,,,,,, probeer je je leven weer op de rails zetten .

Van onmacht .
En woede.
Daarom schrijf ik t ff op .
Dan heb ik DAT gehad.

Met ze alle in de groepsruimte ....... en niet spreken ......... alleen wachten op de staf .

Stil en zenuwachtig.
Elkaar alleen aan kijken .
Stil.
Bang.
Wachten op een oplossing.
Voor jou probleem.

Deur gaat open .

Ze komen binnen en gingen zitten .
En begonnen dat van die jongen aan te kaarten , over zijn moeder.
En bedachten de volgende oplossing voor hem .
Hij moets terug naar die WIEG naar de bron van zijn "probleem".
De mede bewoners.
Wij dus ,,,,,,,,dat was nog het erge er aan dat we er aan mee moesten werken .

Anders ken je gaan sturen ze je weg .

Dan doe je niet goed je best.

Ik had dat ook al zien gebeuren .

Want hun weten t wel

Wij de bewoners moesten 1 matras in de hoek schuiven met dus aan 2 kanten muren .
Daar ging die jongen op ....... die best man .

Die denkt jullie weten het wel .

Die jongen dus op dat matras.
En wel zo dat hij er in de lengte op lag en alleen zijn hoofd er boven uit stak tot aan zijn schouders.
En daar over heen weer 3 matrassen dus als een soort worsten broodje stak zijn hooft er uit. .

Dat was de wieg waar die zo veel in lag.
De bron van zijn ellende.
En hij maar denken .
Jullie weten t wel .

Toen aan de rechter en linker kant van zijn hooft ging die staf zitten zo dicht mogelijk bij zij oren .

De goede man kreeg een blinddoek om zag dus niks meer .

Toen twaalf mede bewoners boven op die stapel matrassen , die moeten hem in die wieg houden .
Met hun gewicht er dus boven op.

Dat gaat hij nooit winnen.

Toen begon t......

Eerst het ene staf lid; Zo vuile klootzak wanneer kruip je nou eens uit die wieg?
Die vuile kanker hoer van je moeder liet je toch maar mooi in de stront leggen.
Die teef die bitch , en als de ene staf lid t ff niet meer weet .
Dan neemt de andere het over en gaat op de zelfde voet verder .
Wat er dan met een gewoon normaal mens gebeurt.
Is met geen pen te beschrijven die jongen begint te vechten en te reageren die wil er uit..
En die denkt jullie weten het toch .
Stak er een arm uit wij duwden hem terug .
Stak er een been uit hetzelfde .
En maar vechten.
En maar krijsen ........
En die staf maar tekeer gaan tegen die jongen.
Zijn kop werd zowat paars .
Schuim op die jongen zijn mond .
Huilen gillen schreeuwen.
En dit duurt niet 1 uur ,niet 2 uur, niet 3 uur , niet 4 uur , niet 5 uur maar gaat gewoon 6 uur door he..

Ziet u het voor u ???

Is dit geen mishandeling.

Geestelijk zowel lichamelijk .

Enig idee hoe dat er uit ziet ???

Ga er eens bij zitten???

Wat doet dit met een mens.???

En die jonge denkt jullie weten t wel.

Die komt voor hulp.

Mijn vraag is. ???

Mag dit wel???

Dat is ook het probleem.

De goede vrouw heeft daar ook nooit bij gezeten .

In zo'n schreeuw groep .

Snapt u het nog ??.

Ik niet !!!.

Ik dacht ook.

Jullie weten het wel.

Voor mij was het niks.

De shit , de ellende weer in.

Ik wist t ook niet meer

Later heb ik mijn verstand gevonden.

Ben nu 23 jaar clean.

die er pas uit komen .

In een tijd.
Want eigenlijk Alles is wel mis in die hulp verlening.
Dit is maar het topje van die ijsberg .

mijn email [email protected]
tel 0644224881
groetjes jopy

Doe mij een plezier .
En stuur dit door.
Dank voor uw aandacht.

labradoor

Belezen gebruiker
ja slechte zaak daar die emilihoeve.ik dreigde ook een synjasin of hoe dat ook heette maar in ieder geval liepen er ook in oranje jurken met kralenketting(mala)genoemd met een foto van bhagwan.
die therapieen zijn zeker gevaarlijk.bij een rebirthings-sessie ging het bij mij niet goed.(ben een resus-baby die meer dood dan lev en end ter wereld kwam,veel te vroeg geboren en helemaal geel(verkeerd bloed)zelfs na transfusie was nog niet goed.dus heel drama.

als coordinatrice stond ik zo onder druk dat ik elke dag een groep nodig had om de negativiteit ontladen en energie opdoen.

je wordt afgebroken.wat je ook doet het is daar nooit goed.vaak wordt vergeten dat veel een dubbele diagnose hebben.wat bij de een wel helpt kan bij de ander schade aan richten toch?
hmm amon?bekende naam indisch en meerdere kinderen?dan ken ik je en anders heb ik de verkeerde voor me.

Marster

labradoor zei:
ja slechte zaak daar die emilihoeve.ik dreigde ook een synjasin of hoe dat ook heette maar in ieder geval liepen er ook in oranje jurken met kralenketting(mala)genoemd met een foto van bhagwan.
die therapieen zijn zeker gevaarlijk.bij een rebirthings-sessie ging het bij mij niet goed.(ben een resus-baby die meer dood dan lev en end ter wereld kwam,veel te vroeg geboren en helemaal geel(verkeerd bloed)zelfs na transfusie was nog niet goed.dus heel drama.

als coordinatrice stond ik zo onder druk dat ik elke dag een groep nodig had om de negativiteit ontladen en energie opdoen.

je wordt afgebroken.wat je ook doet het is daar nooit goed.vaak wordt vergeten dat veel een dubbele diagnose hebben.wat bij de een wel helpt kan bij de ander schade aan richten toch?
hmm amon?bekende naam indisch en meerdere kinderen?dan ken ik je en anders heb ik de verkeerde voor me.

Alo labrador

Ja klopt ik ben amon met meerdere kids bij een andere mams. Maar dit is mars zijn topic dus ik laat hem weer aan het woord.

Oke hier Mars dus.

labrador, waaaaaaaaaaaaaaar heb je het over ??? de EH heeft nooit onder leiding van de bagwahn beweging gestaan!!

Negatieve verhalen hoor je alleen maar van mensen die het programma niet af ''kunnen '' maken.

Ik ben zelf de mening toegedaan , dat het niet uitmaakt wat voor programma ( als je dat nodig hebt) doet , dez noods ga je stront scheppen.
Als je daar clean van woord prima.
Als je clean bij de heer blijft , ook prima.

Kijk je zit uit vrije wil in een TG en mensen die het afmaken en die zo een langere tijd clean blijven , die kankeren niet op mensen die weggelopen zijn van de hoeve hoor.

Maar de weglopers vinden ons altijd maar mafkezen hahaha

en oja re birthing mag allang niet meer.

Maar ook @ Ra , ik heb met jou programma gedaan en ik heb pas jouw mail aan iemand laten lezen die ook in onze tijd op de EH zat .
Maar sorry hoor zoals jij dingen beschrijft????????????????????? enfin wij zullen wel hebben zitten slapen :wink:
Wel toppie datr je clean bent.

grtz Mars

ps ik ook weer

r@r@

Wijs gebruiker
Hoi Mars,

Moet ik toch ff op reageren :wink:

Ik zat er niet vrijwillig. Bij de Detox vonden ze destijds dat ik de EH moest gaan doen en ik mocht nergens anders aan deelnemen bij Parnassia.

Mijn rechtzaak (omgangsregeling kinderen) kwam eraan, waarvoor ik op z'n minst in een programma moest zitten.

Ik ging dus op z'n zachtst gezegd met frisse tegenzin. En niet af kunnen maken? Nee hoor, ik wilde het gewoon niet. Had me daarom linea recta bij Arta gemeld en dat heb ik wél willen en dus ook kunnen afmaken.

De EH gaat uit van opbouwen door eerst af te breken, ook "nu" (2004) nog. En daar geloof ik nog steeds niet in. Althans, ik geloof niet dat het voor mij werkt.

Voor anderen kan het kennelijk wel helpen.

Maar Mars, jou heeft het toch niet definitief geholpen?
Ben je er al een beetje achter waardoor dat komt? Is het programma toch niet toereikend voor jou of zit er iets in jou waardoor elk programma tot nu toe niet blijvend heeft geholpen?

Ik wens je veel succes, enne; wat ik allemaal heb beschreven is echt zo gebeurd. Ik hield een dagboek bij destijds, dus er is geen sprake van "zaken verkeerd herinneren omdat er zoveel tijd tussen zit."

Maar logisch dat niemand van jullie bij alles is geweest wat ik daar heb meegemaakt.
Het beschuldigd worden van seks hebben terwijl ik dat daar op de EH niet had en niet geloofd worden toen ik werd aangerand door R. die er al zoveel langer zat, dat blijft pijn doen, zelfs nu nog...

Vrouwen met mijn verleden worden op dat gebied vaak niet geloofd, dat besef ik heel goed. Maar ik was vastbesloten het af te maken in het begin. Toen bleek dat het vertrouwen in mij er niet was (en vice versa) kon en wilde ik het niet opbrengen anderen van de waarheid te overtuigen. En dat is mijn aandeel in het geheel: dat ik te snel opgaf, mezelf en anderen geen kans wilde geven.

Ik blijf nu clean, zonder prgramma.

Het beste programma is je eigen innerlijke motivatie, dat geloof ik!

Groetjes,

p.s. Goed dat je clean bent! Zit je nu nog op de Detox of ben je alweer thuis of door naar een programma? Ben benieuwd wat je stappen gaan worden...

Marster

r@r@ zei:
Moet ik toch ff op reageren :wink:

Ik zat er niet vrijwillig. Bij de Detox vonden ze destijds dat ik de EH moest gaan doen en ik mocht nergens anders aan deelnemen bij Parnassia.

Mijn rechtzaak (omgangsregeling kinderen) kwam eraan, waarvoor ik op z'n minst in een programma moest zitten.

Ik ging dus op z'n zachtst gezegd met frisse tegenzin. En niet af kunnen maken? Nee hoor, ik wilde het gewoon niet. Had me daarom linea recta bij Arta gemeld en dat heb ik wél willen en dus ook kunnen afmaken.

De EH gaat uit van opbouwen door eerst af te breken, ook "nu" (2004) nog. En daar geloof ik nog steeds niet in. Althans, ik geloof niet dat het voor mij werkt.

Voor anderen kan het kennelijk wel helpen.

Maar Mars, jou heeft het toch niet definitief geholpen?
Ben je er al een beetje achter waardoor dat komt? Is het programma toch niet toereikend voor jou of zit er iets in jou waardoor elk programma tot nu toe niet blijvend heeft geholpen?

Ik wens je veel succes, enne; wat ik allemaal heb beschreven is echt zo gebeurd. Ik hield een dagboek bij destijds, dus er is geen sprake van "zaken verkeerd herinneren omdat er zoveel tijd tussen zit."

Maar logisch dat niemand van jullie bij alles is geweest wat ik daar heb meegemaakt.
Het beschuldigd worden van seks hebben terwijl ik dat daar op de EH niet had en niet geloofd worden toen ik werd aangerand door R. die er al zoveel langer zat, dat blijft pijn doen, zelfs nu nog...

Vrouwen met mijn verleden worden op dat gebied vaak niet geloofd, dat besef ik heel goed. Maar ik was vastbesloten het af te maken in het begin. Toen bleek dat het vertrouwen in mij er niet was (en vice versa) kon en wilde ik het niet opbrengen anderen van de waarheid te overtuigen. En dat is mijn aandeel in het geheel: dat ik te snel opgaf, mezelf en anderen geen kans wilde geven.

Ik blijf nu clean, zonder prgramma.

Het beste programma is je eigen innerlijke motivatie, dat geloof ik!

Groetjes,

Hai Hai R@R@

Ik geloof je juist wel hoor , maar idd ik was niet overal bij natuurlijk.

maar toch kan je de hoeve daar niet opafrekenen wat een paar mede bewoners doen , die zijn er ook maar tijdelijk toch.

En of het mij geholpen heeft??.............JA , je moet nagaan dat ik idd mede door eigen motivatie en hulp van de Hoeve van af september 2003 toto een paar maanden geleden clean ben geweest....en dat is winst voor iemand die sinds 1977 of 76 gebruikt.

Maar ik vind dat de hoeve niet de hoeve meer mag heten , het programma duurt nu nog maar in principe 6 maanden en alles maar dan ook alles wat ik hier hoor over de hoeve dat was vroeger en nu ( jammer genoeg ) niet meer

Maar waht ever , nogmaals iedereen heeft wat anders nodig , daarom zijn er vanuir de hoeve zoveel andere programma's gestart

grtz mars

Marster

oi

Ik lees ook vaak dat mensen het hebben ibt de emiliehoeve over afbreken en dan wordt je weer opgebouwd :confused: :confused: :confused:
Euhhhhhhhhhhhh nou ik heb er meer als 16 maanden gezeten en ben altijd het zelfde piraatje gebleven hoor .
Wat wel wordt geprobeert is door middel van van verleden probes het stuk junk in je afscheid van te nemen cq af te breken , en daar weer iets voor in de plaats te zoeken.

je moet niet denken dat ik geen kritiek op de hoeve heb . Die heb ik wel!

maar die is juist gestoelt op een nogal lange tijd als bewoner en daarna als staflid( vrijwillig)

Maar ik zeg het nog 1 keer ik laat ieder programma in zijn waarde , elk programma heeft voor en tegens en als je er voor je zelf achter komt dat je niet op de goede plek zit dan moet je wat anders zoeken.
Trouwens ik weet nogwel van jou vertrek R@R@ dat er best wel wat mensen het jammer vonden dat je ging , maar jij had je zelf helemaal afgesloten.

:smoke: Mars (je :wink: )

labradoor

Belezen gebruiker
ja is zo.ik heb het ook over 30 jaar geleden.
maar er gebeurden ook leuke dingen zoals die survival naar de ardennen en ik kon goed rolschaatsen en heb toen 14 dagen een afspraak om alles op rolschaatsen te doen van opstaan tot naar bed gaan.ik was toen opjutter.
dus niet alleen kommer en kwel daar.

BillyBilo

Badass junkie
Weeg gewoon de voor- en nadelen af.

Als jij aan de meters, of buup kan raken, en het geeft je leven meer kwaliteit, waarom dan doen wat geaccepteerd is door de maatschappij; clean zijn en je kut voelen.

Ga voor het hoogst haalbare geluk, met of zonder opiaten, en fuck de rest.

Zeer oprechte groet

Marster

wittenindeneuze zei:
Dikke shot bruin zetten en een grammetje snuiven en je bent er weer bovenop! :rock: :rock:

Kijk maar naar Tom Boonen!
Recht naar de witte lijn!

:wave:

:rock: :rock:

Doe jij dat maar , ik heb het na 25 jaar gebruik wel gezien.

Maaaaaaaaaaaaaaar als jij dat wil moet je vooral doen

labradoor

Belezen gebruiker
mijn idee!
ik heb die tijd gelukkig al gehad.
over een tijdje als je je aders kapot heb gespoten en geen ader meer over heb denk je er ook zo over en zeg je dat ook niet meer.

r@r@

Wijs gebruiker
labradoor zei:
mijn idee!
ik heb die tijd gelukkig al gehad.
over een tijdje als je je aders kapot heb gespoten en geen ader meer over heb denk je er ook zo over en zeg je dat ook niet meer.

Inderdaad...

Ik moest vorige week bloed laten prikken (suiker en stofwissling): 4 buisjes! Uiteindelijk is het gelukt met een babynaaldje in een ader van mijn enkel. Maar toen waren we al 50 minuten verder...

De littekens blijven en eerlijk gezegd blijft dat zwaar kut.

Ik draag nu geen korte mouwen meer; voel me te ongemakkelijk. Wel op vakantie (want die mensen zie ik toch nooit meer), maar niet als ik hier in ... in het zwembad zit. Teveel bekenden. En zwemmen met bijv. een shirt is verboden hier.

En elke keer weer schiet het door me heen: "De kinderen kunnen nu niet met mamma zwemmen, ja R@, eigen schuld..." :flushed: :cry:

labradoor

Belezen gebruiker
er waren in mijn tijd wel stafleden die in het oranje liepen.ik zat er in die tijd met martien kooyman(toenmalige direkteur)ik zat er ook verplicht ivm mijn ziektewet uitkering en wao.
in de tijd van kale koppen.zo begon het al.mannen kaal scheren en vrouwen met lang haar kort knippen.hou op schei uit ik ben niet voor niets een boek aan het schrijven.
ik zat er in 1978-79.

aiyayaya eigenlijk nostalgie zie het als een film voorbij komen.

Marster

Hallo Allemaal

Ik ben na een best wel lange detox , vorige week weer thuis gekomen.
Ik heb op de detox een overstap gemaakt van 40mg ( 8 symeron) naar 16 mg subuxone , en dat dan ook weer wat afgebouwd.
Persoonlijk vind ik dit een aanradertje , en het is dan ook niet meer te vergelijken met de wekenlange lijdensweg die je vroeger van je methadon afkick had.

Het enige wat ik nu nog slik is 5 tabletjes temgesic per dag , dit heb ik als pijn medicatie ivm verscheidene botkanker operaties.

Ik voel me goed.

grtz mars

labradoor

Belezen gebruiker
goed van je.ik ben overrigens wel blij te lezen dat er allerlei tussen middelen zijn na de methadon.want vroeger had je alleen depronal na de methadon en daar moest je het mee doen.
het belangrijkste is dat je je goed voelt zodat je niet hele dagen met ziek zijn bezig ben want dat breekt op een gegeven moment op.bij mij wel in ieder geval.
ik wens je veel sterkte de komende tijd.en volhouden he.

Marster

labradoor zei:
goed van je.ik ben overrigens wel blij te lezen dat er allerlei tussen middelen zijn na de methadon.want vroeger had je alleen depronal na de methadon en daar moest je het mee doen.
het belangrijkste is dat je je goed voelt zodat je niet hele dagen met ziek zijn bezig ben want dat breekt op een gegeven moment op.bij mij wel in ieder geval.
ik wens je veel sterkte de komende tijd.en volhouden he.

hai labrador

het gaat nog steeds prima allemaal.

Maar ik besef dat ik ook best wel mazzel heb met de mensen om me heen. Kijk ik heb een terugval van een maand of drie gehad en daarvoor 6 jaar clean, dus wat dat betreft heb ik nog m'n hobbys ( fitness en high end audio) en daar heb ik ook weer groepen kennisen aan over gehouden.

Hahaha als ik nu terug denk was die terugval van mij echt heel berekend. Want ik ging bijvoorbeeld nooit in mijn eigen huis gebruiken ( 1 x gebeurt) met de achterliggende gedachte van; als ik dadelijk weer clean ben , dan wil ik in mijn huis geen associaties.

Enfin ik heb ook nog een paar vrienden van de hoeve overgehouden en we hebben al die tijd dat we buiten zijn contact ( ja behalve toen ik terugviel want toen was ik van de aardbodem gepleurt :wink: )

Maar ja joh nu gaat het weer goed en ik zeg altijd; ben 6 jaar clean geweest , nu ga ik de komende 66 ( euhhhhhhhhhhhhhh moet lukken ik ben 47 jaar oud)

Thanks voor je reactie labrador , maar hoe gaat het met jou?

grtz mars

labradoor

Belezen gebruiker
fijn om te lezen dat het goed gaat.dat soort vrienden zijn heel belangrijk om te hebben en moet je zuinig op zijn.ik heb gelukkig ook vrienden die geen drugs gebruiken.
ik zit momenteel in een moeilijke tijd ivm mijn zieke broer en ook mijn vader(86 jaar)is op zijn einde.mijn moeder heeft het daardoor ook moeilijk en vraagt ook om aandacht.
maar dat is een heel verhaal en dat kost me veel energie.
het moeilijke is dat mijn ouders er voor mij ook nooit waren(ook heel verhaal)ik heb een auto en voel het als een soort verplichting om taxi te spelen.
ik was bezig met vrijwilligerswerk maar dat is ff op de achtergrond komen te staan.

Marster

oi @ Rara en de rest

hoe is tie met jullie?

Met mij gaat het goed , al weer een paar maanden clean nu . En ik zit in mijn hoofd weer op het niveau zoals ik een jaar geleden was ( voor m'n terug val dus)

Financieen weer op orde.
Mijn zaak ( samen met iemand eigenaar) weer zeggenschap.

Huis ook prima ( archipelbuurt den haag)

maar veeeeeeeeeeeeel belangrijker; weer contact met me moeder en broer, ook weer met cleane vrienden.

en ik heb me vriendin nog ( die heeft nog nooit gebruikt)

Maar ik ben niet meer zo zeker als vroeger , en krijg de stuipen als ik door een dealer van vroeger wordt gebeld.

Maar ja....voor de rest; still going strong

grtz Mars :smoke:

r@r@

Wijs gebruiker
Fijn dat je weer terug bent, Mars!

Heb je nog wel amulante hulp o.i.d.?

Ik vind het knap hoe jij toch elke keer weer omhoog klimt, naar een clean bestaan. Juist omdat je zo vaak bent teruggevallen is het knap dat je elke keer weer clean wordt!

Heb je geen contact meer met gebruikers?

En heb je werk of een andere manier om je dag invulling te geven?

Groetjes,

Marster

r@r@ zei:

Ik vind het knap hoe jij toch elke keer weer omhoog klimt, naar een clean bestaan. Juist omdat je zo vaak bent teruggevallen is het knap dat je elke keer weer clean wordt!

Groetjes,

oi Rara

Ja hoor alles oke nog steeds.

Maar je kent me idd goed , dan blijf ik zomaar 5 of 6 jaar clean en komt er iets in me dat alles kapot moet :rolleyes: .

Maar ja joh , ik weet dat ik me minder dan vroeger kan permiteren.

Ik heb idd nog wel eens af en toe gesprekken met Ahmida Sadek van Re-entry , maar dat is tegelijk vriendschappelijk.
Ook heb ik de ABC groep van Adrie de geus ff gedaan maar dan vind ik maar zo zo.

Overdag houd ik me bezig met mijn werk, ik 2 bedrijv''jes'' :wink: 1 voor het echt geld te verdienen , een schoonmaak en facelitair dienstverlening zaak en ik 6 auto'tjes rijden.
Maar ik zit ook in de high end audio, dit is mijn hobby ook en vind ik veel leuker.

Ik wordt wel ziek van die dealertjes die je gewoon lopen te pushen.

maar fijn om te horen dat het goed gaat.

kom een keer een bakkie bij me doen??

grtz Mars

Marster

oi

@labrador en R@R@,

Hoe is het met jullie?

Met mij alles nog steeds ;''still going strong''

Ik heb alleen laatst iets gedaan wat voor mij compleet nieuw gedrag is.
Namelijk zoals ik in eerder posting al zei, ik wordt nog steeds op gebeld door dealertjes .
En ondanks dat ik op een heleboel manieren heb geprobeerd uit te leggen dat ze met rust moet laten . Omdat ik met moeite weer clean en wil blijven.
Enfin dat maakt die gastjes dus niks uit , die kennen ook Mars de gebruiker ( en voor hun was ik interessant) of Mars de grootverbruiker.
Ik ben boos op ze geweest , ik heb het aardig geprobeerd uit te leggen enz enz , maar een paar van die dealertjes kwamen gewoon bij me aan bellen en zeiden ijskoud; EEEEEy Mars als je deze wit en bruin geproefd hebt dan ga je me weer elke dag bellen.....WHALLA :kots: :kots: .
Wat ik nu heb gedaan en ik vond dat fuckin moeilijk , maaaaaaaaaaaaar ik heb de nummers aan de KIT gegeven.

Ben clean hebben dat soort miesgazzertjes gewoon schijt aan, nou dan heb ik ook schijt aan hun!!!!!!

Maar voor de rest gaat alles goed hoor.

grtz Mars,

labradoor

Belezen gebruiker
is een ide ja maarik vraag me af of de politie er wat mee doet.maar ze hebben inderdaad een bord voor hun kop.
maar bedankt voor de tip,het is een idee die ik in overweging zal nemen.

Ninanina

Belezen gebruiker
Hoi allemaal,

Hoe komt het dat ik zo weinig last heb van craving maar duizend maal meer last van afbouwen (ben nu 2mg. meet). Misschien omdat ik op het platte land woon en al een en ander moet doen om aan goeie dope te raken? Heb in het begin (4jaar geleden nu) ook wel gehad dat mijn dealers mij bleven bellen. Maar ik had er zo genoeg van! Dat idiote machtspelletje! Misschien wordt ik er wel echt gewoon te oud voor (43, met 2kids). Ik kan het allemaal echt niet meer opbrengen. Al dat gedoe.
Ik zeg nu niet dat ik me schitterend voel! Integendeel! Maar dat is dan vooral iets fysieks, voorlopig (hoop ik!)!
In alle geval sterkte voor jullie allemaal!
Liefs, Nina :wave:

@Mars,
Ben jij nu helemaal terug 0 of terug meet of sub. ?

Marster

Ninanina zei:
Hoi allemaal,

Hoe komt het dat ik zo weinig last heb van craving maar duizend maal meer last van afbouwen (ben nu 2mg. meet). Misschien omdat ik op het platte land woon en al een en ander moet doen om aan goeie dope te raken? Heb in het begin (4jaar geleden nu) ook wel gehad dat mijn dealers mij bleven bellen. Maar ik had er zo genoeg van! Dat idiote machtspelletje! Misschien wordt ik er wel echt gewoon te oud voor (43, met 2kids). Ik kan het allemaal echt niet meer opbrengen. Al dat gedoe.
Ik zeg nu niet dat ik me schitterend voel! Integendeel! Maar dat is dan vooral iets fysieks, voorlopig (hoop ik!)!
In alle geval sterkte voor jullie allemaal!
Liefs, Nina :wave:

@Mars,
Ben jij nu helemaal terug 0 of terug meet of sub. ?

Oi Nina

Sorry voor dit late antwoord,

Maar om je vraag te beantwoorden.

Ik gebruik idd nog 8mg subuxone, en dit dient bij mij 2 doelen , namelijk het is een goede trek remmer , en ik heb het ook als pijn medicatie.

Maar Nina als jij op 2mg metheadon staat kan jij prima en zinder problemen overstappen op subuxone.

Echt dit is zoveel beter dan methadon , je wordt uberhelder, het sigmatiseert niet enz enz .

als je vragen hebt , ik kijk nu wat vaker op het forum

grtz mars

Marster

r@r@ zei:

Groetjes,

oi R@R@,

Is tie met je?

met mij alles oke wel .........ben alleen 2 weken terug 1 dag op m'n bek gegaan , en ik voel knap onzeker hierdoor.
Nu ben ik wel clean hoor , ik ben niet doorgegaan.
Maar ik had een zwak moment ......shiiiiiiiiiiit :kots:

Ik begrijp dat jij nog still going strong gaat...goed zo ...ben trots op je dame :wink:

Grtz en liefs mars (cel)

Bovenaan