Wat is je grootste verslaving?

TLK#1

Newbie
*

Verslaafd zou ik niet direct zeggen Neen, heb al meer dan anderhalve maand geen speed meer gebruikt :grin:

Ben eerder Hooked aan het leventje dat ermee gepaard gaat, dat mis ik enorm !

SneeuwWitje

Wijs gebruiker
Internetten is enorme verslaving :grin:

Drugs(cocaine) niet zozeer, ik kan er best zonder mee, al hoewel soms wel wil, maar gebruiken doe ik niet meer.. nu nog volhouden XD

Rook niet, drink ook amper :wave: tsja wat blijft er dan nog over.. :rolleyes:

Osi`

Bewuste gebruiker
cadou zei:
Oke! goed topic! Ik ben verslaafd aan nicotine, en men zegt soms van mij dat ik verslaafd ben aan wiet. Ben ik het niet mee eens! en dat is geen ontkenning van het probleem maar een logische redenering. Als volgt: Ik rook een pakje shag in de 2/3 dagen. als ik ook maar 3 uur niets gerookt heb wordt ik bijna gek, klamme handen, snel geiriteerd en op de kast, soms zelfs ronduit sjagrijnig en ik ben dan in me'n hoofd continue bezig met "moet zo sigaretten halen, waar is de dichtsbijzijnde benzinepomp of supermarkt"|, etc. etc. Ik blow in principe dagelijks. Als ik op vakantie ben in het buitenland, of ik ben op me'n werk of ik ben bij schoonfamilie of vrienden die niet blowen etc. etc. dan denk ik totaal niet aan wiet, taal ik er niet naar. Maar in mijn dagelijkse leven vind ik het lekker om na een dag gewerkt te hebben lekker stoned met de hond een lange wandeling te maken, of tv te kijken, of computerspelletjes te spelen, het hoort bij mijn manier van ontspannen. Mensen die ik in mijn vrije tijd tegenkom zien mij eigenlijk altijd wel met een jointje en gaan er dan vanuit dat ik er niet af kan blijven, bullshit!!! Ik heb het niet NODIG om te ontspannen maar het geeft het wel een meerwaarde :grin: . Als ik op vrijdagavond naar het poolcentrum ga om een balletje te leggen met mijn vriend loop ik ook niet met een joint op de lip naar binnen, maar in mijn eigen wereldje, dus thuis in vrije tijd beleef ik de dingen graag stoned. Voorbeeld: Afgelopen oktober had ik 2 weken vrij van mijn werk, ik had me voorgenomen om In de ban de ring opnieuw te lezen. Dit heb ik volkomen stoned gedaan. ong. 1400 pagina's uitgesmeerd over 11 dagen. maar dan ook 11 dagen stoned van s'morgens tot s'avonds. Zegt mijn buurvrouw(exheroineverslaafde) zie je wel je bent de hele dag stoned, dus echt wel verslaafd. Nee! Ik wou dit boek graag stoned beleven, het is een FANTASY-boek, iedereen die ooit een blowtje gerookt heeft weet dat een jointje dan een meerwaarde geeft aan de beleving van het boek. Nu na de vakantie, rook ik alleen maar s'avonds als onze vrije tijd dat toelaat. Ik weet dat ik veel blow! zeker in vergelijking met andere mensen in mijn omgeving, maar het blijft recreatief gebruik! Volgens mij kan je niet aan de hoeveelheid die iemand gebruikt zien/zeggen dat iemand verslaafd is. Toen ik 16/17 was slikte ik circa 8 pillen op een zaterdagnacht tijdens een houseparty, dat is heel veel! Maandags ging ik naar school en en zat ik echt niet te denken aan pilgebruik! Dus wat is nu verslaving precies??? Volgens mij als de dingen niet meer gaan zoals je wilt.(klinkt simplistisch maar dat is wel waar ik op uit kom) Om een lang verhaal dus kort te maken(volgens mij lukt dat niet meer, haha) nicotine, en volgens de maatschappij ook aan marihuana.
Idd, zo ben ik ook een beetje, aan sigaretten denk ik veel vaker dan m'n wiet bv. En ik zie enorm graag een film met een joint, het geeft de film een meerwaarde, net zoals bij u een boek meerwaarde krijgt als je stoned zijt.

Maja, tegenwoordig is het de "tijd" om mensen dingen toe te zeggen dat ze verslaafd zijn aan die dingen. Ik hoor het gewoon enorm heel vaak.

"Sigaretten verslaafde" "Wiet verslaafde" ..

Goed, mijn verslavingen.
-Snoep
-Tabak (Nicotine)
-Masturberen
-Cola Light
-Films

xtaz

Wijs gebruiker
Dat zegt m'n vrouwtje ook altijd. Dat het geen kwaad kan, je doet er niemand pijn mee ofzo..
Ik zeg wel degelijk vrouwtje.. We verschillen 23 jaar. :hearteyes:

Osi`

Bewuste gebruiker
xtaz zei:
Dat zegt m'n vrouwtje ook altijd. Dat het geen kwaad kan, je doet er niemand pijn mee ofzo..
Ik zeg wel degelijk vrouwtje.. We verschillen 23 jaar. :hearteyes:
Ach, in liefde is leeftijd niet belangrijk, maar dat hangt ook af in welke situatie je je bevindt hé, maar ook iedereen heeft daar een andere mening over, als jij nog scholier zijt in de 17 jaar en je zijt met een vrouwtje van ongeveer 30 jaar, vind ik dat net iets te overdreven, maar ja, wie ben ik om dat te zeggen, volledig uw keuze en in liefde bestaan er geen leeftijdsgrenzen (tenzij er sprake is van pedofilie) =p

xtaz

Wijs gebruiker
Ik word dit jaar nog 21, zij is deze maand 44 geworden.
En ik ben TROTS op haar! Trots dat ik haar heb!

BillyBilo

Badass junkie
Psykaholik zei:
fneawognfkgln zei:
Lana zei:
En nog steeds is speed een verslaving voor me, die ik redelijk in de hand heb.
Beetje tegenspraak vind je niet? Je bent verslaafd, maar je hebt het gebruik redelijk in de hand? Nee, dat kan niet.
De fases:
0: 'Niet-gebruik'
1: Expirimenteren
2: Sociaal gebruik - ik denk dat jij hier zit, maar gewoon 'veel sociaal gebruikt'
3: Probleemgebruik
4: Verslaving - alles draait om de stof in je dagelijks leven, totaal de controle verloren
wat the fuck zijt gij voor een zeveraar.
ik ben ook verslaafd maar heb mijn gebruik ook nog zeer goed in de hand.
ik kan gerust een tijd zonder maar er komt zowiezo terug een dag dat ik terug aan het gebruiken ben.
en meestal is vrijdag de dag.
maar ben er zeker van dat het ooit wel zal stoppen.

what the fuck zijt gij voor een domkopf.

Jeller

Badass junkie
niet echt.. hij geeft aan dat je verslaafd bent, maar ook nog even zonder kon..

Ik was vroeger ook aan weed verslaafd, maar een paar dagen zonder was geen ramp..

nu ben ik alleen nog maar aan junkfood verslaafd

Static Search

Belezen gebruiker
alcohol..gebruik ik meer dan ik wil eig...ik probeer er nu vanaf te blijven maar is lastig als je ouders overal biertjes laten rondslingeren..en nicotine..ben al zo vaak gestopt maar val altijd terug..ooit lukt het me wel eens..

weedy

Newbie
vroeger THC
nu nimeer
nu: SEX!!!!
alcohol
ABSYNTHE! man das verslavends
ik zoek wel nog andere dingen , ben een belg dus tleven isn't easy for open minded people here :cry:

^_^

Bewuste gebruiker
Shit weer aan de pep, ik weet zeker nu ik ga mezelf nu elk weekend aan banden leggen, kan gewoon niet goed zijn zovaak en veel pep :flushed: Nooit van me leven gedacht dat zo een drugs zo me leven in kon glippen stiekem.

Probleem is alleen dat ik morgen brak ben en geen pep wil doen omdat ik weet dat het slecht is. Maar dag erna nuchter voel ik me weer super alleen dan vind ik het leven zonder pep saaier en ga ik het weer nemen. Dan heb ik ook het gevoel van het is slecht niet meer omdat ik me zo super voel dan denk ik van zo slecht kan het niet zijn dan.

Zie nu in ieder geval wel dat het een probleem is. Maar weet niet of het echt een verslaving is...bedoel de week hiervoor heb ik tegen mezelf gezegd 1 gram pep max voor dit weekend terwijl ik nog meer pep had en ik heb mezelf er toen aan gehouden. Nu dit weekend dacht ik van ja schijt gewoon los. En is dus uit de hand gelopen.

Heeft iemand nog tips om speedgebruik in de handen te houden want ik wil echt minderen. :flushed:

Qocaïne

Badass junkie
Ben helemaal nergens verslaafd aan... rook niet, drink nauwelijks.. en gebruik andere drugs zeer zelden/experimenteel

yellowmoon

Bewuste gebruiker
toch nicotine ik ben gestopt met wiet vond ik echt niet zo moeilijk zoals ik het gedacht had 1 avond moeite met slapen maar nicotine dat is pas moeilijk om te stoppen

weedy

Newbie
yellowmoon zei:
toch nicotine ik ben gestopt met wiet vond ik echt niet zo moeilijk zoals ik het gedacht had 1 avond moeite met slapen maar nicotine dat is pas moeilijk om te stoppen

man das ne waar eens je ooit gedealt web ga je jezelf volproppe met thc en dan is het echt moeilijker dan met nicotine
ik ben nu met beide gestopt en had het meeste last met thc maar ik smoorde ook 2 a 3 jointe per dag en in weekends of zogezecht "chill nigts" werd het gouw een 10tal

jaja

Bewuste gebruiker
weedy zei:
man das ne waar eens je ooit gedealt web ga je jezelf volproppe met thc en dan is het echt moeilijker dan met nicotine

Sorry, maar hier kan ik geen chocola van maken..

lj_bob

Bewuste gebruiker
Ik neigde naar een cokeverslaving.. Heb daarom de nummers van mijn dealers gewist omdat ik doordeweeks gebruiken toch niet zo tof vind. En aangezien ik het om een of andere vage reden niet tot het weekend kon beperken heb ik besloten de telefoonnummers uit mijn telefoon te gooien, Tot nu toe wekr het perfect!

Verder vind ik Pillen ergggg lekker. Maar daarmee kan ik mezelf een stuk beter in de hand houden.

En tsja, uuhm de laatste maar zeker niet de onbelangrijkste is uhhm, haha :rolleyes:

lj_bob

Bewuste gebruiker
Niet doen alsof je me niet begrijpt heeej metaalkonijn :wink:

Ik praat er gewoon niet zo graag over... ik doe het veel liever gewoon! :wave:

TeQ

Bewuste gebruiker
Nicotine by far.... hardnekkige verslaving waar ik maar niet van kan winnen helaas. 2 Januari weer een nieuwe poging. Beter voorbereid, serieuzer...

En chicken kebab :beer: Heilig voedsel... maar zolang ik niet mollig wordt hoef ik hier van mezelf niets aan te veranderen.

TeQ

Bewuste gebruiker
spacekonijn zei:
gek genoeg vind ik nicotine bijna niet verslavend

Wou dat ik dat had :) Ah, ik ben er zeker van dat als ik er niet zo jong mee was begonnen het nooit zo ver was gekomen ook. Is gewoon ongelooflijk dom geweest.

spacekonijn

Badass junkie
nee balen is dat , mn moeder is ook rook-verslaafd stoppen lijkt idd bijna onmogelijk.

ik bof wat dat betreft idd , sterker nog ik zou het echt verschrikkelijk vinden om er nu 1 te moeten roken maar in t weekend rook ik er wel eens een pakje doorheen.
ben wel aan t proberen echt 100% van de nicotine af te komen maar dat lukt nog niet helemaal, ongeveer 4 siggareten in het weekend denk ik.

Jadi

Bewuste gebruiker
zuurstof en AD :P
En probeer met wiet te kappen... alhoewel dat waarschijnlijk niet lukt :cry:

Jadi

Bewuste gebruiker
zwak van mij maar heb besloten dat deze ene keer toch niet meer uitmaak, hierna kap ik er echt mee, tenminste dan, hele dagen.
heb nu mijn laatste pure ww-jointje op. :wave:

qinn

Bewuste gebruiker
Me grootste verslaving is me ouders...

Ik kan niet zonder ze, alhoewel ik dat wel wil... :openmouth:

Bovenaan