Wat is je grootste verslaving?

Mr.jiho

Wijs gebruiker
simpel: aan welke drugs ben je het meest verslaafd, og wat is je grootste verslaving?
bij mij:
weed (iedere dag, probeer momenteel te minderen)
tabak(nu al 2maanden gestopt maar het blijft moeilijk)
vroeger mdma (weekend gebruik, ieder weekend)
mja mss koffie ook wel een beetje
muziek!!
:grin:

rocka

Experimenterende gebruiker
Mastruberen idd :P (Daar kan ik serieus bijna geen dag zonder :P )

En verder niet verslaafd. Maar in het weekend gebruik ik wel bijna altijd (meestal wiet of hasj). Maar een weekendje zonder kan makkelijk.

Lana

Wijs gebruiker
Weed, gebruik ik dagelijks.
En nog steeds is speed een verslaving voor me, die ik redelijk in de hand heb. Soms komen er nog crackmomenten op. Ook in de hand.
Maar vooral is de hunkering er, naar het leventje dat het met zich meebrengt.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Lana zei:
En nog steeds is speed een verslaving voor me, die ik redelijk in de hand heb.
Beetje tegenspraak vind je niet? Je bent verslaafd, maar je hebt het gebruik redelijk in de hand? Nee, dat kan niet.
De fases:
0: 'Niet-gebruik'
1: Expirimenteren
2: Sociaal gebruik - ik denk dat jij hier zit, maar gewoon 'veel sociaal gebruikt'
3: Probleemgebruik
4: Verslaving - alles draait om de stof in je dagelijks leven, totaal de controle verloren

qinn

Bewuste gebruiker
ik ben verlaafd aan:

De gezeligheid van trippen,
Wiet/Hasj
Nicotine
koffie
en aan me vriendin :hearteyes:

Ceko

Belezen gebruiker
Ik ben op mijn 27'ste begonnen met roken en ik kan niet meer van die k*t sigaretten afblijven...

jopio

nicotine
en een tijdje wiet maar toen ben ik zelf een maandje gestopt en toen rustig verder gegaan, een paar weken geleden werd het mij weer te veel toen ben ik een weekje gestopt. Nu zit ik ziek thuis en heb ik gisteren een halve :flushed: op en toen was ik helemaal total.

Lana

Wijs gebruiker
fneawognfkgln zei:
Lana zei:
Beetje tegenspraak vind je niet? Je bent verslaafd, maar je hebt het gebruik redelijk in de hand? Nee, dat kan niet.
De fases:
2: Sociaal gebruik - ik denk dat jij hier zit, maar gewoon 'veel sociaal gebruikt'
4: Verslaving - alles draait om de stof in je dagelijks leven, totaal de controle verloren

Je hebt het verkeerd.
Heb 7 jaar lang iedere dag speed gebruikt. Van m´n 12/13e tot 19/20e jaar.
Toen kreeg ik een kind, afkickcentrum in, en sindsdien kan ik het onder controle houden, met af en toe een uitschieter. Maar geestelijk gaat het niet oké hier.
Dat wou k er maar mee zeggen.
Kan me voorstellen dat het anders overkwam als je de achtergrond niet kent.

buzzy

Badass junkie
Ik denk als eerste wiet, ik blow dagelijks wel en daarna pep dat doe k gemiddeld 1 á 2 keer per week

Play_bunny

Wijs gebruiker
nog steeds nicotine :cry:
rook al sinds mijn 13/14 en heb in die 9 jaar al meerdere stoppogingen gedaan. Alleen die verdomde stress met tentamens enzo :confused:

Psykaholik

Wijs gebruiker
fneawognfkgln zei:
Lana zei:
De fases:
wat the fuck zijt gij voor een zeveraar.
ik ben ook verslaafd maar heb mijn gebruik ook nog zeer goed in de hand.
ik kan gerust een tijd zonder maar er komt zowiezo terug een dag dat ik terug aan het gebruiken ben.
en meestal is vrijdag de dag.
maar ben er zeker van dat het ooit wel zal stoppen.

MissDior

Bewuste gebruiker
nicotine... (ik rook al 11 jaar, denk niet dat ik er ooit vanaf kom)
shoppen...

en verder.. drugs.. alleen een beetje weekendverslaafd misschien :mrgreen:

fokker

Belezen gebruiker
Nicotine, humor, weed, koffie, benzine (of is dat de verslaving van mn auto?) en filosoferen.

cadou

Belezen gebruiker
Oke! goed topic! Ik ben verslaafd aan nicotine, en men zegt soms van mij dat ik verslaafd ben aan wiet. Ben ik het niet mee eens! en dat is geen ontkenning van het probleem maar een logische redenering. Als volgt: Ik rook een pakje shag in de 2/3 dagen. als ik ook maar 3 uur niets gerookt heb wordt ik bijna gek, klamme handen, snel geiriteerd en op de kast, soms zelfs ronduit sjagrijnig en ik ben dan in me'n hoofd continue bezig met "moet zo sigaretten halen, waar is de dichtsbijzijnde benzinepomp of supermarkt"|, etc. etc. Ik blow in principe dagelijks. Als ik op vakantie ben in het buitenland, of ik ben op me'n werk of ik ben bij schoonfamilie of vrienden die niet blowen etc. etc. dan denk ik totaal niet aan wiet, taal ik er niet naar. Maar in mijn dagelijkse leven vind ik het lekker om na een dag gewerkt te hebben lekker stoned met de hond een lange wandeling te maken, of tv te kijken, of computerspelletjes te spelen, het hoort bij mijn manier van ontspannen. Mensen die ik in mijn vrije tijd tegenkom zien mij eigenlijk altijd wel met een jointje en gaan er dan vanuit dat ik er niet af kan blijven, bullshit!!! Ik heb het niet NODIG om te ontspannen maar het geeft het wel een meerwaarde :grin: . Als ik op vrijdagavond naar het poolcentrum ga om een balletje te leggen met mijn vriend loop ik ook niet met een joint op de lip naar binnen, maar in mijn eigen wereldje, dus thuis in vrije tijd beleef ik de dingen graag stoned. Voorbeeld: Afgelopen oktober had ik 2 weken vrij van mijn werk, ik had me voorgenomen om In de ban de ring opnieuw te lezen. Dit heb ik volkomen stoned gedaan. ong. 1400 pagina's uitgesmeerd over 11 dagen. maar dan ook 11 dagen stoned van s'morgens tot s'avonds. Zegt mijn buurvrouw(exheroineverslaafde) zie je wel je bent de hele dag stoned, dus echt wel verslaafd. Nee! Ik wou dit boek graag stoned beleven, het is een FANTASY-boek, iedereen die ooit een blowtje gerookt heeft weet dat een jointje dan een meerwaarde geeft aan de beleving van het boek. Nu na de vakantie, rook ik alleen maar s'avonds als onze vrije tijd dat toelaat. Ik weet dat ik veel blow! zeker in vergelijking met andere mensen in mijn omgeving, maar het blijft recreatief gebruik! Volgens mij kan je niet aan de hoeveelheid die iemand gebruikt zien/zeggen dat iemand verslaafd is. Toen ik 16/17 was slikte ik circa 8 pillen op een zaterdagnacht tijdens een houseparty, dat is heel veel! Maandags ging ik naar school en en zat ik echt niet te denken aan pilgebruik! Dus wat is nu verslaving precies??? Volgens mij als de dingen niet meer gaan zoals je wilt.(klinkt simplistisch maar dat is wel waar ik op uit kom) Om een lang verhaal dus kort te maken(volgens mij lukt dat niet meer, haha) nicotine, en volgens de maatschappij ook aan marihuana.

Michel

Newbie
Mijn grootste verslaving...?

Coke en alcohol. Ik heb voor beide een tijd lang doorgebracht in een afkickkliniek. Coke heb ik nu onder controle, maar alcohol... tsja, nog niet echt.

Michel

Barbie

cadou zei:
Oke! goed topic! Ik ben verslaafd aan nicotine, en men zegt soms van mij dat ik verslaafd ben aan wiet. Ben ik het niet mee eens! en dat is geen ontkenning van het probleem maar een logische redenering. Als volgt: Ik rook een pakje shag in de 2/3 dagen. als ik ook maar 3 uur niets gerookt heb wordt ik bijna gek, klamme handen, snel geiriteerd en op de kast, soms zelfs ronduit sjagrijnig en ik ben dan in me'n hoofd continue bezig met "moet zo sigaretten halen, waar is de dichtsbijzijnde benzinepomp of supermarkt"|, etc. etc. Ik blow in principe dagelijks. Als ik op vakantie ben in het buitenland, of ik ben op me'n werk of ik ben bij schoonfamilie of vrienden die niet blowen etc. etc. dan denk ik totaal niet aan wiet, taal ik er niet naar. Maar in mijn dagelijkse leven vind ik het lekker om na een dag gewerkt te hebben lekker stoned met de hond een lange wandeling te maken, of tv te kijken, of computerspelletjes te spelen, het hoort bij mijn manier van ontspannen. Mensen die ik in mijn vrije tijd tegenkom zien mij eigenlijk altijd wel met een jointje en gaan er dan vanuit dat ik er niet af kan blijven, bullshit!!! Ik heb het niet NODIG om te ontspannen maar het geeft het wel een meerwaarde :grin: . Als ik op vrijdagavond naar het poolcentrum ga om een balletje te leggen met mijn vriend loop ik ook niet met een joint op de lip naar binnen, maar in mijn eigen wereldje, dus thuis in vrije tijd beleef ik de dingen graag stoned. Voorbeeld: Afgelopen oktober had ik 2 weken vrij van mijn werk, ik had me voorgenomen om In de ban de ring opnieuw te lezen. Dit heb ik volkomen stoned gedaan. ong. 1400 pagina's uitgesmeerd over 11 dagen. maar dan ook 11 dagen stoned van s'morgens tot s'avonds. Zegt mijn buurvrouw(exheroineverslaafde) zie je wel je bent de hele dag stoned, dus echt wel verslaafd. Nee! Ik wou dit boek graag stoned beleven, het is een FANTASY-boek, iedereen die ooit een blowtje gerookt heeft weet dat een jointje dan een meerwaarde geeft aan de beleving van het boek. Nu na de vakantie, rook ik alleen maar s'avonds als onze vrije tijd dat toelaat. Ik weet dat ik veel blow! zeker in vergelijking met andere mensen in mijn omgeving, maar het blijft recreatief gebruik! Volgens mij kan je niet aan de hoeveelheid die iemand gebruikt zien/zeggen dat iemand verslaafd is. Toen ik 16/17 was slikte ik circa 8 pillen op een zaterdagnacht tijdens een houseparty, dat is heel veel! Maandags ging ik naar school en en zat ik echt niet te denken aan pilgebruik! Dus wat is nu verslaving precies??? Volgens mij als de dingen niet meer gaan zoals je wilt.(klinkt simplistisch maar dat is wel waar ik op uit kom) Om een lang verhaal dus kort te maken(volgens mij lukt dat niet meer, haha) nicotine, en volgens de maatschappij ook aan marihuana.
Cool :stoned:

Bovenaan