Wat heb ik gevonden?

babalonia

Experimenterende gebruiker
Al sinds 2 jaar weet ik dat mijn partner een keer coke heeft gebruikt (dat was 1 of 2 keer zei hij). Nu heb ik nog een paar keer een mes met cokeresten gevonden, sporen op de autostoel etc. Ik weet hoe het smaakt, nl. naar aspirine of oorsmeer... onmiskenbaar als ik wit spul ergens zie, proef ik het altijd. Maar goed. Nu heb ik het volgende in de schuur gevonden: een lepel en een mes, allebei besmeurd met een soort lijmachtig spul (beetje melkachtig), plakkerig en... jawel... het smaakt naar coke! Ook vond ik een glas, afgeplakt met aluminiumfolie met gaatjes erin geprikt....... is hij coke aan het roken?? Oh ja, de lepel was aan de onderkant zwartgeblakerd (verhitting) en alleen op het mespuntje zat ook die substantie...... Is hij een Crack junk? Wat zou het anders kunnen zijn?

babalonia

Ach... call it "women's intuition" er verdwenen steeds bedragen van 40 of 50 euro van mijn bankrekening... en bleef hele avonden weg. ZOgenaamd telefoon uitstaan.
Hij is vandaag weg, maar ga hem er zo mee confronteren. Het is niet de eerste keer dat ik rare dingen vindt of hoor (leugens)... nu vallen alle puzzelstukjes in elkaar. Jammer, want we hebben net een dochtertje van 7 maanden. Hij wil gewoon niet toegeven dat hij een probleem heeft.
Vorige week heeft hij 800 euro over de balk gesmeten.... Ik heb mijn tas al gepakt en een vriendin komt me direct halen als hij gaat flippen na de confrontatie.... jammer.. hij heeft meerdere kansen verknoeid. En we hebben al zowat geen geld..... this is BAD news

Liesette

Bewuste gebruiker
Wat je hebt gevonden is het einde van je relatie.
Want das inderdaad heel spijtig dat hij als vader faalt en als partner faalt.
Daarnaast nog crack based in de schuur van gestolen geld van zijn vers bevallen liefje.
Die melk achtige eetlepel is zijn crackspoon, ik heb er 1 van titanium vast geschroefd op mijn tafel.

Crack is voor de ware lutser, ik kan maar 10 adviezen geven:

Verlaat hem ASAP.
Meldt je aan bij een psycholoog
Zoek hulp bij een praatgroep desnoods
Vergeet hem en bescherm het kind tegen kibbelende ouders.
Probeer de voogdij 100% te krijgen
Verzamel nu al foto's van zijn crackshit en de diefstallen.
Geloof zijn beloftes nooit, een echte crackjunk maakt alles kapot.
Bereidt je voor op een hel.
Blijf vertrouwen hebben in de mannen, niet alle mannen zijn oneerlijk.

nr 10:

Kick hem uit je huis keihard !

:hearteyes:

Sterkte meid

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Deze verplaats ik even naar coke, aangezien we hier niet specifiek over verslaving praten...

Oom Klaas

Badass junkie
Liesette zei:
Wat je hebt gevonden is het einde van je relatie.
Want das inderdaad heel spijtig dat hij als vader faalt en als partner faalt.
Daarnaast nog crack based in de schuur van gestolen geld van zijn vers bevallen liefje.
Die melk achtige eetlepel is zijn crackspoon, ik heb er 1 van titanium vast geschroefd op mijn tafel.

Crack is voor de ware lutser, ik kan maar 10 adviezen geven:

Verlaat hem ASAP.
Meldt je aan bij een psycholoog
Zoek hulp bij een praatgroep desnoods
Vergeet hem en bescherm het kind tegen kibbelende ouders.
Probeer de voogdij 100% te krijgen
Verzamel nu al foto's van zijn crackshit en de diefstallen.
Geloof zijn beloftes nooit, een echte crackjunk maakt alles kapot.
Bereidt je voor op een hel.
Blijf vertrouwen hebben in de mannen, niet alle mannen zijn oneerlijk.

nr 10:

Kick hem uit je huis keihard !

:hearteyes:

Sterkte meid

Hiermee is wel het meeste gezegd.

gia79

vind het erg dit te horen, daarentegen je hebt voor jezelf en je kindje gekozen, respect!!!!

Junk Deluxe

Belezen gebruiker
babalonia zei:
Al sinds 2 jaar weet ik dat mijn partner een keer coke heeft gebruikt (dat was 1 of 2 keer zei hij). Nu heb ik nog een paar keer een mes met cokeresten gevonden, sporen op de autostoel etc. Ik weet hoe het smaakt, nl. naar aspirine of oorsmeer... onmiskenbaar als ik wit spul ergens zie, proef ik het altijd. Maar goed. Nu heb ik het volgende in de schuur gevonden: een lepel en een mes, allebei besmeurd met een soort lijmachtig spul (beetje melkachtig), plakkerig en... jawel... het smaakt naar coke! Ook vond ik een glas, afgeplakt met aluminiumfolie met gaatjes erin geprikt....... is hij coke aan het roken?? Oh ja, de lepel was aan de onderkant zwartgeblakerd (verhitting) en alleen op het mespuntje zat ook die substantie...... Is hij een Crack junk? Wat zou het anders kunnen zijn?

pfff dit grijpt me aan , een vader van een kind van 7 maand e:(
sorry dat het zo moet zijn, maar denk dat het beste is dat je hem verlaat, hoe moeilijk het ook kan zijn,
veel sterkte , als je zin hebt in een babbel je kan me altyd een PB sturen

W.F.L.

Badass junkie
Tripper zei:
Alleen junks roken coke.

Wat een vooroordelen. Wat niet wil zeggen dat je ongelijk hebt in dit geval hoor. :grin: Maar het is niet omdat je eens coke gerookt hebt dat je daarom een junk bent. Ik spreek ook wel eens met een gast die rookt en het is nog geen junk. Hopelijk blijft dat zo. :grin:

babalonia

Dank voor alle ("bemoedigende") reacties....
Mijn (ex)partner zit sinds anderhalve week in een afkickkliniek.
Hij is vastberaden met de shit te stoppen. Vandaag mag ik hem voor het eerst gaan bezoeken.
Ik vind het een rare toestand... heb de hele nacht wakker gelegen. Natuurlijk ben ik heel blij
dat hij eindelijk zijn oude gewoonten overboord wil gooien, maar er is al zoveel kapot, zoveel leugens... ik weet soms niet eens OF ik het nog wel wil... Maar goed, we zullen zien hoe het is over 6 - 8 weken, we zullen dan zeker psychische hulp moeten krijgen, ook om onze verhouding tot elkaar en onze dochter goed te houden. Hoe dan ook, hij blijft de vader van mijn kind en... ik houd ook nog van hem. Laat ik zeggen, ik houd het even open en laat hem los, omdat ik er zelf aan onderdoor ga. Wat een klote troep is coke.... en eigenlijk denkt iedereen dat het bij hem/haar "wel meevalt" en er goed mee om kunnen gaan, ik denk eerlijk gezegd dat dat maar weinig voorkomt. Ieder mens is wel verslavingsgevoelig, als je dan echt sterk bent, (en was), begin je er gewoon niet aan omdat je het niet nodig hebt.... Misschien denk ik daar simpel over, maar ook ik ben zat in de gelegenheid geweest en niet omdat ik niet durf, maar simpel omdat ik een natural high heb en in extase kan zijn zonder enige drugs of alcohol... maar dat ben ik. Ik wil alleen maar zeggen.... hoe lekker het ook is, kijk eens goed om je heen waar je staat en wie er om je geeft.... waarom je het ook alweer was gaan gebruiken... en denk na...
Goed. Op naar de kliniek. Mensen, succes!

pipo35

Sterkte. Ik vind het knap van je dat je achter hem blijft staan, maar hoop tevens dat je de nodige achterdocht naar de toekomst behoudt. Wat jullie bindt is in ieder de geval de moeite om samen voor te gaan strijden. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, maar hoop op een happy end.

Drientje

DF-koning
Klinkt altijd alsof het een laatste redmiddel is: "We zullen zien".

Meisje, het jouw lijf, jouw leven, creëer je eigen geluk want niemand komt het geven.

Het is een keuze die je maakt op dit moment en ik gun je al het goeds en geluk van de wereld.

Laat ons af en toe weten hoe het met jouw en je kleine meid gesteld is en hoe je het volhoudt in je relatie.
Succes!

babalonia

Sja... hoe gaat het nu. Hij zit nu drie weken intern in de kliniek en komt het weekend
voor het eerst naar huis. Ik merk dat hij veel meer openlijk praat over zijn gebruik en gevoelens etc. Hij moet totaal 8 weken en dan nog nazorg.
Ik ben nu 2 x op bezoek geweest, best goed om te zien hoe intensief het programma is. Ze gaan ook echt diep in op de redenen van gebruik. Wat hij moeilijk vindt is dat hij ook nooit meer mag drinken en/of blowen. Vaak gaat dit samen met cokegebruik en/of gokken bijvoorbeeld.
Het een zet tot het gebruik van het ander aan (vaak). Hij is sowieso gevoelig voor doorslaan, dus eerlijk gezegd ben ik wel "benieuwd" wat dat wordt, hopelijk een gezonde hobby. Het is op zich niet erg als iemand een liefhebberij heeft, maar als het je lichaam, bankrekening en de naasten die je liefhebt OOK kapotmaakt, dan is het not a good thing. Hij moet nu proberen een hoger doel te vinden in zijn leven, want met drugs vul je de leegte niet in. Overigens wil ik niet beweren dat dat de reden van ieders gebruik is, maar vaak wel...

Flameon

Badass junkie
Mooi om te horen dat het al de betere kant op gaat met hem. Als drugs of drank je leven op een nadelige manier gaan beinvloeden zit er inderdaad weinig anders op dan de keuze die jullie gemaakt hebben. Ik werk in deze sector en hoor ook vaak dat mensen zeggen: 'ja maar flameon mag ik dan nooit meer drinken / snuiven oid' . Laat hem opschrijven wat hij ermee kapot heeft gemaakt en daarnaast de positieve dingen van niet gebruik. Soms helpt het als hij in twijfel komt om toch te gaan gebruiken. Verder is deze gedachte iets van de eerste tijd en niet voor altijd... die kun je altijd nog onderdrukken nl met behulp van training / medicatie / zuchtremmers

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Veel sterkte ermee, dit zal geen makkelijke periode voor jou zijn.

Doe wat het beste is voor jou en jouw kindje.

pipo35

Sterkte inderdaad. Ik hoop voor je dat het goed komt en dat je jezelf niet wegcijfert. Het gaat ook om jouw leven en niet dat van hem alleen.

Veel plezier dit weekend iig!

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Fijn om lezen dat hij gelijk de afkickkliniek in wilde, want dat is meestal niet zo obvious.

Ik hoop zeker dat het goedkomt, maar opgelet want crack laat je niet zomaar los...

Sterkte!

babalonia

Mijn partner is nu sinds 6 weken uit de kliniek (voor coke,alcohol en basen), het gaat heel goed met hem. Hij heeft een paar heftige situaties doorstaan ZONDER gebruik, door veel met mij te praten, hij was zo'n binnenvetter. Door de opname in de kliniek is hij veel gaan praten, met psychologen, met medegebruikers, dat was goed. Hoewel hij niet meer naar meetings gaat (moest 2 x per week), is hij er nog steeds klaar mee. Een biertje drinken zal hij over een hele poos wel weer eens gaan doen, maar ook dat moet hij onder controle houden (dat is moeilijk, want is veel socialer geaccpeteerd). Maar goed, wat ik wil zeggen, in april dit jaar stond ik op het punt de relatie te beeindigen, met een kleintje in huis KON ikhet gewoon niet meer handelen. Heb hem de deur uitgezet. Ik heb die klotezooi gelukkig nooit aangeraakt,weleens iets geprobeerd in mijn leven en ook flink gefeest, maar coke nooit. Ben ik erg blij om.
Ik heb bewondering voor de mensen die na langdurig gebruik stoppen.

En ik ben erg blij dat ik ondanks alles, alle negatieve reacties, waarschuwingen etc. in mijn partner ben blijven geloven. Natuurlijk is niet alles "zomaar" voorbij en ik heb nog dagelijks flashbacks naar de periode dat hij loog en gebruikte, maar ik zie ook hoe sterk hij nu is, hoe veel frisser hij is en weer zin heeft in alles (ja, ook weer in de pure sex ... :))
En natuurlijk zal hij nog wel moeilijke momenten hebben, maar hey... hebben we die niet allemaal op één of andere manier. We never stop learning.
Succes mensen, there is much more to life than coke....

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ik ben erg blij voor je om te lezen dat het goed is gekomen ! :)

Dan is het heel knap van jullie beiden, zowel van je vriend als van jou. Zonder jouw steun was hij er misschien niet geraakt.

Altijd leuk om te horen dat een verslaving een happy einde kan hebben. :grin:

Dankjewel voor ons op de hoogte te houden. :wink:

Bovenaan