Wacky zei:
Wanneer je meer gebruikt alleen omdat je het leuk vind, maar omdat het een gewoonte is.
en wanneer je gebruikt omdat je het nodig hebt/denkt nodig te hebben?
Wat is te veel.. Iedereen heeft al gauw een oordeel klaar als het gaat om andermans drugsgebruik, maar ik denk dat het belangrijkste is dat je in de gaten houdt wat voor jou verantwoord is. Ik heb mensen van 1 pil out zien gaan door uitdroging, terwijl ik zelf in het verleden met veel meer drugs en minder water nog nooit out ben gegaan of lichamelijke klachten heb gehad. Helaas vervaagt dit gevoel van verantwoording bij de meeste nogal, maar dat is de manier waaraan ik het meet in ieder geval.
Ik wil zelf ook nog wel eens doordeweeks is iets gebruiken, niet vaak maar ik weet van mezelf dat als ik een keer doordeweeks gebruik, dit voor mij geen vrijbrief is om maar klakkeloos te gaan gebruiken wanneer ik wil, ik vind dat ik het af en toe is mag. Anderen vinden dit vaak raar, drugs doordeweeks is voor junks. Wie trekt er nu aan het juiste eind??
Als je het idee hebt teveel te gebruiken, vraag jezelf is af of je verantwoord bezig bent voor jezelf/omgeving, en stap is naar die goeie vriend / vriendin en vraag zijn / haar mening. Probleem dat ik zie met drugsgebruikers is vaak dat als ze niet het antwoord krijgen van die vriend(in) waar ze op hoopte, ze afstand nemen. Schaamte? Laat er plek zijn voor discussie, het is toch veel leuker drugs gebruiken als je niet met de gedachte in je je schaamt voor je drugsgebruik?