Wanneer wordt het teveel? GEEF JE MENING

ZODOL

Newbie
Wat vind jij TE overdreven drugsgebruik?
ik mijn jaartjes ervaring heb ik heel wat verschillende soorte gebruikers ontmoet
de één doet het met 3 grampep 4gramwiet en 2 flesjesghb en de ander het dubbele en de ander weer de helft de een gebruikt alles de ander gebruikt aleen een soort,

wat vind jij overdreven drugsgebruik?
en hoevaak per week doe jij het?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Re: Wanneer word het teveel? GEEF JE MENING

We hebben een subforum voor drugs algemeen, ik verplaats hem even daar naar toe.

Angramar Temenos

Badass junkie
Wanneer het of acuut schadelijk is voor je gezondheid (ja, dat is het altijd, maar op korte termijn sterk slopend), of wanneer je het onder controle hebt. Als jij een weekje elke dag speed (wel beetje blijft eten/slapen) snuift of zelfs heroine shot en daarna een half jaar geen drug aanraakt is er weinig probleem.. Het is te veel wanneer het een probleem wordt :grin:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je jezelf inclusief je omgeving en verplichtingen begint te verwaarlozen en alleen nog maar met je dope bezig bent...

Wanneer zo goed als iedere dag gebruikt en zelf begint te ondervinden dat het een probleem begint te worden, of dat je duidelijke signalen van je omgeving ontvangt. Eenmaal je normaal functioneren in het gedrang komt wordt het dringend tijd om er iets aan te doen of hulp te zoeken

cropp

Badass junkie
ik vind een jointje en savonds een pisje wel kunnen, ook als het daarna weer werkendag is...

iedere dag een paar puntjes, of een dop ghb, dat wordt teveel als je het mij vraagt...

HetEindeVanAlles

Belezen gebruiker
Als je wegloopt van thuis om flessen vodca te gaan kopen, zogezegd omdat ik "zonder niet kan slapen".

Het wordt te veel wanneer nuchter zijn een hel is. Dan wordt het zeker te veel denk ik zo

knolselderij

Wijs gebruiker
cropp zei:
ik vind een jointje en savonds een pisje wel kunnen, ook als het daarna weer werkendag is...

iedere dag een paar puntjes, of een dop ghb, dat wordt teveel als je het mij vraagt...

iedereen zn eigen fetish natuurlijk

Wietpep

Experimenterende gebruiker
Als je niet meer naar je werk kan zonder drugs omdat er dan geen hol aan is
dus als je er zo een beetje aan vast begint te raken :cry:

psych-out

Bewuste gebruiker
iedere dag, ik gebruikte vooral drugs om me goed te voelen, drugsmisbruik eigelijk.
en als het gewoon te gewoon word dat drugsgebruiken, dat je er nog maar amper plezier aan beleeft dan is het natuurlijk teveel.

cropp

Badass junkie
knolselderij zei:
cropp zei:

iedereen zn eigen fetish natuurlijk
uiteraard, ik ben heel doordacht begonnen met ik vind, en geeindigt met als je het mij vraagt...

mochten we ooit maten worden, en jij zit bij mij op de bank te lepelen, zal ik er niets van zeggen, maar ik doe niet met je mee. daarintegen verwacht ik geen gepreek als ik een joint rol...

Matthijs85

Belezen gebruiker
Als je over je eigen grenzen gaat / Als je uiteindelijk meer nadelen dan voordelen van gebruik blijkt te hebben.

De Mosselman

Bewuste gebruiker
Wacky zei:
Wanneer je meer gebruikt alleen omdat je het leuk vind, maar omdat het een gewoonte is.

en wanneer je gebruikt omdat je het nodig hebt/denkt nodig te hebben? :)

Wat is te veel.. Iedereen heeft al gauw een oordeel klaar als het gaat om andermans drugsgebruik, maar ik denk dat het belangrijkste is dat je in de gaten houdt wat voor jou verantwoord is. Ik heb mensen van 1 pil out zien gaan door uitdroging, terwijl ik zelf in het verleden met veel meer drugs en minder water nog nooit out ben gegaan of lichamelijke klachten heb gehad. Helaas vervaagt dit gevoel van verantwoording bij de meeste nogal, maar dat is de manier waaraan ik het meet in ieder geval.

Ik wil zelf ook nog wel eens doordeweeks is iets gebruiken, niet vaak maar ik weet van mezelf dat als ik een keer doordeweeks gebruik, dit voor mij geen vrijbrief is om maar klakkeloos te gaan gebruiken wanneer ik wil, ik vind dat ik het af en toe is mag. Anderen vinden dit vaak raar, drugs doordeweeks is voor junks. Wie trekt er nu aan het juiste eind?? :rolleyes:

Als je het idee hebt teveel te gebruiken, vraag jezelf is af of je verantwoord bezig bent voor jezelf/omgeving, en stap is naar die goeie vriend / vriendin en vraag zijn / haar mening. Probleem dat ik zie met drugsgebruikers is vaak dat als ze niet het antwoord krijgen van die vriend(in) waar ze op hoopte, ze afstand nemen. Schaamte? Laat er plek zijn voor discussie, het is toch veel leuker drugs gebruiken als je niet met de gedachte in je je schaamt voor je drugsgebruik? :)

labradoor

Belezen gebruiker
zodra je het gebruik niet meer onder controle heb en andere primaire levensbehoeften verwaarloos en drugs op de eerste plaats stelt dan is het te veel.helaas is het dan vaak ook te laat.

Qocaïne

Badass junkie
In mijn ogen wordt het absoluut teveel als je wekelijks gaat gebruiken.
Daarnaast vind ik zelfs maandelijks gebruik als best veel :)

Drientje

DF-koning
Iedereen heeft zo zijn eigen grenzen.

Persoonlijk vind ik elke dag gebruik te veel. Ongeacht wat voor middel. Elke dag alcohol of wiet, ook al is het maar 1 glas of 1 jointje, is in mijn ogen ook een soort verslaving.

Chris Pontius

Badass junkie
Drientje zei:
Iedereen heeft zo zijn eigen grenzen.

Persoonlijk vind ik elke dag gebruik te veel. Ongeacht wat voor middel. Elke dag alcohol of wiet, ook al is het maar 1 glas of 1 jointje, is in mijn ogen ook een soort verslaving.
Ik heb de afgelopen week me aardig volgegoten, elke dag minimaal 5 glazen alcohol. Toch ben ik niet verslaafd :)

Drientje

DF-koning
Dat is waarschijnlijk gewoon dan die week. Niets mis mee. Iedereen heeft zo zijn dingen. Zodra het echt jaren lang een gewoonte is dat te doen vind ik het een verslaving. Ik heb ook maanden dat ik elke week trip en dan ineens weer hele maanden niet.

Zolang je maar bewust bent van wat je doet en het niet gaat ontkennen.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
- Wanneer je jezelf regelmatig afvraagt hoe nuchter zijn ook al weer voelt.
- Als je reden van inname negatief veranderd en dit ook aanhoud. (ik voel me zo slecht, laat ik een fles wijn en joint roken).

Wietpep

Experimenterende gebruiker
Anderhalfe week lang elke dag speed en eind van de week afvragen hoe die rush is :confused:
ik ben kapot :stoned:

iNkz

Belezen gebruiker
Als je een prikkend gevoel (naaldgevoel) voelt die begint aan je linkerhand richting je hart gaat :openmouth:

afraidtech

Bewuste gebruiker
wanneer je drugs gaat gebruiken als je een slecht moment hebt om dan even de realiteit te vergeten (zoals ik donderdag avond, sindsdien niets meer gehad)

Bovenaan