Waar/wat

Extisi

Wijs gebruiker
Als jullie van plan zijn om xtc te nemen, waar doen jullie dat dan?
En wat zeggen jullie tegen je ouders, als jullie daar nog wonen?
Mijn probleem is namelijk, ik mag nog niet echt naar feesten, en heel laat thuis komen.

Detroit303

Bewuste gebruiker
Niet beledigend bedoeld ofzo, maar als je van je ouders nog niet uit mag gaan, ben je waarschijnlijk nog niet oud genoeg om verantwoordelijk met harddrugs om te gaan.

(je mag wel nooit veralgemenen, maar toch..)

Flaffie

Wijs gebruiker
Of andere ouders zoeken.
Of gaan kraken.
Of eens nagaan of je niet te jong bent voor Extisi.

Welke van de drie spreekt je het meest aan?

Fristi is ook lekker

J86

Bewuste gebruiker
Als je onder de 18 bent moet je het gewoon NIET doen...

Niet alleen omdat je er dan nog niet verantwoordelijk mee om kan gaan maar vooral ook omdat de schade veel groter is aangezien je nog groeit en ontwikkeld kan het gigantische problemen opleveren.

Ik doe het zelf soms bij vrienden thuis die op zichzelf wonen of op een feest.
M'n ouders vertel ik niks. Ik zou het wel kunnen doen zonder problemen te krijgen maar ik wil ze niet onnodig ongerust maken.

Angramar Temenos

Badass junkie
Blaaah blaaah blaahh je bent te jong doe het niet, haaahahahaha :kots:

Wat een onzin, denk je nou echt dat iemand daarnaar gaat luisteren? Drugs zijn verboden, en toch gebruiken we ze allemaal.. Hoe kun je nou in godsnaam verwachten dat iemand het niet gaat doen alleen omdat jij vindt dat zij het niet verantwoordelijk kunnen doen? Ik vind het niveau echt triest :( .

Geef mensen dan ten minste goede voorlichting erover om de schade te beperken, het zal je toch nooit lukken ze op andere gedachten te brengen..

Chris Pontius

Badass junkie
Angramar Temenos zei:

Wat een onzin, denk je nou echt dat iemand daarnaar gaat luisteren? Drugs zijn verboden, en toch gebruiken we ze allemaal.. Hoe kun je nou in godsnaam verwachten dat iemand het niet gaat doen alleen omdat jij vindt dat zij het niet verantwoordelijk kunnen doen? Ik vind het niveau echt triest :( .

Geef mensen dan ten minste goede voorlichting erover om de schade te beperken, het zal je toch nooit lukken ze op andere gedachten te brengen..
ben ik het wel mee eens, ik ben ook 17 maar gebruik ook om de zoveel tijd eens wat.
je kan ze idd beter voorlichten.

Extisi

Wijs gebruiker
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag. :rolleyes:

Trouwens, jongetjes van 14 jaar blowen in deze stad. Dat is even erg als Xtc nemen als je 17 bent o.i.d.
Een vriendin van mij is 17, word over 2 maanden 18, en toch blowd ze :)

Kan niemand andwoord geven op mijn vraag? :flushed:

[edit] Ik mag ook nooit naar schoolfeesten, want ik ben het enige meisje thuis en mijn ouders zijn écht áltijd bezorgd. Ook naar een verjaardag mag ik niet eens alleen fietsen bij wijze van spreke...

caatje

Badass junkie
Een vriendin van jou is 17 maar hoe oud ben jij? Dat was de vraag. (kwist trouwens niet dat je een meisje was, erg verrassend)

OT: Ik pak gewoon thuis xtc want ik woon al 18 jaar niet meer bij mijn ouders. Dus ik ben een oude doos. Maar als je nog thuis woont zoals jij en je nooit weg mag naar feesten, tja dan zul je het of moeten laten, of wachten totdat hun eens een avondje wegblijven, of gaan logeren bij een vriendin die wel op stap mag, of gewoon lekker wachten totdat je meer vrijheid krijgt. Het is niet anders.

Chris Pontius

Badass junkie
je zou misschien ook gewoon buiten kunnen doen (misschien als het iets warmer is)

of als er ouders van vrienden weg zijn rond een uurtje of 6 's avonds bij hun thuis al nemen, dan is het vroeg uitgewerkt en kan je vroeg naar huis.
Gewoon zeggen dat je bij je vrienden gaat eten dan in de avond en een film kijken ofzo :wink:

J86

Bewuste gebruiker
Angramar Temenos zei:

Wat een bullshit
Wat jij doet is ze aanmoedigen.
Je moet juist ALLEBEI doen. Tuurlijk moet je niet alleen maar roepen "doe het niet" je moet zorgen dat ze begrijpen WAAROM niet. De meeste mensen zijn gewoon te DOM om informatie van tevoren op te zoeken voor ze aan drugs beginnen en zichzelf daardoor in de grootste problemen brengen. En dan gaan ze achteraf lopen zeuren hoe zielig ze wel niet zijn. NEE, dat heet nou natuurlijke selectie.

Het enige niveau dat triest is hier is het niveau waarop mensen niet meer nadenken over wat ze doen.

Het blijft altijd de keus van de persoon in kwestie zelf, en als je het dan toch onder de 18 gaat doen (of welke leeftijd dan ook), zorg dan in ieder geval dat je zoveel mogelijk weet over wat je te wachten staat en wat je eraan kunt doen!. Staan genoeg links, stickies en websites online om je alle info te geven die je nodig hebt voor je hieraan begint.

Maar nog steeds het dringende advies, wacht tot je 18 bent..

J86

Bewuste gebruiker
Extisi zei:
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag. :rolleyes:

Trouwens, jongetjes van 14 jaar blowen in deze stad. Dat is even erg als Xtc nemen als je 17 bent o.i.d.

Lekker voorbeeld, wat je dus eigenlijk wil zeggen is dat je even dom bent als hun?
Bovendien kan je XTC totaal niet vergelijken met blowen. Blowen is lichamelijk amper schadelijk. XTC daarentegen kan je flink verneuken als je er niet verstandig mee om gaat.

Het is in ieder geval te merken dat je er nog niet veel verstand van hebt.
Dus ALS je het dan toch gaat doen zorg dat je weet waar je mee bezig bent.
Zoek informatie op internet , over de risico's, over wat je wel en niet moet doen voor, na en tijdens de trip. (Zie sticky hier, vele topics en vele voorlichtingswebsites).

[edit] Ik mag ook nooit naar schoolfeesten, want ik ben het enige meisje thuis en mijn ouders zijn écht áltijd bezorgd. Ook naar een verjaardag mag ik niet eens alleen fietsen bij wijze van spreke...

Ja zo blijkt maar weer... zo'n aanpak werkt averechts. Lijkt me ook niks om overbezorgde ouders te hebben, is ook niet slim van ze vind ik. Als je het ondanks alles wil gaan doen doe het dan als je ouders weg zijn met vriendinnen ofzo. Of bij iemand anders thuis. Begin niet meteen op een feest. Trip van 1 pil kan tussen de 3 en 6 uur duren dus houd er rekening mee. En ook erna kan je nog wel wat merken maar dat is wel te verbergen.

Opa

Bewuste gebruiker
Leuk die discussie over opvoeden, maar we hadded 't toch over drugs??? :wink:

Extisi, als ik je een tip mag geven; doe de eerste keer een kleine dosis op een vertrouwde plaats zoals je slaapkamer, en zorg ervoor dat je niet alleen bent. Misschien kan een vriendin die je vertrouwt een keer blijven logeren ofzo??? Rustig muziekje erbij, en alles over je heen laten komen! Als je een paar keer hebt geëxperimenteerd, zul je je vanzelf veiliger voelen bij het effect, en je wordt dan vanzelf creatiever in het bedenken van hoe, wie, wat, waar en waarom!!!

Vooral veel plezier!

Chris Pontius

Badass junkie
dan moeten er iig geen ouders thuis zijn.
het leukst is wel als vrienden ook gebruiken zodat je op een lijn zit :wink:
je kan echt de beste gesprekken krijgen zo met elkaar en ook een hele goed band krijgen (of versterken)

Flaffie

Wijs gebruiker
Opa zei:
Leuk die discussie over opvoeden, maar we hadded 't toch over drugs??? :wink:

Extisi, als ik je een tip mag geven; doe de eerste keer een kleine dosis op een vertrouwde plaats zoals je slaapkamer, en zorg ervoor dat je niet alleen bent. Misschien kan een vriendin die je vertrouwt een keer blijven logeren ofzo??? Rustig muziekje erbij, en alles over je heen laten komen! Als je een paar keer hebt geëxperimenteerd, zul je je vanzelf veiliger voelen bij het effect, en je wordt dan vanzelf creatiever in het bedenken van hoe, wie, wat, waar en waarom!!!

Vooral veel plezier!

Volgens mij heeft zij al wel meer dan 5 keer XTC gebruikt aan haar posts te zien.
Vandaar onze reacties.
Tuurlijk kan je het proberen al je 16 bent maar ik ken er genoeg die eerst dachten nooit XTC te gebruiken en dan hebben ze het een paar keer gebruikt en dan is het "Normaal" geworden.
Ik zou tegen Extisi zeggen: Neem dat jointje of dat biertje maar laat die pilletjes nog een tijdje liggen.
Hoe minder je nu gebruikt hoe leuker het later is!

Extisi

Wijs gebruiker
Ik heb inderdaad al vaker xtc gebruikt.

Ik vroeg me alleen af waar jullie het altijd gebruiken! Ik bedoelde er verder niks mee..
Was ook benieuwd naar wat mensen zeggen die nog thuis wonen...

Flaffie

Wijs gebruiker
Ik heb het meerdere keren in een groot park gebruikt naast een rivier.
Veel lichtjes om naar te kijken. Kampvuur erbij. (mag niet, vaak politie geweest en de brandweer ook meerdere malen, maar als je met een grote groep bent durven ze geen boete te geven.) Je kan overal heen lopen (erg belangrijk!), lekker muziek keihard aanzetten. Veel bomen die ook erg vet zijn met XTC vind ik.
Maar bij iemand thuis kan het ook heel vet zijn.
Allemaal spelletjes doen die je toch nooit afmaakt omdat je teveel energie hebt.
Af en toe eens een flinke wandeling buiten maken en gek doen en dan weer lekker naar binnen.

tomz0r

Badass junkie
Extisi zei:

Zozo, ik kan je nu geen ongelijk geven :rolleyes:

Gaan je ouders nooit een avondje weg? Thuis gebruiken met vrienden is het chillst naar mijn mening. Zeker achteraf.

Extisi

Wijs gebruiker
Mijn ouders zijn nooit weg nee...plus ik heb broers, die meestal wel thuis zijn ...

Een park is wel goed, alleen als het minder koud is. ^^

tomz0r

Badass junkie
Extisi zei:
Mijn ouders zijn nooit weg nee...plus ik heb broers, die meestal wel thuis zijn ...

Een park is wel goed, alleen als het minder koud is. ^^
:rolleyes:
Misschien kan je zeggen dat je bij iemand gaat logeren die wel uit mag, en dan gewoon uit gaan. Want wat jij doet is super zonde.

acidboy

Badass junkie
Drugs worden overschat.

Mijn tip is om het gewoon lekker te laten tot je oud genoeg bent om zelf naar een feest te gaan, zoals de tip van velen hier.

En zo niet.. ja, dan ga je dus óf gewoon om 10 uur 'naar bed', als je pil inslaat.. en blijf je de halve nacht muziek luisteren in bed en je verbazen over hoe zacht je dekens wel niet zijn enzo. Op zich niet eens zo verkeerd.

Of je gaat liegen tegen je ouders over inderdaad, bij iemand logeren of wat dan ook.

Ik persoonlijk vind de huiselijke setting met xtc toch altijd wel prettig, gewoon bij iemand thuis, af en toe eens rondje lopen buiten, peuken roken, praten, muziek luisteren. Maargoed, dat is allemaal al weer een tijd geleden en dat wil ik graag zou houden, ben er wel klaar mee, die harddrugs.

tomz0r

Badass junkie
acidboy zei:
Drugs worden overschat.

Mijn tip is om het gewoon lekker te laten tot je oud genoeg bent om zelf naar een feest te gaan, zoals de tip van velen hier.

En zo niet.. ja, dan ga je dus óf gewoon om 10 uur 'naar bed', als je pil inslaat.. en blijf je de halve nacht muziek luisteren in bed en je verbazen over hoe zacht je dekens wel niet zijn enzo. Op zich niet eens zo verkeerd.

Of je gaat liegen tegen je ouders over inderdaad, bij iemand logeren of wat dan ook.

Ik persoonlijk vind de huiselijke setting met xtc toch altijd wel prettig, gewoon bij iemand thuis, af en toe eens rondje lopen buiten, peuken roken, praten, muziek luisteren. Maargoed, dat is allemaal al weer een tijd geleden en dat wil ik graag zou houden, ben er wel klaar mee, die harddrugs.

Je haalt me de woorden uit de mond.

dingo

Belezen gebruiker
Waar? feesten waar er goeie muziek is (de muziek is voor mij héél belangrijk)
Wat zeg ik tegen mijn moeder? gewoon eerlijk zijn, ik zeg het ook altijd en hierdoor vind ik het persoonlijker veel leuker en veiliger want ik heb dan geen zorgen (aangezien ze het toch weet) en als er dan iets fout gaat kunnen m'n vrienden me gelijk naar de EHBO brengen want ik hoef toch niets te verbergen voor mijn moeder :grin:

Angramar Temenos

Badass junkie
Ja, omdat drinken zo veel minder schadelijk voor je is dan af en toe MDMA...

Ik zou er eerst maar voor zorgen dat je weet waar je het over hebt. Niet dat ik MDMA verdedig... Geef mij maar een lekkere zegel of paddenstoeltje...

dingo

Belezen gebruiker
Angramar Temenos zei:
Ja, omdat drinken zo veel minder schadelijk voor je is dan af en toe MDMA...

Ik zou er eerst maar voor zorgen dat je weet waar je het over hebt. Niet dat ik MDMA verdedig... Geef mij maar een lekkere zegel of paddenstoeltje...

tegen wie of wat heb je het nu?

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Extisi,

ik ben ook een oude lul, net zoals Caatje bijna aan het vergaan.

In mijn tijd was er geen trance techno of Dance Valley.
Wij zaten ook thuis, onze ouders snapten er maar weinig van.
Uit respect voor je ouders ga ik je niet aanmoedigen om de harddrugs te nemen.

Een paar tips als je het toch niet kan laten:

Laat je shit altijd eerst testen .... koop dus nooit 1 pil maar 10 ofzo.
Neem het dan maar overdag tot je 18+ bent en blijf op je kamer met een vriendin als je ouders naar de Ikea zijn en daarna naar de parenclub gaan.
Als je 18 bent zijn je rechten en plichten flink verschoven praat is met je ouders over hun bezorgdheid( die natuurlijk uit pure liefde wordt voortgedreven)en leg hun uit dat zo'n vip behandeling uiteindelijk averechts werkt.
Wees dan ook wel zo stoer en flink om eerlijk te zijn over je XTC craving .....
Want als je het nu niet openbaar maakt hebben zij gelijk ... en zullen ze je tot je 21 ste overdreven gaan observeren.

Roken je ouders peuken of zuipen ze drank dan kun je ze daar op afrekenen ( ik vrees dat je ouders CDA achtige cleanheid bereiken).

Succes Bonie

Zazuu.

Bewuste gebruiker
als je niet kan wachten tot je van je ouders naar een feest mag ofzo, wacht dan tenminste tot het lekker weer wordt.

Kan me best voorstellen dat als je het stiekem doet of als het niet helemaal goed geregeld is dat je in paniek raakt of toch heel de tijd loopt te denken van, O jee! als me ouders er maar niet achter komen, want dan kun je het beter niet doen denk ik.

Jaag het niet op.

caatje

Badass junkie
Extisi zei:
:hearteyes: Oooh buiten wandelen is zo leuk.

Ja zeker totdat de kou je lijf in sluipt...ik begin heel spontaan de hond dol te maken voor een wandeling en eenmaal aan de wandel...ben ik binnen 5 minuten weer binnen.

Flaffie

Wijs gebruiker
Volgens mij heeft ze nergens verteld dat ze een tripmiddel op heeft dus waarom zou ze in godsnaam dan een bad trip kunnen krijgen.

caatje

Badass junkie
Flaffie zei:
Volgens mij heeft ze nergens verteld dat ze een tripmiddel op heeft dus waarom zou ze in godsnaam dan een bad trip kunnen krijgen.

Ik denk dat At er vanuit is gegaan dat ze nu xtc op heeft. Dit is inderdaad niet geheel duidelijk dus waarom zou je hem/haar een slecht gevoel nu gaan aanpraten voor t geval dat..?

Bovenaan