vrij laten

pythregius

Bewuste gebruiker
Ben benieuwd hoe vooral de jongens van df hier over denken.
stel je vriendin gaat vreemd wordt je dan vooral woedend op de jongen met wie zij zoent dan op haar? andersom kan ook, maar zie vooral jongens sneller aggresief worden in deze situaties.

Word je uberhaubt woedend? of laat je iedereen vrij in zijn doen en laten, of dit het einde van de relatie betekent maakt niet uit, de ander mag doen wat ze wil.

Ik zelf ga meer voor het tweede, ik vind dat je niemand moet beperken in wat hij / zij wil zoveel macht mag je niet over een persoon hebben, wel vind dat je het duidelijk moet maken hoe je er over denkt.

Brand los, ben benieuwd :P

jcp

Bewuste gebruiker
Je hebt een verstandhouding met je vriendin, niet met die jongen waarmee ze vreemdgaat, dus hoe kan je de persoon waar je vriendin mee vreemd gaat nou verantwoordelijk houden voor de acties van je vriendin?

Het verhaal is wat anders als die jongen een goede vriend van je is natuurlijk... :)

pythregius

Bewuste gebruiker
dat bedoel ik dus ook, en waar ik ook volledig achter sta, maar stel dat je vriendin in de zelfde kroeg vreemd gaat, er zijn veel jongens die er dan op af zouden gaan en vooral hun frustratie's op meneer uit oefenen.

Santa Maria

Experimenterende gebruiker
Ik zou heel erg boos worden op mijn vriend, ik heb niks te maken met dat meisje waar hij mee zou zoenen tenzij het een vriendin zou zijn maar dat neem ik niet aan. Eigenlijk hetzelfde wat jcp al zei :grin:

jcp

Bewuste gebruiker
Wat je zegt pythregius, dat is toch dat alpha-male gedrag wat er toch nog inzit bij veel mensen (we zijn ook maar dieren) :beer:

Je moet idd niet je partner als je eigendom gaan zien, dat vind ik geen gezonde gedachte.

En als je partner ervoor kiest iemand anders te "nemen" (hehe) dan kun je of heel boos worden op die persoon, of er meteen je conclusie uit trekken...

Ik heb het meegemaakt na een relatie van 3.5 jaar en ik ging toch voor de laatste optie... Nog steeds geen spijt van!

jcutter

Badass junkie
Voordat ze naar iemand anders toe gaat; moet ze eerst een ritueel doorstaan.
Die ritueel houd in: sex met 5 negers die geen conditie meer hebben met hun crack longen.
Ik film het en laat het zien aan haar nieuwe vriend.
Dan kan ik er vrede mee hebben :sunglasses:

pythregius

Bewuste gebruiker
jcutter dis is vast weer een reactie waar mensen erg positief op zullen reageren :P
als ik toch gelezen ehb dat we moeilijk moeten doen en door die bullshit heen te kijken hoop ik dat ik lees dat je je vriendin duidelijk wilt maken waar ze mee bezig is en wat voor impact dit op jou heeft? of moet ik je wel serieus nemen ? :P

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik zou ze ook vrij laten, mits vooraf besproken verstandhouding, en zelfde voorwaarden gelden voor beide kanten. Toch zal ik last hebben denk ik van jaloezie, maar dit zie ik als iets negatiefs, gehechtheid, waar ik los van moet komen. Zoveel mogelijk vrijheid is toch het streefdoel bij mij. Nog iets lastiger: what about love? Kan dat gedeeld worden met meerdere mensen? in de zin van toestaan dan. Want ik denk dat die dingen ook wel (kunnen) gebeuren. Hier ook, zoveel mogelijk vrijheid proberen geven. Zal wel niet zo makkelijk zijn denk ik, maar ik denk dat je met deze vrijheid wel leert omgaan.

Free love! :hearteyes:

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Met mijn huidige kennis zou ik het er bij laten en das dan het einde van de relatie.

Heb 1x mn frustraties geuit op de persoon waar mn vriendin mee vreemd is gegaan, hij heeft 6 weken met zn arm in t gips gezeten (A)

Als een kerel aan mn vriendin komt is t echter wat anders.. die kan gaan rennen dan.

PurpleFlower

Belezen gebruiker
Ik laat iemand ook vrij maar wel in samenspraak. Het is wel zo fijn om te weten waar de ander mee bezig is, anders kan je bijna niet over een relatie spreken maar eerder over vriendschap. Ik weet wel dat als ik een partner heb die me niet los kan laten ik me gevangen voel en dus rare dingen ga uitvreten. Als ik het mag, dan heb ik er veel minder behoefte aan en spreek ik ook eerder mijn gedachten uit. Als ik weet dat de ander het er moeilijk mee heeft met mijn behoeften en er alleen maar moeilijk over gaat doen dan hou ik liever mijn mond. Ik heb niet zo'n zin in ruzie om iets waar je toch niet uit gaat komen. De relatie duurt dan ook niet lang, want ik ben wel eerlijk en ik kan er helemaal niet tegen als ik dingen moet gaan verzwijgen om de vrede te bewaren. Gelukkig zit dat nu helemaal goed :grin:

En over agressief worden tegen de ander waar je niets mee te maken hebt? Ach.. tja.. vind het onnodig.. maar ik vind agressie sowieso onnodig.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
PurpleFlower zei:
Ik laat iemand ook vrij maar wel in samenspraak. Het is wel zo fijn om te weten waar de ander mee bezig is, anders kan je bijna niet over een relatie spreken maar eerder over vriendschap. Ik weet wel dat als ik een partner heb die me niet los kan laten ik me gevangen voel en dus rare dingen ga uitvreten. Als ik het mag, dan heb ik er veel minder behoefte aan en spreek ik ook eerder mijn gedachten uit. Als ik weet dat de ander het er moeilijk mee heeft met mijn behoeften en er alleen maar moeilijk over gaat doen dan hou ik liever mijn mond. Ik heb niet zo'n zin in ruzie om iets waar je toch niet uit gaat komen. De relatie duurt dan ook niet lang, want ik ben wel eerlijk en ik kan er helemaal niet tegen als ik dingen moet gaan verzwijgen om de vrede te bewaren. Gelukkig zit dat nu helemaal goed :grin:

En over agressief worden tegen de ander waar je niets mee te maken hebt? Ach.. tja.. vind het onnodig.. maar ik vind agressie sowieso onnodig.

totally agree

space scientist

Wijs gebruiker
ik zou op allebij boos worden, tenzij de jongen niet wist dat ze bezet was.

Voor de rest zou ik als de jongen het wist, toch wel flink aggressief worden. Richting vriendin zou ik het wel rustiger houden, maar kwaad zou ik wel zijn geweest

MiNiMaLiSDope

Bewuste gebruiker
Ik ben op beiden boos maar als ik die jongen zie wil ik hem liefst zo veel mogelijk pijn doen en begin ik echt te flippen.. En dat is helaas al eens gebeurt :flushed:
Heb gelukkig daarna geen politie aan de deur gehad, daar kwam ik mooi mee weg dus hehe :P En de frustratie en woede waren na die in elkaar ramming ook wel verdwenen :) Hij moest maar niet aan mn meisje zitten! Zal ook niet meer gebeuren in de toekomst.. Ik maakte wel wat duidelijk zo en ze snapte het wel denk ik. :)

jcutter

Badass junkie
Mensen in je buurt, moeten gewoon weten dat je een shotgun in bezit hebt en gek genoeg bent om mensen vol met lood te pompen :tearsofjoy:

jcutter

Badass junkie
Criminelen kunnen makkelijk aan vrouwtjes raken vanwege een soort hogere status.
Een status waar vrouwen schijnbaar nat van worden.
Erg triest eigenlijk..
Maar toch is het wel een bepaald soort die het aantrekt hoor..

Wacky

Badass junkie
En dan, vooral aan de kerels die de kerel waarmee hun vriendinnetje is vreemdgegaan in elkaar zouden slaan:
Zou je kunnen voorstellen ooit sex te hebben (of anders genoeg om het vreemdgaan te noemen volgens jou definities) met een meisje waarvan je weet dat ze een vriend heeft, maar je kent die vriend niet, het meisje is niet totaal bezopen, en je hoeft niet al te veel moeite te doen om haar mee te krijgen ? Zou jij nee zeggen omdat ze bezet is ?

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
karma is eigenlijk de aaneenschakelijk van jouw en anderen hun daden die doorlopen in de toekomst. En zo blijft karma oneindig doorlopen. :) Dus het is genoodzaakt te bestaan, anders stond alles stil en leefden we in een statische wereld, tijdens het héél duidelijk is dat alles veranderend is. (Dat laatste kan dan weer een persoonlijkere visie zijn...)

Khoop dak het een beetje juist begrepen heb in de les Boeddhisme.. Mja, binnekort moet ik het volledig leren, dus mss kom ik dan nog eens terug met een correctere uitleg :tongueout:

Wacky

Badass junkie
Ja, ik bekijk zulke dingen niet zo alleen aan de definitie die religies eraan geven, maar aan wat het betekend voor de mensen die er zelf mee bezig zijn.

Deranged

Badass junkie
Wacky zei:
Zou jij nee zeggen omdat ze bezet is ?
Ik zou zeker nee zeggen omdat ik me uberhaupt niet met dat soort mensen in wi laten. Ik streef nar mensen met een pure en oprechte ziel, geen tuig dat de boel loopt te besodemieteren.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wacky zei:
Ja, ik bekijk zulke dingen niet zo alleen aan de definitie die religies eraan geven, maar aan wat het betekend voor de mensen die er zelf mee bezig zijn.

ik weet niet of karma religie gebonden is eigenlijk. Maar anyway, groot gelijk dat je de definitie van termen zelf invult! Je eigen final vocabulaire samenstelle, zoals Rorty het zou zegge :tongueout: (Ja srry, ben bezig met scriptie over levenskunst met de visie van Rorty en Nietzsche :tongueout:)

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Interessant... ik ga ook maar eens wat meer lezen over het boedhisme, alles wat ik erover heb gehoord tot nu toe spreekt me aan :hearteyes:

En semi ontopic:
Ik geloof dat als twee mensen echt van elkaar houden, dat je elkaar dan aan de ene kant vrij laat, want je gunt elkaar het allerbeste wat het leven te bieden heeft. Op seksgebied blijf je trouw aan elkaar, omdat je weet dat dit deel van jullie samen is, en daarom juist zo bijzonder. Als je relatie goed is, dan hoeft dat helemaal geen moeite te kosten, het is echt mogelijk om jarenlang allebei totaal satisfied te zijn met de seks...

Zo hoort het te zijn... vind ik. Dat de realiteit vaak anders is vind ik eigenlijk jammer, maar ik snap het wel érg goed. Ik denk dat als je behoefte krijgt om met een ander te neuken, dat je het daar beter eerlijk over kunt hebben dan dat je je in allemaal bochten gaat wringen, en geheimen voor elkaar krijgt... Soms kun je dan tot een compromis komen, maar eigenlijk ken ik maar weinig voorbeelden waarin dat echt goed gaat... Alles over dit soort avontuurtjes vertellen lijkt mij in elk geval erg pijnlijk...

Jezus ik lijk moeder theresa wel, ofzoiets... :grin:

En helemaal ontopic: Een meisje die ik met mijn vriend zou zien zoenen, zou ik compleet negeren, maar ik zou er wel altijd een naar gevoel aan overhouden al;s ik haar zag... zelfs al is ze heel aardig, en zegt ze dat ze niet wist dat hij een vriendin had, enz enz enz.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
TechNora zei:
Interessant... ik ga ook maar eens wat meer lezen over het boedhisme, alles wat ik erover heb gehoord tot nu toe spreekt me aan :hearteyes:

zeker de moeite! In die lessen Boeddhisme zit ik daar soms echt zo van : Dees is echt een flashersclubke! Maar dan serieus genomen met oog op verlichting. Boeddha heeft allezins geflashed, maar dan zonder LSD :tongueout: (echt lastig om je mond te houden dan tijdens die lessen :grin:)

Srry voor men offtopic gedoe :grin:

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
^Dat herken ik van mijn kunstgeschiedenis lessen, al die kunstenaars MOETEN gewoon wel keihard aan de trip geweest zijn! Serieus!! Idd, moeilijk om dat er helemaal buiten te houden, terwijl het voor die mensen zelf misschien wel op de voorgrond heeft gestaan....

bv George Grosz:

Sorry offtopic... :openmouth:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
dat laatste is wel mooi!
Maar idd, het is zo. Ze leren je over kunst, muziek, en dergelijke, maar het is alsof ze de essentie nu net achterwegen laten. Censuur noem ik dat! :tongueout: Of ze doen het onbewust, wat misschien eerder het geval is. Spijtig dat de genialiteit zo op de achtergrond blijft..

ANYWAY, terug ontopic nu! :grin:

DreamWeaver

Badass junkie
Ik zou heel erg graag het verstandige doen en dat zielige meisje laten voor wat ze is, maar ik denk toch dat woede de overhand zou hebben.

MiNiMaLiSDope

Bewuste gebruiker
Wacky zei:
En dan, vooral aan de kerels die de kerel waarmee hun vriendinnetje is vreemdgegaan in elkaar zouden slaan:
Zou je kunnen voorstellen ooit sex te hebben (of anders genoeg om het vreemdgaan te noemen volgens jou definities) met een meisje waarvan je weet dat ze een vriend heeft, maar je kent die vriend niet, het meisje is niet totaal bezopen, en je hoeft niet al te veel moeite te doen om haar mee te krijgen ? Zou jij nee zeggen omdat ze bezet is ?

I would go for it! Enkel en alleen als ik single ben natuurlijk, zou mn eigen meisje nooit meer bedriege :) Dat pak slaag zal ik wel verdienen achteraf, maar achwat ik heb dan toch mn pleziertje gehad :grin: En eventueel zit er dan wat meer in mss.

Suntablet

Bewuste gebruiker
Ik zou teleurgesteld zijn en waarschijnlijk de relatie beëindigen, hoewel er uitzonderingen zijn (verzachtende omstandigheden).
De persoon waarmee mijn vriendin me zou bedriegen zou ik geen pak slaag gaan geven ofzo omdat die persoon ook maar een mens is van vlees en bloed die waarschijnlijk ook alleen maar zijn gevoelens volgt (en dat mag hij omdat hij vrij is). De fout zou dan per slot van rekening ook bij mijn vriendin liggen en niet bij die vent.
En ik ben van nature ook helemaal niet agressief

Als die vent haar zou "gebruiken" om mij te kloten is het wel iets anders

Bovenaan