Ik zou er niet eens meer energie in stoppen. Een vriendin die dit normaal vindt en iedere week uren bij een andere man moet zijn om te gamen/chillen.. die mag daar dan blijven.
Jeuzes wat een reactie
en wat een reacties.
Ligt toch écht allemaal bij je zelf, dit probleem. Volgens mij moet je het lostrekken en zijn er meer dingen aan de hand:
- een nieuwe relatie brengt onzekerheden met zich mee. Je zegt niet jaloers te zijn maar je berichten bewijzen echt het tegendeel en in
samenspraak met berichten van anderen zijn ze zelfs behoorlijk misogyn. Misschien ken je deze kant nog niet van jezelf, omdat je nog nooit zulke leuke eerdere partners hebt gehad óf nog nooit een partner hebt gehad mer zo’n relatie met een vriend. En hoe jij die relatie schetst klinkt ook niet heel best (al betwijfel ik we wat er van waar is of wat er nog meer achter/omheen zit). Maar hoe jij daarmee omgaat, en dus hoe jij met je relatie omgaat, klinkt ook alles behalve best.
- vertrouwen: je snapt wel dat dat een van de basis pricipes is van een relatie. Maar je gelooft je vriendin niet op haar woord dat er niet meer aan de hand is. Je zegt je vriendin te vertrouwen maar dat is dus niet zo. En als het wel zo was, zo get dus niet uit moeten maken dat je hém niet vertrouwt. Het is hoe dan ook belangerijker te werken aan en te praten over dat vertrouwen, dan aan de situatie zelf.
- de vriend in kwestie: zijn gedrag kan door heul veul andere dingen veroorzaakt worden dan enkel
liefde voor jouw vriendin. Sterker nog: ik heb bijna nooit jaloersheid ervaren bij mijn romantische relaties, en heb dat veel sneller bij vriendschappen. Zo kan ik me enorm in de steek gelaten voelen bij nieuwe relaties van vriendinnen. Dat heeft met mijn hechting te maken en hoe ik ben opgegroeid, meer dan met mijn vriendinnen en hun partners zelf. Vaak loopt dat ook vanzelf los als er langer een relaties is en ik door heb dat dat tussen ons niets verandert. Je hebt niet eens de moeite genomen hier achter te komen of een band met hem op te bouwen. Dat vind ik eigenlijk echt bizar. Met een mini beetje moeite is het zelfs iets dat je met hem, en in het allerbeste geval met zijn drieën, kan bespreken. “Hey, ik voel me best vaak onzeker over de vriendschap tussen jou en [je vriendin] omdat je soms heel claimerig en controlerend op mij over komt. Kunnen we het daar over hebben?” Het is niet zo facking moeilijk. Gewoon 1% meer effort dan vooral je eigen aannames voor waar aannemen.
Je laat jezelf heel makkelijk bevestigen door antwoorden die je aanstaan. Ze worden ook erg makkelijk gegeven hier. Sip. Je relatie is niet ongezond door de (al dan niet) ongezonde relatie tussen jouw vriendin en haar beste vriend, maar door hoe jij je daar toe verhoudt, én wat je daarmee doet. Je hebt het zelf in de hand.
Ik ben bang dat die er niet in gaat zitten. Ik was er met een frisse blik in gegaan maar wat we onderhand is gebeurd heb ik een pleurishekel aan hem gekregen. Daarnaast hebben ze afgesproken eens per week een paar uur te gamen, en daar mag ik dan niet bij zij want Jahoor; dat gaat hij weer zeuren en is hij weer boos. Ik vertrouw mijn vriendin wel maar hem totaal niet + het is gewoon een sukkel. Ik vertrouw haar op het feit dat er vannuit haar niks maar toch weetje. Uiteindelijk wil jij de enige jongen zijn naar wie zij hartjes stuurt. De voorbeelden die je geeft zijn heel erg typisch en gebeurd erg vaak, wat me natuurlijk ook niet gerust stelt
Ik vind het echt heel erg dat je zo over de beste vriend van je partner praat. Als ik je vriendin was en dit zou lezen, zou je me enorm kwetsen. Zou 100% een reden zijn klaar met jou te zijn.
Succes met jezelf bevestigen op het internet en met je relatie man🤙🏻🤙🏻