vriend heroïneverslaafd

joolie-ah

Belezen gebruiker
er vraagt hier iemand om hulp en het enige wat belangrijk schijnt te zijn is of je wel of niet mag liegen, wat een gelul !
iedereen liegt wel eens en een verslaafde al helemaal, hetzij om aan geld te komen, of dat ze niet willen dat hun omgeving het weet.
mensen die beweren zo eerlijk te zijn en nooit liegen (wat ze dus liegen) zijn m i het ergst.

Sissie, ik ben zelf 20 jaar verslaafd geweest aan heroine en ben nu 5 en een half jaar clean, het klinkt misschien hard maar als hij niet echt wil stoppen zal het ook niet gebeuren hoe graag jij dat ook zal willen.
ik snap best dat je van hem houdt maar stel duidelijk grenzen voor jezelf en gaat hij erover dan kan je beter nu de ellende en pijn hebben van het uit elkaar gaan dan jarenlange ellende van wel bij elkaar te blijven en het klinkt lullig maar je geld ben je kwijt.
ik wens je iig heel veel succes en probeer voor jezelf te kiezen !

sissi

Newbie
Gisteren er weeral achter gekomen dat hij nog gebruikt en dat alles weer 1 leugen was. Ik moet zeggen dat ik mij de laatste tijd rustig heb kunnen houden (want hij ging er echt voor gaan) maar gisteren ben ik echt wel ontploft. Ik heb waarschijnlijk bepaalde dingen gezegd en met verwijten gegooid maar ook ik ben maar een mens. Volgens mij kan ik er niets meer aan doen aan de situatie; ik heb hem tijd gegeven, een beetje vertrouwen gegeven, proberen te begrijpen maar toch lukt het niet.
Het ergste is niet dat hij nog gebruikt maar het blijven liegen hangt mijn keel uit (heb hem de laatste keer gezegd dat ik het gerust kan begrijpen dat hij bv. wil afbouwen met heroïne (aangezien het toch zo'n zwaar spul is) maar dat hij dan eerlijk is met mij, misschien niet het beste idee maar probeer hem gewoon uit die cirkel te halen van het liegen en hem met mij te laten praten erover want hij praat enkel met gebruikers en dealers en die gaan niet zeggen tegen hem dat hij moet stoppen met drugs).
In het begin ging het nog hoor hij probeerde echt wel eerlijk te zijn (hij heeft me vertelt dat hij achter weet wou gaan en hij vroeg hoe ik hier tegenover stond).
In elk geval heb hem gisteren gevraagd waar hij eigenlijk naar toe wil met zijn leven en dat hij waarschijnlijk als hij zo verder doet in de goot gaat belanden maar het zal dan wel zonder mij zijn! Zijn kerstcadeau (hij zegt een cadeautje te hebben gekocht, geloof ik eigenlijk niet) hoef ik niet meer want het is toch niet oprecht.
2011 wordt voor mij de start voor een leven zonder drugs dat is de cadeau dat ik mezelf geef! Ik zet mezelf nu op de eerste plaats en zal mijn eigen geluk wel maken.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
joolie-ah zei:
er vraagt hier iemand om hulp en het enige wat belangrijk schijnt te zijn is of je wel of niet mag liegen, wat een gelul !
sissi zei:
Het ergste is niet dat hij nog gebruikt maar het blijven liegen hangt mijn keel uit
I rest my case :)

sissi zei:
2011 wordt voor mij de start voor een leven zonder drugs dat is de cadeau dat ik mezelf geef! Ik zet mezelf nu op de eerste plaats en zal mijn eigen geluk wel maken.
Heel goed! Sterkte, meisje.

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
Ik kan niet weten hoe het leven is met je vriend en of hij echt wel wil stoppen.Maar je moet idd wel voor jezelf gaan denken wat je wil.Als dat afscheidt nemen is van hem dan is dat de keuze die je maakt.Je hebt er dan wel over nagedacht.Je hebt tenminste de relatie met hem niet niet laten afhangen van het feit dat je wist dat hij dope gebruikte.Dat vind ik zelf al heel goed van je.Dat siert je.Sterkte nog.En er lopen meer mannen rond die mischien wel hun geluk met je willen delen. :wave:

speeseend

Wijs gebruiker
Exceptional Insight zei:

Dat zei Bush ook, onderuit gezakt zittende in The Oval Office met de onderstaande kiekjes, recht vanuit Fotoshop, op zijn schoot.

@ TS

De eerste stap die hij volgens mij moet nemen is jou in vertrouwen nemen. Je geeft zelf al aan begrip te hebben dat hij niet in één keer kan stoppen..

Sterkte,

Eend

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
Exceptional Insight zei:
joolie-ah zei:
sissi zei:
Het ergste is niet dat hij nog gebruikt maar het blijven liegen hangt mijn keel uit

Als je geen ervaring hebt met dope.Of niemand echt goed kent die er wel mee van doen heeft.Blijf dan a.u.b. weg uit dit opiaten forum.De grootste leugen is dat jij denkt dat je overal verstand van hebt.Of lieg ik nou,..

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
ik doe mijn best zei:
Als je geen ervaring hebt met dope.Of niemand echt goed kent die er wel mee van doen heeft.Blijf dan a.u.b. weg uit dit opiaten forum.
Wie ben jij en waarom suggereer je dat ik niemand ken die diezelfde ellende heeft meegemaakt?

ik doe mijn best zei:
De grootste leugen is dat jij denkt dat je overal verstand van hebt.Of lieg ik nou,..
Goede vraag. Dat ligt eraan. Ben jij degene die hem verzonnen heeft? Of vertel je het alleen door? In het laatste geval, valt het volgens mij onder roddelen.

Het is sowieso een leugen dat ik overal verstand van denk te hebben, ja. Ik heb namelijk maar van heel weinig dingen verstand. En ook van die dingen maar een klein beetje.

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
Exceptional Insight zei:
ik doe mijn best zei:
Als je geen ervaring hebt met dope.Of niemand echt goed kent die er wel mee van doen heeft.Blijf dan a.u.b. weg uit dit opiaten forum.
Wie ben jij en waarom suggereer je dat ik niemand ken die diezelfde ellende heeft meegemaakt?

ik doe mijn best zei:
De grootste leugen is dat jij denkt dat je overal verstand van hebt.Of lieg ik nou,..
Goede vraag. Dat ligt eraan. Ben jij degene die hem verzonnen heeft? Of vertel je het alleen door? In het laatste geval, valt het volgens mij onder roddelen.

Het is sowieso een leugen dat ik overal verstand van denk te hebben, ja. Ik heb namelijk maar van heel weinig dingen verstand. En ook van die dingen maar een klein beetje.

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
Dat lijkt nu alleen maar zo omdat jij niks terug weet te zeggen. Maar dat zegt helemaal niks. Het is aangeleerd dat wanneer je de beste argumenten hebt, je een discussie wint. Maar daar gaat het helemaal niet om.

Want op deze manier gaat het erom wie het handigst kan lullen. En volgens mij hebben de mensen die dat kunnen, dat geleerd omdat ze in essentie ongelijk hebben.

Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
Exceptional Insight zei:
Ik vind dat je het weer bijzonder onsamenhangend in elkaar geknutseld hebt. Puntje voor jou.
Stoppen nu.En weet je waarom.Omdat de TS morgen haar pc aan doet en denkt dat er mischien iets voor haar bijstaat waar ze wat aan heeft.

seth

Gast
ik doe mijn best zei:
Dat lijkt nu alleen maar zo omdat jij niks terug weet te zeggen. Maar dat zegt helemaal niks. Het is aangeleerd dat wanneer je de beste argumenten hebt, je een discussie wint. Maar daar gaat het helemaal niet om.

Dat je daar EI van beschuldigd, bewijst dat je nooit uitgebreid met hem gediscussieerd hebt...

ik doe mijn best zei:
Als je geen ervaring hebt met dope.Of niemand echt goed kent die er wel mee van doen heeft.Blijf dan a.u.b. weg uit dit opiaten forum.De grootste leugen is dat jij denkt dat je overal verstand van hebt.Of lieg ik nou,..

Ook hier ga je te kort door de bocht, Door dat hij geen ex-verslaafde/gebruiker/in die wereld is/zit, kan hij voor mij toch een even zinvolle bijdrage leveren? Volgens mij ongekleurder dan mijn mening?

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
seth zei:
Exceptional Insight zei:
ik doe mijn best zei:
Weet je,.ik ga daar niks meer aan toe voegen.Jij hebt gelijk.

Want op deze manier gaat het erom wie het handigst kan lullen. En volgens mij hebben de mensen die dat kunnen, dat geleerd omdat ze in essentie ongelijk hebben.

Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

seth zei:
ik doe mijn best zei:

Dat je daar EI van beschuldigd, bewijst dat je nooit uitgebreid met hem gediscussieerd hebt...

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
Dus even wakker worden Seth.En daarbij vind ik dat EI geen zinvolle bijdrage levert hier bij dit Opiaten-forum.Alleen maar zeiken,zeuren en afkraken.En daarom vind ik dat hij hier beter niet moet gaan praten over dingen die hij niet goed snapt.En daarbij vraagt hij niet iets,maar heeft meteen zijn oordeel erover.En dat vind ik juist tekort door de bocht.Hij wil van niemand wat leren of aannemen.Behalve als hij denkt dat diegene slimmer kan zijn als hem.BV- bij Speeseend weet hij niet hoe snel die zijn hielen moet gaan likken.En ik idd oordeel nu ook maar ik bevooroordeel niet en veroordeel ook niet.Althans zo zie ik het,..En zo zie ik dat gebeuren.En daarbij ben ik voor mijzelf hier niet op het forum om altijd maar iemand af te zeiken of het beter te willen weten.

seth

Gast
ik doe mijn best zei:
Dus even wakker worden Seth.En daarbij vind ik dat EI geen zinvolle bijdrage levert hier bij dit Opiaten-forum.Alleen maar zeiken,zeuren en afkraken.En daarom vind ik dat hij hier beter niet moet gaan praten over dingen die hij niet goed snapt.En daarbij vraagt hij niet iets,maar heeft meteen zijn oordeel erover.En dat vind ik juist tekort door de bocht.Hij wil van niemand wat leren of aannemen.Behalve als hij denkt dat diegene slimmer kan zijn als hem.BV- bij Speeseend weet hij niet hoe snel die zijn hielen moet gaan likken.En ik idd oordeel nu ook maar ik bevooroordeel niet en veroordeel ook niet.Althans zo zie ik het,..En zo zie ik dat gebeuren.En daarbij ben ik voor mijzelf hier niet op het forum om altijd maar iemand af te zeiken of het beter te willen weten.

Weet nog zo niet, we hebben onze discussie via pm doorgezet, en ik ben onder de indruk van EI! Hij heeft z'n bijdragen beargumenteerd en niet op een manier die nergens op slaat. Hij heeft me uitgelegd waarom hij zegt wat hij zegt, en waarom op de manier. En al ben ik niet akkoord met alles wat hij zegt. Ik kan wel volgen hoe hij er toe komt.

L

Lid 30310

Gast
Blahblahblah, ging dit topic niet over iemand die het moeilijk had omdat ze een verslaafde vriend had :confused:

joolie-ah

Belezen gebruiker
daar heb je helemaal gelijk in JohnnyT.
maar schijnbaar heeft men hier meer behoefte aan citeren, dingen uit z´n verband halen en discussies te winnen.
ik doe mijn best zei het al, het gaat hier niet om ons maar om de t s en ik hoop dat ze niet te erg afgeschrikt wordt en gewoon blijft posten.

sissi

Newbie
tja hoe ist het met mij?
Mijn vriend is nu sinds dinsdag clean en ligt ziek op de zetel. Voor mij blijft het lastig ik verlang naar een normaal leven, een saai leven zonder drugsproblemen.
Ik laat hem zo veel mogelijk gerust om geen ruzie uit te lokken en wie weet kan hij alles op een rijtje zetten.
Ik blijf wel bij mijn standpunt ik wil mijn jaar inzetten zonder drugs, afwachten of het met of zonder hem wordt ...

Einstein

Badass junkie
Goed om te horen dat je vriend clean is! Nu wordt het voor hem een kwestie van volhouden en kijken of hij van de dope af kan blijven. Mocht hij toch terugvallen, wees niet bang om voor jezelf te kiezen, maar het is nu natuurlijk te hopen dat hij clean blijft.
Succes!

Bovenaan