Vreemde bijwerking na xtc gebruik?

nastar

Newbie
Hey, ik heb laatst met wat vrienden een xtc tripje gehad en een van ons had een bijzondere bijwerking.

Mijn vriendin kreeg na de xtc trip (500mg ongeveer, ze weegt 65kg en is 17 jaar oud) opgezwollen lippen en een soort bulten aan de binnenkant en ook veel keelpijn. Zou iemand misschien weten waarom dit gebeurt bij haar? Is dit een allergische reactie?

Ze gebruikt geen medicijnen, alleen de pil

hoop dat iemand van jullie het weet want we zijn benieuwd waarom het alleen hij

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Het kan een allergische reactie zijn op de mdma of de bindmiddelen of er zat iets verkeerds in de pillen. Waren ze getest?
Ook is 500mg natuurlijk een mega hoge dosis voor iemand van 65 kg en over de jonge leeftijd maar te zwijgen.
Je kunt voor de zekerheid haar de huisarts laten bellen wat het is.

Blyatman

Badass junkie
Bij hoge doseringen kan dit voor een kaakklem zorgen. Ook gaan veel mensen zuigen op de lippen of vacuum trekken in de mond. Dat, in combinatie met een droge mond waardoor bacteriën vrij spel hebben, kan zorgen voor een geirriteerde mond. Dit is de meest waarschijnlijke oorzaak van een opgezwollen lip. In principe gaat dit ook gewoon weer vanuit zichzelf weg. Mocht dit toch te lang aanhouden is het altijd wijselijk om de huisarts op de hoogte te brengen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Mijn vriendin kreeg na de xtc trip (500mg ongeveer, ze weegt 65kg en is 17 jaar oud) opgezwollen lippen en een soort bulten aan de binnenkant en ook veel keelpijn. Zou iemand misschien weten waarom dit gebeurt bij haar? Is dit een allergische reactie?
Waarschijnlijk te veel onbewuste mondbewegingen gehad. Mensen kunnen van alles gaan doen zonder dat ze het doorhebben, zoals op je lip bijten of zuigen. Van dergelijke bijwerkingen krijg je vooral last bij hoge doseringen (boven de 140 milligram). Aangezien de ingenomen dosis ruim drie keer zo hoog was zou ik dat een logische verklaring vinden.

Jesse Pinkvrouw

Badass junkie
Waarschijnlijk te veel onbewuste mondbewegingen gehad. Mensen kunnen van alles gaan doen zonder dat ze het doorhebben, zoals op je lip bijten of zuigen. Van dergelijke bijwerkingen krijg je vooral last bij hoge doseringen (boven de 140 milligram). Aangezien de ingenomen dosis ruim drie keer zo hoog was zou ik dat een logische verklaring vinden.
Jep, vind het geen vreemde bijwerking met deze doseringen. Ze heeft waarschijnlijk te veel aan haar lip gezogen en dan word hij dik en krijg je wondjes.

nastar

Newbie
Bedankt voor de reacties! De dosis was inderdaad fors. We liepen weer achter de feiten aan door steeds als iemand bijpakte, met z’n allen mee te doen. Hierdoor ging het tempo wel heel hard en zijn er veel kwartjes achterover gegooid. Volgende keer gaan we dit anders aanpakken en gaan we gewoon met z’n allen een halfje pakken en Max 1 kwartje bijpakken. (Na een half jaar pauze ongeveer)

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Bedankt voor de reacties! De dosis was inderdaad fors. We liepen weer achter de feiten aan door steeds als iemand bijpakte, met z’n allen mee te doen. Hierdoor ging het tempo wel heel hard en zijn er veel kwartjes achterover gegooid. Volgende keer gaan we dit anders aanpakken en gaan we gewoon met z’n allen een halfje pakken en Max 1 kwartje bijpakken. (Na een half jaar pauze ongeveer)

Verstandige beslissing!

nastar

Newbie
De 500mg was genomen over de gehele dag (17:00-04:00 ongeveer), we zijn het er gezamenlijk mee eens dat dit absurde doseringen zijn en dat we dit gwn simpelweg niet meer moeten flikken als we nog normaal willen leven over een tijdje. Helaas is dit verre van het meeste wat we op een avond gesnoept hebben, de eerste keer dat ik xtc gebruikt had ging ik denk ik wel over een gram heen omdat het zo aantrekkelijk was om bij te pakken en dat love gevoel oneindig te hebben. Dat werkte ook alleen de 1e keer. Nu verlengd het alleen het strakke gevoel en heeft het voor mijn wensen weinig nut om uberhaupt bij te pakken bij een xtc trip. Volgende keer ga ik gewoon een halfje pakken of misschien een hele (125-250mg) en voor de rest niets, over 2 weken trouwens haha.

In ieder geval, iedereen bedankt voor de reacties!

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
De 500mg was genomen over de gehele dag (17:00-04:00 ongeveer), we zijn het er gezamenlijk mee eens dat dit absurde doseringen zijn en dat we dit gwn simpelweg niet meer moeten flikken als we nog normaal willen leven over een tijdje. Helaas is dit verre van het meeste wat we op een avond gesnoept hebben, de eerste keer dat ik xtc gebruikt had ging ik denk ik wel over een gram heen omdat het zo aantrekkelijk was om bij te pakken en dat love gevoel oneindig te hebben. Dat werkte ook alleen de 1e keer. Nu verlengd het alleen het strakke gevoel en heeft het voor mijn wensen weinig nut om uberhaupt bij te pakken bij een xtc trip. Volgende keer ga ik gewoon een halfje pakken of misschien een hele (125-250mg) en voor de rest niets, over 2 weken trouwens haha.

In ieder geval, iedereen bedankt voor de reacties!

Best vroeg om er terug in te vliegen 2maanden na 500mg. Ik kan jou wel het advies geven om minimum 3 maanden te wachten maar je doet wrs jou zin. Hoe sneller je op elkaar neemt hoe sneller je ook risico hebt dat je minder dat euforische gevoel gaat ervaren en terug gaat bijnemen. Beware of chasing the dragon.

mitchieee

Wijs gebruiker
ik heb dit dus ook , de volgende dag bijna niet kunnen eten of slikken tot 3 dagen later, raare blaare in me mond en begin keel,

3mmc heb ik het ook mee

Pollewop

Bewuste gebruiker
Precies dat! Veel te hard gaan op een enorme dosis en de hele binnenkant aan gort kauwen. Sabbelen aan je onderlip en dan de volgende dag erachter komen dat je hele mond kapot is. Ooit zelf op een kleine hoeveelheid mdma aan een vicks menthol stick liggen snuiven. Zo fijn!! Behalve de volgende dag dat je hele neus kapot is.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb ooit een keer per ongeluk een overdosis MDMA genomen (domme rekenfout onder invloed met capsules). Rond de 450 mg, ik ben een lichtgewicht. Naast nog een hoop andere klachten die ik had waren mijn mond, tong en wangen helemaal kapot de volgende dag, heb dagen amper kunnen eten, deed serieus pijn, prikken als een gek. Ik heb dit normaal nooit na MDMA-gebruik dus eens met mijn voorgangers: je vriendin neemt gewoon veel teveel, en dan is dit een van de gevolgen.

WeAreThe99%

Bewuste gebruiker
Veel dingen zijn al gezegd. Weet ook dat door xtc gebruik je weerstand enorm omlaag gaat waardoor je die blaasjes krijgt en last van je keel krijgt.

Dit is geen kwestie van een verlaagde weerstand, maar de eerder genoemde lipbewegingen, Waarschijnlijk de hele tijd de lippen naar binnen gezogen, dan zwelt het op. Zelf ook vaak last van gehad. Dosering inderdaad gek hoog voor haar lichaamsgewicht, zal flink hebben gespaced.

Bovenaan