vragen over RC benzo's

Broodzak

Experimenterende gebruiker
heyy,
als eerste wil even zeggen of ik niet weet of deze vragen bij de juiste categorie plaats maar dit leek mij de duidelijkste
Binnenkort wil ik met mijn vriendin RC benzo's proberen nu weet ik hier dus niks over af nooit echt helemaal mijn interesse gepakt zoals andere drugs.

maar nu had ik hier een paar vragen over
1wat zijn benzo's precies?

2 wat zijn de fijnste rc benzo's voor de eerste keer? ik heb zelf al jaren last van te strakke nek en rug spieren wat voor veel pijn zorgt als ik benzo's zou doen zou het wel fijn zijn om er een te pakken wat ook wat meer spier verslappend werkt (of misschien is het helemaal niet goed ivm verslaving etc geen idee)

3 kun je er bij smoken en dan niet alleen of het veilig is maar matched het ook de sfeer als de rest alleen zou smoken en jezelf beide zou doen?

4 wat is een goeie dosis van de eerder vermelde benzo?

5 kun je echt bad gaan?

6 wat is leuk om te gaan doen als je benzo's hebt waar je minder moe van wordt? want het moe worden zou niet mijn voorkeur hebben.

7 wat zijn de verschillen in verschillende soorten rc benzo's?

sorry voor deze hele vragen lijst maar zoals eerder gezegd heb ik hier geen verstand van hopelijk kan iemand mij een beetje op weg helpen. :)

_shikantaza

Badass junkie
Hoe is jouw Engels? https://psychonautwiki.org/wiki/Benzodiazepines is een goed begin om je in te lezen. En als je liever Nederlands leest kijk eens op https://drugsforum.nl/threads/benzodiazepinen-informatie.31803/

Ze zijn eigenlijk alleen “leuk” als je last van angsten, stress, spanning of piekeren hebt, maar dan zou ik recreatief gebruik ook meteen sterk afraden. Het is te makkelijk om met een pilletje even van je zorgen af te zijn. Je bent binnen no time verslaafd en de afkick kan een hel zijn en lang duren. Je krijgt alle weggedrukte spanning dan dubbel en dwars terug.

Geen autorijden een paar dagen nadat je Benzo’s gebruikt hebt. Niet combineren met alcohol of opiaten.

Doe eigenlijk maar gewoon lekker NIET.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
ik heb zelf al jaren last van te strakke nek en rug spieren wat voor veel pijn zorgt
Dit lijkt me een duidelijke medische klacht. Ik neem even aan dat je al naar de huisarts bent geweest, en dat er kennelijk geen voldoende werkzaam medicijn bleek te zijn? Waarom verwacht je dat niet-goedgekeurde middelen wel ineens het probleem gaan oplossen dan?

Er zijn inderdaad benzo's met een spierverslappende werking. Maar het punt is dat die juist meer klachten veroorzaken als ze uitwerken. Daardoor raak je snel van de regen in de drup. Zeker met benzo's is dat echt een probleem omdat die een hele waslijst aan lichamelijke en geestelijke klachten kunnen veroorzaken. Rc-benzo's zijn wat dat betreft nog risicovoller, omdat van die middelen niet bekend is wat een gangbare dosis is en hoe lang ze precies in je lichaam blijven doorwerken. Daardoor is de kans op bijwerkingen nog veel groter; omdat mensen niet weten hoeveel ze moeten nemen.

reDStone

Bewuste gebruiker
Het verschil tussen drugs en medicijnen, is dat je van medicijnen 'normaal' gaat functioneren en van drugs niet. Benzo's zijn medicijnen, die je 'kan' misbruiken als drugs.

Maar zo te lezen, ben je opzoek naar een drug en niet een medicijn. Benzo's zijn als drugs een flutkeuze, ze zijn gemaakt voor psychische klachten zoals angst en paniek, zonder dat ze mensen echt meteen stoned maken.

Een benzo bewust als drug gebruiken, is gestoord. Het maakt je niet euforisch, het schakelt je alleen maar, soort van getest en veilig, uit!

Neo-Shulginist

Badass junkie
maar nu had ik hier een paar vragen over
1wat zijn benzo's precies?
Benzodiazepinen (kortweg benzo's) zijn een groep van kalmerende middelen (downers) die werken via de activatie van GABA-receptoren in het brein. Die GABA-receptoren zijn betrokken bij allerlei functies zoals de slaap, stress, emoties, spierspanning, bloeddruk, en ga zo nog maar door. Ongeveer 30-40% van de neuronen in het brein wordt beïnvloedt door GABA. En dat is ook precies de reden waarom GABA-agonisten zoals benzodiazepinen heel veel verschillende bijwerkingen kunnen veroorzaken, en waardoor het gevaarlijk kan zijn om zomaar te stoppen met benzo's als je eraan gewend bent geraakt (lichamelijke afhankelijkheid).

3 kun je er bij smoken en dan niet alleen of het veilig is maar matched het ook de sfeer als de rest alleen zou smoken en jezelf beide zou doen?
Van benzo's + wiet raak je meer in jezelf gekeerd. Dus voor op feestjes maakt die combi je niet per se de gezelligste persoon.

5 kun je echt bad gaan?
Het punt is eerder dat je impulsief raakt en ondoordachte besluiten neemt die daardoor risicovolle situaties opleveren. Dat is met name zo in het verkeer, maar ook in sociale situaties (bijvoorbeeld dingen zeggen die niet zo goed vallen bij anderen).

6 wat is leuk om te gaan doen als je benzo's hebt waar je minder moe van wordt? want het moe worden zou niet mijn voorkeur hebben.
Een spierverslappende werking gaat wel gepaard met het resultaat dat je al snel K.O. op de bank of op bed ligt.
Er zijn ook anxiolytische benzo's die je wat meer functioneel houden (waar diazepam en oxazepam bijvoorbeeld voor zijn ontwikkeld), maar die hebben niet zo'n spierverslappend effect.

7 wat zijn de verschillen in verschillende soorten rc benzo's?
Sorry, maar dit vind ik een te brede vraag. Het lijkt me niet zo'n goed plan om eerst te besluiten dat je benzo's wil nemen, en dan pas uit te zoeken welke benzo met welk effect je wil nemen. Ik zou willen adviseren om het andersom te doen: eerst kijken wat een middel doet, en dan eventueel nog eens besluiten of dat iets voor je is.

kittyk

Newbie
Echt oppassen met rc benzo's en verslavingsgevoeligheid, je raakt er zo hooked aan. Als je het dan toch gaat doen is etizolam een aanraker, fijn effect, niet al te sterk, en de werking is niet al te lang. Clonazolam-bromazolam en al die rotzooi vanaf blijven, dat raad ik echt af. Met een jointje is erg lekker (: kan prima, alleen wel oppassen voor blackouts dus, je goed aan de geadviseerde dosering houden. Het lijkt erop dat je nog niet zoveel afweet van de drug, hoe zijn jullie op het idee gekomen? Voor vragen mag je me altijd dmmen.

Broodzak

Echt oppassen met rc benzo's en verslavingsgevoeligheid, je raakt er zo hooked aan. Als je het dan toch gaat doen is etizolam een aanraker, fijn effect, niet al te sterk, en de werking is niet al te lang. Clonazolam-bromazolam en al die rotzooi vanaf blijven, dat raad ik echt af. Met een jointje is erg lekker (: kan prima, alleen wel oppassen voor blackouts dus, je goed aan de geadviseerde dosering houden. Het lijkt erop dat je nog niet zoveel afweet van de drug, hoe zijn jullie op het idee gekomen? Voor vragen mag je me altijd dmmen.
Een paar vrienden die deden het wel vaker maar voelde me niet comfortabel om dat met hun te doen, dus dacht ik dan doe ik het wel zelf want kreeg ook nooit echt een duidelijk antwoord op wat benzo's nu precies van hun.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Echt oppassen met rc benzo's en verslavingsgevoeligheid, je raakt er zo hooked aan. Als je het dan toch gaat doen is etizolam een aanraker, fijn effect, niet al te sterk, en de werking is niet al te lang.
Etizolam is helaas op Lijst 2 van de Opiumwet geplaatst.

BrieMetDeBril

Badass junkie
Ik sluit bij alle antwoorden aan, en ik wil toch even waarschuwen dat als je nooit Benzodiazepinen op hebt, een RC benzo te nemen. Die zijn veel ste potent voor een beginner. Dan ben je zo van de kaart, terwijl je dat niet eens door hebt.

Broodzak

Ik sluit bij alle antwoorden aan, en ik wil toch even waarschuwen dat als je nooit Benzodiazepinen op hebt, een RC benzo te nemen. Die zijn veel ste potent voor een beginner. Dan ben je zo van de kaart, terwijl je dat niet eens door hebt.
Maar zijn die dan express gemaakt zodat ze harder hitten dan normale of hoe moet ik het zien? En mocht ik nu wel eigenwijs zijn en het graag een proberen als ik er wat meer over weet wat zou dan iets zijn als eerste keer?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Maar zijn die dan express gemaakt zodat ze harder hitten dan normale of hoe moet ik het zien? En mocht ik nu wel eigenwijs zijn en het graag een proberen als ik er wat meer over weet wat zou dan iets zijn als eerste keer?
Het komt deels omdat er maar weinig benzo's zijn die puur anxiolytisch (angstremmend) werken. Veel benzo's hebben ook een hypnotisch (slaapverwekkend/kalmerend) of spierverslappende werking. Bij nieuwe benzo's is de kans op andere, meer lichamelijke, effecten daarom groot. Het gevolg is dat je je evenwicht niet goed kunt bewaren, of dat je op onhandige momenten buiten bewustzijn raakt.

Daarnaast is van RC-benzo's nog niet goed bekend wat een adequate dosis is. Veel vendors reageren daarop door veel te sterke pillen te maken. Deels zodat gebruikers niet denken van 'wat een shitzooi, het doet niks', maar deels ook omdat vendors heel cynisch zijn en je aan sterkere pillen eerder verslaafd raakt.

Daar komt nog bij dat omdat er zo weinig over rc-benzo's bekend is, gebruikers er ook minder adequaat mee omgaan. Daar word je hierboven al voor gewaarschuwd. Het effect van benzo's is voornamelijk dat je zelf niet zo doorhebt dat je onder invloed bent. En zulke 'delusions of sobriety' zijn natuurlijk een enorme valkuil.

Broodzak

Het komt deels omdat er maar weinig benzo's zijn die puur anxiolytisch (angstremmend) werken. Veel benzo's hebben ook een hypnotisch (slaapverwekkend/kalmerend) of spierverslappende werking. Bij nieuwe benzo's is de kans op andere, meer lichamelijke, effecten daarom groot. Het gevolg is dat je je evenwicht niet goed kunt bewaren, of dat je op onhandige momenten buiten bewustzijn raakt.

Daarnaast is van RC-benzo's nog niet goed bekend wat een adequate dosis is. Veel vendors reageren daarop door veel te sterke pillen te maken. Deels zodat gebruikers niet denken van 'wat een shitzooi, het doet niks', maar deels ook omdat vendors heel cynisch zijn en je aan sterkere pillen eerder verslaafd raakt.

Daar komt nog bij dat omdat er zo weinig over rc-benzo's bekend is, gebruikers er ook minder adequaat mee omgaan. Daar word je hierboven al voor gewaarschuwd. Het effect van benzo's is voornamelijk dat je zelf niet zo doorhebt dat je onder invloed bent. En zulke 'delusions of sobriety' zijn natuurlijk een enorme valkuil.
Dus in dat geval zou het dan slimmer zijn om echte te regelen dan maar iets te bestellen van een random site of wat dan ook?

N3K0

Badass junkie
Waarom/waarvoor wil je perse benzo's gebruiken?

Wat is het effect dat je wil behalen/ervaren?

Broodzak

Waarom/waarvoor wil je perse benzo's gebruiken?

Wat is het effect dat je wil behalen/ervaren?
Heb er veel over gehoord en redelijk wat vrienden die het gedaan hebben en door al hun verhalen leek het me wel interessant en wilde ik het eens graag met mijn vriendin samen proberen aangezien zij er ook al een tijdje nieuwsgierig naar was.

En welk effect ik wil ervaren geen idee ik heb geen idee wat ik ervan zou moeten verwachten

N3K0

Badass junkie
Heb er veel over gehoord en redelijk wat vrienden die het gedaan hebben en door al hun verhalen leek het me wel interessant en wilde ik het eens graag met mijn vriendin samen proberen aangezien zij er ook al een tijdje nieuwsgierig naar was.

En welk effect ik wil ervaren geen idee ik heb geen idee wat ik ervan zou moeten verwachten
Ik denk dat het dan belangrijk is om eerst te onderzoeken welke effect je wil. (Misschien kom je wel bij een totaal ander stofje uit dan benzo's)

En wat is het dat je vrienden je vertellen. want in een andere post zeg je dat het niet duidelijk is.

Ik zou goed zelf onderzoek doen naar benzo's en niet zomaar gaan aankloten.
Onderzoek doen bedoel ik mee jezelf heel heel heel erg goed inlezen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik zou adviseren om eerst duidelijk te krijgen wat het effect is, en dan pas besluiten of je dat wil proberen of niet. Dat advies geldt voor elke drug.

Als je het andersom doet is de kans groter dat je een onplezierige ervaring krijgt. Al was het maar omdat je je dan ook niet goed hebt ingelezen in wat de bijwerkingen van een middel kunnen zijn.

Broodzak

Ik denk dat het dan belangrijk is om eerst te onderzoeken welke effect je wil. (Misschien kom je wel bij een totaal ander stofje uit dan benzo's)

En wat is het dat je vrienden je vertellen. want in een andere post zeg je dat het niet duidelijk is.

Ik zou goed zelf onderzoek doen naar benzo's en niet zomaar gaan aankloten.
Onderzoek doen bedoel ik mee jezelf heel heel heel erg goed inlezen.
Vrienden zeggen bijvoorbeeld dat je je erg neutraal voelt en gewoon relaxed en het gewoon chill is om te zitten en een jointje te roken maar je neutraal voelen vind ik een beetje een groot begrip maar het relax voelen daarin was wat mij juist aansprak

N3K0

Badass junkie
Vrienden zeggen bijvoorbeeld dat je je erg neutraal voelt en gewoon relaxed en het gewoon chill is om te zitten en een jointje te roken maar je neutraal voelen vind ik een beetje een groot begrip maar het relax voelen daarin was wat mij juist aansprak
Dan kun je ook een jointje roken of naar zee gaan 😇

Neo-Shulginist

Badass junkie
Imo is het recreatieve effect van benzo's de bijwerkingen echt niet waard. Je bent misschien wat rustiger, maar merken doe je het eigenlijk niet (zie delusions of sobriety). Of je moet belachelijke hoeveelheden gaan nemen. Maar dan heb je dus voor een paar uurtjes rust gelijk een week lang last van onrustige gevoelens, impulsiviteit, moeite met slapen, hoofdpijn, diarree, en nog een waslijst aan andere bijwerkingen. Goed, misschien moet je er zelf nog achter komen dat die paar uurtjes rust de bijwerkingen niet waard zijn. Dat kan natuurlijk.

N3K0

Badass junkie
ik heb zelf al jaren last van te strakke nek en rug spieren
Misschien ervaar je teveel stress in het leven (wat dus op je nek drukt)
Misschien is een dagje sauna/strand weekendje weg met lekker eten en een hapje en een drankje en niks moeten wel meer ontspanning.
En bewust zijn of je met gespannen houding dingen staat te doen of niet.

Broodzak

Misschien ervaar je teveel stress in het leven (wat dus op je nek drukt)
Misschien is een dagje sauna/strand weekendje weg met lekker eten en een hapje en een drankje en niks moeten wel meer ontspanning.
En bewust zijn of je met gespannen houding dingen staat te doen of niet.
Dat is wel een goeie idd miss is het ook slimmer om nog het even uit te houden en eerst maar een van de zomervakantie te genieten zonder stress kijken en daarna kijken hoe en wat :)

N3K0

Badass junkie
En misschien dan voor ontspanning als je perse iets wil gebruiken dat je een kopje kratom kan drinken samen met je vriendin.

Maar ook daarvoor geldt doe zelf goed onderzoek naar de werking/dosis alles.

Broodzak

En misschien dan voor ontspanning als je perse iets wil gebruiken dat je een kopje kratom kan drinken samen met je vriendin.

Maar ook daarvoor geldt doe zelf goed onderzoek naar de werking/dosis alles.
Imo is het recreatieve effect van benzo's de bijwerkingen echt niet waard. Je bent misschien wat rustiger, maar merken doe je het eigenlijk niet (zie delusions of sobriety). Of je moet belachelijke hoeveelheden gaan nemen. Maar dan heb je dus voor een paar uurtjes rust gelijk een week lang last van onrustige gevoelens, impulsiviteit, moeite met slapen, hoofdpijn, diarree, en nog een waslijst aan andere bijwerkingen. Goed, misschien moet je er zelf nog achter komen dat die paar uurtjes rust de bijwerkingen niet waard zijn. Dat kan natuurlijk.
Heel erg bedankt beide voor het goeie advies en hulp!! Mogelijk wel iets anders aan te raden wat leuk is om zo eens op een avondje te doen? ik heb het een en ander wel aan gedaan zoals truffels maar toch opzoek naar wat anders wat leuk is aangezien mij kratom niet heel geweldig leuk

BrieMetDeBril

Badass junkie
Dit zijn zeker betere tips dan een benzo nemen. Ik raad het zeker niet aan, en als je het echt zo nodig hebt i.v.m je klachten gewoon de huisarts om advies vragen en ik zou zeker als ik jou was bij de benzo's wegblijven.

N3K0

Badass junkie
Heel erg bedankt beide voor het goeie advies en hulp!! Mogelijk wel iets anders aan te raden wat leuk is om zo eens op een avondje te doen? ik heb het een en ander wel aan gedaan zoals truffels maar toch opzoek naar wat anders wat leuk is aangezien mij kratom niet heel geweldig leuk
Jointje roken is super leuk 😇 Wel puur. Lekker picknick int park ofzo.
Enof iets van space cake/brownies maken samen. Met een lekker theetje erbij.

Van deze gedachte alleen al word ik super chill 🤣🤣

Kratom zorgt (bij mij) wel voor ontspanning en relax zijn (maar voel me eigenlijk altijd wel zo🤣)

Broodzak

Jointje roken is super leuk 😇 Wel puur. Lekker picknick int park ofzo.
Enof iets van space cake/brownies maken samen. Met een lekker theetje erbij.

Van deze gedachte alleen al word ik super chill 🤣🤣

Kratom zorgt (bij mij) wel voor ontspanning en relax zijn (maar voel me eigenlijk altijd wel zo🤣)
eigenlijk precies wat ik nodig heb hahahaha
Ja van het blowen probeer ik al een tijdje erg te minderen aangezien ik het al een flinke tijd dagelijks doe maar een jointje in de zon is altijd goed hahaha

Neo-Shulginist

Badass junkie
Misschien ephenidine? Het is eigenlijk een disso, maar met een vrij licht effect voor een disso, waardoor het een grotendeels kalmerend effect heeft.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Misschien ephenidine? Het is eigenlijk een disso, maar met een vrij licht effect voor een disso, waardoor het een grotendeels kalmerend effect heeft.
Maar goed, zo beginnen we weer opnieuw he.

Eerst de drug, dan pas de interesse :wink:

Ik zou adviseren om eerst duidelijk te krijgen wat het effect is, en dan pas besluiten of je dat wil proberen of niet. Dat advies geldt voor elke drug.

Als je het andersom doet is de kans groter dat je een onplezierige ervaring krijgt. Al was het maar omdat je je dan ook niet goed hebt ingelezen in wat de bijwerkingen van een middel kunnen zijn.

Broodzak

Maar goed, zo beginnen we weer opnieuw he.

Eerst de drug, dan pas de interesse :wink:
Hahaha dat is zeker waar

Maar ik weet simpel weg gewoon niet meer wat mij interessant lijkt er zijn zo veel verschillende soorten drugs met ook nog onder categorieën dus meestal voordat ik echt iets wil gaan doen zoek ik het helemaal uit en dan ga ik het pas overwegen.
Alleen elke site geeft iets anders aan over een bepaalde drugs daarom dat ik gewoon hier mijn vragen stel over iets en dan pas ga kijken wat ze op sites zeggen.😂

De Schurk

Belezen gebruiker
Dit lijkt me een duidelijke medische klacht. Ik neem even aan dat je al naar de huisarts bent geweest, en dat er kennelijk geen voldoende werkzaam medicijn bleek te zijn? Waarom verwacht je dat niet-goedgekeurde middelen wel ineens het probleem gaan oplossen dan?

Er zijn inderdaad benzo's met een spierverslappende werking. Maar het punt is dat die juist meer klachten veroorzaken als ze uitwerken. Daardoor raak je snel van de regen in de drup. Zeker met benzo's is dat echt een probleem omdat die een hele waslijst aan lichamelijke en geestelijke klachten kunnen veroorzaken. Rc-benzo's zijn wat dat betreft nog risicovoller, omdat van die middelen niet bekend is wat een gangbare dosis is en hoe lang ze precies in je lichaam blijven doorwerken. Daardoor is de kans op bijwerkingen nog veel groter; omdat mensen niet weten hoeveel ze moeten nemen.
Ik snap broodzak wel, ik zit in het zelfde schuitje,
Maar ik wil niet 7 dagen in de week Tramadol gebruiken, dus ik wissel RC's af met pijn medicatie via de dokter.
Niet een heel gezonde levensstijl dat weet ik maar leven met pijn is gewoon klote.
Maar ik ben het met je eens, de bijwerkingen van Benzo's zijn soms erger dan de pijnklachten en is het eigenlijk niet waard

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik snap broodzak wel, ik zit in het zelfde schuitje,
Maar ik wil niet 7 dagen in de week Tramadol gebruiken, dus ik wissel RC's af met pijn medicatie via de dokter.
Niet een heel gezonde levensstijl dat weet ik maar leven met pijn is gewoon klote.
Maar ik ben het met je eens, de bijwerkingen van Benzo's zijn soms erger dan de pijnklachten en is het eigenlijk niet waard
Ik snap de korte termijn wens zeker, maar het probleem is dat je ook van de regen in de drup kan geraken.

Bovenaan