Jixx zei:
Hoe lang werkt het ongeveer?
De piek duurt maar zo'n 5 tot max 10 minuten, vervolgens neemt de trip snel af in de daaropvolgende 5 minuten. Daarna heb je nog ongeveer 30 minuten een zeer aangename afterglow waarbij je niet meer tript, maar ook nog niet helemaal op aarde bent geland.
Wat is de beste/juiste setting om DMT te gebruiken?
Sowieso thuis en bijvoorkeur een rustige omgeving. Je zult amper iets mee krijgen van je omgeving, maar gepraat kan enorm afleiden. Ik vraag vrienden altijd vriendelijk om eventjes hun mond te houden als ik gelanceerd wordt.
Komt er nog een euforisch of (high/stoned) gevoel bij kijken? (zoals bij paddo's)
Er komt echt een gigantisch euforisch en warm gevoel bij DMT kijken, veel sterker nog dan van paddo's. Het is inderdaad een beetje zoals een achtbaan, het kan nogal overweldigend snel opkomen zetten.
Bestaat er kans op bad visuals? (horror-achtig)
Die kans is er altijd, maar DMT wordt overwegend als aangenaam en mooi ervaren. Wel super heftig en overweldigend. Je moet je wel aan de rit overgeven, anders kunnen die paar minuten heel erg lang lijken.
Zijn het alleen maar closed eye visuals?
Er zijn zeker ook open eyed visuals, echter blijft er bij hoge dosissen weinig van de ruimte over en kan het nogal desoriënterend zijn om je ogen open te houden. Daarbij vind ik de reis met ogen dicht ook mooier en bijzonderder. Met ogen open blijf je eerder hier op aarde hangen, terwijl je met ogen dicht echt op reis gaat in het universum.
Kun je erbij cannabis gebruiken?
Dat kan uiteraard, zul je wel ervoor moeten blowen. Want onder invloed van DMT doe je niks anders als mee gaan met waar het je naar toe wilt brengen. Ik heb wel eens van te voren geblowd bij DMT, en het had echt nul effect op de ervaring. DMT is echt alles overheersend op dat moment. Wiet bij je DMT hit doen is zonde, want dat verkleint alleen maar de kans dat je genoeg DMT binnen krijgt. Daarbij moet je DMT verdampen op een andere temperatuur dan dat cannabis verdampt, dus je hebt er eigenlijk niks aan.
Wat trouwens wel echt heel lekker is, is om te blowen nadat de trip voorbij is en je nog in die afterglow zit. Dat versterkt het zalige gevoel wat je dan hebt, dan ga ik meestal nog eventjes lekker dansen ofzo.
Maar ik denk dat die lachkicks kwamen omdat ik erbij geblowd had?
Paddo's en andere psychedelica zijn er ook goed toe in staat om je lachkicks te bezorgen zonder erbij te blowen.
ElvenSpice zei:
Grappig is dat 4-AcO-DMT bijna overal legaal is, en nog niet erkend wordt als drugs bij de wet, dit is ook de Pro-drug voor Psilocyne.
Er wordt inderdaad beweert dat 4-AcO-DMT een prodrug is voor psilocibine'. Hoewel dit best aannemelijk is, is 4-AcO-DMT waarschijnlijk ook psychoactief opzichzelf. Ik heb het zelf nog niet gebruikt, maar de meesten geven aan dat het karakter van 4-AcO toch net wat anders is dat van psilo. 4-AcO schijnt wat vriendelijker van aard te zijn. Daarbij heb ik eens ergens gelezen dat 4-AcO ook direct werkzaam is wanneer je het spuit of rookt geloof ik, wat ook weer een bevestiging is dat het niet alleen maar een prodrug is. Weet helaas niet meer waar ik dat destijds had gelezen.