Vragen over psychedelica

Jixx

Bewuste gebruiker
Iemand begon laatst over DMT tegen mij , en ik had er nog nooit van gehoord. Hij zelf had het ook nog nooit gebruikt, maar stuitte per toeval op een filmpje over DMT.

Nou vertelde hij mij dat veel personen die DMT gebruikt hebben min of meer in contact schijnen te komen met buitenaards leven. Klopt dit?

Verders heeft dit filmpje (DMT experience) mij eigenlijk wel nieuwsgierig gemaakt. :P
Ik heb daarom een paar vraagjes rondom DMT.

Hoe lang werkt het ongeveer?
Wat is de beste/juiste setting om DMT te gebruiken?
Komt er nog een euforisch of (high/stoned) gevoel bij kijken? (zoals bij paddo's)
Bestaat er kans op bad visuals? (horror-achtig)
Zijn het alleen maar closed eye visuals?
Kun je erbij cannabis gebruiken?

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
@Jixx Bij wat ze een breakthrough ervaring noemen is het zo dat je inderdaad het gevoel kan hebben dat je met een hogere complexe intelligentie communiceert. Of dit buitenaardse wezens zijn, moet je zelf uit maken, maar de dingen die ze laten zien kunnen bijna onmogelijk door jezelf zijn bedacht.

N,N-DMT werkt ongeveer 10-15 minuten, het wordt soms ook wel de lunch trip genoemd, omdat je dit praktisch in een uur zou kunnen doen en dan weer volledig op je baseline bent naar 30min.

De beste setting om dit te doen is in een bijna donkere kamer waar het liefste niemand praat tijdens de ervaring. Een tip is om het s' avonds te doen en dan in een donkere kamer 2 kaarsjes op te steken die voldoende licht afgeven en een erg mooi effect geven!
Het wordt ook wel als een van de sterkste psychedelics gezien, dus doe dit niet gewoon voor de fun. Ga er op uit om de diepere lagen van de realiteit te ontdekken met begrip.

Ervaringen kunnen extreem euforisch worden, ongekend aan normale eurofie. Sommige mensen denken dat ze in de hemel zijn of ongeconditioneerde liefde en eenheid ervaren. Dit komt af en toe voor maar het is groten deels een achtbaan rit. Een maal ingestapt kan je er niet meer uit en moet je je door de ervaring mee laten nemen. Weerstand bieden kan dus ook tot minder fijne ervaringen lijden. Bad-visuals liggen dus aan van hoe jij de toestand interpreteert, als er een entiteit aan je zit kan je dit zowel als verwondering als terreur zien. Grotendeels moet je niet bang zijn, ze willen je dingen leren en met je spelen.

Of je echt cannisbis kan gebruiken tijdens weet ik niet, je wordt gewoon direct meegenomen met gesloten ogen voor 10min dus er is weinig tijd om een joint op te steken.

Jixx

Bewuste gebruiker
ElvenSpice zei:
@Jixx Bij wat ze een breakthrough ervaring noemen is het zo dat je inderdaad het gevoel kan hebben dat je met een hogere complexe intelligentie communiceert. Of dit buitenaardse wezens zijn, moet je zelf uit maken, maar de dingen die ze laten zien kunnen bijna onmogelijk door jezelf zijn bedacht.

N,N-DMT werkt ongeveer 10-15 minuten, het wordt soms ook wel de lunch trip genoemd, omdat je dit praktisch in een uur zou kunnen doen en dan weer volledig op je baseline bent naar 30min.

De beste setting om dit te doen is in een bijna donkere kamer waar het liefste niemand praat tijdens de ervaring. Een tip is om het s' avonds te doen en dan in een donkere kamer 2 kaarsjes op te steken die voldoende licht afgeven en een erg mooi effect geven!
Het wordt ook wel als een van de sterkste psychedelics gezien, dus doe dit niet gewoon voor de fun. Ga er op uit om de diepere lagen van de realiteit te ontdekken met begrip.

Ervaringen kunnen extreem euforisch worden, ongekend aan normale eurofie. Sommige mensen denken dat ze in de hemel zijn of ongeconditioneerde liefde en eenheid ervaren. Dit komt af en toe voor maar het is groten deels een achtbaan rit. Een maal ingestapt kan je er niet meer uit en moet je je door de ervaring mee laten nemen. Weerstand bieden kan dus ook tot minder fijne ervaringen lijden. Bad-visuals liggen dus aan van hoe jij de toestand interpreteert, als er een entiteit aan je zit kan je dit zowel als verwondering als terreur zien. Grotendeels moet je niet bang zijn, ze willen je dingen leren en met je spelen.

Of je echt cannisbis kan gebruiken tijdens weet ik niet, je wordt gewoon direct meegenomen met gesloten ogen voor 10min dus er is weinig tijd om een joint op te steken.

Bedankt voor de vrij duidelijke/heldere uitleg! :wink:

Een vraagje nog? DMT is roken toch? Dus in feite zou je er wat wiet bij kunnen doen?
Of is dit totaal nutteloos? Of een joint van te voren? Ik vraag me af of dit positieve invloed kan hebben op de DMT trip?

Met paddo's had ik steeds lachkicks door de visuals, maar deze werden bepaald door de omgeving. Het gezicht van Mel Gibson op tv kreeg ineens wat rare vormen. :tearsofjoy: Maar ik denk dat die lachkicks kwamen omdat ik erbij geblowd had?

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Je zou het kunnen proberen, ik zou wel eerst kijken hoe de ervaring is zonder te blowen. DMT is echt ongekend overweldigend, de hoeveelheid informatie die binnen komt is gigantisch, het lijkt ook of je met gigantische snelheid door een morphende wereld gaat.

Als je het wil doen en je hebt je goed voorbereid, dus ook mentaal (soort van vasten helpt altijd positief op de ervaring, ook al heeft dit geen effect op de ervaring zelf). Dan zou je het kunnen doen via de methode "The machine". De manier hoe je het rookt is uiterst belangrijk, veel beginnende mensen verspillen dus ook de eerste keer dmt omdat het verkeerd gerookt wordt en weinig tot nauwelijks effecten komen. Icm met een donkere kamer met geen geluiden kan dit bijna niet tot geen bijzondere ervaring uitlopen.

Denk dat het beter is als je niet van te voren blowt om een zuivere ervaring te hebben.

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Er is wel een verschil tussen 5-meo-DMT en n,n-DMT.
Ik heb het hier over n,n-DMT; de 5-meo versie wordt vaak als een void ervaren, lege ruimte, dus weinig visuals. Hier staan ook al wat reportjes over van diverse mensen

Jixx

Bewuste gebruiker
ElvenSpice zei:
Ik heb het hier over n,n-DMT; de 5-meo versie wordt vaak als een void ervaren, lege ruimte, dus weinig visuals. Hier staan ook al wat reportjes over van diverse mensen

En dat bestaat er nog zoiets als 4 ACO DMT? Ben hier ook wel nieuwsgierig naar!
Of is dat n,n-DMT?

Fool

Badass junkie
Jixx zei:
ElvenSpice zei:

En dat bestaat er nog zoiets als 4 ACO DMT? Ben hier ook wel nieuwsgierig naar!
Of is dat n,n-DMT?
4-AcO-DMT is een andere stof dan n,n-DMT. 4-AcO-DMT is een broertje van psilocine. :)

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Grappig is dat 4-AcO-DMT bijna overal legaal is, en nog niet erkend wordt als drugs bij de wet, dit is ook de Pro-drug voor Psilocyne.
Waarbij aan de andere kant Psilocybine en Psilocine bijna overal illegaal zijn (de werkende stof in truffels en paddo's). Dit laat maar weer zien hoe omslachtig de drugswetten zijn, Pro-drug betekend dat het volledig wordt omgezet in Psilocine, wat dus weer illegaal zou zijn.

Leuk filmpje wat dit ook toelicht is van PsychedSubstance, een youtube kanaal wat ik erg goed informatie over drugs verteld zonder een houding aan te nemen.

[youtube]/watch?v=EhtixEOwKK8[/youtube]

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Jixx zei:
Hoe lang werkt het ongeveer?
De piek duurt maar zo'n 5 tot max 10 minuten, vervolgens neemt de trip snel af in de daaropvolgende 5 minuten. Daarna heb je nog ongeveer 30 minuten een zeer aangename afterglow waarbij je niet meer tript, maar ook nog niet helemaal op aarde bent geland.

Wat is de beste/juiste setting om DMT te gebruiken?
Sowieso thuis en bijvoorkeur een rustige omgeving. Je zult amper iets mee krijgen van je omgeving, maar gepraat kan enorm afleiden. Ik vraag vrienden altijd vriendelijk om eventjes hun mond te houden als ik gelanceerd wordt.

Komt er nog een euforisch of (high/stoned) gevoel bij kijken? (zoals bij paddo's)
Er komt echt een gigantisch euforisch en warm gevoel bij DMT kijken, veel sterker nog dan van paddo's. Het is inderdaad een beetje zoals een achtbaan, het kan nogal overweldigend snel opkomen zetten.

Bestaat er kans op bad visuals? (horror-achtig)
Die kans is er altijd, maar DMT wordt overwegend als aangenaam en mooi ervaren. Wel super heftig en overweldigend. Je moet je wel aan de rit overgeven, anders kunnen die paar minuten heel erg lang lijken.

Zijn het alleen maar closed eye visuals?
Er zijn zeker ook open eyed visuals, echter blijft er bij hoge dosissen weinig van de ruimte over en kan het nogal desoriënterend zijn om je ogen open te houden. Daarbij vind ik de reis met ogen dicht ook mooier en bijzonderder. Met ogen open blijf je eerder hier op aarde hangen, terwijl je met ogen dicht echt op reis gaat in het universum.

Kun je erbij cannabis gebruiken?
Dat kan uiteraard, zul je wel ervoor moeten blowen. Want onder invloed van DMT doe je niks anders als mee gaan met waar het je naar toe wilt brengen. Ik heb wel eens van te voren geblowd bij DMT, en het had echt nul effect op de ervaring. DMT is echt alles overheersend op dat moment. Wiet bij je DMT hit doen is zonde, want dat verkleint alleen maar de kans dat je genoeg DMT binnen krijgt. Daarbij moet je DMT verdampen op een andere temperatuur dan dat cannabis verdampt, dus je hebt er eigenlijk niks aan.

Wat trouwens wel echt heel lekker is, is om te blowen nadat de trip voorbij is en je nog in die afterglow zit. Dat versterkt het zalige gevoel wat je dan hebt, dan ga ik meestal nog eventjes lekker dansen ofzo.

Maar ik denk dat die lachkicks kwamen omdat ik erbij geblowd had?
Paddo's en andere psychedelica zijn er ook goed toe in staat om je lachkicks te bezorgen zonder erbij te blowen.

ElvenSpice zei:
Grappig is dat 4-AcO-DMT bijna overal legaal is, en nog niet erkend wordt als drugs bij de wet, dit is ook de Pro-drug voor Psilocyne.
Er wordt inderdaad beweert dat 4-AcO-DMT een prodrug is voor psilocibine'. Hoewel dit best aannemelijk is, is 4-AcO-DMT waarschijnlijk ook psychoactief opzichzelf. Ik heb het zelf nog niet gebruikt, maar de meesten geven aan dat het karakter van 4-AcO toch net wat anders is dat van psilo. 4-AcO schijnt wat vriendelijker van aard te zijn. Daarbij heb ik eens ergens gelezen dat 4-AcO ook direct werkzaam is wanneer je het spuit of rookt geloof ik, wat ook weer een bevestiging is dat het niet alleen maar een prodrug is. Weet helaas niet meer waar ik dat destijds had gelezen.

Jixx

Bewuste gebruiker
Die afterglow. Hoe je dat omschrijft. Lijkt me zeer zeker een aangenaam gevoel. :grin:
Ik heb pas 1 keer gehallucineerd op paddo's , jaren geleden. Wat ik me nog vaag kan herinneren was toen de trip begon uit te werken, ook zo een afterglow momentje kwam. Uiteraard had ik er toen ook nog eens bij geblowd. Maar wat ik zo begrijp is dat DMT nog een veel hoger euforisch level kent. Dat lijkt me erg aangenaam. Voor de visuals (als zo een beetje overeenkomen met de DMT Experience?) sta ik ook wel open. Ik ga hier eens over nadenken. Als ik het ga proberen, en het is interessant genoeg verschijnt er nog wel een trip-report van. :wink:

Dan rest er nog een vraag. Welk hallucinerend middel wordt in het 'algemeen' als meest geliefd/gewaardeerd en als prettig ervaren? Ik snap dat dit per persoon wat verschillend kan zijn. Maar gewoon even kort door de bocht ' in het algemeen? '

Deze stoffen ken ik van naam:
Maar er zullen er vast nog meer zijn?
Mescaline.
Lsd.
Truffels.
Paddo's.
2 -CB.
Ayahuasca.
4 - AcO - DMT.
5 - meo- DMT.
N,N- DMT.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat hangt van meerdere dingen af. Ten eerste bijvoorbeeld de verkrijgbaarheid en dan bijvoorbeeld de bekendheid van een bepaalde stof. En dan is er nog persoonlijke voorkeur. Iemand die niet graag de controle verliest, zal over het algemeen bijvoorbeeld LSD verkiezen boven psilocybine of DMT/Ayahuasca.

Maar 'in het algemeen' zijn LSD en psilocybine denk ik de meer populaire keuzes. 2C-B misschien ook. Ayahuasca, 5 - meo- DMT en N,N- DMT zijn dan weer middelen die enkel een bepaald slag mensen doen denk ik.

Bobsacamano

Badass junkie
Ik heb verschillende tripmiddelen gedaan, Truffels, 2C-E, 2C-B, 2C-C, LSD, 1P-LSD maar het is net wat je wilt. Ik heb nadat ik voor het eerst LSD heb gedaan nooit meer de behoefte gehad om een ander middel te proberen. Ik ga over 2 weken weer LSD doen en ik denk dat na die keer de eerste keer trippen een ander middel word weer. Ik denk 2C-P of 2C-E nog een keer.

Ik vind Psilocybine ook erg fijn maar het duurt voor mij soms net te kort. Het fijne van LSD vind ik de duur van de trip (12 uur) en het mega bevrijdende denken dat je krijgt. Ook het creative is erg prettig. Psilocybine is iets zwaarder en iets duisterder of noem het meer in jezelf gekeerd.

2C-B vind ik ook leuk maar dan wel tijdens stappen ofzo. Ik ga er geen trip avond aan verprutsen :P het geeft me totaal niet de gelaagdheid en openheid van LSD of Psilocybine.

2C-E was dan weer een heel ander verhaal. Ik deed dit voor ik LSD had gedaan en ik moet zeggen dat het echt wel raakvlakken heeft met LSD maar het is wel moeilijker te sturen en wat heftiger voor je mind. Ook merkte ik een lichte dessosiatie maar kan ook gewoon aan de avond hebben gelegen. Ik vond het wel een fijne stof en ga het zeker nog is gebruiken.

Dus als ik met een pistool tegen mijn hooft moet kiezen dan zeg ik LSD maar het hangt van te veel factoren af.

Jixx zei:
Dan rest er nog een vraag. Welk hallucinerend middel wordt in het 'algemeen' als meest geliefd/gewaardeerd en als prettig ervaren? Ik snap dat dit per persoon wat verschillend kan zijn. Maar gewoon even kort door de bocht ' in het algemeen? '

Mescaline.
Lsd.
Truffels.
Paddo's.
2 -CB.
Ayahuasca.
4 - AcO - DMT.
5 - meo- DMT.
N,N- DMT.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Jixx zei:

Mescaline.
Lsd.
Truffels.
Paddo's.
2 -CB.
Ayahuasca.
4 - AcO - DMT.
5 - meo- DMT.
N,N- DMT.
Zoals Mindless al aangaf hangt het hoofdzakelijk van 3 factoren af, de verkrijgbaarheid, de bekendheid en persoonlijke voorkeur.

Het meest gebruikt wordt volgens mij truffels en dat zit hem vooral in het feit dat deze gewoon in een smartshop te verkrijgen zijn. Hoewel truffels of paddo's ook zeker geliefd zijn onder trippers. Daarna worden denk ik LSD of 2C-B het meest gebruikt, van deze twee zullen de echte trippers LSD boven 2C-B prefereren en de mensen die graag controle willen houden en dus eigenlijk geen echte trippers zijn zullen 2C-B prefereren.

De overige middelen worden eigenlijk allemaal zeer zelden gebruikt en dat komt door een combinatie van onbekendheid en/of zeer beperkte beschikbaarheid. Mescaline, DMT en 4-AcO-DMT worden overwegend als zeer prettig ervaren, maar Mescaline en DMT zijn bijzonder lastig te verkrijgen en 4-AcO-DMT is bij de meesten zeer onbekend. Ayahuasca en 5-MeO-DMT zijn beiden redelijk onbekend, maar voor de meeste mensen ook veel te heftig.

Een kort door de bocht antwoord is er dus niet eigenlijk.

Jixx

Bewuste gebruiker
Mindless zei:
Dat hangt van meerdere dingen af. Ten eerste bijvoorbeeld de verkrijgbaarheid en dan bijvoorbeeld de bekendheid van een bepaalde stof. En dan is er nog persoonlijke voorkeur. Iemand die niet graag de controle verliest, zal over het algemeen bijvoorbeeld LSD verkiezen boven psilocybine of DMT/Ayahuasca.

Maar 'in het algemeen' zijn LSD en psilocybine denk ik de meer populaire keuzes. 2C-B misschien ook. Ayahuasca, 5 - meo- DMT en N,N- DMT zijn dan weer middelen die enkel een bepaald slag mensen doen denk ik.

Jij zegt dus eigenlijk dat lsd minder heftig is dan paddo's? (psilocybine) Ik was er altijd van in de veronderstelling dat lsd heftiger was dan paddo's. Ik heb alleen pas 1 keer getript, en ik ben vergeten welke het waren. (ze kwamen van de smartshop, en waren of de Mexicaanse, of Hawaiiaanse) Denk dat ik de mildere variant heb gebruikt, want zo heftig vond ik de trip niet. Maar er zal vast een breder scala aan psilocybine zijn? Hoeveel je er van eet, en de hoeveelheid werkzame stof zal vast ook nog een rol spelen? Ik had een portie op. En waarschijnlijk ook niet de sterkste variant als ik dit lees.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat dacht ik dus ook altijd, maar voor mij (en ik denk de meeste mensen) zijn psilocybine trips zwaarder dan LSD trips, omdat psilocybine een eigen wil heeft en LSD niet. Als je bijvoorbeeld even negatieve gedachten hebt bij LSD, dan kun je dat makkelijk wel wat bijsturen. Psilocybine kent dan vaak juist geen genade en gaat net zo hard door of doet er nog een schepje bovenop. Psilo is in charge, niet jij. :wink: Natuurlijk moet je ook rekening houden met de genomen dosis en natuurlijk zijn er ook uitzonderingen waarbij mensen LSD als moeilijker trippen ervaren. Ik heb trouwens ook gemerkt dat de dosis bij psilocybine ondergeschikt is aan waar jij staat qua trip ervaring. Je krijgt als het ware de ervaring waar jij in principe aan toe bent. Doe je meer ervaring op, dan zullen de trips heftiger (maar ook mooier) worden met dezelfde dosis.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Psilocibine is mentaal veel zwaarder dan LSD. LSD kun je inderdaad nog wel redelijk sturen mocht je dat willen, maar bij psilo is dat wel een ander verhaal. Persoonlijk vind ik ook bij LSD mijn trips veel interessanter als ik het niet stuur en LSD zijn gang laat gaan. Voor mij zit er dan een vergelijkbare diepte in zoals bij psilo, alleen is LSD wat zachtaardiger voor de geest. Persoonlijk vind ik LSD op zintuigelijk vlak weer heftiger dan psilo, maar ik ervaar dat altijd als zeer aangenaam. Voor beiden geldt voor mij ook wel dat de dosis lang niet alles zegt over de diepte van een trip. Hoe meer je neemt hoe heftiger alle zintuigelijke en mentale effecten worden, maar het bied geen garanties voor bepaalde spirituele ervaringen. Die kun je hebben door gewoon mazzel te hebben, of door het hebben van genoeg ervaring en de juiste mindset.

Wel wil ik toch graag nog even zeggen dat LSD niet onderschat moet worden, zeker door onervaren trippers. Te vaak hoor ik hier op het forum ervaren trippers zeggen dat LSD helemaal niet heftig is en dat je makkelijk hoge doseringen kunt nemen, maar voor onervaren trippers kan met name de enorme zintuigelijke heftigheid totaal overrompelend werken. Kun je dit dan niet accepteren en het over je heen laten komen dan kan het heel goed zijn dat je zwaar flipt. Als recente voorbeelden heb ik een report van Timmie94 en van mijzelf.

Jixx

Bewuste gebruiker
Woooow! Dit is best wel zware gespreksstof om te lezen. Tegelijkertijd ook heel leerzaam en informatief. Bij dit soort verhalen moet ik min of meer aan mijn zus denken die ook paniekerig is geworden, maar door andere drugs/factoren. Zo een ontnuchtering fase komt denk ik door de enorme hoeveelheid adrenaline die dan door je heen pompt? Dat brengt mensen vaak toch in staat om meer te kunnen , dan dat je denkt te kunnen. Ik kan me voorstellen dat dat niet de juiste setting is, aangezien de paniek reactie van een ander dus de werking van lsd remt, of zelfs meerdere paniek reacties teweeg kan brengen?

Ik denk dat als ik weer eens ga trippen toch voor truffels ga kiezen als instap model. Ik wil zoiets opbouwend doen. Bij lsd moet ik altijd aan johny depp denken in fear and loathing in las vegas.

Nog een kleine toevoeging: Ik had ergens anders gelezen dat je van een harde wietverslaving bent afgekickt, en nu af en toe nog eens een J rookt. Dat vind ik erg knap! :wink:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Jixx zei:
Ik denk dat als ik weer eens ga trippen toch voor truffels ga kiezen als instap model. Ik wil zoiets opbouwend doen. Bij lsd moet ik altijd aan johny depp denken in fear and loathing in las vegas.
Haha! Maar die had zowat élke drug tegelijk in z'n lichaam hè. :wink:

Ik weet nog dat ik bij LSD altijd moest denken aan die scene uit Easy Rider en er daardoor best wel tegenop keek. De werkelijke ervaring was compleet anders. :P

Met truffels kun je het trouwens wel makkelijk opbouwen door erg makkelijke/duidelijke dosering. Maar of het echt heftig wordt heeft veel meer te maken met set en setting vind ik.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Jixx zei:
Truffels zijn opzich best een goed instap model inderdaad, niet omdat ze minder heftig zijn dan LSD maar vooral omdat LSD 2 keer zo lang duurt. Ik wilde met die reports ook niet het idee geven dat LSD perse heel zwaar is, maar dat je het niet moet onderschatten want dan kan het erg zwaar worden zoals dus die twee personen uit die twee verschillende reports. Overwegend zijn de ervaringen voor truffels en LSD gewoon erg positief trouwens.

Jixx zei:
Nog een kleine toevoeging: Ik had ergens anders gelezen dat je van een harde wietverslaving bent afgekickt, en nu af en toe nog eens een J rookt. Dat vind ik erg knap!
Dank je! Ik heb ruim 6 jaar dagelijks geblowd en met name dat laatste jaar ging ik steeds meer blowen. In die 6 jaar heb ik vaak geprobeerd te stoppen of te minderen, maar hield het nooit langer dan een paar dagen vol eigenlijk. Een LSD trip heeft het me uiteindelijk heel makkelijk gemaakt om te stoppen met dagelijks blowen en dat doe ik nu bijna een jaar na dato nog steeds niet. Ik rook nu alleen in het weekend en zelfs dan ook niet altijd, vooral als ik er zin in heb en het ook goed uitkomt. Ben er echt heel blij mee en vind het bijzonder dat het mij door LSD is gelukt uiteindelijk. Ik heb daar ook een report van geschreven trouwens.

Jixx

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
Jixx zei:
Truffels zijn opzich best een goed instap model inderdaad, niet omdat ze minder heftig zijn dan LSD maar vooral omdat LSD 2 keer zo lang duurt. Ik wilde met die reports ook niet het idee geven dat LSD perse heel zwaar is, maar dat je het niet moet onderschatten want dan kan het erg zwaar worden zoals dus die twee personen uit die twee verschillende reports. Overwegend zijn de ervaringen voor truffels en LSD gewoon erg positief trouwens.

Jixx zei:
Nog een kleine toevoeging: Ik had ergens anders gelezen dat je van een harde wietverslaving bent afgekickt, en nu af en toe nog eens een J rookt. Dat vind ik erg knap!
Dank je! Ik heb ruim 6 jaar dagelijks geblowd en met name dat laatste jaar ging ik steeds meer blowen. In die 6 jaar heb ik vaak geprobeerd te stoppen of te minderen, maar hield het nooit langer dan een paar dagen vol eigenlijk. Een LSD trip heeft het me uiteindelijk heel makkelijk gemaakt om te stoppen met dagelijks blowen en dat doe ik nu bijna een jaar na dato nog steeds niet. Ik rook nu alleen in het weekend en zelfs dan ook niet altijd, vooral als ik er zin in heb en het ook goed uitkomt. Ben er echt heel blij mee en vind het bijzonder dat het mij door LSD is gelukt uiteindelijk. Ik heb daar ook een report van geschreven trouwens.

Correct me if i'm wrong. Ik kan namelijk niet vertellen hoe dat gebeurd is. Ik zou alleen kunnen gokken dat je cannabis gebruik een achterliggende reden had? Misschien heeft je iets heel lang dwars gezeten, en werken hallucinerende middelen (super) anti depressief? Maar ik kan de plank ook volledig misslaan.

Btw kun je me de link van dat report eens geven? Alvast bedankt!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
We gingen inmiddels al zo lang off topic, dat ik er maar even een apart onderwerp van gemaakt heb.

Jixx zei:
Correct me if i'm wrong. Ik kan namelijk niet vertellen hoe dat gebeurd is. Ik zou alleen kunnen gokken dat je cannabis gebruik een achterliggende reden had? Misschien heeft je iets heel lang dwars gezeten, en werken hallucinerende middelen (super) anti depressief? Maar ik kan de plank ook volledig misslaan.

Mijn cannabis gebruik had niet echt een achterliggende reden eigenlijk, het sloop er gewoon langzaam in. Toen ik begon met studeren ging ik van af en toe blowen naar wekelijks in het weekend blowen. Dit was met een goede vriend van mij die dan altijd draaide. Na een jaartje leek het me handig om ook te leren draaien en toen ging ik het steeds vaker in mijn eentje doen tot ik in enen dagelijks aan het blowen was, dat sloop er echt in. Over de jaren ging ik steeds een klein beetje meer blowen tot op het laatst mijn leven redelijk in het teken stond van stoned worden.

Dat report vind je hier trouwens.

Jixx

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
We gingen inmiddels al zo lang off topic, dat ik er maar even een apart onderwerp van gemaakt heb.

Jixx zei:

Mijn cannabis gebruik had niet echt een achterliggende reden eigenlijk, het sloop er gewoon langzaam in. Toen ik begon met studeren ging ik van af en toe blowen naar wekelijks in het weekend blowen. Dit was met een goede vriend van mij die dan altijd draaide. Na een jaartje leek het me handig om ook te leren draaien en toen ging ik het steeds vaker in mijn eentje doen tot ik in enen dagelijks aan het blowen was, dat sloop er echt in. Over de jaren ging ik steeds een klein beetje meer blowen tot op het laatst mijn leven redelijk in het teken stond van stoned worden.

Dit is dan wel weer een prettig trip report om te lezen! Als dit nog lekkerder kan voelen dan mdma :hearteyes: Daarnaast kan ik er wel uit ophalen dat het mentaal best heftig kan zijn. Ik kan juist door mijn angststoornis nu niet makkelijk hallucinerende middelen gebruiken. Op dit moment heeft ook wiet volgens mij wel nadelige effecten op de angststoornis. Terwijl ik ongeveer 15 jaar lang gewend was dat het juist angst dempend deed werken.

Wat dat betreft is blowen er bij mij ook wel ingeslopen. Toen ik 12 was wilde een Poolse jongen een spreekbeurt doen over coffeeshops. Hij had met grote letters op het krijtbord gezet: COFFEESHOP. Dit mocht echter niet van de leraar, en moest zijn onderwerp aanpassen. Vervolgens vroeg die Poolse jongen nog aan mij: Weet jij wat een coffeeshop is? Ik zei: Ja, daar kun je koffie drinken. Vervolgens begon ie mij hard uit te lachen. Gelukkig ging hij er toen niet verder op in. Hij zei alleen: Daar kun je wiet kopen. Maar tja... wist ik veel wat wiet was op mijn 12de? Het verwaterde weer. En op mijn 15de kwam ik in contact met een jongen op het voortgezet onderwijs die deed blowen. Niet omdat hij deed blowen. Dit wist ik eerst nog niet. Maar op een dag kwam hij met een zakje groen spul en zei tegen mij: Heb je dit wel een gerookt? Ik zei: nee, maar ik wil het wel eens proberen. Zo rookte ik mijn eerste jointje waar ik niks van merkte trouwens. Ik vroeg me eigen af, of dit nou echt wel drugs genoemd mocht worden? Op een dag werd ik natuurlijk wel ineens goed stoned, en ik vond het echt geweldig. Zo begon het met een paar keer in de maand een paar jointjes. Dat is opgebouwd naar ongeveer 5 gram per week. Maar toen ik thuis kwam te zitten werd dit binnen 2 jaar 7 gram per week. Daar zit ik nu op. Maar over het algemeen wel minder sterkere wiet als die van de coffeeshop. Het is ook beetje uit verveling geworden, dat mijn gebruik nu gestegen is. Als ik weer zou werken, dan zou het wel even lastig gaan worden na zo een lange periode elke dag 1 gram weg roken. Maar ik denk dat ik die omslag wel aankan. Op de leeftijd dat ik begon met blowen was het allemaal ook nog anders. Er was geen internet. Er was toen destijds (17 jaar geleden) ook nog niet zoveel bekend over cannabis als nu. Zolang je iets aardig goed bevalt ga je je ook niet richten op de negatieve kanten. Dit jaar is het me eigenlijk pas meer duidelijk geworden dat cannabis toch een veel minder onschuldige drugs is als dat ik altijd gedacht heb.

Bobsacamano

Badass junkie
Ik heb niet veel ervaring met wiet maar ik merk wel dat ik er toch vaak wel een beetje para van word. Het is zeker niet zo onschuldig zoals je zegt. Ik vind het psychologisch veel heftiger dan tripmiddelen.

Eigenlijk vind ik het alleen maar chill als ik een upper heb gebruikt om die te combineren. Ook wel fijn andersom haha om uppers te combineren met wiet heb ik niet zon last van de Munchies :P

Bij veel mensen die veel blowen is het er volgens mij ook wel erg ingeslopen hoor.

Jixx zei:
Psychedelibee zei:

Jixx zei:

Dit is dan wel weer een prettig trip report om te lezen! Als dit nog lekkerder kan voelen dan mdma :hearteyes: Daarnaast kan ik er wel uit ophalen dat het mentaal best heftig kan zijn. Ik kan juist door mijn angststoornis nu niet makkelijk hallucinerende middelen gebruiken. Op dit moment heeft ook wiet volgens mij wel nadelige effecten op de angststoornis. Terwijl ik ongeveer 15 jaar lang gewend was dat het juist angst dempend deed werken.

Wat dat betreft is blowen er bij mij ook wel ingeslopen. Toen ik 12 was wilde een Poolse jongen een spreekbeurt doen over coffeeshops. Hij had met grote letters op het krijtbord gezet: COFFEESHOP. Dit mocht echter niet van de leraar, en moest zijn onderwerp aanpassen. Vervolgens vroeg die Poolse jongen nog aan mij: Weet jij wat een coffeeshop is? Ik zei: Ja, daar kun je koffie drinken. Vervolgens begon ie mij hard uit te lachen. Gelukkig ging hij er toen niet verder op in. Hij zei alleen: Daar kun je wiet kopen. Maar tja... wist ik veel wat wiet was op mijn 12de? Het verwaterde weer. En op mijn 15de kwam ik in contact met een jongen op het voortgezet onderwijs die deed blowen. Niet omdat hij deed blowen. Dit wist ik eerst nog niet. Maar op een dag kwam hij met een zakje groen spul en zei tegen mij: Heb je dit wel een gerookt? Ik zei: nee, maar ik wil het wel eens proberen. Zo rookte ik mijn eerste jointje waar ik niks van merkte trouwens. Ik vroeg me eigen af, of dit nou echt wel drugs genoemd mocht worden? Op een dag werd ik natuurlijk wel ineens goed stoned, en ik vond het echt geweldig. Zo begon het met een paar keer in de maand een paar jointjes. Dat is opgebouwd naar ongeveer 5 gram per week. Maar toen ik thuis kwam te zitten werd dit binnen 2 jaar 7 gram per week. Daar zit ik nu op. Maar over het algemeen wel minder sterkere wiet als die van de coffeeshop. Het is ook beetje uit verveling geworden, dat mijn gebruik nu gestegen is. Als ik weer zou werken, dan zou het wel even lastig gaan worden na zo een lange periode elke dag 1 gram weg roken. Maar ik denk dat ik die omslag wel aankan. Op de leeftijd dat ik begon met blowen was het allemaal ook nog anders. Er was geen internet. Er was toen destijds (17 jaar geleden) ook nog niet zoveel bekend over cannabis als nu. Zolang je iets aardig goed bevalt ga je je ook niet richten op de negatieve kanten. Dit jaar is het me eigenlijk pas meer duidelijk geworden dat cannabis toch een veel minder onschuldige drugs is als dat ik altijd gedacht heb.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Jixx zei:
Er is een verschil tussen de euforie van mdma en die van psychedelica. Ik zou de euforie van psychedelica niet 'lekker' noemen. Het is veel en veel meer dan dat. Het mdma gevoel is wel 'lekker', je wilt er meer en meer van. De mogelijke euforie met psychedelica is veel dieper en wordt juist gekenmerkt door de afwezigheid van het verlangen om er meer en meer van te willen.

En wat betreft die angststoornis. Een angststoornis hou je ook juist in stand door de instelling 'ik kan dit en dat niet doen, want ik heb een angststoornis'. Een angststoornis komt juist in stand door angst voor angst te hebben en wordt daar ook door in leven gehouden. Hierdoor ontstaat er een herhalend patroon van angst. Niet dat ik dan zeg dat je dan meteen helemaal los moet gaan met psychedelica, maar wanneer de angst niet extreem is, is het (volgens mij) goed om je angsten juist voorzichtig op te zoeken. Psychedelica is een van de manieren om dat te doen.

Jixx

Bewuste gebruiker
Mindless zei:
Jixx zei:
Er is een verschil tussen de euforie van mdma en die van psychedelica. Ik zou de euforie van psychedelica niet 'lekker' noemen. Het is veel en veel meer dan dat. Het mdma gevoel is wel 'lekker', je wilt er meer en meer van. De mogelijke euforie met psychedelica is veel dieper en wordt juist gekenmerkt door de afwezigheid van het verlangen om er meer en meer van te willen.

En wat betreft die angststoornis. Een angststoornis hou je ook juist in stand door de instelling 'ik kan dit en dat niet doen, want ik heb een angststoornis'. Een angststoornis komt juist in stand door angst voor angst te hebben en wordt daar ook door in leven gehouden. Hierdoor ontstaat er een herhalend patroon van angst. Niet dat ik dan zeg dat je dan meteen helemaal los moet gaan met psychedelica, maar wanneer de angst niet extreem is, is het (volgens mij) goed om je angsten juist voorzichtig op te zoeken. Psychedelica is een van de manieren om dat te doen.

Die termen zoals anticipatie angst heb ik de afgelopen jaren zelf moeten ontdekken, door gebrek aan psychologische/psychiatrische ondersteuning. Maar toen ik daar achter kwam, zat ik al erg ver in een neerwaartse spiraal. Ik heb namelijke hele lang tijd niet geweten wat mij precies mankeerde, door gebrek aan diagnoses.

MeejheM

Badass junkie
toch is in jou situatie het wel handig om op zn minst een 'sitter' met wat ervaring erbij te hebben om je wat bij te sturen.

om helemaal op eigen houtje je angststoornis te gaan aanpakken met psychedelica vind ik maar een gewaagd advies. dat kan ook een heel vervelende ervaring worden.

Jixx

Bewuste gebruiker
MeejheM zei:
toch is in jou situatie het wel handig om op zn minst een 'sitter' met wat ervaring erbij te hebben om je wat bij te sturen.

om helemaal op eigen houtje je angststoornis te gaan aanpakken met psychedelica vind ik maar een gewaagd advies. dat kan ook een heel vervelende ervaring worden.

Dat vroeg ik mij dus ook af. Je hebt verschillende soorten angst. Mijn angststoornis heeft niks te maken voor de angst voor het kwade bijvoorbeeld. Eigenlijk heb ik me nooit kunnen voorstellen dat ik een angststoornis zou krijgen. Vermijdingsangst heeft altijd al wel een rol gespeeld. Blowen zorgde bij mij altijd voor knalrode ogen, en dikke wallen. Wat ik er eigenlijk best wel debiel uit vond zien. Daar schaamde ik me voor, en daardoor ging ik dingen vermijden. (openbaar vervoer, supermarkt etc.)
Ik zelf heb ook al de overweging genomen om het met iemand met meer ervaring te doen als ik weer ga trippen. Eerst wou ik het nog met iemand doen die helemaal nog geen ervaring heeft. Maar die persoon staat niet open voor hallucinerende middelen. Dus dan is mijn angst al snel, dat als ik hem overgehaald zou hebben, dat het bij hem verkeerd gaat vallen en paniekerig wordt, wat uiteindelijk weer niet chill voor mijn trip zou zijn. Dus ja, het liefst met iemand die ervaring heeft. :wink:
Ik heb altijd nog wat alprazolam in huis, just in case!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Trippen zou je zeker over je angsstoornis heen kunnen helpen, maar het is wel echt heel belangrijk om er dan iemand bij te hebben met ervaring. Mensen overhalen die niet willen trippen moet je echt niet doen trouwens, trippen kan slecht aflopen als mensen er niet open voor staan.

Wel bedacht ik me nog dat je volgens mij best wel wat medicatie slikt, dit zou nog wel eens tot veel interacties kunnen leiden die ervoor kunnen zorgen dat je er of weinig van merkt of dat het heel anders zou vallen als normaal. Mag ik vragen welke medicatie je nu slikt? Dan kan ik wel even voor je kijken of er interacties met psychedelica zijn.

Jixx

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
Trippen zou je zeker over je angsstoornis heen kunnen helpen, maar het is wel echt heel belangrijk om er dan iemand bij te hebben met ervaring. Mensen overhalen die niet willen trippen moet je echt niet doen trouwens, trippen kan slecht aflopen als mensen er niet open voor staan.

Wel bedacht ik me nog dat je volgens mij best wel wat medicatie slikt, dit zou nog wel eens tot veel interacties kunnen leiden die ervoor kunnen zorgen dat je er of weinig van merkt of dat het heel anders zou vallen als normaal. Mag ik vragen welke medicatie je nu slikt? Dan kan ik wel even voor je kijken of er interacties met psychedelica zijn.

Risperidon (1,75 mg), Pregabaline (300 mg), Sertraline (75 mg) en Alprazolam. ( 1 tot 3 mg)

Sowieso vermoed ik zelf dat risperidon en alprazolam enigszins de werking ervan beinvloeden?

Fool

Badass junkie
Zolang als je risperidon slikt zul je helaas vrij weinig merken van psychedelica.

Jixx

Bewuste gebruiker
Fool zei:
Zolang als je risperidon slikt zul je helaas vrij weinig merken van psychedelica.

Daar was ik dus zelf ook al bang voor. Ik vraag me eigen wel af in hoeverre deze dosis daar invloed op zal hebben? Weet iemand in hoeverre 1,75 mg risperidon invloed heeft op de trip (truffels)?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Jixx zei:
Risperidon (1,75 mg), Pregabaline (300 mg), Sertraline (75 mg) en Alprazolam. ( 1 tot 3 mg)

Sowieso vermoed ik zelf dat risperidon en alprazolam enigszins de werking ervan beinvloeden?
Risperidon (antipsychotica) zal de werking volledig onderdrukken van psychedelica, geen idee in hoeverre de dosering hierin een rol speelt. Verder zullen Sertraline (SSRI's) en Alprazolam (Benzo's) de werking op zich zelf ook redelijk onderdrukken. Dus denk eerlijk gezegd dat het met deze cocktail aan medicatie weinig zin heeft om psychedelica te nemen, als je er al iets van zou merken dan kan het bijna niet anders dat het effect heel anders of veel milder dan normaal zal zijn.

Jixx

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
Jixx zei:

Risperidon (antipsychotica) zal de werking volledig onderdrukken van psychedelica, geen idee in hoeverre de dosering hierin een rol speelt. Verder zullen Sertraline (SSRI's) en Alprazolam (Benzo's) de werking op zich zelf ook redelijk onderdrukken. Dus denk eerlijk gezegd dat het met deze cocktail aan medicatie weinig zin heeft om psychedelica te nemen, als je er al iets van zou merken dan kan het bijna niet anders dat het effect heel anders of veel milder dan normaal zal zijn.

Dat had ik ook al gemerkt bij wiet ja. :wink: De werking ervan wordt redelijk sterk gedempt.
Maar een leuke overweging om te maken als ik van de medicatie af ben.

Bovenaan