vragen over peyote

sipan

Experimenterende gebruiker
Hallo
Ik zoek eigenlijk antwoord op mijn vragen. Ik ben een jaar of zes geleden begonnen met het verzamelen van lophophora's/peyote. Ik heb zeer grote planten (100 jaar of ouder) of planten van 30, 40 jaar in mijn verzameling.
De vraag is, hoe actief zijn de planten die al jaren in europa hun tijd doorbrengen? Natuurlijk hebben wij hier veel minder zon en ook is het hier stukken kouder dan in mexico.
De verzamelaars vertellen soms dat je zn plant niet moet eten want het werkt toch niets ( zij hebben geen ervaring en willen natuurlijk niet dat mensen deze oude en zeldzame planten opeten) maar je hoort weer van andere mensen dat de planten wel actief zijn en niet zn beetje ook.
Want bij native american church eten ze zelfs buttons van 1 a 2 cm, dus de planten van mij die bijv. 20 cm of groter zijn en vele grote buttons moeten toch ook actief zijn?
Heeft iemand hier succesvol een peyote kunnen eten (of meerdere buttons) en mijn vraag kan beantwoorden?
Dat zal ik echt fijn vinden.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Wat bedoel je precies met "buttons" ?

Zo ver als ik weet zit er na drie jaar genoeg mescaline in de peyote om ervan te trippen. Dus die van jou zouden meer dan genoeg mescaline moeten bevatten lijkt me zo. :P

Wackie

Belezen gebruiker
Sublimo zei:

Zo ver als ik weet zit er na drie jaar genoeg mescaline in de peyote om ervan te trippen. Dus die van jou zouden meer dan genoeg mescaline moeten bevatten lijkt me zo. :P

Toch wel niet in 1 peyote na 3 jaar.

Tripper

Wijs gebruiker
Wackie zei:
Sublimo zei:

Toch wel niet in 1 peyote na 3 jaar.

Leg is uit?

Hoe is met jou verzameling afgelopen?

sipan

nou met Buttons bedoel ik knoppen of een singel-head.
Mijn verzameling zal ik tot mijn dood blijven uitbreiden... er zitten hele grote planten tussen. Het zijn hele oude planten die ik niet 1, 2, 3 niet zal opeten.
Ik heb een kweker gezien die zijn gekweekte san pedros op eet (planten van 3 a 4 cm) een stuk of acht negen of meer van die kleintjes. Hij wordt er naar zijn eigen zeggen kalm en ontspannen van.
Het zal toch een beetje gek zijn dat een peyote van zoveel jaren (die bekend staat veel potenter te zijn dan san pedro) helemaal niet actief zou zijn?
Want je hoort van sommige kwekers,, peyote die in europa opgroeien zijn toch niet actief want we hebben te weinig zon bla bla. Ik weet niet of zij ervoor willen zorgen dat niemand meer zich aan de planten waagt of menen ze wat ze zeggen en zijn peyotes hier nonactief?

Wackie

Belezen gebruiker
Hoe potent peyotes uit koudere klimaten zijn heb ik geen idee van.

Voor een trip heb je 1/3 tot 1/2 gram mescaline nodig.

http://www.erowid.org/plants/cacti/cacti_guide/cacti_guide_lophopho.shtml
Volgens erowid bevat verse peyote 0,4% mescaline. Voor een trip maakt dat dus rond de 100 gram verse peyote. Dat is iig meer dan een 3 jaar oude peyote.

http://www.erowid.org/plants/cacti/cacti_sanpedro_potency_faq.shtml
San pedros bevatten veel minder mescaline. Hier zie je 0,12% als beste gegeven. Daarvan heb je dus in het beste geval tussen een kwart en een halve kilo verse cactus nodig voor een trip. Het eten van pedrotjes van enkele centimeters groot schiet dus niet op.

De gegeven mescaline gehaltes lopen zoals je kunt zien nogal erg uiteen. De getallen die ik hierboven gebruikt heb lijken een beetje de best case scenarios te zijn. (als je de peyote in het lijstje van die 2e link ziet lijkt 0,4% ook nogal optimistisch te zijn) Waarschijnlijk heb je dus meer nodig dat deze hoeveelheden.

Met mijn cactusjes gaat het ehm.... Nouja het gaat. Ik heb er een half jaar niets aan gedaan behalve ze 1 enkele keer water gegeven. Ze leven nog wel, maar ze zijn dan ook niet echt gegroeid in die tijd. Dit vooral omdat ze de volle zon nog niet aan kunnen; ik zou dus een kasje voor ze moeten bouwen met half doorlatende folie. Dat is er nog niet van gekomen, daardoor zijn ze binnen blijven staan in hun winter verblijf :)

sipan

Ik wil graag wat pic. plaatsen maar die fotos zijn helaas groter dan hier is toegestaan. Hier moeten pic max 256 kib. zijn en mijn pic. zijn rond 800 of 900.
He;aas :(

lolnoob

Bewuste gebruiker
Ga gewoon naar easy-upload.nl en upload het daar. Dan kan je daarna de link hier neerzetten en kunnen we het toch nog bekijken :wink:

Bovenaan