Vragen over inname LSD.

spongecola

Belezen gebruiker
Wat voor verschillende manieren zijn er om lsd in te nemen? (zegels). Kan dit alleen door op de tong te leggen of zijn er andere manieren?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Je kan de zegel bijvoorbeeld ook onder je tong leggen :P.

Andere opties zijn de zegels in water oplossen en dat drinken. Of de zegels in een capsule stoppen en die pluggen. Er zijn op zich verschillende mogelijkheden, maar zegels zijn gemaakt voor orale opname dus dat werkt het makkelijkst.

Is er een reden dat je opzoek bent naar andere manieren van inname?

spongecola

Belezen gebruiker
Eigenlijk puur uit nieuwsgierigheid, ik zag namelijk niks anders dan onder de tong leggen. Heeft lsd eigenlijk enige smaak? Ik wil het zelf ooit een keer proberen maar ben er nog niet aan toe, ik probeer mezelf er alvast een beetje in te verdiepen:)

Fool

Badass junkie
spongecola zei:
Eigenlijk puur uit nieuwsgierigheid, ik zag namelijk niks anders dan onder de tong leggen. Heeft lsd eigenlijk enige smaak? Ik wil het zelf ooit een keer proberen maar ben er nog niet aan toe, ik probeer mezelf er alvast een beetje in te verdiepen:)
LSD zelf niet echt in zulke kleine doseringen, maar het is mogelijk dat je een beetje bittere inkt heb.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
In Pihkal staat een mooie anekdote over de smaak van LSD. Het komt er in het kort gezegd op neer dat een mede onderzoeker van Shulgin ooit eens per ongeluk een likje nam van een heel klein beetje pure LSD in de veronderstelling dat het psilocine was. Die man heeft de rest van de dag niet meer gewerkt en is de bloemen rondom het kantoor gaan verkennen aangezien het genoeg voor een trip was. De conclusie was overigens dat LSD een licht bittere smaak heeft.

Maar zoals Fool ook al zegt, in zulke minimale dosering en verspreid over een zegel zal je de LSD zelf niet proeven. De ink kan wel een smaakje hebben inderdaad.

MeejheM

Badass junkie
Ik kauw altijd een tijdje op een zegel, en slik hem daarna door, dan weet ik zeker dat ik alle aanwezige LSD binnenkrijg. Daarvoor heb ik geen andere bronnen, dat is een puur mijn gewoonte.

spongecola

Belezen gebruiker
Als ik de zegel in water doe, moet de zegel er dan nog worden uitgehaald? Of trekt alles in het water? Wat valt er eigenlijk te doen op het moment dat je slecht gaat bij lsd? Heeft het enige vergelijking als slecht gaan op truffels?

Fool

Badass junkie
Ik zou de zegel niet in water doen, daar zitten chloride-ionen in die LSD kapot maken.

Je doet gewoon hetzelfde als je op LSD slecht gaat, dan wat je zou doen als je op paddo's slecht gaat, of op 2C-B slecht gaat, of op ALD-52 slecht gaat, of op 25C-NBOMe slecht gaat, of op 4-AcO-DALT slecht gaat, of op DOM slecht gaat. Het afleiden van je gedachtes en het veranderen van de omgeving. LSD is echt geen ultiem psychedelicum dat verschilt van de anderen. :wink:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het kan vast, maar ik vind dat je met lsd lang niet zo gauw slecht gaat als met truffels/paddo's. Daarvoor stuurt het van zichzelf teveel naar het positieve. En het mist duidelijk dat duistere randje. Maar ja, het kan dus vast (vooral met hogere doseringen en als je de boel teveel probeert te sturen). In dat geval moet je dus doen wat Fool zegt: stoppen mee te gaan in die negatieve spiraal van gedachten. En dat kan op vele manieren.

Waarom zou je trouwens een zegel in water willen doen? Een zegeltje in je mond werkt hartstikke makkelijk.

MeejheM

Badass junkie
Dat je op LSD niet zo vaak duistere gedachten krijgt, in verhouding tot bijvoorbeeld truffels, mescaline of paddo's, is ook mijn ervaring.

Leren om een trip die de foute kant opgaat bij te trekken scheelt zeker, vooral als je je vrienden hiervoor in mag zetten, in het begin.

Als je al meer ervaring hebt met truffel/paddo's hoef je niet op te kijken naar LSD, het heeft zeker veel potentie, maar de "feeling" is vaak vrolijker/interessanter of minder emotioneel beladen. Het is moeilijk in woorden te beschrijven.

spongecola

Belezen gebruiker
De 2 dingen waar ik tegen op kijk is het verliezen van controle en dat ik in m'n onderbewustzijn keer, ik heb vroeger namelijk een en t ander meegemaakt. Met truffels ben ik ooit de controle kwijt geraakt en dat is ook het meest verschrikkelijke wat ik heb meegemaakt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat is toch een risico wat je neemt met psychedelica. Maar zoals gezegd blijft het met lsd vaak luchtiger en hou je de "controle" makkelijker in handen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
spongecola zei:
De 2 dingen waar ik tegen op kijk is het verliezen van controle en dat ik in m'n onderbewustzijn keer, ik heb vroeger namelijk een en t ander meegemaakt. Met truffels ben ik ooit de controle kwijt geraakt en dat is ook het meest verschrikkelijke wat ik heb meegemaakt.
Als je dat echt niet wilt moet je niet meer psychedelica doen, die draaien toch om de controle opgeven en je onderbewuste bloot leggen. Als je angsten wilt overwinnen en er wat van wilt leren dan zijn psychedelica wel de tools om dit op te zoeken. Psychedelica moet je in ieder geval niet gaan doen als je enkel op entertainment uit bent.

MeejheM

Badass junkie
Psychedelibee zei:
Als je dat echt niet wilt moet je niet meer psychedelica doen, die draaien toch om de controle opgeven en je onderbewuste bloot leggen. Als je angsten wilt overwinnen en er wat van wilt leren dan zijn psychedelica wel de tools om dit op te zoeken. Psychedelica moet je in ieder geval niet gaan doen als je enkel op entertainment uit bent.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Wanneer je een serieuze dosering psychedelica inneemt kun je er ongeveer van uit gaan dat je zelf de controle kwijtraakt, en je in een achtbaan stapt die je nog nooit gezien hebt.

als je meer ervaren word, of je dosering aanpast aan de setting(dat kan met sommige middelen en settings) hou je vaak een trip over die wel te sturen is, in mijn ervaring, maar ook vaak genoeg gedeeld met vrienden.

De middelen, doseringen en setting zijn daarbij belangrijk, maar ook eerdere ervaringen tellen mee. Dat neemt niet weg dat psychedelica je kunnen voeren naar plekken die je nooit ook maar bedacht kon hebben.

Mijn mening is dat psychedelica met ervaring redelijk recreatief ervaren kunnen worden, maar ook te gebruiken zijn om HEEL diep je binnenste te kunnen vrijmaken.

Jij gebruikt ze geloof ik altijd psychonautisch, nooit recreatief. Beide zijn volgens mij mogelijk, alleen de grens vinden zal nooit exact lukken.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nou ik weet niet hoor MeejheM, zeker niet na gisteravond. Ondanks mijn ruime ervaring met psilo ben ik gisteren goed ge-mindraped door m'n onbewuste tijdens een truffeltrip. Er kunnen gewoon momenten zijn waar je hele eerdere ervaring helemaal niets voorstelt en je als je kleine bange persoontje compleet gaat geloven in je angsten. Ja, het helpt dat je ervaring hebt en zo sneller dat geloof loslaat, maar op die momenten ben je een speeltje van je onderbewuste en is dat je realiteit. Kortom, die zogenaamde "controle" is helemaal geen controle. Als je met de instelling gaat trippen dat jij het bent die in controle bent, dan ben je zeer gevaarlijk bezig. En ja, trippen kan zeer vermakelijk zijn, maar het punt blijft wel dat de deur naar je onderbewuste vaak open wordt gezet. Je hoeft geen psychonaut of spiritueel ingesteld iemand te zijn om geconfronteerd te worden met wat daar verborgen ligt. Het kan zo ineens gebeuren. Altijd voorzichtig zijn met psychedelica en je bewust zijn van de risico's. Wil je de risico's niet nemen, dan moet je geen psychedelica doen. Nooit nemen om je goed te voelen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Kijk mindless, wat jij zegt en uitlegt is de reden dat ik nog niet aan psychedelica ben begonnen. Ik ben echt heel erg nieuwgierig en heb er al langere tijd zin in om het te proberen. Maar omdat ik weet dat ik er nu nog niet echt klaar voor ben doe ik het niet. Ik ben een lichtelijke control freak en idd wat onderliggende issues die ik eerst op orde wil proberen te krijgen. Niet dat ik echt bang ben want ik weet dat het eens ophoud de trip maar ik wil graag een goede eerste ervaring. Er aan toe zijn en mij goed voelen. Tot nu toe heb ik daar nog geen 100% goed gevoel over dus stel ik het nog even uit. Ik moet wel melden dat ik tzt begin met 2cb. Dat is in mijn ogen een mooie drug om een eerste trip ervaring op te doen. En als het bevalt de 2cb trippen dan is mijn volgende stap eerder lsd dan paddo's of truffels. Maar dat duurt denk ik nog wel een flinke poos tot ik dat wil doen, als het er al van komt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Slim om het dan gewoon (nog) niet te doen. En als het je te doen is om psychonautische of spirituele redenen, daar hoef je geen middelen voor te gebruiken. Dat kan ook gewoon nuchter. Het gaat dan allemaal een stuk langzamer, maar je neemt dan geen uitzonderlijke risico's. Fysiek mag psychedelica dan erg veilig zijn, maar mentaal? Er zijn dingen over deze wereld, relatieve waarheden waar je achterkomt die je zullen shockeren voorbij je gruwelijkste fantasie. Ik wil hier niemand mee bang maken en ik geloof ook dat deze dingen uiteindelijk illusionair zijn. Wanneer er een werkelijke transcendentale ervaring is (welke een reële mogelijkheid is tijdens trippen), zal gezien worden dat alles meer dan goed is, maar het probleem is de fase voor en na de ego-oplossing. Op die momenten sta je als het ware met één been in de werkelijkheid die je gewend bent en met het andere been in het collectieve onderbewuste. Je wordt je bewust van wat er achter de schermen gebeurd, wat op dit moment de hele mensheid in zijn greep heeft, maar tegelijkertijd zie je niet in dat dit uiteindelijk een illusie is. Je kunt dingen zien waar je niet klaar voor bent. Nogmaals, niet bedoeld om wie dan ook bang te maken. Wie echt wil trippen zal toch gaan trippen, maar accepteer dan het risico wat je neemt. Maar heb je ook maar enige twijfel of ga je trippen puur voor de lol. Mijn advies: doe het niet en kies voor de langzame maar veilige weg van meditatie (voor het geval bewustzijnsverruiming je doel is). Uiteindelijk denk ik zelfs dat je niets van waarde zult missen als je nooit tript. Alles van waarde zit in ons en iedereen heeft daar vrije toegang toe. :) En als je gewoon lol wilt hebben zijn daar meer geschikte middelen voor (maar ook dat kan zonder drugs :wink: ).

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Mindless zei:
Slim om het dan gewoon (nog) niet te doen. En als het je te doen is om psychonautische of spirituele redenen, daar hoef je geen middelen voor te gebruiken. Dat kan ook gewoon nuchter. Het gaat dan allemaal een stuk langzamer, maar je neemt dan geen uitzonderlijke risico's. Fysiek mag psychedelica dan erg veilig zijn, maar mentaal? Er zijn dingen over deze wereld, relatieve waarheden waar je achterkomt die je zullen shockeren voorbij je gruwelijkste fantasie. Ik wil hier niemand mee bang maken en ik geloof ook dat deze dingen uiteindelijk illusionair zijn. Wanneer er een werkelijke transcendentale ervaring is (welke een reële mogelijkheid is tijdens trippen), zal gezien worden dat alles meer dan goed is, maar het probleem is de fase voor en na de ego-oplossing. Op die momenten sta je als het ware met één been in de werkelijkheid die je gewend bent en met het andere been in het collectieve onderbewuste. Je wordt je bewust van wat er achter de schermen gebeurd, wat op dit moment de hele mensheid in zijn greep heeft, maar tegelijkertijd zie je niet in dat dit uiteindelijk een illusie is. Je kunt dingen zien waar je niet klaar voor bent. Nogmaals, niet bedoeld om wie dan ook bang te maken. Wie echt wil trippen zal toch gaan trippen, maar accepteer dan het risico wat je neemt. Maar heb je ook maar enige twijfel of ga je trippen puur voor de lol. Mijn advies: doe het niet en kies voor de langzame maar veilige weg van meditatie (voor het geval bewustzijnsverruiming je doel is). Uiteindelijk denk ik zelfs dat je niets van waarde zult missen als je nooit tript. Alles van waarde zit in ons en iedereen heeft daar vrije toegang toe. :) En als je gewoon lol wilt hebben zijn daar meer geschikte middelen voor (maar ook dat kan zonder drugs :wink: ).

Wat leg je dat goed uit! En wat vertel je dat op een mooie begrijpelijke manier. Dank je wel! Ik weet hoe link (en ook leuk) het kán zijn. Daarom weet ik het ook nog niet of ik het ga doen. De 2cb staat vast maar weet nog niet wanneer. En daarna kijk ik of ik via andere middelen (zoals lsd) verder wil gaan. Het doel is idd psychonautisch bedoeld. Ik wil na de 2cb beslissen of ik dat via de korte (middelen)weg wil doen (durf eigenlijk) of dat ik de lange weg neem. In bed mediteer ik af en toe al maar het lukt niet altijd of ik val te snel in slaap. Maar ik blijf oefenen hoor! :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dankje!

2c-b zou ik in ieder geval niet zo over in zitten. Wat betreft het korte weg/lange weg: uiteindelijk is er denk ik geen shortcut. Ja, met behulp van psychedelica kun je je in een kwestie van uren of zelfs minuten realiseren dat jij werkelijk de boeddha bent. :) Maar dan komt de onvermijdelijke terugval naar ego-bewustzijn, omdat de substantie een groot deel van het werk doet. Om een glimp te krijgen van die staat en daarmee een bevestiging voor jezelf is psychedelica wel erg handig.

Super dat je ook met mediteren bezig bent. Ik kan me wel voorstellen dat je met in bed mediteren gauw in slaap valt. Ik zelf vind de meest ideale tijden voor meditatie 's ochtends vroeg en vroeg op de avond. Dan is de omgeving meestal aardig stil, maar ben je (nog) niet echt moe. Rechtop zitten met een rechte ruggengraat kan ook een groot verschil maken. Mindfulness door de dag heen is ook minstens zo belangrijk en eigenlijk niet echt anders dan meditatie.

Ik wil dit topic echter niet verder ontsporen. Dit hoort meer thuis in het bewustzijn topic. Er over PM'en kan natuurlijk ook altijd. Veel succes verder met je meditatie en veel plezier met trippen wanneer je je er klaar voor voelt. :)

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Bedankt voor je uitleg Mindless! mocht ik er meer over willen weten zal ik je een PM sturen.

MeejheM

Badass junkie
Mindless heeft wat controle betreft wel een punt, maar ik vind niet dat dat 100% correct is. Ik gebruik zelf bijvoorbeeld nooit truffels, paddo's of andere bronnen van psylocibine. Mijn theorie is dat iets wat ge-evolueert is zodat dieren bepaalde zwammen geen tweede keer eten, vergif is, en van nature de bedoeling heeft degene die het consumeert dat af te leren. Dat is mijn mening, en is verder voor een ander niet perse van meerwaarde.

wel gebruik ik een paar keer per jaar LSD, en iets vaker 2CB. Deze middelen hebben bij mij eigenlijk nooit het effect de duistere kant op te gaan. Ook denk ik dat het idee dat je zelf de controle hebt minstens een placebo effect heeft op de werking. Ook ervaring helpt volgens mij echt in het bijsturen van je trip doordat je weet welke dingen je kan doen om een trip vrolijk te houden.

Dit is allemaal erg subjectief, volgens mij is er weinig objectiefs aan trippen. Na meer dan 15 jaar ervaring is dit ongeveer het beeld wat ik mijzelf voorhoud, voor mij werkt het prima.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
MeejheM zei:
Ik gebruik zelf bijvoorbeeld nooit truffels, paddo's of andere bronnen van psylocibine. Mijn theorie is dat iets wat ge-evolueert is zodat dieren bepaalde zwammen geen tweede keer eten, vergif is, en van nature de bedoeling heeft degene die het consumeert dat af te leren.
Er zijn dieren die met opzet psychedelische planten eten om te gaan trippen, denk aan katachtigen zoals bijvoorbeeld de jaguar die DMT houdende planten opzoekt om op te gaan trippen. :wink: En als het zou fungeren als gif, dan vind ik het op z'n zachtst gezegd nogal merkwaardig dat het potentieel zo'n diep spiritueel effect op de mens kan hebben en dus nogal omslachtig van de natuur om dan niet gewoon alleen een zware bodyload of zo te geven. Maar dat is dan weer mijn mening.

wel gebruik ik een paar keer per jaar LSD, en iets vaker 2CB. Deze middelen hebben bij mij eigenlijk nooit het effect de duistere kant op te gaan. Ook denk ik dat het idee dat je zelf de controle hebt minstens een placebo effect heeft op de werking. Ook ervaring helpt volgens mij echt in het bijsturen van je trip doordat je weet welke dingen je kan doen om een trip vrolijk te houden.
Ik denk ook zeker dat het placebo effect invloed heeft. De kracht van het geloof op onze subjectieve beleving is immens. En ervaring heeft natuurlijk ook veel invloed. Maar controle is denk ik niet het juiste woord bij trippen. Bij controle denk je toch echt aan alle touwtjes in handen hebben, terwijl trippen toch per definitie een min of meer loslaten is van de (schijnbare) controle die je in nuchtere staat hebt.

MeejheM

Badass junkie
Mindless zei:
MeejheM zei:
...Mijn theorie is dat iets wat ge-evolueert is zodat dieren bepaalde zwammen geen tweede keer eten, vergif is...
Er zijn dieren die met opzet psychedelische planten eten om te gaan trippen, denk aan katachtigen zoals bijvoorbeeld de jaguar die DMT houdende planten opzoekt om op te gaan trippen. :wink: En als het zou fungeren als gif, dan vind ik het op z'n zachtst gezegd nogal merkwaardig dat het potentieel zo'n diep spiritueel effect op de mens kan hebben en dus nogal omslachtig van de natuur om dan niet gewoon alleen een zware bodyload of zo te geven. Maar dat is dan weer mijn mening.

Je weet net zo goed dat ik dat niet zelf verzonnen heb, maar dat dat bij een heel aantal planten in elk geval volgens botanisten zo ontstaan is. het gekke is dat wij mensen juist sommige van dat soort eigenschappen doorkweken in planten om ze als drug of medicijn te gebruiken. Maar wat dat betreft kun je ook brandnetels gebruiken als je van masochisme houd. Mij niet gezien. hetzelfde geld voor bijvoorbeeld de berenklauw, en alles met doorns wat mij betreft.

Mindless zei:
MeejheM zei:
... Ook denk ik dat het idee dat je zelf de controle hebt minstens een placebo effect heeft op de werking. Ook ervaring helpt volgens mij echt in het bijsturen van je trip doordat je weet welke dingen je kan doen om een trip vrolijk te houden.
Mindless zei:
Ik denk ook zeker dat het placebo effect invloed heeft. De kracht van het geloof op onze subjectieve beleving is immens. En ervaring heeft natuurlijk ook veel invloed. Maar controle is denk ik niet het juiste woord bij trippen. Bij controle denk je toch echt aan alle touwtjes in handen hebben, terwijl trippen toch per definitie een min of meer loslaten is van de (schijnbare) controle die je in nuchtere staat hebt.

Trippen en Psychedelica zijn in mijn ogen zo persoonlijk dat er over discussiëren alleen werkt wanneer je tussen elkaars regels door kan lezen, als je dat letterlijk zou moeten beschrijven met je bestaande vocabulaire gaan woorden toch te kort schieten.

dus ik laat het hierbij: Psychedelische drugs innemen, en bewust de keuze maken de controle uit handen te geven zijn volgens mij niet onlosmakelijk van elkaar verbonden. Of je de controle weet te houden wanneer dat je bedoeling is is met bepaalde middelen twijfelachtiger dan andere, maar je kan ook besluiten te trippen met een bepaald doel of bestemming, in plaats van lukraak kijken waar de taxi heenrijd, zolang je geen bestemming aangeeft.

maar we waren het allang eens dat we het niet altijd eens waren toch? :wave:

Pante

Belezen gebruiker
MeejheM zei:
Drugs innemen, en bewust de keuze maken de controle uit handen te geven zijn volgens mij niet onlosmakelijk van elkaar verbonden. Of je de controle weet te houden wanneer dat je bedoeling is is met bepaalde middelen twijfelachtiger dan andere, maar je kan ook besluiten te trippen met een bepaald doel of bestemming, in plaats van lukraak kijken waar de taxi heenrijd, zolang je geen bestemming aangeeft.

Zou hier toch wat voorzichtig mee zijn. Soms kan je de trip inderdaad wel een kant op sturen, maar vaak heb je er toch niet echt zo veel invloed op. Het is ook redelijk gebonden aan de stof; Psylocibine wil nog wel eens zijn eigen willetje hebben, terwijl een 2CB vaak goed stuurbaar is.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Pante zei:
MeejheM zei:
Drugs innemen, en bewust de keuze maken de controle uit handen te geven zijn volgens mij niet onlosmakelijk van elkaar verbonden. Of je de controle weet te houden wanneer dat je bedoeling is is met bepaalde middelen twijfelachtiger dan andere, maar je kan ook besluiten te trippen met een bepaald doel of bestemming, in plaats van lukraak kijken waar de taxi heenrijd, zolang je geen bestemming aangeeft.

Zou hier toch wat voorzichtig mee zijn. Soms kan je de trip inderdaad wel een kant op sturen, maar vaak heb je er toch niet echt zo veel invloed op. Het is ook redelijk gebonden aan de stof; Psylocibine wil nog wel eens zijn eigen willetje hebben, terwijl een 2CB vaak goed stuurbaar is.
De ene stof is de andere niet inderdaad, psilocibine heeft van de meest bekende psychedelica in ieder geval zeker het meest zijn eigen wil. Ik heb vele dingen geleerd van trippen, maar als ik de belangrijkste moet noemen dan zou ik toch wel zeggen dat controle (zelfs in het dagelijks leven) grotendeels een illusie is en dat er echt maar zeer weinig dingen zijn waar je echt controle op kunt uit oefenen. Met trippen wordt dit uiteraard enorm uitvergroot. Trippen draait voor mij dus om de controle uit handen te geven en dit heeft mij in het dagelijks leven enorm geholpen. Het is niet zo dat ik nu altijd hopeloos erbij zit, maar veel dingen kan ik door trippen gewoon over mij heen laten komen zonder mij er onnodig druk over te maken. De dingen waar ik daadwerkelijk invloed op kan uitoefenen zorg ik nog steeds dat ik er invloed op heb. Hoewel ook daar de invloed vaak niet eindeloos is.

Fool

Badass junkie
Psychedelibee zei:
De ene stof is de andere niet inderdaad, psilocibine heeft van de meest bekende psychedelica in ieder geval zeker het meest zijn eigen wil. Ik heb vele dingen geleerd van trippen, maar als ik de belangrijkste moet noemen dan zou ik toch wel zeggen dat controle (zelfs in het dagelijks leven) grotendeels een illusie is en dat er echt maar zeer weinig dingen zijn waar je echt controle op kunt uit oefenen. Met trippen wordt dit uiteraard enorm uitvergroot. Trippen draait voor mij dus om de controle uit handen te geven en dit heeft mij in het dagelijks leven enorm geholpen. Het is niet zo dat ik nu altijd hopeloos erbij zit, maar veel dingen kan ik door trippen gewoon over mij heen laten komen zonder mij er onnodig druk over te maken. De dingen waar ik daadwerkelijk invloed op kan uitoefenen zorg ik nog steeds dat ik er invloed op heb. Hoewel ook daar de invloed vaak niet eindeloos is.
Precies dit heeft een 16-jarige Fool toentertijd ook van truffels geleerd, en heb daar sindsdien eigenlijk flink profijt van gehad. :)

Pante

Belezen gebruiker
Fool zei:
Psychedelibee zei:
Precies dit heeft een 16-jarige Fool toentertijd ook van truffels geleerd, en heb daar sindsdien eigenlijk flink profijt van gehad. :)

Dit is wel één van de dingen die vaak bij psychedelica naar voren komt, inderdaad, kan me er goed in vinden. Het vereist dan soms wel weer wat levenservaring om het verschil op te merken tussen dingen waar je invloed op hebt en dingen waarop je geen invloed hebt (of wil hebben).

Bovenaan