spongecola
Belezen gebruiker
Wat voor verschillende manieren zijn er om lsd in te nemen? (zegels). Kan dit alleen door op de tong te leggen of zijn er andere manieren?
LSD zelf niet echt in zulke kleine doseringen, maar het is mogelijk dat je een beetje bittere inkt heb.spongecola zei:Eigenlijk puur uit nieuwsgierigheid, ik zag namelijk niks anders dan onder de tong leggen. Heeft lsd eigenlijk enige smaak? Ik wil het zelf ooit een keer proberen maar ben er nog niet aan toe, ik probeer mezelf er alvast een beetje in te verdiepen![]()
Als je dat echt niet wilt moet je niet meer psychedelica doen, die draaien toch om de controle opgeven en je onderbewuste bloot leggen. Als je angsten wilt overwinnen en er wat van wilt leren dan zijn psychedelica wel de tools om dit op te zoeken. Psychedelica moet je in ieder geval niet gaan doen als je enkel op entertainment uit bent.spongecola zei:De 2 dingen waar ik tegen op kijk is het verliezen van controle en dat ik in m'n onderbewustzijn keer, ik heb vroeger namelijk een en t ander meegemaakt. Met truffels ben ik ooit de controle kwijt geraakt en dat is ook het meest verschrikkelijke wat ik heb meegemaakt.
Psychedelibee zei:Als je dat echt niet wilt moet je niet meer psychedelica doen, die draaien toch om de controle opgeven en je onderbewuste bloot leggen. Als je angsten wilt overwinnen en er wat van wilt leren dan zijn psychedelica wel de tools om dit op te zoeken. Psychedelica moet je in ieder geval niet gaan doen als je enkel op entertainment uit bent.
Mindless zei:Slim om het dan gewoon (nog) niet te doen. En als het je te doen is om psychonautische of spirituele redenen, daar hoef je geen middelen voor te gebruiken. Dat kan ook gewoon nuchter. Het gaat dan allemaal een stuk langzamer, maar je neemt dan geen uitzonderlijke risico's. Fysiek mag psychedelica dan erg veilig zijn, maar mentaal? Er zijn dingen over deze wereld, relatieve waarheden waar je achterkomt die je zullen shockeren voorbij je gruwelijkste fantasie. Ik wil hier niemand mee bang maken en ik geloof ook dat deze dingen uiteindelijk illusionair zijn. Wanneer er een werkelijke transcendentale ervaring is (welke een reële mogelijkheid is tijdens trippen), zal gezien worden dat alles meer dan goed is, maar het probleem is de fase voor en na de ego-oplossing. Op die momenten sta je als het ware met één been in de werkelijkheid die je gewend bent en met het andere been in het collectieve onderbewuste. Je wordt je bewust van wat er achter de schermen gebeurd, wat op dit moment de hele mensheid in zijn greep heeft, maar tegelijkertijd zie je niet in dat dit uiteindelijk een illusie is. Je kunt dingen zien waar je niet klaar voor bent. Nogmaals, niet bedoeld om wie dan ook bang te maken. Wie echt wil trippen zal toch gaan trippen, maar accepteer dan het risico wat je neemt. Maar heb je ook maar enige twijfel of ga je trippen puur voor de lol. Mijn advies: doe het niet en kies voor de langzame maar veilige weg van meditatie (voor het geval bewustzijnsverruiming je doel is). Uiteindelijk denk ik zelfs dat je niets van waarde zult missen als je nooit tript. Alles van waarde zit in ons en iedereen heeft daar vrije toegang toe.En als je gewoon lol wilt hebben zijn daar meer geschikte middelen voor (maar ook dat kan zonder drugs
).
Er zijn dieren die met opzet psychedelische planten eten om te gaan trippen, denk aan katachtigen zoals bijvoorbeeld de jaguar die DMT houdende planten opzoekt om op te gaan trippen.MeejheM zei:Ik gebruik zelf bijvoorbeeld nooit truffels, paddo's of andere bronnen van psylocibine. Mijn theorie is dat iets wat ge-evolueert is zodat dieren bepaalde zwammen geen tweede keer eten, vergif is, en van nature de bedoeling heeft degene die het consumeert dat af te leren.
Ik denk ook zeker dat het placebo effect invloed heeft. De kracht van het geloof op onze subjectieve beleving is immens. En ervaring heeft natuurlijk ook veel invloed. Maar controle is denk ik niet het juiste woord bij trippen. Bij controle denk je toch echt aan alle touwtjes in handen hebben, terwijl trippen toch per definitie een min of meer loslaten is van de (schijnbare) controle die je in nuchtere staat hebt.wel gebruik ik een paar keer per jaar LSD, en iets vaker 2CB. Deze middelen hebben bij mij eigenlijk nooit het effect de duistere kant op te gaan. Ook denk ik dat het idee dat je zelf de controle hebt minstens een placebo effect heeft op de werking. Ook ervaring helpt volgens mij echt in het bijsturen van je trip doordat je weet welke dingen je kan doen om een trip vrolijk te houden.
Mindless zei:Er zijn dieren die met opzet psychedelische planten eten om te gaan trippen, denk aan katachtigen zoals bijvoorbeeld de jaguar die DMT houdende planten opzoekt om op te gaan trippen.MeejheM zei:...Mijn theorie is dat iets wat ge-evolueert is zodat dieren bepaalde zwammen geen tweede keer eten, vergif is...En als het zou fungeren als gif, dan vind ik het op z'n zachtst gezegd nogal merkwaardig dat het potentieel zo'n diep spiritueel effect op de mens kan hebben en dus nogal omslachtig van de natuur om dan niet gewoon alleen een zware bodyload of zo te geven. Maar dat is dan weer mijn mening.
Mindless zei:MeejheM zei:... Ook denk ik dat het idee dat je zelf de controle hebt minstens een placebo effect heeft op de werking. Ook ervaring helpt volgens mij echt in het bijsturen van je trip doordat je weet welke dingen je kan doen om een trip vrolijk te houden.Mindless zei:Ik denk ook zeker dat het placebo effect invloed heeft. De kracht van het geloof op onze subjectieve beleving is immens. En ervaring heeft natuurlijk ook veel invloed. Maar controle is denk ik niet het juiste woord bij trippen. Bij controle denk je toch echt aan alle touwtjes in handen hebben, terwijl trippen toch per definitie een min of meer loslaten is van de (schijnbare) controle die je in nuchtere staat hebt.

MeejheM zei:Drugs innemen, en bewust de keuze maken de controle uit handen te geven zijn volgens mij niet onlosmakelijk van elkaar verbonden. Of je de controle weet te houden wanneer dat je bedoeling is is met bepaalde middelen twijfelachtiger dan andere, maar je kan ook besluiten te trippen met een bepaald doel of bestemming, in plaats van lukraak kijken waar de taxi heenrijd, zolang je geen bestemming aangeeft.
maar we waren het allang eens dat we het niet altijd eens waren toch?![]()
De ene stof is de andere niet inderdaad, psilocibine heeft van de meest bekende psychedelica in ieder geval zeker het meest zijn eigen wil. Ik heb vele dingen geleerd van trippen, maar als ik de belangrijkste moet noemen dan zou ik toch wel zeggen dat controle (zelfs in het dagelijks leven) grotendeels een illusie is en dat er echt maar zeer weinig dingen zijn waar je echt controle op kunt uit oefenen. Met trippen wordt dit uiteraard enorm uitvergroot. Trippen draait voor mij dus om de controle uit handen te geven en dit heeft mij in het dagelijks leven enorm geholpen. Het is niet zo dat ik nu altijd hopeloos erbij zit, maar veel dingen kan ik door trippen gewoon over mij heen laten komen zonder mij er onnodig druk over te maken. De dingen waar ik daadwerkelijk invloed op kan uitoefenen zorg ik nog steeds dat ik er invloed op heb. Hoewel ook daar de invloed vaak niet eindeloos is.Pante zei:MeejheM zei:Drugs innemen, en bewust de keuze maken de controle uit handen te geven zijn volgens mij niet onlosmakelijk van elkaar verbonden. Of je de controle weet te houden wanneer dat je bedoeling is is met bepaalde middelen twijfelachtiger dan andere, maar je kan ook besluiten te trippen met een bepaald doel of bestemming, in plaats van lukraak kijken waar de taxi heenrijd, zolang je geen bestemming aangeeft.
maar we waren het allang eens dat we het niet altijd eens waren toch?![]()
Zou hier toch wat voorzichtig mee zijn. Soms kan je de trip inderdaad wel een kant op sturen, maar vaak heb je er toch niet echt zo veel invloed op. Het is ook redelijk gebonden aan de stof; Psylocibine wil nog wel eens zijn eigen willetje hebben, terwijl een 2CB vaak goed stuurbaar is.
Precies dit heeft een 16-jarige Fool toentertijd ook van truffels geleerd, en heb daar sindsdien eigenlijk flink profijt van gehad.Psychedelibee zei:De ene stof is de andere niet inderdaad, psilocibine heeft van de meest bekende psychedelica in ieder geval zeker het meest zijn eigen wil. Ik heb vele dingen geleerd van trippen, maar als ik de belangrijkste moet noemen dan zou ik toch wel zeggen dat controle (zelfs in het dagelijks leven) grotendeels een illusie is en dat er echt maar zeer weinig dingen zijn waar je echt controle op kunt uit oefenen. Met trippen wordt dit uiteraard enorm uitvergroot. Trippen draait voor mij dus om de controle uit handen te geven en dit heeft mij in het dagelijks leven enorm geholpen. Het is niet zo dat ik nu altijd hopeloos erbij zit, maar veel dingen kan ik door trippen gewoon over mij heen laten komen zonder mij er onnodig druk over te maken. De dingen waar ik daadwerkelijk invloed op kan uitoefenen zorg ik nog steeds dat ik er invloed op heb. Hoewel ook daar de invloed vaak niet eindeloos is.
Fool zei:Precies dit heeft een 16-jarige Fool toentertijd ook van truffels geleerd, en heb daar sindsdien eigenlijk flink profijt van gehad.Psychedelibee zei:De ene stof is de andere niet inderdaad, psilocibine heeft van de meest bekende psychedelica in ieder geval zeker het meest zijn eigen wil. Ik heb vele dingen geleerd van trippen, maar als ik de belangrijkste moet noemen dan zou ik toch wel zeggen dat controle (zelfs in het dagelijks leven) grotendeels een illusie is en dat er echt maar zeer weinig dingen zijn waar je echt controle op kunt uit oefenen. Met trippen wordt dit uiteraard enorm uitvergroot. Trippen draait voor mij dus om de controle uit handen te geven en dit heeft mij in het dagelijks leven enorm geholpen. Het is niet zo dat ik nu altijd hopeloos erbij zit, maar veel dingen kan ik door trippen gewoon over mij heen laten komen zonder mij er onnodig druk over te maken. De dingen waar ik daadwerkelijk invloed op kan uitoefenen zorg ik nog steeds dat ik er invloed op heb. Hoewel ook daar de invloed vaak niet eindeloos is.![]()