Vragen over 4-FA en MDMA

t3ll4v1st

Experimenterende gebruiker
Nadat mijn enorm lange bericht wat ik aan het typen was ineens weg bleek te zijn omdat google chrome crashte, ga ik het nu maar kort houden :tearsofjoy:

Ik ben nieuw! Heb vandaag dit forum lekker afgestruind en heel veel tripreports gelezen.
Echt een enorme aanrader als je een paar dagen geleden lekker gegaan bent op de X :mrgreen:
Dankzij het lezen ben ik best wat wijzer geworden! heel veel herkenbare dingen, dingen die ik al wist, maar ook tegen de "3 maanden regel" aangelopen! DAT WIST IK NIET!
Super blij dat ik er over gelezen heb, zodat ik het leuk kan houden voor mezelf.

Toevallig afgelopen vrijdag voor de 3e keer gesnoept, echter was dit wel 2 weken na m'n 2e keer.
Opzich niet gelijk dramatisch natuurlijk, maar toch blij dat ik hier wat bewuster mee om kan leren gaan. Ik vind het namelijk helemaal geweldig en wil zeker vaker kunnen genieten van MDMA! :hearteyes:

Nu heb ik even een vraagje, vandaag heb ik weer nieuwe XTC gescoord, daarnaast adviseerde mijn vriend mij ook eens 4-FA en 2-CB te proberen als mij dat leuk lijkt. Hier heb ik dan ook beide 2 pilletjes van mee gekregen.
Ik sta in principe voor alles open en ben zeker in voor nieuwe drugs!

4-FA 160mg per pil (snapchat spookje)
2-CB 16mg per pil (the north face)
XTC 220mg per pil (Defqon logo)

Nu mijn vraag,
Als ik goed voor mezelf wil zorgen en wil blijven genieten van het moois wat MDMA kan bieden. Moet ik dan ook de aankomende 2 a 3 maanden de 2-cb en 4-f even laten liggen?

Zelf ben ik altijd heel zuinig qua dosering (1mg per kg ligaamsgewicht) ofwel 1/3 MDMA pil.
Heb nog nooit een maandag of dinsdag dip gehad en voel me juist altijd extra lekker de dagen na het gebruiken van MDMA.

Heeft de dosering ook nog te maken met de seratonine afgave? lage dosering=sneller herstel? of maakt dat niet uit?
Ben erg benieuwd wanneer ik weer eens lekker los kan gaan, zonder MDMA te verkloten voor mezelf!
Alvast bedankt voor de antwoorden en tips! Hoor graag van jullie!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hoi t3ll4v1st,

Wat betreft je vragen:

- 4FA moet je wel laten liggen wanneer je MDMA hebt gebruikt. Beide maken gebruik van je eigen voorraad serotonine. 2C-B kun je gerust gebruiken. Die gaat zelf in je serotonine receptoren zitten, in plaats van dat je eigen voorraad serotonine wordt aangesproken/verbruikt.

- De dosering heeft wel invloed op de hoeveelheid serotonine die wordt afgegeven ja. Maar denk niet dat je met een halve dosering maar 1,5 maand hoeft te wachten tot de volgende keer, in plaats van 3 maanden. Het lichaam heeft zijn tijd nodig voor volledig herstel. Los van dat zullen je ervaringen gauw minder en minder worden als je het meer frequent gaat gebruiken.

Vaak is het in het begin zo dat er geen dip is en zelfs een afterglow. Dus dat je je de dag(en) erna juist beter voelt dan normaal. Dit veranderd in de meeste gevallen, ook al hou je je perfect aan de regels. Wel moet ik hierbij zeggen dat ik zelf van het weekend een lage dosering MDMA heb genomen (50mg) en hier geen kater en wel weer een afterglow van heb ondervonden (dit was schat ik ongeveer mijn 15e ervaring met MDMA). Misschien een uitzondering of misschien werkt dat zo met zo'n lage dosering.

t3ll4v1st

Hey mindless,

Bedankt voor je reactie!
Waar ik erg benieuwd naar ben is hoe je de effecten steeds minder en minder ervaart wanneer je het frequenter gaat gebruiken. Zou je kunnen delen hoe jij bijvoorbeeld een avondje mdma ervaart ten opzichte van je eerste paar keren?

Je geeft ook aan dat je de laatste keer maar 50mg gebruikt hebt. Hoe heb je dat ervaren?

Bedankt voor je reactie! 4-f en MDMA laat ik voorlopig maar even in de doos liggen! Hoorde dat 2-cb icm. Lachgas ook een hele leuke combi schijnt te zijn. Dus ik denk dat ik dat maar eens ga proberen de volgende keer!

Cheers! :stoned:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
De eerste paar keren mdma waren een stukje intenser bij mij. Daarna werd het al gauw wat slapjes allemaal, ondanks de ruime tijd die ik er meestal tussen liet. Ik heb nu ook standaard best veel last van bijeffecten op normake doseringen (dat is rond de 100mg voor mij). Bijeffecten als kaakmalen, schokkerig zicht, hoofdpijn de volgende dag, etc. Maar nu dus niets daarvan de laatste keer, nu ik maar 50mg heb genomen. Toegegeven, het effect was mild, maar nog wel erg fijn. Wat mdma en entactogenen in het algemeen betreft zou ik dus echt zeggen: less is more. Tenminste, als je niet mdma neemt puur om er strak van te staan. Je houden aan de drie maanden regel en lekker weinig nemen, dan hou je er het langst plezier van denk ik. :grin:

O ja, op dagen dat ik aan de entactogenen ga en de dagen daarna eet ik altijd extra fruit en neem ik supplementen (vitamine c 1000mg en magnesium citraat). Dat zou het herstel nog extra moeten helpen.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Voor mij is XTC nu echt veel minder dan de eerste keer. De "wauw-factor"is er vanaf. En dat fijne gevoel wat je van binnen krijgt is veel minder. Dat heb ik alleen nog als die inslaat, en een uur later voel ik me eigenlijk al wel weer redelijk nuchter. Je bent nog wel onder invloed, maar het is gewoon niet meer echt heel erg aanwezig.

2CB is inderdaad ook echt een hele leuke drug. Een van m'n favoriete. In combinatie met lachgas is het echt geweldig. Maar misschien leuk om het eerst alleen zo te ervaren en als dat niet meer echt leuk is lachgas er bij doen. Zo heb je langer plezier van dingen :P. Anders moet je er straks altijd lachgas oid bij hebben. Met lachgas is het wel echt anders, je komt echt in je eigen wereldje waar alles klopt :P.

Ik kan je 2CB ook zeker aanraden, zorg wel voor een ultiem chille thuissessie, het liefst waar iedereen het gebruikt. Ik heb het laatst voor het eerst gedaan, had ook the northface. Heb toen één hele genomen, duurde allemaal niet te lang maar is een best heftige ervaring (positief), maar makkelijk stuurbaar.

t3ll4v1st

frankiedalen zei:
Ik kan je 2CB ook zeker aanraden, zorg wel voor een ultiem chille thuissessie, het liefst waar iedereen het gebruikt.

Thanks! Dit was ook zeker het plan, lekker met een paar maten op de bank, muziekje op de achtergrond. een paar biertjes erbij (niet te gek) en lekker spacen met z'n allen! :grin:
Had je toevalig de gele pillen van the northface?

Over dat lachgas, zou je ook eerst gewoon een uurtje of 2-3 lekker kunnen spacen en pas later wat lachgas kunnen pakken? Ik lees dat een trip zo tussen de 4 a 6u duurt namelijk. Dan heb je het gelijk allebei ervaren.

Ik denk dat ik voor 1,5 pil ga, trouwens. totaal dan 24mg op mijn 65kg schoon aan de haak.
Dan bewaar ik het halfje voor na 2u, zodat ik de trip wat langer rek.
Moet goed zijn toch?

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Tuurlijk kan dat. Zie geen rede waarom het niet zou kunnen :P. Haal wel genoeg want dat spul gaat er echt snel
Door met 2cb :tearsofjoy:

t3ll4v1st

benniesmitters zei:
Tuurlijk kan dat. Zie geen rede waarom het niet zou kunnen :P. Haal wel genoeg want dat spul gaat er echt snel
Door met 2cb :tearsofjoy:

Haha! die tip kreeg ik ook van een maatje van mij ja. Hij wist me te melden dat zijn zitting gepaard ging met 25 patronen. Dat zou ik er normaal NOOIT doorheen jagen op een avond :tearsofjoy:

Ik hou jullie op de hoogte :wink:

Wanneer ik genoeg pauze heb gehad van de seratonine slurpers en een goede ervaring met 2-CB achter de rug heb. Denk ik dat ik de 4-FA maar eens ga combineren met 2-CB

Ook daarvan zal ik t.z.t. wel even een report over maken :)

De afgelopen dagen veel rond gehangen hier, leuk forum jongens! :P

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
t3ll4v1st zei:
Wanneer ik genoeg pauze heb gehad van de seratonine slurpers en een goede ervaring met 2-CB achter de rug heb. Denk ik dat ik de 4-FA maar eens ga combineren met 2-CB

Ook daarvan zal ik t.z.t. wel even een report over maken :)
Deze combi is een aanrader, zelf dit jaar 175mg 4-FA met 20mg 2C-B gedaan op Defqon.1 (tegelijkertijd ingenomen), het euforische en 'speedy'-effect van de 4-FA gecombineerd met het (lichtjes) trippen van de 2C-B (het effect wordt al snel overheerst door de 4-FA, ook al voelt de 4-fa mild aan soms) is een erg lekker gevoel. :grin:

t3ll4v1st zei:
De afgelopen dagen veel rond gehangen hier, leuk forum jongens! :P
Welkom op het forum! Staan zeker veel leuke topics hier. :)

Bovenaan