Vraagje sport en speed

lotske1984-

Wijs gebruiker
Als je elke dag creatine en protiëne bij neemt en redelijk goed eet en slaap heeft speed gebruik daar veel invloed op als je elke dag gebruikt..of heeft het allemaal geen zin om die creatine en protiëne te nemen en wat trainen.?

Fool

Badass junkie
Als je elke dag gebruikt kun je beter niet gaan sporten, lijkt mij. Het zal je lichaam hoofdzakelijk extra belasten.

lotske1984-

Wijs gebruiker
Fool zei:
Als je elke dag gebruikt kun je beter niet gaan sporten, lijkt mij. Het zal je lichaam hoofdzakelijk extra belasten.
Ja idd voor het hart is het niet goed..maar ben aan mijn conditie aant werken daarom de vraag..elke dag fiets ik op rollen maar nog niet echt lang..stilletjes aan naar boven werken..

Fool

Badass junkie
Als je aan je conditie wilt werken kun je beter stoppen met de speed. :')

MeejheM

Badass junkie
ik denk niet dat het meteen positief effect oplevert, stoppen met speed. als je echter hersteld bent van alle tekorten en ontwenning denk ik dat het wel goed zal zijn.

maar ik denk dat je terwijl je pep blijft gebruiken ook aan je conditie kan werken. misschien moet je wat extra rekening houden met je bloeddruk en hartslag, maar ik weet vrij zeker dat je aan je condititie kan werker terwijl je lekker doorsnuift,

als je pepgebruik invloed heeft op je eten is dat misschien een makkelijk puntje om op te letten.

succes ermee.

Fool

Badass junkie
MeejheM zei:
maar ik denk dat je terwijl je pep blijft gebruiken ook aan je conditie kan werken. misschien moet je wat extra rekening houden met je bloeddruk en hartslag, maar ik weet vrij zeker dat je aan je condititie kan werker terwijl je lekker doorsnuift,
Denk dat 'in beweging blijven' en een rondje fietsen of wandelen wel vruchten af zou kunnen werpen ja. Maar denk je ook dat echt sporten nog goed voor je blijft?

MeejheM

Badass junkie
"echt sporten" is natuurlijk subjectief. ik denk dat afhankelijk van waar je vandaan komt(qua conditie) dat je ondanks dagelijks speedgebruik, je conditie gerust kan verbeteren.

lotske1984-

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
ik denk niet dat het meteen positief effect oplevert, stoppen met speed. als je echter hersteld bent van alle tekorten en ontwenning denk ik dat het wel goed zal zijn.

als je pepgebruik invloed heeft op je eten is dat misschien een makkelijk puntje om op te letten.

succes ermee.
Dank u voor de info..ja tis niet dat ik ga power trainen ofzo..mijn hartslag is na het fietsen tussen 110-120 ongeveer..

Fool

Badass junkie
MeejheM zei:
"echt sporten" is natuurlijk subjectief. ik denk dat afhankelijk van waar je vandaan komt(qua conditie) dat je ondanks dagelijks speedgebruik, je conditie gerust kan verbeteren.
Daar zit ook wel wat in, ja. :)

Snowblind

Belezen gebruiker
Sporten op speed is gevaarlijk, o.a. door de vaatvernauwing die optreedt. Je begrijpt zelf toch wel dat ook als zich geen rampzalige medische toestanden voordoen je prestaties door de gebrekkigere doorbloeding af zullen nemen?

Dit alvast als voorschot op het moment dat je stevig wil gaan cardioën of fitnessen in de nabije toekomst. :wink:

lotske1984-

Wijs gebruiker
Snowblind zei:
Sporten op speed is gevaarlijk, o.a. door de vaatvernauwing die optreedt. Je begrijpt zelf toch wel dat ook als zich geen rampzalige medische toestanden voordoen je prestaties door de gebrekkigere doorbloeding af zullen nemen?

Dit alvast als voorschot op het moment dat je stevig wil gaan cardioën of fitnessen in de nabije toekomst. :wink:
Ja maar neem toch creatine en proteïne..

Snowblind

Belezen gebruiker
lotske1984- zei:

Daardoor wordt die vaatvernauwing toch niet opgeheven Lotske?
Van creatine en proteïne is ook nimmer aangetoond dat ze tot de veronderstelde eigenschappen, krachttoename en spiervergroting, leidden. Verspil je geld niet aan die body-builder rotzooi.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
lotske1984- zei:
Snowblind zei:

Die poedertjes helpen niets aan de gezondheid hoor, eerder omgekeerd.

MeejheM

Badass junkie
Peperkoek, bananen en flauwe ranja met net genoeg ranje om een snufje zout te maskeren doen het ook heel goed als sportvoeding.

even speculeren: zou sporten onder invloed van speed niet ervoor zorgen dat je bijvoorbeeld makkelijker(minder inspanning) je hartslag in bijvoorbeeld zone D1 kan houden, om maar iets te noemen?

en wat zou de vaatvernauwing (binnen bepaalde grenzen natuurlijk) doen met je aerobe drempel/omslagpunt?

lotske1984-

Wijs gebruiker
Snowblind zei:
lotske1984- zei:

Daardoor wordt die vaatvernauwing toch niet opgeheven Lotske?
Van creatine en proteïne is ook nimmer aangetoond dat ze tot de veronderstelde eigenschappen, krachttoename en spiervergroting, leidden. Verspil je geld niet aan die body-builder rotzooi.
Nee das waar daar word de vaatvernauwing niet mee opgelost..

MeejheM

Badass junkie
als iemand eens info geeft op mijn inhoudelijke vragen...

is toch best boeiend? ik heb de kennis niet, en speel geen wikipedia. iemand hier weet het vast wel, ingewikkeld is het niet, alleen kan ik het niet meten met een multimeter of amperetang...

Bobsacamano

Badass junkie
Denk dat Fool hier zich mee moet bemoeien.

MeejheM zei:

is toch best boeiend? ik heb de kennis niet, en speel geen wikipedia. iemand hier weet het vast wel, ingewikkeld is het niet, alleen kan ik het niet meten met een multimeter of amperetang...

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Bobsacamano zei:
Denk dat Fool hier zich mee moet bemoeien.

MeejheM zei:

Ik vind het ook best interessant, Fool moet even aan het werk :P

Fool

Badass junkie
Vraag me dit over een kleine week nog eens, zal ik dan een avondje verkwisten aan rondneuzen. :P

ooscaar

Wijs gebruiker
Aan wetenschappelijke bronnen lijkt er niet meer bekend te zijn dan dat het enkel de hartslag verhoogd. Als je sport met een bepaalde intensiteit die (nuchter) overeenkomt met D1 zou je dus best in D2 of zelfs D3 terecht kunnen komen. Andere bronnen zeggen dat het prestatieverhogend werkt, logisch, maar dat deze prestatieverhoging door anaerobe beweging komt. Wel zou je uit andere bronnen kunnen opmaken dat de zuurstoftoename wat toeneemt gedurende amfetamine gebruik. Aan de andere kant valt ook te veronderstellen dat er meer energie wordt 'verspild' onder invloed van amfetamine. Resultaat lijkt me dat de prestatietoename vooral toeneemt doordat je dus bezig bent met een sprintbeweging, die langer dragelijk is door het stimulerende effect.

Het blijkt dat de anaerobe drempel sneller wordt bereikt, maar over vaatvernauwing zie ik niets.

lotske1984-

Wijs gebruiker
Moet zegge probeer dagelijks 10 soms 11 minuten ofzo te fietsen op mijn rollen..tis nie lang maar mijn benen doen toch mooi zeer..

MeejheM

Badass junkie
10 of 11 minuten is wel snel voor zere benen. ik fiets eigenlijk 5 dagen per week meestal zo'n uurtje. 2 x een half uur naar mijn werk en weer naar huis. en meestal zo'n 2 uur in de week als sport, al haal ik dat niet altijd.

1 uurtje mountainbiken lukt elke week wel een keer. ik zie het een beetje als intervaltraining, want vaak ben je bij een moeilijk stuk(hoogtemeters/mul zand) al buiten adem, en probeer je daarna weer genoeg op adem te komen om normaal te kunnen praten met je fietsmaten.

10 minuten is wel erg matig. helemaal op de tacx.

lotske1984-

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
10 of 11 minuten is wel snel voor zere benen. ik fiets eigenlijk 5 dagen per week meestal zo'n uurtje. 2 x een half uur naar mijn werk en weer naar huis. en meestal zo'n 2 uur in de week als sport, al haal ik dat niet altijd.

1 uurtje mountainbiken lukt elke week wel een keer. ik zie het een beetje als intervaltraining, want vaak ben je bij een moeilijk stuk(hoogtemeters/mul zand) al buiten adem, en probeer je daarna weer genoeg op adem te komen om normaal te kunnen praten met je fietsmaten.

En toch voel ik aan mijn benen dat die redelijk strak staan..raar maar waar..maja ben niks gewoon he..en dan dagelijks speed..

lotske1984-

Wijs gebruiker
MeejheM zei:

Ja maar kan dat stillekes opbouwen he..

MeejheM

Badass junkie
als je aan je conditie wilt werken kun je beter 2 uurkes rustig rond gaan fietsen dan tien minuten voluit gaan op je tacx of buiten.

1 uur is ook al beter. in het begin wil je je hartslag laag houden en vooral veel tijd op je pedalen staan. als je kramp of spierpijn krijgt in 10 minuten trappen heb je een probleem, of je pakt het verkeerd aan.

heb je een doel in gedachten, of wil je gewoon je gehele uithoudingsvermogen verbeteren? of ga je meer voor kracht?

lotske1984-

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
als je aan je conditie wilt werken kun je beter 2 uurkes rustig rond gaan fietsen dan tien minuten voluit gaan op je tacx of buiten.

1 uur is ook al beter. in het begin wil je je hartslag laag houden en vooral veel tijd op je pedalen staan. als je kramp of spierpijn krijgt in 10 minuten trappen heb je een probleem, of je pakt het verkeerd aan.

heb je een doel in gedachten, of wil je gewoon je gehele uithoudingsvermogen verbeteren? of ga je meer voor kracht?
Ooh en beetje gespierd mag wel..word wel moeilijk ivm speed gebruik..maar dan moet ik voor kracht gaan he..

Albedo

Wijs gebruiker
Als je weinig tijd hebt;

Touw springen is simpel, snel en effectief. Probeer dat op te bouwen naar 1 minuut per dag.

Traplopen is ook goed. Vooral naar beneden. Pas op je knieën! Rustig aan in het begin.

Koop een bokszak of muurzak. Een goede stoot trainen is nooit verkeerd. Probeer dat ook 1 minuut achter elkaar vol te houden.

Verder ook goed als je buiten bent op weg ergens naar toe om kleine sprintjes te trekken. Bijv. naar bus/tramhalte.

Wil je heel snel resultaat dan is elke dag 3 periodes van 1 minuut je hartslag continu flink opjagen en tussendoor 3 minuten pauze erg effectief. Wel opbouwen natuurlijk.

Als het weer warmer wordt zou ik buiten beginnen met fietsen en hardlopen. In de kou moet je blijven doorgaan anders vat je kou. Beter eerst wat conditie hiervoor opbouwen. Of begin alvast met naar supermarkt of winkels etc. op de fiets.

lotske1984-

Wijs gebruiker
Albedo zei:
Als je weinig tijd hebt;

Touw springen is simpel, snel en effectief. Probeer dat op te bouwen naar 1 minuut per dag.

Traplopen is ook goed. Vooral naar beneden. Pas op je knieën! Rustig aan in het begin.

Koop een bokszak of muurzak. Een goede stoot trainen is nooit verkeerd. Probeer dat ook 1 minuut achter elkaar vol te houden.

Verder ook goed als je buiten bent op weg ergens naar toe om kleine sprintjes te trekken. Bijv. naar bus/tramhalte.

Wil je heel snel resultaat dan is elke dag 3 periodes van 1 minuut je hartslag continu flink opjagen en tussendoor 3 minuten pauze erg effectief. Wel opbouwen natuurlijk.

Als het weer warmer wordt zou ik buiten beginnen met fietsen en hardlopen. In de kou moet je blijven doorgaan anders vat je kou. Beter eerst wat conditie hiervoor opbouwen. Of begin alvast met naar supermarkt of winkels etc. op de fiets.
Dank u voor de informatie..

ooscaar

Wijs gebruiker
Als je slecht eet door speedgebruik maar je wilt wel meer spiermassa is het ook wel handig om iedere dag een eiwitshakeje te drinken, is relatief goedkoop verkrijgbaar op sites als bodyenfitshop. Beste blijft natuurlijk om te kappen met speed maar dat doe je niet denk ik :wink:

lotske1984-

Wijs gebruiker
ooscaar zei:
Als je slecht eet door speedgebruik maar je wilt wel meer spiermassa is het ook wel handig om iedere dag een eiwitshakeje te drinken, is relatief goedkoop verkrijgbaar op sites als bodyenfitshop. Beste blijft natuurlijk om te kappen met speed maar dat doe je niet denk ik :wink:
Ik eet vrij goed ondet speed ligt aan de kwaliteit ervan..maar gebruik al creatine en eiwitshake..
Nee voor de moment nie veel zin om te stoppe..

Bovenaan