Vraagje afkick tramadol en codeïne.

Hallo iedereen,

Mijn vraag is of er iemand al na een week vrij was van lichamelijke ontwenningsverschijnselen?

Ik nam ongeveer 7 maand 500 mg codeine en 500 mg tramadol per dag. Eerst voor de pijn daarna voor de roes. Al een paar weken dacht ik ok nog 1 dag een goede roes en dan bouw ik af... ja wat maakte ik mezelf wat wijs. Ik heb echt veel geprobeerd om alleen cold turkey af te bouwen maar ik heb 3 Kids (4j, 2j en 8maand oud) en die hebben me nodig. Daardoor kan ik het me niet permitteren om 2 weken in bed te liggen en begon ik steeds opnieuw die medicatie te nemen.
Vorige week was ik het echt zo beu en in overleg met de huisarts opgenomen om een detox te doen. Mijn man zorgt nu voor de Kids thuis maar dit is heel pittig voor hem dus ik zou hier maar een week kunnen blijven dan moet hij terug gaan werken.
Ik lees van iedereen dat het toch 2 weken duurt die lichamelijke ontwenning. Klopt dit?
Of heeft iemand anders ervaringen met 1 week ontwenning?

Ik heb niemand anders dat nog kan bijspringen met de Kids maar wil mezelf 100% voelen alvorens ik weer al de zorg op mij neem. Ze verdienen het om een nuchtere mama te hebben en daarom wil ik sterk in mijn schoenen staan en geen lichamelijke klachten meer hebben als ik terug naar huis ga.

Bedankt om zo ver te lezen en hopelijk zijn er ervaringen waarbij de detox sneller is verlopen.

_shikantaza

Badass junkie
Hallo iedereen,

Mijn vraag is of er iemand al na een week vrij was van lichamelijke ontwenningsverschijnselen?

Ik nam ongeveer 7 maand 500 mg codeine en 500 mg tramadol per dag. Eerst voor de pijn daarna voor de roes. Al een paar weken dacht ik ok nog 1 dag een goede roes en dan bouw ik af... ja wat maakte ik mezelf wat wijs. Ik heb echt veel geprobeerd om alleen cold turkey af te bouwen maar ik heb 3 Kids (4j, 2j en 8maand oud) en die hebben me nodig. Daardoor kan ik het me niet permitteren om 2 weken in bed te liggen en begon ik steeds opnieuw die medicatie te nemen.
Vorige week was ik het echt zo beu en in overleg met de huisarts opgenomen om een detox te doen. Mijn man zorgt nu voor de Kids thuis maar dit is heel pittig voor hem dus ik zou hier maar een week kunnen blijven dan moet hij terug gaan werken.
Ik lees van iedereen dat het toch 2 weken duurt die lichamelijke ontwenning. Klopt dit?
Of heeft iemand anders ervaringen met 1 week ontwenning?

Ik heb niemand anders dat nog kan bijspringen met de Kids maar wil mezelf 100% voelen alvorens ik weer al de zorg op mij neem. Ze verdienen het om een nuchtere mama te hebben en daarom wil ik sterk in mijn schoenen staan en geen lichamelijke klachten meer hebben als ik terug naar huis ga.

Bedankt om zo ver te lezen en hopelijk zijn er ervaringen waarbij de detox sneller is verlopen.
Ik denk dat je wel een aantal maanden bezig zult zijn met een goede afbouw. Als je het langzaam doet kun je gewoon aan je dagelijkse verplichtingen blijven voldoen hoor, alhoewel ik niet zou autorijden als ik jou was.

Gewetensvraag: wat ga je doen om de verleiding van de roes te weerstaan in de toekomst? Ga je in behandeling voor verslaving?

Laatst bewerkt:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ik denk dat je wel een aantal maanden bezig zult zijn met een goede afbouw. Als je het langzaam doet kun je gewoon aan je dagelijkse verplichtingen blijven voldoen hoor, alhoewel ik niet zou autorijden als ik jou was.
Sluit me hierbij aan , het was een behoorlijke doses tramadol en codeïne voor 7 maanden dagelijks. Dat duurt een tijd voor Jr geen ontwenningsverschijnselen meer hebt.

Geen optie om het af te bouwen?
Neem de tijd , snelle afbouw betekent vaak ook grotere kans op een terugval.
Succes toegewenst!

Gewetensvraag: wat ga je doen om de verleiding van de roes te weerstaan in de toekomst? Ga je in behandeling voor verslaving?
Ik ben dus nu in opname (ziekenhuis) voor de ontwenning want afbouwen lukte me ook niet. Ik bleef heel ongecontroleerde hoeveelheden nemen. Hier zijn ook psychologen waar ik volgende week een afspraak bij heb. Sowieso ga ik nog niet terug werken. Woensdagmiddag 17/04 waren mijn laatste dosissen en 24/04 zou ik terug naar huis moeten (man moet terug gaan werken dus ik moet er zijn voor de kids) Ik start 14/05 ook met EMDR therapie om trauma te verwerken. Ik grijp al heel men leven naar verdovende middelen dat ik nu de kern eens ga aanpakken.

Tara12

Newbie
Ik nam niet zo veel als jij (ongeveer 300 mg Tramadol dagelijks), maar ben ook cold turkey gestopt. Bij mij was de lichamelijke afkick niet helemaal over na een week, maar de eerste week was wel het ergste. De eerste week was pure hel, na een week was het lichamelijk draaglijk.
Daarna begon wel het mentale aspect en dat wordt precies alleen maar lastiger (bijna 3 maand gestopt nu).
Heel veel succes. Ik ben ook mama van 2 jonge kinderen dus ik begrijp je volledig.

Leeuwtje01

Experimenterende gebruiker
Het afbouwen is al lastig, het er af blijven is nog lastiger als je een afhankelijkheid hebt opgebouwd.

Ik zit nog steeds aan de tramadol, ben begin januari begonnen. Het lukt mij niet om helemaal clean te bijven, wel redelijk lage dosering gelukkig. Hulp zoeken is het beste, om samen te kijken hoe je het kan afbouwen en wat daarna, een leven nuchter zonder middelen.

Ik nam niet zo veel als jij (ongeveer 300 mg Tramadol dagelijks), maar ben ook cold turkey gestopt. Bij mij was de lichamelijke afkick niet helemaal over na een week, maar de eerste week was wel het ergste. De eerste week was pure hel, na een week was het lichamelijk draaglijk.
Daarna begon wel het mentale aspect en dat wordt precies alleen maar lastiger (bijna 3 maand gestopt nu).
Heel veel succes. Ik ben ook mama van 2 jonge kinderen dus ik begrijp je volledig.
Hey,

Bedankt om je ervaring te delen en de succeswensen. Ja de eerste week was het echt afzien. Zo ziek, nerveus en gewoon super oncomfortabel had ik me nog nooit gevoeld. De tweede week zit er net op en het ziek zijn is wel achter de rug.

Hoe ervaar je, of hoe uit zich dat bij jou dat je het mentaal moeilijker en moeilijker krijgt?

Ik ben mentaal zo down, ongemotiveerd en heb helemaal geen energie.

Je mag zo fier zijn op jezelf dat je al 3 maand gestopt bent. Ook al ervaar je dat het mentaal moeilijker wordt vergt het heel veel kracht van jezelf om door te zetten.

Groetjes

Het afbouwen is al lastig, het er af blijven is nog lastiger als je een afhankelijkheid hebt opgebouwd.

Ik zit nog steeds aan de tramadol, ben begin januari begonnen. Het lukt mij niet om helemaal clean te bijven, wel redelijk lage dosering gelukkig. Hulp zoeken is het beste, om samen te kijken hoe je het kan afbouwen en wat daarna, een leven nuchter zonder middelen.
Mijn vaste huisarts heeft ervoor gezorgd dat ik er bij die andere arts (die het voorschreef zoals snoepjes...) niet meer aan kan geraken. Dus is het gelukkig veel moeilijker om het te krijgen.

Ja afbouwen kon ik niet. Geen zelfcontrole...

Dan ben je het nu 4 maand aan het nemen. Toch wel erg dat we zo snel een afhankelijkheid opbouwen hiervoor. Ik vind ook dat de arts die me dit voorschreef me hiervoor had moeten waarschuwen (was niet mijn vaste huisarts maar deze arts was ook wel op de hoogte van mijn verslavingsgevoeligheid v alcohol en drugs in het verleden..

Gelukkig lukt het je om de dosis laag te houden. Dan ben je toch wel op de goede weg als je als doel hebt om er volledig mee te stoppen.

Bovenaan