verslaving gbl

Hallo ik heb een probleem ik heb een tijdje aan de speed gezeten om
me beter te voelen en af te vallen volledig mee gestopt maar
heb als vervanging gbl gebruikt en dit
al 4 maand aan een stuk nu neem ik om te slapen tussen de
tijden als ik slaap (max 3 uur) neem ik terug bij om te slapen
(vloei drinken) nu zaterdag was bij mijn vriendin en zat zonder
denk een 15 uuren ja was een event bassleader en ben niet kunnen
gaan ik zatte trillen in me lichaam mijn tong zag lijkbleek ik voelde me
echt niet goed in me lichaam wou zo graag pakken ben vandaag
zelfs zo rap mogelijk naar huis gegaan om te pakken.

kan iemand me helpen met dit probleem
wat kan ik hier aan doen? ik ben die afhankelijkheid
wel eigenlijk beu maar als ik dan een tijd niet neemt
voel ik me echt zo rot word ik gewoon gek

Flameon

Badass junkie
Niet zelf afkicken, dat is gevaarlijk. Doe het via een (verslavings)arts. Die stellen een afkick schema voor je op

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Flameon zei:
Niet zelf afkicken, dat is gevaarlijk. Doe het via een (verslavings)arts. Die stellen een afkick schema voor je op
dit en niets anders. Bezoekje huisarts dus, want die kan je doorverwijzen.

liever niet via huisarts die weet niet hoe omgaan met dit heb ik al eens gedaan verleden voor andere problemen zelf afkicken wat kunnen de risicos daarvan zijn dan?

Flameon

Badass junkie
Wordt inderdaad een langzame afbouw. Je zou kunnen proberen om bij een verslavingsarts aan te kloppen (bv bij GGZ, Mondriaan of zulke instanties). De kans is echter vrij groot dat je een door verwijzing moet krijgen van je eigen huisarts. Maar goed je kan het proberen. Maar als je niet met je eigen HA door 1 deur kan, zoek een ander!

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Luister maar naar Flameon, wat hij zegt is de naakte waarheid.

Maar even een klein beetje off-topic, want je hebt mijn nieuwsgierigheid toch wel een beetje gewekt. Waarom verslaafd raken aan GBL als er ook GHB bestaat ? Beide zijn niet goed voor je lichaam, maar GHB is in ieder geval al stukken beter dan GBL. Dus hoe kom je daarbij ?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Sublimo zei:

Maar even een klein beetje off-topic, want je hebt mijn nieuwsgierigheid toch wel een beetje gewekt. Waarom verslaafd raken aan GBL als er ook GHB bestaat ? Beide zijn niet goed voor je lichaam, maar GHB is in ieder geval al stukken beter dan GBL. Dus hoe kom je daarbij ?
Waarschijnlijk omdat je dit gewoon in winkels kan kopen legaal en er helemaal niets aan hoeft te doen. Scheelt enorm in vergelijking om het bij een dealer te kopen.

Nathaniel

Wijs gebruiker
Het juiste advies is al gegeven dus ik doe even mee met de offtopic-heid : Waarom GBL als vervanging voor speed? Die 2 stoffen hebben nou niet bepaald iets met elkaar gemeen..

Behalve dan dat je je er wellicht "beter" door voelt? Daar zou ik toch ook maar goed opletten tijdens het afkicken, waar die ontevredenheid vandaan komt. Daar zit het echte verslavings probleem denk ik, en zolang je daar niets aan doet zul je altijd opzoek blijven naar een middel om je "beter" te voelen..

Succes met alles!

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Petrovic zei:
Sublimo zei:

Waarschijnlijk omdat je dit gewoon in winkels kan kopen legaal en er helemaal niets aan hoeft te doen. Scheelt enorm in vergelijking om het bij een dealer te kopen.

Zo moeilijk is het niet om GHB te maken he...

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Sublimo zei:
Petrovic zei:
Sublimo zei:

Zo moeilijk is het niet om GHB te maken he...
klopt, maar ik zocht naar redenen en dat kan er een zijn. Gbl werkt volgens mij ook sterker en werkt sneller in dan ghb dat zou ook wat zijn. Ik gebruikte gbl omdat dit prima werkte en geen echte reden zag om perse ghb te maken.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Fronske zei:
Je wilt niet gepakt worden met het produceren van ghb, dat kan ook een reden zijn.

Dan moet je toch al hard je best doen wil je daarmee gepakt worden.

En GBL zal mischien wel beter werken maar is dan ook veel slechter voor je lichaam. Als je het dan toch regelmatig doet neem dan GHB.

En nog een reden om het wel zelf te maken, je weet tenminste wat je drinkt. Jij bepaalt de verdunning, minder risico op onverwachte inslagen en van dat soort problemen. Verstandig GHB nemen begint al met het kennen van de kwaliteit van je GHB.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
met gbl weet je dat nog beter want dat is constant altijd 99%. Met maken kan je altijd een fout maken en zeker als je het koopt weet je niet wat je hebt. Maar dat het slechter is heb je zeker gelijk, maar met 1x in de maand zie ik voor mezelf geen reden.

Giorgi

Newbie
Ik ben zelf verscheidene keren afgekickt van GBL en GHB (ben GELUKKIG nu al 7 maanden clean na een gevecht van 3 jaar). Mijn ervaringen met GHB vs GBL zijn:
- De lichamelijke klachten van de verslaving treden bij GBL zeer snel op. Ik kon rustig 4/5 dagen GHB gebruiken zonder daar lichamelijk last van te krijgen. Hierbij moet ik zeggen dat ik wel erg veel water dronk (>5 liter per dag) en om de 2 dagen 12 km hard liep. Dit om het zout uit mn lichaam te krijgen. Bij GBL had ik soms al na 2 dagen last van mn lichaam. Dingen als een slechte huid, extreem pijnlijke knieën als ik in bed ging liggen, overal spierpijn en een heel slap, futloos gevoel. Ook merkte ik dat ik als ik aan de GBL was ik in tegenstelling tot GHB gewicht verloor. Dit heeft volgens mij niet alleen te maken met het vasthouden van vocht, maar ik had het gevoel dat mn darmen niet meer goed verteerden (had ook vaak pijn in mn onderbuik). En van GBL kreeg ik ook steken in mijn lever, en steken op mijn borst. Bloedverzuring heb ik niet gehad, maar een vriend van me die er nog erger als mij aan toe is geweest heeft dit wel gehad. De pH van zijn bloed was schrikbarend gedaald zeiden de doktoren toen hij voor de 3e keer op de intensive caire lag.
Dus: Al deze klachten traden uiteindelijk ook op bij GHB, maar pas na een aanzienlijk langere tijd en de klachten waren minder heftig bij GHB.
- Gewenning en het antwoord hierop (hogere dosissen nemen) traden ook veel sneller op bij GBL. Het probleem hierbij was, is dat GBL gewoon heel, heel erg moeilijk te doseren is. Ik ben dan ook met GBL op de meest gênante situaties out gegaan, terwijl ik met GHB dit veel minder had (Bijvoorbeeld: tijdens de pauze van een presentatie voor 200 man, bij mn ouders terwijl ik een Sinterklaas gedicht stamelde, enz enz).
- Het afkicken van GBL ging bij mij gepaard met een veel ernstigere en diepere depressie als bij het afkicken van GHB. Deze geestelijke afkickverschijnselen traden ook weer eerder op bij GBL. Na een bingje van 250 ml ghb in 3/4 dagen waren de ergste verschijnselen weg binnen een dag. Bij GBL was het al snel zo dat de gewenning zo snel optrad dat ik mezelf niet meer high kon krijgen zonder op het randje van out gaan te zitten. Als ik mezelf zo een tijdje verdoofd had (op/over het randje van out gaan) met GBL kon ik na een binge van 4 dagen makkelijk 3 dagen niet naar buiten durfen. En dan heb ik het over een mini binge he. Ook heb ik met GBL suicidale klachten gehad en tegen psychoses aan gezeten. Deze traden op als ik er maanden aan zat.

Ik hoop dat je je ogen lang genoeg kan openhouden om dit te lezen:wink:. Voor het geval dat dit niet zo is wil ik het wel ff samenvatten:

GBL is troep! Het sloopt je veel sneller als GHB! Stap daarom zo snel mogelijk over op GHB! Ook als je gaat afbouwen!

P.S.: (goede GHB maken kan elke debiel (PM me maar voor een recept(mag dit mod?)))

ben gestopt ermee flauwgevallen op wc langer dan een uur tijdens werken hadden deur moeten openbreken ziekenhuis moete gaan neem nu tranxene om af te kicke en gaat zeer goed :)

Bovenaan