Verslaafd

Ghb is echt een erg leuke drugs.
Het baard mij alleen zorgen dat er te weinig over dit spul bekend is wat betreft verslaving.
Ghb is vreselijk verslavende rommel.
Ik ben een jaar lang verslaafd geweest. Ghb verslaafd betekend 24 uur per dag om de 2 of anderhalf uur een buis naar binnen werken.
Het begon allemaal toen ik zelf begon te brouwen. Hier en daar wat verkopen. Savonds leuk met zn allen aan de g.
Wilde weekendjes op pillen en speed blabla. Maandags op mn werk een beetje g nemen om de kater van het weekend weg te werken. Want ja, G is een perfect kater middel. Maandag werd op een gegeven moment ook dinsdag... woensdag... donderdag...... 7 dagen per week gebruiken. Savonds zonder g niet in slaap kunnen komen. Om de 2 uur wakker worden en een buis nodig hebben om verder te slapen.
Op een gegeven moment werd ik lui en had ik geen zin meer om te staan koken, dus dan maar aan de gbl. Via een jongen uit duitsland kon ik erg goed aan gbl komen. Ik betaalde misschien 60 euro per liter. Die kerel was zelf ook zo verslaafd als de pest en ook al meerdere malen in het ziekenhuis beland om af te kicken. Voor zover ik weet zit hij er nog steeds aan. We hebben geen contact meer.
De afkickverschijnselen zijn vreselijk. Hallucinaties. Angstaanvallen. Straatvrees. Zo hard trillen dat je geen peuk meer aan kan steken.
Na een jaar was ik het zat. 3 en een halve week geleden besloot ik voor de zoveelste keer af te kicken. Alle andere pogingen waren zonder succes.
Ik heb via internet wat valium weten te bestellen. Om me rustig te houden. Na een hele harde klote week kon ik eindelijk zeggen dat ik er af was. Ik heb hier een link van erowid. Het is een meisje(gbverslaafd) die perfecft beschrijft hoe het is om verslaafd te zijn. Erg interresant om te lezen want ik herken het heel goed.
Bij deze wil ik iedereen graag waarschuwen. G is gewoon te leuk.
Voor de mensen die het in de hand weten te houden :beer: :smoke: . Maar pas op. Het sluipt er in en voor je het weet word je gedomineerd door een stom vloeibaaar goedje. Het is vreselijk om altijd met een potje g en een dosseer spuit in de ronte te lopen... 2 vrienden van me zijn compleet psychotisch geworden van die rommel en hebben tijden in een kliniek gelegen om van deze rommel af te komen.
Ik ben in iig blij dat ik er goed af ben gekomen. Geen g meer voor mij.
Dus pas op. En houd je knikker dr bij!
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=31841

Flugeltje

Wijs gebruiker
Thx for the warning

Soms betrap ik mezelf erop dat ik elke dag meer en meer neem. Dan weet ik dat ik moet oppassen. Soms stop ik eens een weekje, om te zien hoe het mij verloopt. Maar in de weekends heb ik het dan wat moeilijker, er is precies een leegte, dus meer een geestelijke verslaving. Maar ik kan er perfect afblijven.

edit: mooi stukje text heeft ze geschreven

geestelijk is het niet alleen, het is ook nog eens lichamelijk verslavend...
Ik heb hier nog een link naar een forum voor g junks. wat je daar allemaal leest.... word je gewoon bang van.
Ergens een verhaal van een figuur die 10 jaar lang 24/7 aan de g zat. Cold turky stopte en dood neer viel. Organen die er in eens mee op houden. ziekelijk.

http://groups.msn.com/GHBaddiction/gene ... rket=en-us

maargoed. zolang je het in de hand weet te houden is er niets aan de hand. rustig oannnn.

davie

Wijs gebruiker
Idd heftig spul en jammer dat vele niet weten hoe gevaarlijk het kan zijn.

Maar waar het bij jou mis ging was;

hendriekoek zei:
Maandags op mn werk een beetje g nemen om de kater van het weekend weg te werken.

Als je het heel de dag door gebruikt dan treedt er verslaving op. Dus niet gaan kloten met slaap en nooit de dag beginnen met ghb. Als je eenmaal daaraan begint dan treedt er gewenning en gewoonte op. In een erg snel tempo kan het je dan afhankelijk maken. Ja kan best eens 's ochtends gebruiken of heel de dag door, maar dan nooit voor een aantal dagen achter elkaar. Je lichaam raakt erg verstrooid.

Flugeltje

Wijs gebruiker
Inderdaad. Daar heb je wel een punt denk ik
Ik las regelmatig eens een rustdag in.
Neem meestal pas in de late namiddag mijn eerste dosis

Sgele™

Experimenterende gebruiker
Hoeveel moet je dan gebruiken voor je verslaafd raakt? hier had ik eerlijk gezegd nog niet van gehoord..ik moet er zelf niet aan denken om m'n dag met drugs te beginnen, doe mij maar een bak creusli, een kop koffie en een peuk naderhand :grin:

Delirium

Badass junkie
Sgele™ zei:
Hoeveel moet je dan gebruiken voor je verslaafd raakt?

:rolleyes: Er is geen vaste hoeveelheid waarna íeder mens verslaafd is. Ieder mens is anders, enzo.

En topicstarter, je avatar is echt te smerig gewoon :confused:

ja die avatar heb ik al verwijderd :openmouth: .
Maargoed. tolerantie treed ook op.
Op mn hoogtepunt zat ik op ongeveer 4 ml gbl om de anderhalf uur dat zijn zo'n 2 buizen ghb... Om in slaap te komen had ik soms 6 ml gbl nodig.
Vreselijk.
Het stomme is ook nog dat die rommel geen moer kost.
Het is een hele makkelijke en goedkope verslaving.

joint20

Ik merk ook dat ik een zwak heb voor ghb/gbl. Ik heb periodes veel speed, sos, en pillen gebruikt, nergens verslaafd aan geraakt.
Zo n 3maanden geleden kennis gemaakt met ghb, en nu zit ik bijna dagelijks aan de gbl, ongv 6ml per dag (3 dosisen), gelukkig nog niet zoveel als de echte verlaafde, maar ik merk dat het echt snel gaat, je gaat steeds meer gebruiken.
En vooral als je vroeg op de dag ermee begint kan ik niet stoppen met bijdoseren todat ik savonds weer in me bed lig.
En hoe meer ik ga gebruiken hoe vervelender het voelt waneer het begint uit te werken.

En wat het ook zo verslavend maakt, is dat het legaal, goedkoop, en niet zo schadleijk voor je is als speed of sos, je hebt eerder zoiets van, shall i take a dose?, why not :openmouth:

Het is echt onderschatte verslavend kutspul, denk dat ik maar weekje ga kappen.

Serenity

Badass junkie
^ Gozer, vooral jij hebt een voorbeeld van heel dichtbij gehad, leer daar nou van. Een weekje kappen zou n heel goed idee zijn.
Hou je ons op de hoogte?

joint, geloof me. Zo begon het bij mij ook zoals ik eerder schreef. Straks slaap je niet meer zonder en dan begint de echte ellende. Beperk het tot het weekend. of desnoods een paar keer per week. Het is niet leuk om zonder g in je lichaam de supermarkt niet meer in te durven!
Suc6

Flugeltje

Wijs gebruiker
Ik gebruik al jaren elke dag, maar ik las soms een pauze in.
Het is verstandig om af en toe eens een weekje, dan eens een dagje te stoppen. Gebruik nooit voor 18u ' s avonds ofzo, zo doe ik het

ThunderBunny

Belezen gebruiker
Ik heb zelf ook een hele tijd flink aan de g gezeten gebruikte ong 150 a 200 ml per week!
ook van een op andere dag gestopt er mee en zelf nergens last van gehad.
heb nu al maanden geen g meer gehad.
en kan er ook goed van af blijven.
gelukkig. maar idd herken een hoop van de dingen die hier door andere op geschreven zijn geworden als je slaap stoornissen begint te krijgen dan moet je snel stoppen of effe rustig aan doen met het spul.
want dan heb je het eigenlijk al te ver laten komen.
met de g.

davie

Wijs gebruiker
Flugeltje zei:
Ik gebruik al jaren elke dag, maar ik las soms een pauze in.
Het is verstandig om af en toe eens een weekje, dan eens een dagje te stoppen. Gebruik nooit voor 18u ' s avonds ofzo, zo doe ik het

Juist, zo doe ik het ook en dan is er niks aan de hand. Ga niet je grens testen met dat spul, maar neem die regels goed in je op. De grens kan zijn overschreden zonder dat je het weet. En als je 's ochtends rot wakker wordt pak dan niks, maar ziek even uit.

joint20

Had vrijdag van sochtends tot uur of 23::00 volop aan de gbl gezeten.
Daarna volop aan de alchol tot 5 uur sochtends. Toen ik wakker werdt, dikke ademhalingsdepressie. Laatste 2 dagen gestresst gespannen angstig gevoel :grin: .
Kuttroep, komende week maar ff stoppen

Serenity

Badass junkie
Maak nou aub niet dezelfde fout klapmongool en denk éventjes na over de personen die vlakbij je wonen.

joint20

Serenity zei:
Maak nou aub niet dezelfde fout klapmongool en denk éventjes na over de personen die vlakbij je wonen.

Sinds vrijdag niet meer genomen, kan me nog wel een poosje inhouden :)

knurft

GHB-GBL verslaving; Ik lees er meer en meer over en het is allemaal vrij herkenbaar. Legaal, een heerlijk effect maar toch niet te heftig. Geschikt voor zowat elke gelegenheid want niemand merkt iets aan je, behalve je positieve houding. Maar trek voor jezelf een grens en luister naar je lichaam. Gebruik niet elke dag en heel de dag door. Als je het echt nodig hebt om te slapen dan ben je al aardig het haasje.
Respect voor de mensen die deze nare verhalen plaatsen want het kan veel mensen de ogen openen

angel-devil

knurft zei:
Geschikt voor zowat elke gelegenheid want niemand merkt iets aan je, behalve je positieve houding. Maar trek voor jezelf een grens en luister naar je lichaam. Gebruik niet elke dag en heel de dag door. Als je het echt nodig hebt om te slapen dan ben je al aardig het haasje.

Helemaal mee eens..je moet er echt goed mee om weten te gaan. En er een streep bij zetten.. bijv.. ik gebruik alleen in 't weekend.. spreek dat voor jezelf af.. anders wordt je afhankelijk van het gevoel.. je eigen ik komt niet meer terug, die dan voor grote verrassingen komt te staan..als je gaat stoppen.. zoals eerder is beschreven.. je kan (durft) geen boodschappen meer te halen.. Is niet lichamelijk maar wel geestelijk afhankelijkheid..

Pas daar voor op... leer die streep te zetten voor jezelf....

RoosJe16

Na vele malen out gaan is G in mijn lijstje van 'Leuk' naar 'Verschrikkelijk' gezakt.

Daar blijft ie ook :)

J0rrit

Badass junkie
wat ik me dus allang afvraag: is ghb echt zo gevaarlijk dat je met 1 ml meer dood kan zijn ipv goed gaan?

RoosJe16

In mijn ogen wel, en volgens mij in werkelijkheid ook, maar daar ben ik niet zeker van.

Zelf heb ik na een hele tijd dagelijks GHB gebruikt te hebben een echte haat ervoor gekregen. Kan me herrineren dat ik meer dan 5u out lag en het zelf niet eens geloofde toen ik wakker werd. Of dat ik een kroeg ben uitgekickt met een uitsmijter die me vol gooide met suikerwater, uiteindelijk zwengelend en kotsend naar een auto ben gelopen en ineens thuis was, kapot. Zo meerdere zieken avonden waarop ik niet meer als gebruikelijk gepakt had.

Hierbij vond ik 't wel genoeg geweest, bovendien zijn er wel leukere drugs voor mij :)

davie

Wijs gebruiker
Het verschil tussen je goed voelen en out gaan is eigenlijk zeer klein.

1ml GHB overdoseren zorgt niet voor dood maar dat je out gaat en in een comateuze slaap raakt of je misselijk voelt. Bij GBL is het overdoseren nog erger. 1ml heeft veel meer effect dan bij GHB. GBL is 1x zo sterk.

In het begin vond ik echt niks aan GHB, omdat ik teveel gebruikte. Een paar keer gedaan, maar daarna een hele tijd niet. Totdat ik het weer ging proberen en toen minder pakte. Toen voelde ik me geweldig. Je kan beter te weinig pakken ipv teveel. Weet goed bij welke dosis je je goed voelt en pak absoluut niet meer, een klein beetje meer kan er al voor zorgen dat je misselijk word of rot voelt.

Bij GHB treedt er eigenlijk weinig tolerantie op, alleen zal het happy gevoel op den duur verdwijnen en dat je toch meer gaat pakken. Het is echt geen leuke drugs meer als je eraan verslaafd raakt (maar ja geen 1 drugs is leuk bij een verslaving). Ik bedoel als je de hele dag door gebruikt ga je er aan onderdoor en sneller dan je zou verwachten. Het lijkt misschien een onschuldige drugs, maar kan ergere gevolgen hebben. Ik snap eigenlijk niet waarom het nog steeds soft-drugs is, maar goed. Alleen 's avonds dus gebruiken en niet eerder dan 18:00 ofzo en dan een paar uurtjes.

Ik vind het geen drugs voor het uitgaansleven, aangezien er nog teveel mensen zijn die er niet mee kunnen omgaan. Als je dat wel kan, dan kan je er veel plezier aan beleven en is uitgaan alleen maar relaxter.

angel-devil

Flugeltje zei:
davie zei:
Je kan beter te weinig pakken ipv teveel.

Dit zijn wijze woorden waar iedereen zich moet aan houden als men aan de ghb gaat

cheers.. het is zaterdag (weekend!) ik neem er nog 1...

Het is toch wel heerlijk spul.. zolang je er controle over hebt..

ps: mijn controle word ook geholpen door alleen een aantal buisjes in huis te hebben en niet meer..
Ik heb bijv. 5 a 6 buisjes voor 't weekend.. de rest staat bij een vriend van me (die geen drugs gebruikt). .. zo kan ik er dus ook niet aankomen.. Heb dat bewust gedaan omdat ik van de zomer er wel heel hard aan ging.. En ik het gevoel wil hebben dat ik er nog wel van geniet.. en het niet ga gebruiken zoals een gewoonte..

Vraag me eerlijk af of er iemand er echt zo vanaf kan blijven als het in grote hoeveelheden in je huis staat?? Je pakt dan toch makkelijker en zoiets van joh.. het is 's avonds nu mag het wel.. maar als je eerlijk bent tegenover jezelf vind je het dan normaal dat je ook door de weeks iedere avond gebruikt??

davie

Wijs gebruiker
angel-devil zei:
Vraag me eerlijk af of er iemand er echt zo vanaf kan blijven als het in grote hoeveelheden in je huis staat?? Je pakt dan toch makkelijker en zoiets van joh.. het is 's avonds nu mag het wel.. maar als je eerlijk bent tegenover jezelf vind je het dan normaal dat je ook door de weeks iedere avond gebruikt??

De verleiding is idd veel te groot dan. Maar ik doe het toch. Ik gebruik soms ff niet om te kijken of ik ook zonder kan. Klinkt misschien gek, maar het is een sluipende drugs de je ineens onderuit schopt. Dus ik ben me wel bewust van de gevaren.

Ik ben er geen voorstander van om harddrugs doordeweeks te gebruiken. Maar net als blowen en ghb heb ik geen problemen mee. Volgende dag geen kater, maar juist uitgerust.

Atropa

Bewuste gebruiker
Been there, niet afbouwen bij een verslaving zorgt dat uiteindelijk je bloedsomloop stil gaat staan en je neervalt. Zware schokken in je hart en aderen.

Ventraculaire Extra Systolen komen ook voor, dan geeft je hypofyse geen signaal aan je hart af voor een slag, dat kan echt doodsangst teweegbrengen. In je luchtpijp of nek voel je dit zelfs.

Frequentie moet hetzelfde blijven, alleen de hoeveelheid moet telkens zodanig zijn dat het net genoeg is om je afkicks weg te nemen, of iig te halveren. Direct stoppen is levensgevaarlijk. Na verloop van tijd kun je telkens met minder voort en neem je hart in nuchtere toestand ook weer voldoende slagen aan.

G dempt namelijk de hartslag in rust en het cortisol (stresshormoon), bij uitwerking stijgt het cortisol (daarom worden verslaafden ook 's nachts wakker) maar de hartslag klopt nog steeds op te laag niveau. En krijg je problemen met een te lage bloedsomloop en inhaalslagen.

Bovenaan