Verslaafd

bert567

Experimenterende gebruiker
Thanks voor alle positieve woorden!
Het was de afgelopen 8 maanden soms inderdaad flink zoeken naar nieuwe, zinvolle activiteiten. Wat voor mij wel heeft geholpen is naar bijeenkomsten van de NA gaan en gesprekken met mijn psycholoog (en hiervoor verslavingsarts) bij Brijder. De Coronalockdown was en is nog wel een uitdaging voor mij.
Het maakt het voor mij soms wat moeilijker om structuur aan te brengen. Ik ben blij dat mijn sportschool weer gedeeltelijk open is (het buitengedeelte), anders verzeil ik nog wel eens in hele avonden Netflix kijken oid.
Als ik terugkijk op de afgelopen 8 maanden in vergelijking tot de jaren ervoor, merk ik bizarre verschillen. Ik ben zo blij dat ik niet meer hoef te liegen en zo egocentrisch en egoïstisch ben als toen. Als ik nu na een weekend weer aan het werk ga, hoef ik me niet meer te schamen en te verbergen wat ik echt heb gedaan. Als ik terugkijk op de jaren hiervoor, sinds 2011, zie ik dat het van kwaad naar erger is gegaan. Het begon bij af en toe dronken zijn, tot een keer een pilletje proberen, tot in je eentje aan de coke depressief jezelf helemaal kapot drinken.
Het leven lijkt ook veel eenvoudiger en overzichtelijker dan toen. Nog steeds merk ik ook dat mijn verslaving soms spelletjes met mij speelt. Zeker bij momenten van verveling of als het wat minder gaat, komen af en toe die gedachten weer naar boven:

-Ach, kan je niet een keer wat drinken?
-Je hebt nu je shit redelijk op orde, dan kan je jezelf toch wel een keer belonen?
-Toen maakte je wel wat mee.
Ik kan deze gedachten gelukkig steeds beter relativeren. Zeker het laatste jaar van gebruik was gewoon een hel en ik wil nooit meer terug naar die tijd.

De Zandman

DF-koning
proficiat! Houd vol. Blijf van de alcohol af!

Het is de duivel zelf, die zegt:
Ach, eentje kan toch wel?
Je mag jezelf toch eens belonen met een glas?
De boog kan niet altijd gespannen zijn...neem er maar eentje!

Luister hier dus absoluut niet, en nooit meer naar!
Zorg, dat je de structuur van de dagindeling vast blijft houden! Heel, heel belangrijk....

Je zult jezelf elke maand een stuk beter gaan voelen..gegarandeerd!

Toch nog even dit :

Ik draai er geen doekjes om.
Deze duivel blijft ongeveer twee jaar lang regelmatig proberen, om je op zwakke of moeilijke momenten alsnog over de drempel te krijgen met die smoesjes...pm toch maar weer eens een glaasje te pakken.
Luister niet. ga nooit in discussie met jezelf want deze discussie verlies je echt altijd!
Ikzelf heb heel af en toe een echte nachtmerrie.
Altijd over hetzelfde in dit geval.
Ik droom dat ik weer gedronken heb...
drijfnat van het zweet en goed van slag word ik dan wakker.
en echt waar het duurt wel een minuut of 10 voordat ik besef, "dat ik maar gedroomd heb"
Dit geeft m.i. wel aan, hoezeer deze alcohol verslaving er bij mij heeft ingehakt...
terug naar jou;
Goed bezig!
Respect!

Laatst bewerkt:

bert567

Experimenterende gebruiker
proficiat! Houd vol. Blijf van de alcohol af!

Het is de duivel zelf, die zegt:
Ach, eentje kan toch wel?
Je mag jezelf toch eens belonen met een glas?
De boog kan niet altijd gespannen zijn...neem er maar eentje!

Luister hier dus absoluut niet, en nooit meer naar!
Zorg, dat je de structuur van de dagindeling vast blijft houden! Heel, heel belangrijk....

Je zult jezelf elke maand een stuk beter gaan voelen..gegarandeerd!

Toch nog even dit :

Ik draai er geen doekjes om.
Deze duivel blijft ongeveer twee jaar lang regelmatig proberen, om je op zwakke of moeilijke momenten alsnog over de drempel te krijgen met die smoesjes...pm toch maar weer eens een glaasje te pakken.
Luister niet. ga nooit in discussie met jezelf want deze discussie verlies je echt altijd!
Ikzelf heb heel af en toe een echte nachtmerrie.
Altijd over hetzelfde in dit geval.
Ik droom dat ik weer gedronken heb...
drijfnat van het zweet en goed van slag word ik dan wakker.
en echt waar het duurt wel een minuut of 10 voordat ik besef, "dat ik maar gedroomd heb"
Dit geeft m.i. wel aan, hoezeer deze alcohol verslaving er bij mij heeft ingehakt...
terug naar jou;
Goed bezig!
Respect!

Thanks voor deze geweldige reactie! Je slaat de spijker op zijn kop. IK heb die dromen inderdaad al diverse keren gehad. Zijn heel gekke dromen: dat ik op volstrekt gekke plekken weer heb gedronken en dan weer doorga. Of juist dat ik heb gedronken bij iemand en het probeer te verbergen.Ook een keer gedroomd dat ik mijn neustussenschotje kapot had gesnoven, dat was nog wel de allerengste.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Thanks voor deze geweldige reactie! Je slaat de spijker op zijn kop. IK heb die dromen inderdaad al diverse keren gehad. Zijn heel gekke dromen: dat ik op volstrekt gekke plekken weer heb gedronken en dan weer doorga. Of juist dat ik heb gedronken bij iemand en het probeer te verbergen.Ook een keer gedroomd dat ik mijn neustussenschotje kapot had gesnoven, dat was nog wel de allerengste.
Ik heb ook met enige regelmaat dromen dat ik drugs heb gebruikt. Heb een verleden met drugsmisbruik en ben nu enorm geminderd (max 4x per jaar harddrugs).

Dan word ik badend van het zweet wakker en denk ik eerst nog een tijdje dat het echt gebeurt is.

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Ik ben pas net begonnen met lezen doordat het weer actief was, maar heel veel respect man.

Heel goed gedaan en succes gewenst in de komende tijd, maar zo te zien gaat dit je makkelijk lukken!

Bovenaan