verslaafd of junky?

markootjeeh

Experimenterende gebruiker
heey allemaal,
ik heb een goeie vriend waar ik zogoed als dagelijks mee om ga.
hij rookt al 10 jaar elke dag wiet, dit kan verschillen tussen de 10 euro /40 eur per dag.
als hij een klap geld heeft zijn we wel eens 3 keer per dag 50 euro wezen halen!!
hij zit zelf in de uitkering omdat hij volgensmij te lui is om te werken.
als hij ze loontje heeft opgerookt doet hij alles eraan om aan geld te komen,
van stelen tot ps3 spellentjes verkopen om wiet van te kunnen halen.
als ik het er met hem over heb dathij verslaafd is enzo dan word hij helemaal gestoord.
we hebben er vaak discussies over of hij nou verslaafd is of een junk?
ik vind zelf een keiharde junk, maar natuurlijk vind hij dat zelf niet.

kan iemand van mijn mening een feit maken??
:wave: :beer:

Chris Pontius

Badass junkie
Verslaafd of junk zijn ziet iedereen anders, maar als je gaat jatten om aan dope te komen ben je in mijn ogen duidelijk een junk.

markootjeeh

bedankt voor de reacties iniedergeval,
ja ik vind als je echt al je geld aan drugs uitgeeft en als je niet rookt datje echt facking chagerijnig bent, (echt alles wat je zegt komt negatief over en word hij agresief)
ik vind persoonlijk een junk iemand die echt alles voor ze drugs doet en daardoor ook helemaal zelf verandert.
mischien dat niet iedereen er zo over denkt , ik rook af en toe een joint en als ik zin heb neem ik een snekkie of een dikke lijn. maar ik kan het wel bij af en toe houden, vind ik al heel anders.
als ik niets gebruik ( rook verder ook niet) dan word ik absoluut niet anders( chagerijnig)

byee :wave:

weyoun22

Bewuste gebruiker
Chris Pontius zei:
Bij een junk denk ik aan iemand die zichzelf verwaarloost en/of er alles aan doet om te scoren (jatten, spullen verkopen voor dope ect.).

Precies... Ik vind mensen die hun persoonlijke verantwoordelijkheden verzaken voor hun drug al junks. Een werkschuwe stoner die liever in de bijstand zit dan eens een baantje ergens te nemen is dan ook een junk. Hoeft echt niet perse een meth-head zonder tanden of een hero verslaafde te zijn.

Druppeltje

Bewuste gebruiker
als ie dat al doet voor zijn weed te scoren...
wat zal ie dan doen alsie aan de hardere drugs komt/en verslaafd raak!

PatrickBateman

Bewuste gebruiker
weyoun22 zei:
Chris Pontius zei:
Bij een junk denk ik aan iemand die zichzelf verwaarloost en/of er alles aan doet om te scoren (jatten, spullen verkopen voor dope ect.).

Precies... Ik vind mensen die hun persoonlijke verantwoordelijkheden verzaken voor hun drug al junks. Een werkschuwe stoner die liever in de bijstand zit dan eens een baantje ergens te nemen is dan ook een junk. Hoeft echt niet perse een meth-head zonder tanden of een hero verslaafde te zijn.

+100.

markootjeeh

ja ik vind het dus ook een junk,
dit geeft me inieder geval een steuntje in de rug als we weer een discussie hebben haha.

bedankt zover! :stoned:

Flameon

Badass junkie
Bij junkgedrag hoort idd het gedrag dat jij beschrijft, bv dat jatten. Je beschrijft hier boven dat je het kan gebruiken in de volgende discussie ..... bedenk goed of en hoe je het zegt, het ka je vriendschap kosten als het fout valt. Probeer hem eerder te helpen. Waarom blowt hij etc, daarvoor kun je beter een discussie starten

markootjeeh

Flameon zei:
Bij junkgedrag hoort idd het gedrag dat jij beschrijft, bv dat jatten. Je beschrijft hier boven dat je het kan gebruiken in de volgende discussie ..... bedenk goed of en hoe je het zegt, het ka je vriendschap kosten als het fout valt. Probeer hem eerder te helpen. Waarom blowt hij etc, daarvoor kun je beter een discussie starten

het was niet bedoelt omdit er voor te gaan gebruiken, het geeft me wel een steuntje in de rug.
ik was gewoon nieuwschierig hoe anderen mensen over zoon situatie denken.
ik heb al best vaak met hem ruzie gehad over echt alles en niets en 10 minuten later komtie weer bij je van dathij chagerijnig was blablabla..
hij heeft meerdere hulp via instanties omdat hij wel meerdere problemen heb.
hij is te eigenwijs om in een klieniek te gaan ( dit heeft hij nodig omdat hij er zover is ingetrokken) hij heeft het al behoorlijk vaak geprobeerd maarja aangezien hij hele dag thuis zit grijp je dan snel weer naar de wiet..
ik zeg ookal probeer een baantje ergens te zoeken en opjezelf wonen en vergeet de hele wiet even.

greetz

endor

Badass junkie
Eigenlijk is iedereen die drugs gebruikt een junky. Het is hard , maar de waarheid.
Ik noem iemand pas een junky als hij dingen steelt voor drugs mee te kopen (zoals u vermelde)

markootjeeh

Eigenlijk is iedereen die drugs gebruikt een junky. Het is hard , maar de waarheid.

??????????

hier ben ik het niet mee eens!
ik gebruik zo nu en dan ook wel eens wat, maar wel met mate!
ik kan het onder controle houden en niet door de weeks ook doorgaan.
vind ik duidelijk verschil in zitten met een verslaafde of junk!

endor

Badass junkie
Elke straigh edger zal me gelijk geven. :P
Elke nuchtere persoon die geen drugs gebruikt , zal iemand die af en toe drugs gebruikt ; zien als een junky.

markootjeeh

@ Endor

hmm ja er zullen vast van die mensen zijn die tegen drugs zijn,
en voor hun is iedereen die een keer wat neemt een junk.
maar voormezelf zeg ik nee , ik vind het een behoorlijk verschil.

:wave:

Chris Pontius

Badass junkie
endor zei:
Elke nuchtere persoon die geen drugs gebruikt , zal iemand die af en toe drugs gebruikt ; zien als een junky.

Bullcrap. Ik heb genoeg vrienden die niet gebruiken en mij geen junk vinden.

Oom Klaas

Badass junkie
Chris Pontius zei:
endor zei:

Bullcrap. Ik heb genoeg vrienden die niet gebruiken en mij geen junk vinden.

Inderdaad.
Meeste zijn juist nieuwsgierig naar wat het allemaal met je doet.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Nee.

Als hij maar inziet dat hij de drugs niet meer gebruikt maar de drugs hem. Het maakt niet uit of hij een junk of verslaafd is, dan zijn er sowieso problemen waar eraan gewerkt moeten worden, ga daar maar over discussiëren.

markootjeeh

Petrovic zei:
Nee.

Als hij maar inziet dat hij de drugs niet meer gebruikt maar de drugs hem. Het maakt niet uit of hij een junk of verslaafd is, dan zijn er sowieso problemen waar eraan gewerkt moeten worden, ga daar maar over discussiëren.

bedankt voor de reactie,
ik gah er zeker wat mee doen metje advies.

thnx

endor

Badass junkie
ketisheaven zei:
endor zei:

Hmh, net zoals iedereen die geen drugs neemt een saai mens is. Een waarheid als een koe! :)

Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat iedereen die geen drugs neemt saai zijn.

markootjeeh

ketisheaven zei:
endor zei:

Hmh, net zoals iedereen die geen drugs neemt een saai mens is. Een waarheid als een koe! :)

hmm vind dit een beedje bullshit,
dus dat zou betekenen dat iedereen drugs moet gebruiken?
ik snap hier echt niet wat je bedoeling van is.
ik gah met best veel mensen om die niets gebruiken en heb er altijd schik mee!
helemaal als ik kentter hard sta te space, en hun hebben niets door haha :rock:

markootjeeh zei:
ketisheaven zei:
endor zei:

hmm vind dit een beedje bullshit,
dus dat zou betekenen dat iedereen drugs moet gebruiken?
ik snap hier echt niet wat je bedoeling van is.
ik gah met best veel mensen om die niets gebruiken en heb er altijd schik mee!
helemaal als ik kentter hard sta te space, en hun hebben niets door haha :rock:

Eigenlijk had mijn bericht een heel sarcastische ondertoon.

Voor de duidelijkheid: Niet iedereen die gebruikt is een junk, en niet iedereen die geen drugs gebruikt is saai! :)

weyoun22

Bewuste gebruiker
markootjeeh zei:
ik zeg ookal probeer een baantje ergens te zoeken en opjezelf wonen en vergeet de hele wiet even.

De wiet smaakt juist extra lekker als je na je werk in je eigen huisje thuiskomt. Helemaal in het begin als je net je eerste huisje hebt. :stoned:

Bovenaan