Verschil pyrazolam en gidazepam

ConciousViber

Experimenterende gebruiker
Hi

Zou iemand mij het verschil willen uitleggen tussen pyrazolam of gidazepam of zijn ze eigenlijk een beetje identiek qua werking? Of wordt je van gidazepam nog duf?

Pyrazolam Werkt voor mij namelijk uitstekend qua anxiolytische werking en geeft ook enige rust in de bovenkamer

Dirkdirk

DF-koning
Pyrazolam heeft een triazoolring bovenaan, dat is een aromatische verbinding dat het enorm potent maakt. Gidazepam heeft iets anders maar dat ken ik nog niet goed genoeg, ik ga op onderzoek uit en laat het je weten. In tussen trommel ik @Neo-Shulginist even op. Hij is ook een groot scheikundekenner. Ik zeg "ook" maar hij weet veel meer dan mij
Pyrazolam Werkt voor mij namelijk uitstekend qua anxiolytische werking en geeft ook enige rust in de bovenkamer
Wat ik wel weet is dat bromazolam broom heeft en pyra heet chloor, en dat broom veel meer sederend werkt dan pyrazolam in deze drug.

Neo? Oblige him.

Dirkdirk

DF-koning
Valt nog wel mee/tegen hoor.
Nee je weet echt oprecht interessante dingen, je bent geen hoogleraar maar komaan beetje schouderklopje voor jezelf kan toch wel? Ik lees altijd ontzettend geintresseerd mee.
Ik weet eigenlijk niet wat je hier bedoelt:
Wat ik wel weet is dat bromazolam broom heeft en pyra heet chloor, en dat broom veel meer sederend werkt dan pyrazolam in deze drug.
Ehm, ja, dat is een vrij onhanig getypte zin ik las het ook fout, namelijk over alprazolam (Xanax) die heeft chloor ipv broom op de linkerbenzeenring.

Pyrazolam heeft, voor zover ik kan zien, broom op een andere locatie. Maar ik ben moe, ik weet het even niet. Ik kom een andere dag terug met meer relevevante informatie. Interessant topic.

Lysergine

Bewuste gebruiker
Wat houdt dit in @Dirkjan ?
De triazoolring verhoogt de affiniteit voor de receptor waardoor je minder milligram (of microgram) nodig hebt voor een vergelijkbaar effect. In gewicht wordt het dus potenter.

Van gidazepam zou ik afblijven gezien de zeer lange halfwaardetijd.

ConciousViber

Experimenterende gebruiker
De triazoolring verhoogt de affiniteit voor de receptor waardoor je minder milligram (of microgram) nodig hebt voor een vergelijkbaar effect. In gewicht wordt het dus potenter.

Van gidazepam zou ik afblijven gezien de zeer lange halfwaardetijd.
Ah duidelijk,

Dat heb ik ook maar besloten om er vanaf te blijven, halfwaardetijd van tot wel 80/90 uur 😳

Bedankt

Bovenaan