Interessant topic! Heb zelf redelijk wat ervaring met beide middelen. Het is tegelijkertijd heel erg vergelijkbaar en toch erg anders. Dit zijn voor mij de voornaamste verschillen:
1. 4-HO-MET is wat "makkelijker" in de zin dat je het meer kunt sturen, dus makkelijker aan en uit zetten zogezegd. Bij LSD kom ik meer in een totaal andere wereld waar alles in mee gaat. LSD voelt wat diepgaander dan 4-HO, wat je als oppervlakkig kunt omschrijven.
2. LSD geeft me veel meer fysieke energie waardoor ik het geen fijne binnen-drug vind. Vaak maak ik urenlange wandelingen en sowieso voelt de natuur erg fijn op LSD. 4-HO-MET is dan juist veel geschikter voor binnen vind ik.
3. LSD voelt voor mij "beter" om overdag te doen terwijl 4-HO juist meer voelt als een avond/nacht-drug. De wandelingen voelen dan echt als een soort avontuur, terwijl 4-HO me meer een gezellige sociale part vibe geeft.
4. De visuals zijn bij allebei vrij sterk, maar die van 4-HO voelen voor mij kleurrijker en meer "verf-achtig". LSD begint bij mij altijd als een soort super 4K HDR maar naarmate ik dichter bij de piek kom worden het meer visuals die wat "gestructureerder" overkomen.
5. Muziek speelt bij mij op 4-HO en veel grotere rol dan bij LSD. Bij beide onmisbaar, maar 4-HO geeft mij meer muziekwaardering.
6. LSD duurt vele, vele malen langer. De comeup alleen al kan anderhalf uur duren. Bij 4-HO zit ik er na een half uur helemaal in en vaak binnen een uur of twee kom ik er al weer uit.
Zoals je ziet zijn het enorm veel subjectieve en een beetje vage punten, al zul je dat altijd wel krijgen als het om psychedelica gaat

Als je 4-HO-MET leuk vond dan denk ik dat je LSD ook wel tof gaat vinden. Wees je er wel van bewust dat het een wat "serieuzer" tripmiddel is en je er veel langer aan vast zit. Goede set en setting mag dus niet ontbreken! (en eventueel een benzo op zak om jezelf een gevoel van veiligheid te geven)