Venlafaxine Retard 75mg Dagboek [9dagen lang]

Jmths

Badass junkie
Tripreporter

Deze week ga ik iedere dag om 10:00 Venlafaxine Retard (75mg) innemen en bijhouden wat het nou precies doet voor een 'gezond' persoon.

Normaal gesproken maak ik zo nu en dan een aantekening in mijn kladboekje maar het leek me wel interessant om dit voor de verandering eens op het forum bij te houden, dat kost mij immers geen extra moeite en wie weet brengt het nog enige vermakelijkheid voor de DF lurkers onder ons. Een poging waard in ieder geval.

De reden dat ik dit in 'dagboek' vorm bij houdt is simpelweg omdat het niet mogelijk is om alles te onthouden wat er de afgelopen week allemaal heeft afgespeeld.

De verwachting is dat het zo'n 30min a 2uur zal duren voordat ik iets merk, dit is echter een wilde gok puur afgaand op het feit dat er een phenylethylamine basisstructuur in zit, eveneens ga ik er vanuit dat het zo'n 3-4uur duurt voordat de effecten zich pas een beetje volledig ontwikkelt hebben.

Mijn verwachting over de rest van de week is dat ik door de zenuwen op de eerste dag wat extra bij werkingen zal hebben en dat i.v.m. state levels (Venlafaxine Retard is na 24uur nog niet volledig afgebroken in het lichaam) de effecten van de Venlafaxine sterker worden naarmate de week vordert.

Ik heb mijn eerste capsule voor mij liggen en de spanning zit er goed in, ik ben benieuwd in ieder geval. Ik moet er zo vandoor richting school maar zal zo nog wat extra wijzigingen en toevoegingen aanbrengen in deze thread zodra ik op school ben. Zodra ik weer thuis ben zal ik nog even een foto van de betreffende capsules plaatsen.

Gedurende de komende week zal ik geen andere substanties nuttigen enkel Venlafaxine (retard), mocht het gebeuren dat ik tijdens het weekend een (alcoholisch) drankje nuttig o.i.d. zal ik dit vermelden. Ik zal het echter zoveel mogelijk vermijden om contaminatie te vermijden.

De rebound/afkick van Venlafaxine zou van wat ik heb gelezen geen pretje wezen, indien nodig ben ik van plan deze proberen weg te compenseren met sint janskruid en 5HTP.
Ik zal achteraf nog een volledig en meer overzichtelijk rapportje uittikken trouwens, zal het hier immers ook niet allemaal in 1 post kunnen plaatsen.

Bij deze de eerste notities,
9:30: Stevig ontbijtje gehad.

23-11-2015 (maandag) 10:00:
+75mg Venlafaxine Retard
+ 2000mg omega 3
+ 300mg alpha liponzuur (Q10)

Het feest kan beginnen.

10:40: Tot nu toe geen merkbaar effect.

11:30: Tikkeltje onrustig, de lucht om me heen voelt ineens frisser aan, een gevoel dat ik gewent ben van MDMA en 6APB, toch maar weer even mijn jas aan getrokken in de les. Verder geen merkbaar effect dat ik me een beetje 'spacey' voel in mijn hoofd. Ik heb het gevoel dat er 'effecten' aan het opbouwen zijn in mijn hoofd maar het is allemaal nog erg subtiel, vrijwel niet merkbaar.

12:00: Lijk naast een beetje 'druk' in mijn hoofd vrijwel niets te ervaren, voel me content maar dat was ook al het geval voor inname, heb nog niet het gevoel dat het veel doet. Doe mn jas weer uit om te kijken of ik het weer koud krijg.

12:10: Heb het gevoel dat ik ietsje onrustiger ben dan normaal, wordt echter niet als vervelend ervaren (meer wisseling zitpositie en beetje onrustig gedoe met mn been), lichte druk in mn hoofd nog altijd aanwezig, ga er vanuit dat de hersens zich even moeten 'fine tunen' op de nieuwe 'input'.

12:25: Ik sta net op en loop door de schoolgebouw gangen en ik merk tot mijn verbazing dat mijn kuiten licht gespannen zijn, net een beetje gesprekje gehad met klasgenoten en toch wel het gevoel dat mijn gemoedstoestand ondertussen een kleine boost heeft gekregen, lucht voelt nog altijd iets frisser dan normaal.

12:50: Net thuis aangekomen, sterk het gevoel dat mijn gemoedstoestand zich in een stijgende lijn bevindt, benieuwd hoe lang deze lijn nog blijft stijgen, nog altijd een zeer lichte subtiele druk in mijn hoofd aanwezig.

13:30: Terug op school, merk wel dat ik me wat ontspannen voel (minder stres dan normaal) en het heeft denk ik ook wel een onderdrukkend effect op rumineren/piekeren. Effecten zijn echter nog altijd zeer subtiel, (zeer) lichte druk in mijn hoofd nog altijd aanwezig.

14:15: Loop een paar keer te gaapen ondanks dat ik zeer lang heb geslapen afgelopen nacht. Voel me momenteel een stuk rustiger dan vanochtend, alsof de noradrenaline aspecten sneller opkwamen dan de serotonine aspecten.

14:30: gaap nog een paar keer, lichte spanning in mijn kaak, ervaar 'prettige spierspanning', het doet me een beetje denken aan de opbouw van een MDMA tripje al is de intensiteit bij lange na niet zo sterk (natuurlijk).

14:35: School is jammer genoeg nog altijd saai, geeuwen houdt aan, intens ook, spontaan traantjes tijdens het gapen, alsof mijn lichaam wakker geschud wordt, voel me voornamelijk ontspannen echter.

15:05: Geen verandering, alles lijkt rustig, effecten zijn zeer subtiel en nauwelijks merkbaar behalve dat ik nog steeds als een malle loop te geeuwen (vannacht wel 12uur geslapen).

17:00: Ondertussen weer thuis van school, toch een beetje irritatie momenteel omdat ik me toch constant licht opgejaagd voel door de Venlafaxine, lichte druk in mn hoofd nog altijd aanwezig.
Het noradrenaline toevoegend aspect hadden ze wel weg mogen laten denk ik, strakke kuitjes en (zeer licht) opgejaagd gevoel is toch niet ideaal.

17:30: Merk vooral in sociaal contact met anderen dat ik de Venlafaxine op heb, toch dat ik wat meer gekkigheid uithaal zoals liedjes zing met een dom dansje er bij.
Waarschijnlijk hielp het de hele dag stil zitten en me bezig houden met saaie dingen toch niet bevorderlijk voor de gemoedstoestand.
Merk dat ik een lichte oor suis heb, had ik tijdens hoorcollege paar uur geleden ook al maar wist het toen niet zeker aangezien het daar nogal rumoerig is.

21:30: Effecten lijken grotendeels verdwenen op het moment, moet zeggen dat ik iets meer had verwacht van de effecten maar deze zullen waarschijnlijk nog wat verder opbouwen gedurende de week verloopt. Samenvatting van de dag: ontspannen doch licht opgejaagd, klinkt tegenstrijdig, is het ook (eveneens, veel en intens gapen).

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Interessant, ik ga deze even volgen.

Je had niet het idee er zelf instant release van te maken? Dan voel je er wellicht wat makkelijker effect van.

Jmths zei:
e verwachting is dat het zo'n 30min a 2uur zal duren voordat ik iets merk, dit is echter een wilde gok puur afgaand op het feit dat er een phenylethylamine basisstructuur in zit
Ik zie er niet echt een fenylethylamine structuur in eerlijk gezegd, geen idee onder welke familie venlafaxine geschaard zou moeten worden maar niet fenylethylamine als je het mij vraagt.

Fool

Badass junkie
We zouden Venlafaxine ook 4-methoxy-β-cyclohexanol-N,N-dimethyl-phenetylamine kunnen noemen. Die zit er zeker wel in. :P

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Zoveel verstand heb ik niet hoor van scheikunde, maar puur op het oog is de verbinding vanaf de benzeen ring al anders. Maargoed als jullie het zeggen dan zal het kloppen.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Je had niet het idee er zelf instant release van te maken? Dan voel je er wellicht wat makkelijker effect van.

Misschien dat ik het over 2 weken uitprobeer om het te 'crushen' voor instant release. Moet zeggen dat het idee nog niet door mijn hoofd heen was gegaan.

Ik zie gewoon de benzeenring met daaraan het staartje met aan het eind de 'NH' er in, maar zoals ik al zei, puur een wilde gok, al die mescaline analogen, MDMA, 4FA, etc lijken voor mij allemaal tussen de 30min a 2uur er over te doen voordat ik deze merk, maar geen accurate wetenschap nee. :tongueout:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Jmths zei:
Ik zie gewoon de benzeenring met daaraan het staartje met aan het eind de 'NH' er in, maar zoals ik al zei, puur een wilde gok, al die mescaline analogen, MDMA, 4FA, etc lijken voor mij allemaal tussen de 30min a 2uur er over te doen voordat ik deze merk, maar geen accurate wetenschap nee. :tongueout:
De vraag of het tot de fenethylamine familie hoort is verder ook niet echt relevant voor je topic, dus laten we het maar weer gewoon over je ervaring hebben.

Fool

Badass junkie
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd geworden of dat gestimuleerde/nerveuze gevoel minder wordt in de loop van de week. :)

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Dag 2

Gisteravond om 12:00 naar bed gegaan, 7:30 weer wakker. Op zich genoeg slaap uurtjes gemaakt maar normaal gesproken slaap ik wel een stuk langer, eveneens was de slaap die ik vannacht binnen heb kregen zeer matig. Voelde me toch wel onrustig in bed steeds, merkte dat mijn hartslag toch wel een klein beetje hoger was dan normaal. Normaal gesproken heb ik nooit moeite met slapen dus ik ga er niet vanuit dat het toeval is. Een avondje minder slapen is prima te doen maar hoop wel dat ik vanavond iets beter slaap.

7:30: Toen ik wakker werd merkte ik dat ik weer een zeer lichte suis in mijn oren had.

8:00: Vanochtend onder de douche had ik nog steeds wel licht het gevoel dat ik effecten ondervond voornamelijk door af en toe aanwezigheid van 'pretspanning' in mijn spieren, denk aan het rekken van je armen terwijl je intens gaapt.
Nog altijd een lichte druk in mijn hoofd aanwezig, echter niet vervelend ofso.

Ondertussen 9:45, over 15min is het weer tijd voor mijn volgende pilletje, ik ben benieuwd of vandaag de negatieve bijwerkingen wat minder worden en de positieve iets sterker worden.

10:00: + 75mg Venlafaxine Retard

11:00: Normaal gesproken ben ik nogal een lijk in de vroege morgen, deze ochtend heb ik veel energie en voel me aardig opgepept ondanks dat ik weinig slaap binnen heb gekregen afgelopen nacht.

14:30: De gehele dag tot nu toe iets vrolijker dan normaal, lichte hoofdpijn momenteel en kaak voelt weer gespannen, eveneens voel ik soms heel licht spontaan mijn spieren lichtjes trillen, eveneens merk ik dat mijn concentratie minder sterk is dan normaal.

15:30: De lichte druk in mijn hoofd en licht suisende oren zijn nog altijd aanwezig, ook heb ik het gevoel dat mijn zicht iets minder scherp is dan normaal in de verte. Veel geeuwen vandaag ook weer, al is het geeuwen al minder dan gisteren. Soms heb ik wel het gevoel dat het mijn gemoedstoestand positief beïnvloed alleen jammer dat ik me een beetje wazig voel door de bijwerkingen. Ik weet nog niet zo goed wat ik van de Venlafaxine moet vinden, misschien moet ik gewoon nog even geduld hebben en wordt het vanzelf beter.

17:30: Besluit mijn lichamelijke onrust te kanaliseren in een stukje hardlopen, was alweer een poosje geleden. Ren in zo'n 20minuten 6klm, normaal gesproken zou ik helemaal kapot wezen maar in dit geval ging het moeiteloos, rustige ademhaling, geen gevoel van vermoeidheid, achteraf nog een setje push ups. Ik had wel een beetje verwacht dat de Venlafaxine een positief effect op mijn sportprestaties zou hebben, in het verleden heb ik een beetje geëxperimenteerd met lage doseringen noradrenaline verhogers zoals methylhexanamine en was bewust van het feit dat noradrenaline verhogers intensieve sport kunnen vergemakkelijken.

18:30: Voor mijn gevoel werkt het noradrenaline verhogende aspect en het serotonine verhogende aspect een beetje tegendraads in op elkaar. Zo heb ik de indruk dat de lichte spierspanning en lichte lichamelijke onrust wordt veroorzaakt door het noradrenaline aspect van de stof. Aan de andere kant wordt ik rust, ontspannen en een beetje wazig van het serotonine verhogende aspect van de Venlafaxine.
Een beetje over gegeneraliseerde kijk op de werking wellicht maar het geeft wel een goed beeld van waarom de werking van Venlafaxine zo tegenstrijdig voelt voor mijn gevoel.

Toevallig had ik 2 weken geleden een hoorcollege van een gastdocent over psycho-farmaceutica waarin de meest gebruikte psycho-farmaceutische middelen werden besproken, Venlafaxine stond ook in de lijst van besproken middelen. Hierbij vertelde de gastdocent dat de SNRI's een relatief nieuw soort AD zijn die langzaam in opkomst zijn. Hij vertelde dat de achterliggende gedachte bij het noradrenaline verhogende aspect van AD was dat de patiënt meer energie en ondernemend zou worden, hij voegde hier aan toe dat hij dit zelf onzin vond.
Zelf heb ik momenteel eveneens het gevoel dat het noradrenaline verhogende aspect meer bijwerkingen geeft dan dat het positief effect toe voegt al ben ik hier wellicht voor een deel in bevooroordeeld. Ik moet hier wel aan toe voegen dat de bijwerkingen minder lijken te worden. Het is te vroeg voor conclusies in ieder geval.

Vanavond heb ik bezoek dus hierbij sluit ik af voor vandaag.
De dag kort samen gevat: lichte versterking effecten maar alsnog subtiel, lichte spierspanning, wazig zijn en een gemoedelijk middagje, de negatieve invloed op concentratie was eveneens niet bevorderlijk voor huiswerk.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Dag 3

Gisteravond nog wat biertjes gedronken met gezelschap, 2:30 naar bed, om 10:00 werd ik wakker. Goede slaap gehad alleen een beetje kort maar dat had ik aan mezelf te danken.

10:00: Meteen braaf mijn pilletje genomen + 75mg Venlafaxine Retard.
Het valt wel op dat ik meteen uit bed vrolijk loop te doen en energie voor 3 heb terwijl ik normaal gesproken niet bepaald een ochtend mens ben.

16:00: bijwerkingen lijken een minder te zijn geworden, lichamelijke onrust is een beetje verdwenen maar kan ook te maken hebben dat ik een beetje moe ben.
Vanochtend had ik nog nergens last van maar merk ondertussen wel dat mijn lichaam een beetje vermoeid is door slaap tekort.

In het begin van de middag nog weer last van mijn kaak door kaakspanning. Ondertussen is net de lichte suis in mijn oren weer terug gekomen.

22:00: Vrijwel de gehele dag lichte hoofdpijn gehad, lichte suis in mijn oren idem, vanavond vroeg naar bed om wat slaap bij te halen.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Dag 4

Gisteravond op tijd naar bed gegaan (22:00), 4:00 weer wakker geworden, ongeveer een uur wakker gelegen nadat ik zeer matig geslapen had, het gevoel dat ik geen 'diepe' slaap had binnen gekregen, ik ergerde me in ieder geval nogal hard aan dat de Venlafaxine me zo wakker hield.
Nadat ik weer in slaap viel gelukkig nog wel aardig slaap binnen gekregen en geslapen tot 9:00.

10:00: +75mg Venlafaxine Retard

Was weer actiever dan normaal in de vroege morgen, opstaan wordt er wel wat makkelijker op. Begin ondertussen hem toch wel een beetje te scheiten voor de rebound/afkick, deze zou niet mals wezen van wat ik had gelezen. De bijwerkingen zijn ook toch wel vrij irritant en het positieve effect verschuift voor mij geen bergen.
Ik overweeg om vrijdag (morgen) mij laatste dosering te nemen zodat ik de 'afkick' een beetje kan opvangen in het weekend.
5 dagen op rij geeft jammer genoeg geen duidelijk beeld van het potentieel van de Venlafaxine, de kans dat de bijwerkingen aanzienlijk afnemen lijkt me wel waarschijnlijk maar niet zeker. Bij methylfenidaat (ritalin) duurt het meestal ook zeker 3weken voordat de meest vervelende bijwerkingen verdwenen zijn.
In dit geval lijkt het me echter verstandiger om aan mezelf te denken.

Mijn oren suisen nog altijd lichtjes en er is eveneens nog altijd een lichte hoofdpijn aanwezig net als de afgelopen 2 dagen.

Het voelt haast alsof ik constant aan zo'n 20mg MDMA zit, je merkt druk in je hoofd, je bent onrustig, je lichaam protesteert een beetje maar de gewenste effecten lijken niet/nauwelijks door te breken omdat de dosering te laag is.

Ik heb net besloten niet verder te gaan met het experimentje, de bijwerkingen zijn het hem niet waard. Het houdt me wakker, hoofdpijn, mijn oren suisen aan één stuk door, kaakspanning steeds, mijn kaakspier doet dan ook pijn, mijn kaak trilt ook af en toe, het maakt me wazig, ongemotiveerd, etc.
Ik heb mijn lichaam niet voldoende de tijd gegeven om zich hierop te kunnen aanpassen maar mijn 'productieve' leven begint er onder te leiden.
De gewenste effecten zijn er (met vlagen) ook wel eens maar het is niet genoeg om de bijwerkingen te rechtvaardigen. Mijn humeur leek wel licht verbeterd de afgelopen dagen en zorgen die ik had waren zo goed als verdwenen.

Komende drie dagen heb ik vrij, dan kan ik een fatsoenlijk weekend een beetje bij te komen van wat er nog mag volgen.

Fool

Badass junkie
Lijkt me inderdaad een goede keuze om voor jezelf te kiezen. Desalniettemin een interessante ervaring, thanks voor het delen tot nu toe! :)

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Ik heb ook enkele maanden venlafaxine genomen en al de bovengenoemde bijwerkingen ervaarde ik ook. Bij mij waren deze na een 6 tal weken bijna volledig verdwenen.

Ik ergerde mij de eerste weken vooral aan het constante nerveuze gevoel dat je ook hebt wanneer je xtc bijna gaat inslaan. Zo constant dat NET niet gevoel :rolleyes: Heb in die periode dan ook 2x xtc gebruikt omdat ik zooo ontzettende zin daarin kreeg. :flushed: --> Niet slim maar was sterker dan mezelf.

Maar heel erg goed van je dat je naar je lichaam hebt geluisterd, afkicken van Venla en andere AD is echt geen lachertje. Beter dat je daarvan gespaard blijft :)

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb ook enkele maanden venlafaxine genomen en al de bovengenoemde bijwerkingen ervaarde ik ook. Bij mij waren deze na een 6 tal weken bijna volledig verdwenen.

Wel chill om te horen dat ik er niet compleet naast zat qua beeld dat ik schetste. :tongueout:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Interessante ervaring, maar verstandig dat je voor jezelf gaat kiezen.De verwachting dat het geen recreatieve waard heeft heb je inmiddels wel bevestigd in ieder geval. Hopelijk valt de afkick nu nog mee na zo'n korte tijd.

Jixx

Bewuste gebruiker
Interessant topic!

Ik zat het al een tijdje te volgen, maar wilde pas reageren als de testrun erop zat.

Wat ik mij voornamelijk afvroeg was of je uberhaupt bijwerkingen zou gaan krijgen , en zo ja, welke.
Of het voor een gezond persoon meerwaarde zou kunnen hebben als recreatief gebruik, ten opzichte van een neerslachtig/depressief persoon. En of de bijwerkingen opgingen tegen recreatieve waarde.

Uit je besluit begrijp ik van niet.

Hier was ik stiekem al een beetje bang voor. Maar aangezien jij aangeeft dat je een (geestelijk) gezond persoon bent , en omdat jij een SNRI, en ik SSRI 's gebruik, kan je nooit van te voren conclusie's gaan lopen trekken.
Daarom was ik benieuwd naar de uitslag!

Bij Lexapro 15 mg had ik dezelfde ervaring als wat jij omschrijft over het MDMA gevoel. (in milde vorm)
Buitenom vervelende rare dromen en een verlaagd libido, had ik geen vervelende bijwerkingen zoals oorsuizen of druk op mijn hoofd. Ik was niet zwaar depressief toen ik het kreeg voorgeschreven,, maar wel behoorlijk neerslachtig. Ik mocht dit van mijn arts gebruiken omdat er geen pijnstillers werkte tegen mijn lage rugpijn. Daarmee was na ongeveer 2 weken het probleem half opgelost. De pijn bleef, maar ik merkte wel enige euforie. Daardoor kon ik toch weer meer ondernemen.

15 mg heb ik na een half jaar afgebouwd door elke 2 weken 5 mg omlaag te gaan. (probleemloos)
Volgens mijn huisarts te danken aan de ondersteuning van Lyrica 300 mg die ik voor mijn zenuwpijn kreeg voorgeschreven. Of dit waar is, durf ik echter geen uitspraak te doen.

Ongeveer een half jaar later kwam ik wel in een zware depressie , en daarvoor ben ik Sertraline gaan gebruiken 100 mg. Ditmaal werkte het vooral versuffend. Mijn libido ging niet ernstig omlaag. Rare dromen kwamen weer terug, maar wederom geen vervelende bijwerkingen. Ditmaal bleef het euforische gevoel uit. 2 weken geleden een afbouwpoging gedaan van 75 mg naar 50 mg.Maar na 6 dagen waren mijn stemmingen wederom verslechterd. Of dit komt door de ontwenning, of dat mijn sombere stemmingen nog steeds niet genezen waren durf ik geen uitspraken te doen.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Dag 5

Vannacht wederom onrustig geslapen, meerdere keren tussendoor wakker geworden, gelukkig kan ik een beetje bij compenseren door wat langer in bed te blijven liggen.

Vanochtend dus niets meer bij genomen.

11:00: Hoofdpijn is wat sterker geworden, 250mg paracetamol genomen. De spierpijn in mijn kaak is ook wat sterker geworden, maar het valt nog wel te overzien op het moment. De Venlafaxine moet waarschijnlijk nog helemaal uitwerken maar momenteel nog niets in de richting van een neerslachtig gevoel o.i.d.

16:00: Hoofdpijn houdt aan, de suis in mijn oren is ook aardig aanwezig momenteel. Ondertussen nogmaals 250mg paracetamol bijgenomen, eveneens sinds een half uur geleden plots last van 'buikgriep'.
Voel me eigenlijk best wel goed op wat kleine lichamelijke mankementjes na. Iets zegt me dat zo even hardlopen me wel goed gaat doen.

17:30: Geen last meer van suis oren, hoofdpijn is ineens volledig weg en ik lijk me weer volledig baseline te voelen, ondertussen is het 23:00 en ik heb me tot nu toe de gehele avond top gevoeld. Leuke gesprekken gehad, beetje grapjes maken en alles.
Ik durf niet te vroeg te juichen maar het lijkt er haast op dat het ergste wel voorbij is qua 'kater'.
Voornamelijk last gehad van een zere kaak en hoofdpijn, lijkt er op dat ik vanavond eindelijk weer eens lekker ga slapen. :)

@Jixx
Van serotonine verhogers (5htp bv) krijgt men sowieso wel bizar heftige dromen volgens mij, na MDMA gebruik droom ik ook altijd bizar lucide.
Qua libido had het geen negatieve effecten, duurde wel veel langer om tot een hoogtepunt te komen en deze waren ook aanzienlijk intenser.

Misschien dat als ik een capsule 'crush' voor instant release dat de Venlafaxine beter recreatief (mis)bruikbaar is maar eerst even mijn arme hoofdje wat rust gunnen voordat ik daar aan begin. :tongueout:

Jixx

Bewuste gebruiker
Lexapro had voor mij zeker wel meerwaarde als stemmingsverbeteraar , dan Sertraline.
Dat gevoel dat het pilletje gaat werken kwam bij na ongeveer 2 weken. Vanaf toen begon het euforische gevoel meer de overhand te krijgen. Soms dan valt het gevoel ineens weer weg, en denk je bij jezelf: Is dit het nou? Een paar dagen later is het weer terug en gaat alles weer goed.

Toch zie ik vooral de bijwerking: Niet tot een orgasme kunnen komen. Als zwaar minpunt om in ruil daarvoor beter in me vel te zitten. Anders dan had ik de keuze alweer gemaakt om terug te gaan naar de Lexapro.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Jixx zei:
Toch zie ik vooral de bijwerking: Niet tot een orgasme kunnen komen. Als zwaar minpunt om in ruil daarvoor beter in me vel te zitten. Anders dan had ik de keuze alweer gemaakt om terug te gaan naar de Lexapro.

Mijn ervaring hierin is dat het toch behoorlijk veel langer duurde bij mij om tot een orgasme te komen, logischerwijze is deze dan ook veel intenser.
Nadat ik gestopt met met Venla (ondertussen al 5 maanden) en het duurt nog steeds veel langer om tot een orgasme te komen. (Waar ik trouwens absoluut ni om klaag) :)

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Dag 6

Vannacht van 23:00 tot 21:30 aan één stuk door geslapen zoals vanouds.
Hoofdpijn is na 5 dagen aan gehouden te hebben verdwenen en de 'buikgriep' is eveneens verdwenen.
Wel nog steeds een lichte oorsuis aanwezig maar ik kan niet klagen, voel me weer helemaal fit, goed humeur.
De rebound viel me niet tegen in ieder geval.

Jixx

Bewuste gebruiker
LoveQuality zei:
Jixx zei:

Mijn ervaring hierin is dat het toch behoorlijk veel langer duurde bij mij om tot een orgasme te komen, logischerwijze is deze dan ook veel intenser.
Nadat ik gestopt met met Venla (ondertussen al 5 maanden) en het duurt nog steeds veel langer om tot een orgasme te komen. (Waar ik trouwens absoluut ni om klaag) :)

Ben jij een vrouw of man ?

Mijn zus gebruikte ook Efexor en had exact hetzelfde.
Ik daarin tegenover ben een man. Bij mij daalde mijn libido van Lexapro zo erg, dat ik er automatisch geen behoefte meer aan had eigenlijk. De keren dat ik er wel aan toe kwam leidde het tot impotentie. Het voelde zelfs ietwat pijnlijk. Gelukkig kwam alles weer goed toen ik ermee afbouwde.

Jixx

Bewuste gebruiker
Jmths zei:
Dag 6

Hoofdpijn is na 5 dagen aan gehouden te hebben verdwenen en de 'buikgriep' is eveneens verdwenen.
Wel nog steeds een lichte oorsuis aanwezig maar ik kan niet klagen, voel me weer helemaal fit, goed humeur.

Gelukkig maar! Antidepressiva is ontwikkeld voor mensen die depressief of neerslachtig zijn, en kan totaal averechts werken op een geestelijk gezond persoon?

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Jixx zei:
Jmths zei:
Dag 6

Gelukkig maar! Antidepressiva is ontwikkeld voor mensen die depressief of neerslachtig zijn, en kan totaal averechts werken op een geestelijk gezond persoon?

Er zullen natuurlijk altijd kleine verschillen wezen in hoe mensen ergens op stofjes reageren maar in grote lijnen werken serotonine heropname remmers volgens mij voor iedereen hetzelfde ongeacht hun gemoedstoestand.
Van meer serotonine in de hersens wordt ieder mens wel vrolijk lijkt me, in dit geval duurt het gewoon te lang voordat de bijwerkingen verdwijnen. Ik heb niet zo de behoefte om nog een maand antidepressiva te slikken.

Edit: Ik las je opmerking verkeerd, je hebt gelijk, serotonine schommelingen zouden wel eens een averechts effect kunnen geven voor een geestelijk gezond persoon.

Jixx

Bewuste gebruiker
Serotonine stimuleren is denk ik ook wel prettig ja. Dat is ook een van de redenen waarom ik wel eens MDMA pakte. Maar de volgende dag voelde ik me wel gaar. Maar dit onderdrukte ik altijd weer met een paar jointjes.

Maar ik bedacht me ineens dat mensen met ADHD vaak ritalin voorgeschreven krijgen, en dat een stimulerend middel (want ik neem aan dat ritalin stimulerend is?) mensen met ADHD juist meer rust geeft. Wat dus lijkt op een omgekeerde werking?

MeejheM

Badass junkie
ik hoorde laatst van iemand dat pillen pletten van retard/tr/rx/er, etc. niet zo veel zin meer heeft omdat de werkzame stof opgesloten is een een of andere matrix van een hulpstof die zorgt voor de vertraagde afgifte. ook zijn er nog andere manieren om dit te bewerkstelligen.

er schijnt een soort do-not-crush lijst te zijn van medicijnen(in de vs dan) die niet beschikken over een bovenbeschreven beveiliging tegen kauwers, of mensen die geen hele tabletten wegkrijgen.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Jixx zei:
Serotonine stimuleren is denk ik ook wel prettig ja. Dat is ook een van de redenen waarom ik wel eens MDMA pakte. Maar de volgende dag voelde ik me wel gaar. Maar dit onderdrukte ik altijd weer met een paar jointjes.

Maar ik bedacht me ineens dat mensen met ADHD vaak ritalin voorgeschreven krijgen, en dat een stimulerend middel (want ik neem aan dat ritalin stimulerend is?) mensen met ADHD juist meer rust geeft. Wat dus lijkt op een omgekeerde werking?

Haha, ja die leus hoor je wel vaker vanuit de farmaceutische industrie om het voorschrijven van methylfenidaat (ritalin) te rechtvaardigen.
Ik heb vele jaren geleden lachwekkend genoeg een ADHD diagnose gekregen omdat ik als puber vrij druk was, ik heb de nodige jaren ervaring met methylfenidaat (ritalin).

Zodra je methylfenidaat (ritalin) neemt of een soortgelijk middel (amfetamine) wordt je concentratie meer naar 1 punt gefocused, je aandacht zal dus dan ook minder snel verschieten, dit werkt eveneens goed tegen 'malen/piekeren/rumineren'. Dit is de meest voorname reden dat mensen rustig worden van methylfenidaat (ritallin).

Dit gaat echter voor vrijwel iedereen op, ook mensen zonder ADHD diagnose zullen rustiger worden van 5-10mg methylfenidaat (ritalin). Het is pas vanaf hogere/recreatievere doseringen dat men er onrustiger van wordt.

Alleen voor mensen de mensen die duidelijk hyperactief zijn gaat het op dat deze op hogere doseringen er alsnog rustiger van worden. Het aantal mensen met ADHD type 3 (overwegend hyperactief) bedraagt echter slechts zo'n 15% van het totaal aantal mensen met een ADHD diagnose.
Meer dan de helft valt onder het overwegend onoplettend type, of zoals de DSM het noemt, ADHD type 1, in de volksmond beter bekend als 'ADD' ('ADD' bestaat 'officieel' niet).

Ik loop een heel verhaal te ratelen maar wat ik dus probeer te zeggen is dat methylfenidaat (dopamine heropname remming) in grote lijnen voor vrijwel iedereen hetzelfde werkt.

PS: Probeer de dag na MDMA gebruik eens 5HTP, werkt een stuk beter dan een paar jointjes!

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
MeejheM zei:
ik hoorde laatst van iemand dat pillen pletten van retard/tr/rx/er, etc. niet zo veel zin meer heeft omdat de werkzame stof opgesloten is een een of andere matrix van een hulpstof die zorgt voor de vertraagde afgifte. ook zijn er nog andere manieren om dit te bewerkstelligen.

er schijnt een soort do-not-crush lijst te zijn van medicijnen(in de vs dan) die niet beschikken over een bovenbeschreven beveiliging tegen kauwers, of mensen die geen hele tabletten wegkrijgen.

Methylfenidaat (ritalin) met vertraagde afgifte (ofwel concerta) crushen werkte nog niet zo lang geleden wel gewoon voor mij maar goede tip. Ik zal eens even googlen voordat ik een poging waag, maar gaat nog even duren, zien we dan wel.

MeejheM

Badass junkie
alleen dat het beter werkt wil niet zeggen dat de werkzame stof beter toegedient is. ik zag van de week een programma over placebo's(op de npo ergens), en dat was best heel interessant.

Incubi666

Belezen gebruiker
Ik gebruik het al meer dan 1 jaar en ik voel er niks meer van hen inderdaad het is een kickstart voor smorgens en dan werkt het wel maar voor depressieve gevoelens wegnemen heeft bij mij weinig zin heb ze nog steeds.

Bovenaan