Vaporizer - minder high

nultien

Belezen gebruiker
Hey.

Na jarenlang joints (hasj/wiet met sigaret) te hebben gerookt, heb ik sinds deze week een vaporizer gekocht. Na wat onderzoek te hebben gedaan ben ik uitgekomen op de Boundless CFX.

Deze week heb ik de vaporizer een aantal keer gebruikt, maar het heeft me nog niet overtuigd.

Voorbeeld:
Normaal voel je hem wel zitten na een wiet joint. Doe ik nu even veel wiet in de vaporizer dan wordt ik er gewoon minder stoned/high van.. klopt dit wel?

Vanmiddag ga ik naar een andere shop toe voor wat ander wiet om gewoon te vergelijken. Maar ergens in m'n achterhoofd hoop ik gewoon dat de vaporizer niet helemaal in orde is.

Ik stel de temperatuur in tussen 180 en 200 graden. Hoger lijkt me weinig zin te hebben want dan loop ik toch maar te hoesten.

Ps: eerste paar trekken lijkt er ook geen damp/wolk uit te komen. Na de eerste paar trekken komen er wel dampen/wolken uit, maar ook dit valt reuze mee.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn vapepen (flowermate aura) helaas. Maar moet eerlijk bekennen dat ik nog niet de moeite heb genomen om het goed uit te zoeken waar het aan kan liggen aangezien ik die vapepen toch had gewonnen en ik nog steeds net zo lief joints rook.

Ik heb echter ook wel de nodige ervaring met bijvoorbeeld de volcano of de verdamper en die werken juist bijzonder goed. Ergens heb ik dus het idee dat die hand vaporizers gewoon niet zo heel goed werken ofzo, wat gezien de grote prijsverschillen met thuis vaporizers misschien niet heel gek is. Aan de andere kant kost een hand vaporizer toch al snel 100 euro of meer en voor zo'n bedrag verwacht je wel dat het goed werkt.

Wellicht wel een goed idee om er even mee terug naar de winkel te gaan. Misschien is die niet goed of gebruik je hem niet helemaal goed ofzo.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Er zit groot verschil tussen vaporizers. Ik heb een portable van 300 euro (Storz & Bickel Crafty, hetzelfde merk van de Volcano). Dat ding is dus wel echt fantastisch. Ik heb ook ervaring met dingen van rond de 100 euro en die zijn stukken minder. Ken ook meerdere mensen die zo'n goedkopere hebben en die zijn meestal ook niet echt overtuigd. Daarnaast bespaar ik juist veel wiet t.o.v. toen ik het nog rookte uit een pijpje.

Vaporizers zijn imo dingen waarbij je de high end modellen moet kopen (als je geregeld/vaak wiet gebruikt). Dan heb je elke keer de beste ervaring en dat extra geld haal je er toch wel makkelijk uit als je vaporizer echt efficiënt is.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Er zit groot verschil tussen vaporizers. Ik heb een portable van 300 euro (Storz & Bickel Crafty, hetzelfde merk van de Volcano). Dat ding is dus wel echt fantastisch. Ik heb ook ervaring met dingen van rond de 100 euro en die zijn stukken minder. Ken ook meerdere mensen die zo'n goedkopere hebben en die zijn meestal ook niet echt overtuigd. Daarnaast bespaar ik juist veel wiet t.o.v. toen ik het nog rookte uit een pijpje.

Vaporizers zijn imo dingen waarbij je de high end modellen moet kopen (als je geregeld/vaak wiet gebruikt). Dan heb je elke keer de beste ervaring en dat extra geld haal je er toch wel makkelijk uit als je vaporizer echt efficiënt is.
Goed om te weten, want vond dit nogal tegenvallen inderdaad. Gelukkig heb ik er zelf geen geld aan uit gegeven, maar blijf het ook wel bizar vinden dat iets van 100 euro zo slecht werkt. Is en blijft nog steeds best een hoop geld namelijk.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja het is ook veel geld 100 euro, maar des te begrotelijker dat je dan eigenlijk nog niet een écht goed ding hebt inderdaad. Dan liever nog meer betalen en het beste in huis halen. Er zijn ook maar enkele handheld vaporizers die écht goed zijn, waaronder deze crafty. Maar ja, dat was een kleine twee jaar terug, misschien dat het nu wel wat veranderd is hoor.

nultien

Belezen gebruiker
Voordat ik de Boundless CFX had aangeschaft, had ik natuurlijk wel recensies e.d. lopen lezen. De portable vaper kwam in principe er goed uit. Prima recensies voor zo'n apparaat.

De Volcano wordt er vaak bijgehaald. Maar het blijft toch een stapje duurder (tegenover de 150 die de Boundless kost).

Hopelijk zijn er hier meerdere die hier iets op weten :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Voordat ik de Boundless CFX had aangeschaft, had ik natuurlijk wel recensies e.d. lopen lezen. De portable vaper kwam in principe er goed uit. Prima recensies voor zo'n apparaat.
Voor die flowermate die ik heb stonden ook prima recensies moet ik zeggen.

nultien

Belezen gebruiker
Ik begreep dat pennen over het algemeen wel tegen vallen, en in sommige gevallen dat het gewoon een soort van fancy aansteker is.

Ontdekkingsreiziger

Experimenterende gebruiker
Zelf ook geïnvesteerd in een goede vaporizer, de Davinci IQ. Echt een enorm fijn ding en voor alle gelegenheden geschikt. Met een klein beetje wiet erin en vapen op 185 graden kan ik me enorm goed concentrerend als ik aan mijn scriptie werk. Of als higher wilt worden kan je er meer in doen en op iets hogere temperatuur.

Mijn ervaringen qua temperatuur:
185: alleen mind high - looks blijven normaal
190: heel high - looks blijven vrij normaal
195: high + body stoned - je ziet er high uit
200+: xtremely high en stoned #knettah

Uiteraard afhankelijk van de wiet die je erin stopt, maar ik rook altijd sativa.

Een vriend van mij heeft een vape pen van rond de 100eu en die werk idd een stuk minder goed en smaakt ook minder lekker.

Ik rook niet elke dag/de hele dag, maar merk dat ik door de vape niet later op de dag inkak als ik het in de ochtend doe. Als ik een joint rook in de ochtend stort ik vaak in wat later op de dag. Al met al ben ik super blij met de investering.

Auraz

Belezen gebruiker
Nultien, kun je ons een update geven? Het valt me op dat bijna alle posts hier op 1 en dezelfde dag waren waarin je je vape net nieuw had gekocht. Ben erg benieuwd namelijk, wat heb je ondertussen geprobeerd qua hoeveelheid temperaturen etc etc. Ik hoor het graag! :)

agapios

Experimenterende gebruiker
...Maar een update zou wel fijn zijn, nultien. Ik ben ook wel benieuwd hoe het er nu voor staat...

Ik heb sinds enkele dagen een Storm vape pen, eigenlijk gekocht om incognito buiten de deur te kunnen roken maar het bevalt me zo goed dat mijn gedraaide joints echt niet meer lekker zijn wat mij heeft doen besluiten dat ik helemaal stop met roken en alleen nog maar wil dampen!
Ik denk ook wel dat ik iets van betere kwaliteit wil voor in huis maar de storm doet zijn werk voorlopig nog erg goed,en ik heb toch wel vele jaren geblowd dus ben ook echt wel wat gewent om het zo maar te zeggen.

Auraz

Belezen gebruiker
@Herbalistic

Fijn dat ook jou het vapen zo goed bevalt. Wat je zegt is voor mij herkenbaar. Ik denk dat op termijn een homevape ideaal zou zijn voor je als ik dat zo lees. Mocht die tijd aanbreken voor je, dan ben ik ook erg benieuwd naar je mening hierover betreft hoeveel gebruik je per sessie, hoelang ga je door en hoe bevalt dat dan in zn geheel.

Bovenaan