totaal geen effect van wiet met vaporizer

J en A

Newbie
Sinds deze zomer hebben we een vaporizer aangeschaft omdat we wel high willen worden maar geen tabak willen roken. Bij mijn vrouw kwam de wiet flink binnen maar bij mij nog steeds niet. Inmiddels na Lemon Haze en Orange Bud ook Wedding Cake geprobeerd maar nada. Ik slaap er goed van maar ik voel niks van het vapen zelf. Ik doe tussen de 0,2 en 0,3 gram in de vaporizer op een temperatuur van 190 of 200 graden. En ja, flink over de longen.
Ben ik immuun voor wiet? Zou jammer zijn. Of kan ik nog iets anders proberen? Ik hoor graag jullie suggesties.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Sinds deze zomer hebben we een vaporizer aangeschaft omdat we wel high willen worden maar geen tabak willen roken. Bij mijn vrouw kwam de wiet flink binnen maar bij mij nog steeds niet. Inmiddels na Lemon Haze en Orange Bud ook Wedding Cake geprobeerd maar nada. Ik slaap er goed van maar ik voel niks van het vapen zelf. Ik doe tussen de 0,2 en 0,3 gram in de vaporizer op een temperatuur van 190 of 200 graden. En ja, flink over de longen.
Ben ik immuun voor wiet? Zou jammer zijn. Of kan ik nog iets anders proberen? Ik hoor graag jullie suggesties.
Je kunt proberen of je wel wat merkt als je een jointje draait met kruiden ipv tabak. Hop, kamille, passiebloem bijvoorbeeld. Ik vind het een stuk prettiger roken dan tabak.

(Maar ik word met de vaporizer ook gewoon stoned)

Lemmy

Badass junkie
Je kunt proberen of je wel wat merkt als je een jointje draait met kruiden ipv tabak. Hop, kamille, passiebloem bijvoorbeeld. Ik vind het een stuk prettiger roken dan tabak.

(Maar ik word met de vaporizer ook gewoon stoned)

Dit is wel een handige tip. Wist niet eens dat je tabak zo kon verwisselen voor kruiden.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Dit is wel een handige tip. Wist niet eens dat je tabak zo kon verwisselen voor kruiden.
Ik rookte op Lowlands met iemand mee. Nooit aan gedacht waar hij mee draaide natuurlijk. Dus vol over de longen.. en daarna een kwartier hoesten 🤣 ik trek tabak echt niet

Met kruiden meestal nergens last van

Hippie Langwaus

DF-koning
Ik merk zelf verschil in de high die ik krijg van 0,2 a 0,3 gram roken of deze hoeveelheid vaporiseren.

Met roken ben ik binnen 1 of 2 minuten klaar als ik het in een pijpje rook. Met vaporiseren ben ik 20 tot 30 minuten bezig op een temperatuur van 200 graden celcius.

Van roken ben ik binnen een minuut high. Van vaporiseren merk ik na die 20 minuten ook wel effect, maar dat is echt anders.

Het is meer zoals het effect van een (te) lage dosis oraal ingenomen wiet of hasj. Veel subtieler dan gerookte wiet.

Dat is ook de reden dat ik nog steeds hasj en wiet rook i.p.v. alleen maar oraal gebruik en vaporiseer. Ik wil blijkbaar erg graag dat instant effect en in korte tijd een piek aan THC in mijn bloed.

Het kan een kwestie van wennen zijn, maar ik vind het effect echt anders.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Jazeker, ik doe het af en toe namelijk met gedroogde salie ook.
Wel een aparte smaak, niet slecht, maar niet wat je gewend bent van een jointje met tabak.
Of het gezonder is dat durf ik niet zeggen.
Het geeft wel een leuk effect, salie opzich heeft al een subtiel kalmerende werking.

Gelato43

Bewuste gebruiker
Voor kruiden in je joint zou ik zelf damiana aanraden, het schijnt wel het effect van wiet wat te versterken, maar smaakt en draait echt prima.
Kruiden is ook een stuk goedkoper dan tabak, zelf rook ik het beide maar haal ik alleen tabak als ik in een land ben waar het goedkoper is dan hier.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Het hangt heel erg af van wat voor vaporizer je gebruikt en welke temperatuursinstellingen je gebruikt, wat voor effect je krijgt. Bij conductie (de meeste handheld vapes) is 200 zo'n beetje de max; bij hogere temperaturen krijg je benzeen vorming.

Ik kan nog wel aanbevelen om de wiet nog wat beter aan te drukken in de verwarmingskamer; dat kan flink verschil maken.

Toch heb je van vaporizers vaak wel een wat ander effect dan wanneer je puur rookt of in een joint met tabak. Dat is ook deels gewoon een kwestie van wennen. Want van zulke rookmethodes krijg je ook koolstofmono-oxide binnen en nicotine, wat je ook een vaag gevoel geeft.

Verder kan ik aanraden om gewoon wat betere vaporizers te gebruiken. De Volcano is bijvoorbeeld echt top. Veeeel beter dan een joint. Zoveel smaak heb je nog nooit gehad. En je wordt er ook goed stoned van!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Wiet olie of space cake is veel beter dan roken of verdampen
Nouja vooral heel anders. Van orale inname van gebakken wiet word je heel zwaar en langdurig stoned. Leuk als je lang door wil slapen, misschien iets minder gezellig op feestjes. Door spacecake te eten ontstaat er namelijk een heel andere stof: 11-hydroxy-THC. Dat kan je een fijn effect vinden, maar veel andere mensen vinden het ook (te) zwaar.

De pen is van je zus

Bewuste gebruiker
Nouja vooral heel anders. Van orale inname van gebakken wiet word je heel zwaar en langdurig stoned. Leuk als je lang door wil slapen, misschien iets minder gezellig op feestjes. Door spacecake te eten ontstaat er namelijk een heel andere stof: 11-hydroxy-THC. Dat kan je een fijn effect vinden, maar veel andere mensen vinden het ook (te) zwaar.
Ik bedoel het voornaamelijk voor je gezondheid vaak gebruiken mensen een vaporizer omdat het minder schadelijk is voor je longen dan roken. We horen alleen lucht in te ademen. En daar zitten al schadelijke uitlaatgassen en dergelijke in.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik bedoel het voornaamelijk voor je gezondheid vaak gebruiken mensen een vaporizer omdat het minder schadelijk is voor je longen dan roken. We horen alleen lucht in te ademen. En daar zitten al schadelijke uitlaatgassen en dergelijke in.
Zeker! In de damp van vaporizers zit veel fijnstof, en we weten dat dat ook slecht is voor de longen. Je kunt daar bronchitis, longkanker en COPD van krijgen, naast dat het een risicofactor is voor het krijgen van een longontsteking of een astma-aanval.

Dat is nog even naast mogelijke andere risico's van vaporizers, met name over de materialen die daarin gebruikt worden. Zo blijken e-sigaretten zware metalen en dampen van coatings uit te stoten die giftig zijn. Het probleem is dat je meestal niet weet wat voor materialen er in vaporizers gebruikt worden, en of dat een risico is voor de gezondheid. Ook hier is de Volcano toch net wat beter, aangezien dat een van de weinige vaporizers is die onafhankelijk en wetenschappelijk bestudeerd is op de uitstoot. Alsnog heb je dan de risico's van fijnstof uiteraard.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Het hangt heel erg af van wat voor vaporizer je gebruikt en welke temperatuursinstellingen je gebruikt, wat voor effect je krijgt. Bij conductie (de meeste handheld vapes) is 200 zo'n beetje de max; bij hogere temperaturen krijg je benzeen vorming.

Ik kan nog wel aanbevelen om de wiet nog wat beter aan te drukken in de verwarmingskamer; dat kan flink verschil maken.

Toch heb je van vaporizers vaak wel een wat ander effect dan wanneer je puur rookt of in een joint met tabak. Dat is ook deels gewoon een kwestie van wennen. Want van zulke rookmethodes krijg je ook koolstofmono-oxide binnen en nicotine, wat je ook een vaag gevoel geeft.

Verder kan ik aanraden om gewoon wat betere vaporizers te gebruiken. De Volcano is bijvoorbeeld echt top. Veeeel beter dan een joint. Zoveel smaak heb je nog nooit gehad. En je wordt er ook goed stoned van!

Ik vind het effect van puur vapen niet perse heftiger of minder heftig dan van een (tabaks)joint, gewoon net even anders, wat me wel altijd is opgevallen is dat de inwerktijd met vapen trager is. Dat maakt het qua doseren ietsje meer tricky, heb me daar in het verleden wel eens op verkeken. :’) Dan dacht ik niks te voelen (omdat ik het effect allang verwachtte) en nam ik nog een paar goeie extra hijsen, en dan kickte-ie een paar minuten later ineens bijzonder plotseling in. Bij een joint gaat dit voor mijn gevoel geleidelijker. Ik heb dit zonder er ooit iets over op te zoeken altijd min of meer automatisch een beetje aan de interactie van cannabis en tabak geweten, maar heb me nooit verdiept in temperaturen enzo, dus geen idee of er iets van die bevinding klopt. :wink: Sorry dat ik jou voor deze vrij random reactie heb gequote trouwens, maar het zou zomaar kunnen dat jij een kant-en-klare wetenschappelijke verklaring paraat hebt. 😂

Ik ben zelf geen fan van de smaak van cannabis trouwens, dus vind vapen wat dat betreft een nadeel. Niet dat ik tabak perse lekker vind, maar dat verdoezelt dat hele planterige (waar je van moet houden) een beetje. Ik vind pure wiet vapen apart genoeg ook veel heftiger in de keel dan het roken van een joint vermengd met tabak.

Indi(ca)

Experimenterende gebruiker
Ik heb wel eens gehoord dat je hennepbloemen als tabaksvervanger kunt gebruiken. Ik heb dat zelf nog nooit gebruikt. Ik draai meestal gewoon met tabak maar mijn beste vriendin wilt geen tabak dus dan gebruiken we salie of lavendel. Heb ooit een joint gedraaid met Greengo dat vond ik echt niet lekker maar kun je altijd nog proberen :) Verder heb ik geen idee waarom je van de vaporizer niet stoned wordt. Je zou kunnen kijken of je van een jointje met tabaksvervanger wel stoned kunt worden. Dan zal er in ieder geval geen immuniteit zijn. Als je daar ook weinig van merkt en je wilt wel weer effect is het enige wat je kunt doen een tolerantie break.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik ben zelf geen fan van de smaak van cannabis trouwens, dus vind vapen wat dat betreft een nadeel. Niet dat ik tabak perse lekker vind, maar dat verdoezelt dat hele planterige (waar je van moet houden) een beetje. Ik vind pure wiet vapen apart genoeg ook veel heftiger in de keel dan het roken van een joint vermengd met tabak.
Okee, je vindt cannabis niet lekker maar as wel? Tja, smaken verschillen :tearsofjoy:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik vind het effect van puur vapen niet perse heftiger of minder heftig dan van een (tabaks)joint, gewoon net even anders, wat me wel altijd is opgevallen is dat de inwerktijd met vapen trager is. Dat maakt het qua doseren ietsje meer tricky, heb me daar in het verleden wel eens op verkeken. :’) Dan dacht ik niks te voelen (omdat ik het effect allang verwachtte) en nam ik nog een paar goeie extra hijsen, en dan kickte-ie een paar minuten later ineens bijzonder plotseling in. Bij een joint gaat dit voor mijn gevoel geleidelijker. Ik heb dit zonder er ooit iets over op te zoeken altijd min of meer automatisch een beetje aan de interactie van cannabis en tabak geweten, maar heb me nooit verdiept in temperaturen enzo, dus geen idee of er iets van die bevinding klopt. :wink: Sorry dat ik jou voor deze vrij random reactie heb gequote trouwens, maar het zou zomaar kunnen dat jij een kant-en-klare wetenschappelijke verklaring paraat hebt. 😂
Ik denk dat je dit met een joint ook hebt, maar dan adem je tussendoor nog koolstofmono-oxide in, wat ook effect heeft vanwege zuurstoftekort :wink:
Dus bij een joint valt het wat minder op dat je de cannabis nog niet helemaal voelt.

Overigens kan het flink uitmaken wat voor wiet je vapet. Met name wiet die te veel voeding heeft gehad kan nogal prikken in de keel.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Okee, je vindt cannabis niet lekker maar as wel? Tja, smaken verschillen :tearsofjoy:

Beide niet echt. 😅 Ben (buiten heel af en toe blowen, of een aangeschoten gezelligheidssigaretje om) ook geen roker. Maar van de hele planterige vape-smaak - cannabissmaak dus… - ben ik inderdaad geen fan nee. 😅 Het is vooral de luiere en gezondere optie; geen joint hoeven draaien en geen geasfalteerde longen.

Manu76

Badass junkie
Wat k*t dit ouwe 😂

Dat word geen Vaporizer voor Raver.
Mijn laatste maand dat ik thc consumeerde was alleen vapen en zelfgemaakte olie. Het was ok om niet teveel ontwenningsverschijnselen te voelen van het niet blowen, maar echt lekker high werd ik amper. Volgens mij was het daardoor wel makkelijker om daarna mijn nuchtere periode te beginnen. Niets verkeerd aan!

ManPaardKrokodil

Bewuste gebruiker
Met roken ben ik binnen 1 of 2 minuten klaar als ik het in een pijpje rook. Met vaporiseren ben ik 20 tot 30 minuten bezig op een temperatuur van 200 graden
Dat is onze ervaring ook: pure weed in een pijpje en voordat de volgens YouTube song begint zijn we al vertrokken. Nu las ik wel in een info folder over weed dat het inderdaad gezonder is om te vapen, dus ik was al aan het rondkijken naar een goede vaporizor. Maar als ik dit zo lees weet ik inderdaad ook niet of het ons zou bevallen.
overigens blowen we maar één keer per maand of zo, dus hou mezelf voor dat de gezondheidsrisico's wel meevallen 😬

Felis

Belezen gebruiker
Ja,
gebakken wiet zijn niet voor iedereen geschikt: sommige mensen krijgen paniekaanvallen en gedragen zich bijna psychotisch. Helemaal niet grappig
Het effect duurt ook lang, en als je de volgende ochtend om 9 uur normaal moet werken, is het geen goed idee om de avond ervoor spacecake te nemen.
Ik moest me ziek melden omdat ik te verward was om te werken.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ja,
gebakken wiet zijn niet voor iedereen geschikt: sommige mensen krijgen paniekaanvallen en gedragen zich bijna psychotisch. Helemaal niet grappig
Het effect duurt ook lang, en als je de volgende ochtend om 9 uur normaal moet werken, is het geen goed idee om de avond ervoor spacecake te nemen.
Ik moest me ziek melden omdat ik te verward was om te werken.
herkenbaar.
Vroeger heb ik eens spacecake gegeten maar dat doe ik nooit meer, het effect kwam pas na een dikke twee uur op en duurde zo'n 10uur.
De eerste uurtjes zijn leuk maar al snel begon het effect te vervelen en irritant te worden en vanaf dan is het uitzitten en hopen dat het snel wegtrekt.

Ik vond het een nogal dysforische ervaring, hoe traag de tijd voorbij kruipt met af en toe vlagen van achterdocht/paranoia, zorgen die in je kop kruipen die compleet irrationeel zijn.
Verward, afwezig, volledig naar binnen gekeerd, zwaar en irritant is de beste manier om spacecake te beschrijven (voor mij dan)
Het is wel meer trippy dan een jointje maar niet in de positieve manier van trippy

Felis

Belezen gebruiker
Ik vond het een nogal dysforische ervaring, hoe traag de tijd voorbij kruipt met af en toe vlagen van achterdocht/paranoia, zorgen die in je kop kruipen die compleet irrationeel zijn.
Ik weet het precies zo.
Om een goede trip te hebben, moet ik absoluut zorgeloos zijn, vrij van problemen. En niet alleen met betrekking tot mijn persoonlijke situatie, maar ook tot de situatie in het algemeen. De situatie met Poetin en Oekraïne, bijvoorbeeld, kan me bang maken voor het uitbreken van een nucleaire oorlog, en deze paniek kan zo sterk zijn dat ik bijna psychotisch lijk.

Ik heb ook de neiging om absolute onzin uit te kramen en andere mensen op de zenuwen te werken. Vaak gaat het over onderwerpen waar ik normaal gesproken niet in geïnteresseerd ben; ik geef bijvoorbeeld lezingen over Jezus en religie. Mijn vrienden weten al dat ik teveel hasj heb gegeten als ik over Jezus praat.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik weet het precies zo.
Om een goede trip te hebben, moet ik absoluut zorgeloos zijn, vrij van problemen.
Dat was ik destijds met die spacecake ook, zorgenloos en vrij van problemen.
Maar door de spacecake maakte ik nieuwe zorgen en problemen die totaal uit de lucht gegrepen zijn besefte ik me de dag nadien.
Bij psychedelische trips zoals paddo´s, lsd,... ervaar ik dat helemaal niet zo, daar ga ik lekker op.
Daarom, spacecake heeft voor mij een donker zwaarmoedig kantje sindsdien.
Maar dat kan ik ook ervaren wanneer er teveel wiet in de joint zit, daarom rol ik steeds stickies met een minimaal aan wiet, daar kan ik oprecht meer van genieten dan van een dikke joint.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb ook de neiging om absolute onzin uit te kramen en andere mensen op de zenuwen te werken. Vaak gaat het over onderwerpen waar ik normaal gesproken niet in geïnteresseerd ben; ik geef bijvoorbeeld lezingen over Jezus en religie. Mijn vrienden weten al dat ik teveel hasj heb gegeten als ik over Jezus praat.

Ik heb eens gelezen (geen bron, was niet bepaald een wetenschappelijk getint artikel meen ik 😂) dat gedacht werd dat Jezus, als-ie bestaan heeft, er vermoedelijk zelf ook wat van kon qua cannabisgebruik. Dus wie weet is er een link. 🧐🤪

Zelf nooit spacecake gegeten, durf het denk ik ook niet zo. Misschien een wat atypische terughoudendheid voor een experience junkie op gebied van psychedelica, maar de verhalen over wiet of hasj eten klinken me vaak gewoon niet zo chill in de oren. Die potentiële donkere, angstige/paranoïde rand, de kans dat je je ziek gaat voelen, en een te langdurige werking voor als het tegenvalt. Heb in mijn studententijd ook een paar mensen behoorlijk slecht zien gaan op spacecake (vooral fysiek, trouwens), heeft de drang niet groter gemaakt.

Als je van jezelf weet dat je een echte cannabis-liefhebber bent dan moet je de orale weg wellicht gewoon geprobeerd hebben, en blijkbaar kunnen velen het ook waarderen. Maar als je daar niet van overtuigd bent dan vind ik het een twijfelgeval.

Raver

Badass junkie
Ja zoiets heb ik ook wel eens gehoord, dat je van de combi wiet+nicotine stoned word.
En van wiet alleen word je high.

Maar vraag me af of dat waar is.

De combinatie van nicotine en wiet is beduidend anders dan die van wiet alleen. Maar ook van wiet alleen kun je erg stoned worden, je hebt er alleen niet het stimulerende misselijkmakende effect van nicotine bij.

Ik zweer erbij, pure wiet is de shit. Ik wil nooit meer anders. Sterker nog, ik kan een joint niet eens meer verdragen. Misselijk, het zweet breekt me uit en voel me alles behalve fijn. Dat heb ik nooit als ik pure wiet rook.

Wel even de nuance dat ik wel een gestopte roker ben, en echt een afkeer tegen sigaretten heeft gekregen.

Laatst bewerkt:

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Heb 2 jaar geleden ook zo'n dure vaporizer aangeschaft. Ik denk dat ik iets niet goed deed. Pure wiet erin, maar merkte niets. Nu ben ik op voorgedraaide joints over gegaan en dat werkt wel. Nu bezig om wat nieuwe soorten wiet uit te proberen. Het roken viel me in het begin niet mee, omdat ik geen roker ben, maar gelukkig lukt dat inmiddels aardig.
Heb het in het begin ook wel eens door m'n eten gedaan, maar dat was geen leuke ervaring. Beter gelijk roken, dan weet je precies hoever je kan gaan.

Bovenaan