Vape temperatuur

Rom

Newbie
Ik heb een Pax 3. Deze kan ingesteld worden op een max. temperatuur van 215 graden. Ik vind dat zelf een prettige temperatuur om wiet te vapen, maar ik vraag me wel eens af of er dan toch niet een deel van de wiet wordt verbrand, in plaats van verdampt. Weet iemand dat?

Manu76

Badass junkie
Ik heb een Pax 3. Deze kan ingesteld worden op een max. temperatuur van 215 graden. Ik vind dat zelf een prettige temperatuur om wiet te vapen, maar ik vraag me wel eens af of er dan toch niet een deel van de wiet wordt verbrand, in plaats van verdampt. Weet iemand dat?
Dat begint bijna te branden op die temperatuur is mijn ervaring. Ik ging zelf nooit boven de 210. Ook werden mijn vapers echt snel vies rond die temperaturen. Persoonlijk vond ik hogere temperaturen ook wel wat betere high geven en lekker als roken aanvoelen bijna.
Maar mijn lievelings temperatuur schat ik op 190 tot 200⁰c.

180 ⁰c is ook niet verkeerd trouwens en dan komen de smaken beter naar voren. Eerste trekjes doen weinig, maar bij 5de trek ga je wel lekker. Vervolgens kun je dan nog even naar 210⁰c om resten eruit te trekken :sunglasses: .

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja klopt, als je de temperatuur wat hoger zet dan komen er wat meer kalmerende stoffen vrij. Dus het effect kan wel wat anders zijn. Helaas begint er vanaf 205 graden Celsius benzeen te ontstaan, en die stof is kankerverwekkend. Dus eigenlijk wil je de vape op max 200 graden zetten.ympp10kk1y1a1.jpg

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja klopt, als je de temperatuur wat hoger zet dan komen er wat meer kalmerende stoffen vrij. Dus het effect kan wel wat anders zijn. Helaas begint er vanaf 205 graden Celsius benzeen te ontstaan, en die stof is kankerverwekkend. Dus eigenlijk wil je de vape op max 200 graden zetten.Bekijk bijlage 62975
Je kan het achteraf ook zien aan de wiet die eruit komt trouwens. Als die bruin is, dan weet je eigenlijk al dat er toch wat verbranding heeft plaatsgevonden.

Mazed

Experimenterende gebruiker
Ik ben op zoek naar een handheld vape. Hebben jullie hier toevallig ervaring mee?

Manu76

Badass junkie
Ik ben op zoek naar een handheld vape. Hebben jullie hier toevallig ervaring mee?
De "Mighty" vind ik een topper. Had er zelfs twee van gekocht (één voor mijn vriendin ).
Zit wel een prijskaartje aan, maar ik maakte er echt veel gebruik van en gebruikte met de vaper minder wiet ivm het blow-tijdperk.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik had de DaVinci IQ en die vond ik echt top. Goede smaak, en de vervangbare batterij zorgde ervoor dat ik een week lang kon festivallen en gewoon de hele tijd vapen. Dan nam ik gewoon wat extra batterijen mee. Een powerbank kan natuurlijk ook :wink:
Een handige toevoeging was een klein metalen roerstaafje dat handig weggestopt zat in het apparaat. Daarmee kon je de Davinci IQ handig uitkrabben na een vapesessie, omdat soms de wiet nog een beetje wil aankoeken.

Bovenaan