Hoe een stabiele temperatuur bij kweken paddo’s?

Bombarie

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal,

ik wil gaan beginnen met het zelf kweken van paddo’s. Ik vind het alleen lastig om voor de paddo’s een stabiele temperatuur te creëren.

Gezien de kosten weinig trek om de verwarming de gehele dag te laten draaien. Aangezien ik een beginner ben heb ik ook geen growtent.

ik ben benieuwd hoe jullie een stabiele temperatuur voor jullie paddo’s weten te creëren!

Alvast super bedankt voor jullie reacties!

Arie Bombarie

Bombarie

Experimenterende gebruiker
Dit werkt perfect inderdaad !
Niet de kweekset er direct opzetten. Wel even wat tussen doen maar dan is dit voor de koudere maanden een perfecte oplossing.
Zetten jullie deze dan met het matje in een grotere bak? (Zodat de omgevingstemperatuur ook de juiste temperatuur heeft.)

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Zetten jullie deze dan met het matje in een grotere bak? (Zodat de omgevingstemperatuur ook de juiste temperatuur heeft.)
Nee niet perse maar is misschien wel een goed idee. Ik denk zelf dat de plastic zak voldoende is .

Onderstaande foto was in de winter gedaan met warmte mat.

Ik zou trouwens ook de zijkanten aftapen of zoals op de foto met aluminiumfolie zodat daar geen licht komt. Anders krijg je van die vervormde paddo's te groeien aan de zijkanten die lastiger te oogsten zijn.

20210603_182247.jpg

XMR

Wijs gebruiker
Nee niet perse maar is misschien wel een goed idee. Ik denk zelf dat de plastic zak voldoende is .

Onderstaande foto was in de winter gedaan met warmte mat.

Ik zou trouwens ook de zijkanten aftapen of zoals op de foto met aluminiumfolie zodat daar geen licht komt. Anders krijg je van die vervormde paddo's te groeien aan de zijkanten die lastiger te oogsten zijn.

Bekijk bijlage 62897
Nice, dat zijn grote jongens!

Bovenaan