van het begin, tot het stoppen...

Yoro

Bewuste gebruiker
Acetyllysergic zei:
Misschien is het ook handig om te leren lucide dromen (check http://www.lucidipedia.com)
Soms kunnen cravingsdromen echt freaky zijn...

Ik meende mij ook te herinneren dat iemand ook mediteerde om door de moeilijke momenten heen te geraken.

Thanks man. Ik had daar nog nooit van gehoord. Ik heb net even op je link gekeken en het lijkt me wel interssant om te proberen. Ik ga er van ´t weekend eens voor zitten en het bestuderen.
En dan proberen in de praktijk te brengen natuurlijk!

Uiteraard houd ik je op de hoogte van mijn ervaringen.

:wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
Hoi Arie,

Ik heb inderdaad wel eens meer iemand gehoord over die kleine maatbekertjes.
Het moet inderdaad theoretisch wel lukken, en ik heb het ook nooit geprobeerd.
Toch krijg ik met vloeibaar niet echt het gevoel dat het secuur is.
Zo valt het me ook op dat de potjes die ik meekrijg op het oog niet altijd even vol afgetapt worden. Dan heb je nog het gezichtsbedrog als je op een maatbeker kijkt met het opbollende randje en de invalshoek hoe je naar de maatstrepen kijkt.
Ik weet het niet. Het zal waarschijnlijk wel meevallen en toch heb ik dat gevoel.
Dus al is het alleen maar psychologisch, ik ga het met de pillen proberen verder af te bouwen.

ArieKanariE zei:
keep it up yoro :)

Thanks, ik doe mijn best!

Yoro

Bewuste gebruiker
En toen was het weer weekend... weer een stapje dichterbij :)
Ik begin de afbouw van de meet echter steeds slechter te verdragen.
De afgelopen paar dagen heb ik 35 mg/dag ingenomen maar het word met de week zwaarder.
Ik ben nu al een geestelijk en lichamelijk wrak.
Het vooruitzicht dat er zo nog vele dagen gaan volgen, die zelfs nog zwaarder worden is nou niet echt motiverend. Soms word dit me allemaal te veel.

Ik heb echt het gevoel dat ik mijn vonnis aan het uitzitten ben.
Voor alles wat ik gedaan heb zit ik nu gevangen in een ziek lichaam.
Aan het einde van mijn straf wacht mij pas de vrijheid.

Ik streep iedere dag af tot aan mijn vrijlating.
Vandaag staan er 55 strepen op de muur van mijn cel.
Maar tussentijds zie ik dagelijks de sleutel van mijn cel binnen handbereik.
Deze bruine sleutel hangt aan een zijden draadje in de hoek van mijn cel.
De eerste weken was me niet eens opgevallen dat de sleutel daar hing.
Maar hoe langer ik in die cel zit... hoe groter de verleiding om naar die sleutel te graaien en uit te breken. Ik heb de sleutel al een paar keer van het zijde draadje getrokken.
Maar voordat ik er mee naar het slot toe liep bedacht ik me en gooide ik de sleutel door de tralies naar buiten. Ik kan nu wel uitbreken, maar die vrijheid is maar van korte duur.
eenmaal ontsnapt is het een kwestie van tijd dat ik weer terug in de cel beland.
En dan moet ik de straf van voor af aan weer opnieuw uitzitten.
Dan is de straf nog zwaarder en nog langer...
Al die strepen op de muur van mijn cel worden dan in 1 keer weggeveegd.
Dat besef is steeds de beslisende factor geweest om de sleutel niet in het slot te steken en rond te draaien.

Ik heb de sleutel al een paar keer door de tralies naar buiten gegooid.
Maar wanneer ik dan 's ochtends wakker werd hing die telkens weer precies terug op dezelfde plek. Ik zal mijn vonnis dus uit moeten zitten met de wetenschap dat die verdomde sleutel binnen handbereik blijft...

Yoro

Bewuste gebruiker
Ik heb afgelopen zaterdag 2 strips met methadon pillen teruggevonden.
De afgelopen 2 dagen heb ik mijn dosis in pil-vorm ingenomen, en ik ben or nog niet aan uit of het tussen mijn oren zit, of dat het echt lichamelijk zo is.
De dosis die ik met de pillen nodig heb is minder dan de vloeibare :confused:
Ik heb het begin van de week met grote moeite afgebouwd naar 35mg p/dag
Toch heb ik de laatste 2 dagen maar 25 mg/dag aan pillen ingenomen met hetzelfde effect.
Dit idee kreeg ik ook tijdens mijn vakanties toen ik die pillen slikte.
Dat ik van de pillen minder nodig had dan de vloeibare?

Ik zou eigenlijk pas over 2 weken overstappen op de pillen, maar ik ga er morgen bij de verstrekking alles aan doen om morgen meteen al mijn dosis mee te krijgen in vorm van pillen.

Ik zit nu al 2 dagen op 25 mg, dus lijkt het me onzin om vanaf morgen 30 mg vloeibare te slikken. Ik weet dat ze genoeg van die pillen op voorraad hebben liggen, nu hoop ik alleen dat ik ze morgen meekrijg. Ik zal het wel zien...
Ik laat het nog wel weten of het gelukt is.

Elfquest

Bewuste gebruiker
Yoro zei:
En toen was het weer weekend... weer een stapje dichterbij :)
Ik begin de afbouw van de meet echter steeds slechter te verdragen.
De afgelopen paar dagen heb ik 35 mg/dag ingenomen maar het word met de week zwaarder.
Ik ben nu al een geestelijk en lichamelijk wrak.
Het vooruitzicht dat er zo nog vele dagen gaan volgen, die zelfs nog zwaarder worden is nou niet echt motiverend. Soms word dit me allemaal te veel.

Ik heb echt het gevoel dat ik mijn vonnis aan het uitzitten ben.
Voor alles wat ik gedaan heb zit ik nu gevangen in een ziek lichaam.
Aan het einde van mijn straf wacht mij pas de vrijheid.

Ik streep iedere dag af tot aan mijn vrijlating.
Vandaag staan er 55 strepen op de muur van mijn cel.
Maar tussentijds zie ik dagelijks de sleutel van mijn cel binnen handbereik.
Deze bruine sleutel hangt aan een zijden draadje in de hoek van mijn cel.
De eerste weken was me niet eens opgevallen dat de sleutel daar hing.
Maar hoe langer ik in die cel zit... hoe groter de verleiding om naar die sleutel te graaien en uit te breken. Ik heb de sleutel al een paar keer van het zijde draadje getrokken.
Maar voordat ik er mee naar het slot toe liep bedacht ik me en gooide ik de sleutel door de tralies naar buiten. Ik kan nu wel uitbreken, maar die vrijheid is maar van korte duur.
eenmaal ontsnapt is het een kwestie van tijd dat ik weer terug in de cel beland.
En dan moet ik de straf van voor af aan weer opnieuw uitzitten.
Dan is de straf nog zwaarder en nog langer...
Al die strepen op de muur van mijn cel worden dan in 1 keer weggeveegd.
Dat besef is steeds de beslisende factor geweest om de sleutel niet in het slot te steken en rond te draaien.

Ik heb de sleutel al een paar keer door de tralies naar buiten gegooid.
Maar wanneer ik dan 's ochtends wakker werd hing die telkens weer precies terug op dezelfde plek. Ik zal mijn vonnis dus uit moeten zitten met de wetenschap dat die verdomde sleutel binnen handbereik blijft...

Wat mooi omschreven!
Zet hem op. Je kan het. Nog even doorzetten en dan ben je vrij. :wink:

Yoro

Bewuste gebruiker
Dank je Elfquest, ik probeer het ook nog altijd positief in te zien :)
Ook al voel ik me belabberd, ik weet dat ik goed bezig ben dus zoals je zegt, doorzetten maar!

Yoro

Bewuste gebruiker
Ik heb trouwens nog geprobeerd om vandaag al mijn dosis meet om te zetten naar pillen, maar helaas. Normaal ben ik altijd 1 van de weinigen waar ze daar altijd wel een stapje harder voor willen gaan, maar deze keer is het me niet gelukt.
ivm bevrijdingsdag volgende week hebben we vandaag voor 2 weken onze dosis meegekregen.
En ze hadden voor mij dus al voor 1 week 30mg en voor 1 week 25mg p/dag getapt.
Dat in combinatie dat ze bij de verstrekking onderbezet waren hebben ze er simpelweg geen tijd voor gehad. Normaal zijn ze met zijn 4en, maar er zijn er 2 met vakantie.
Ik zal dus nog 2 weken vloeibaar moeten slikken voordat ik over kan stappen op de symoron pillen. Op zich geen ramp natuurlijk, maar wel jammer. Ik had echt het idee dat de symoron beter voor mij werkt dan de vloeibare meet.
Ze hebben me wel zo'n klein maat bekertje meegegeven waar Arie het eerder over had.
Ik ga morgen dus proberen mijn dosis met dat maatbekertje wat beter te verdelen.'
En dan natuurlijk proberen op 25 mg p/dag te blijven.
Ik sta nu al 4 dagen op 25, dus ga ik het zeker proberen om dat zo te houden.

Ik laat van de week nog wel weten hoe mijn stoeipartij met het maatbekertje afloopt en of ik op 25mg ben gebleven. Gelukkig donderdag koniginnedag :)
Vrijdag moet ik helaas wel werken, maar in ieder geval weer een kort werk weekje.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
als je die zooi in het bekertje giet en het op een horizontaal vlak neerzet bv aan de rand van de tafel, kun je prima met je gezicht recht aan de zijkant dichtbij het bekertje kijken.

als je goed oplet zie je dat meet een beetje bollig loopt. de zijkantjes zijn altijd iets hoger dan het midden .. het midden hou je aan qua hoeveelheid. de zijkantjes steken dus net iets boven het gewnste streepje uit ...

alstie gewoon goed recht vlak staat en je kijkt vanaf de zijkant kan dr bijna nix mis mee gaan :)

succes

Yoro

Bewuste gebruiker
Thanks for the tip :wink:
Zo moeilijk moet het inderdaad eigenlijk niet zijn.
Je moet alleen maar net weten hoe het werkt.
Met deze tip moet het lukken!

En het is ook maar voor 2 weken dus ik zal er maar geen big deal van maken. :wink:

Time flies, en voor ik het weet zijn die 2 weken weer voorbij.
nog even en ik sta op nul en lig naast je te wentelen in de cleanheid :grin:

Yoro

Bewuste gebruiker
En alweer een weekje verder! :)
Vandaag is het dag 62 sinds de aftrap,
en de bal rolt nog steeds...

Ik baal er alleen van dat het allemaal zo lang duurt
Nog 10 weken tot mijn 3 weken-lange zomervakantie.
Ik zit dus bijna op de helft tot ik op nul sta met de methadon.
Als je het zo brengt is dat niet echt aanmoedigend.
Het moet godver toch sneller kunnen.
Ik sta nu al een weekje op 25 mg/dag.
Ik ben al zo dicht bij die 10 mg... en dan nog maar 2 weekjes temgesics.
De afgelopen week kan ik maar niet beslissen hoe nu verder te gaan.
Nog eens 10 weken dat kutgevoel om alleen maar 15mg af te bouwen? :(
Ik zou dat het liefst zo snel mogelijk willen doen.
Niet omdat ik ongeduldig ben, maar omdat ik niet onnodig lang mezelf zo ongelooflijk k*t wil voelen... Dat begin ik nu toch echt kotsbeu te worden!
Ik denk ook wel dat ik dat kan, ook al moet ik nog werken.
Waar ik vooral over in zit is die overstap van de meet naar de temgesics, en die laatste zware weken om uiteindelijk opiaatvrij te zijn...

Kan ik dat combineren met mijn werk? of moet ik proberen mijn vakantie te vervroegen?
Ik kan moeilijk inschatten hoeveel heftiger het voelt op temgesic en hoe lang het ergste duurt.
Ook moet ik van mijn verslavingsarts verplicht iedere dag of uiterlijk eens in de 2 dagen die eerste week, 2 weken langskomen voor controle. Bloeddruk checken etc.
Dat kan ik onmogelijk combineren met mijn werk.

Ik zal dan dus minimaal 1 week vakantie moeten hebben.
Misschien de laatse week van mijn vakantie al over een week of 4 opnemen...
Maar red ik het met 1 week?
Ik weet het niet meer. over 1 week (7 mei) heb ik een afspraak bij mijn arts.
Dan moet ik een knoop doorhakken, hoe dit verder aan te pakken???

Zijn er hier meer die rond de 10 mg/dag methadon gebruikten voordat ze kort overstapte op temgesics? Is dat zieke gevoel na 1 week houdbaar genoeg om te kunnen werken??
Nog adviezen voordat ik 7 mei het 2e deel van mijn strijdplan opstel?

speeseend

Wijs gebruiker
Hey Yoro,

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet exact meer weet op hoeveel ik was geland met de Methadon, voor mijn overstap op Buprenorfine. Ik heb het de laatste periode een week lang Methadon gebruikt in een afnemende hoeveelheid. Volgens mij was het met de dag vijf-tien mg. of iets in die trant. Uiteindelijk zal ik op op vijftien - twintig mg. zijn uitgekomen.

Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat de crux 'm zit in de hoeveelheid, eerder in de tijd dat je die hoeveelheid niet meer hebt gebruikt.. Bij mij zat daar rond de vier-en-twintig tot vier-en-dertig uur tussen, voordat ik met de Buprenorfine (en Seresta 10mg.) van start ging.

Mijn start-dosering lag op twee mg. Bupe en 10 mg. Seresta. Even een dutje gedaan van ongeveer twee uur, toen de volgende twee mg. (wat het max. per dag was). Na ongeveer zes uur in bed te hebben gesukkeld kreeg ik een soort van verhelderend, bewust moment. Erg indrukwekkend was dat. Ik voelde me bewust van mijn ''helderheid'' zonder ziek of stoned te voelen.

Die eerste weken na het starten heb ik mijn dosis bewust op laten krikken, op advies van Roelof, tot tien - twaalf mg. per dag. ''Dan moet de trek toch wel volledig weg zijn'', zei hij. En dat klopte wel. Alleen het gevoel was niet optimaal, maar ja, wat is het alternatief..?

Yoro, jij zal vast niet zo'n hoge dosering nodig hebben, denk ik. Wat jouw tijdspanne, daar heb ik zo mijn twijfels. Ik denk dat je aan afkicken geen tijd moet verbinden. In het begin deed ik dit ook, maar kwam er met het verstrijken der tijd achter dat te snel abstinent zijn een terugval in den maakt is. Mijn geruststelling in dezen is dat ik langer verslaafd ben dan mijn afkick-periode waarschijnlijk zal duren en een zekere weg is. Mijn leven draait immers gewoon door; ik sta niet stil.

IK wens je veel wijsheid toe,

Eend

Yoro

Bewuste gebruiker
Bedankt voor je reactie Eend!

Ik geloof dat mijn arts ook wou beginnen met een startdosis van bijna 2mg p/dag
Volgens mij 8 pillen van 0.2mg, en dan met een pilletje per dag afbouwen ofzo.
Dat zouden bij de volgende afspraak verder afspreken.
Daarbij zou ik dan ook Oxaze- of Diazepam krijgen voor de slaap.
Die overstap zou ik maken als ik ongeveer op 10mg methadon p/dag zou staan.

Begrijp ik het goed als je zegt dat je de overstap gemaakt hebt toen je rond de 15 a 20 mg/dag methadon stond? En dat je zo'n 24 tot 34 uur na je laatste dosis methadon overgestapt bent op 2mg temgesic? En dat die 2mg (na een moeilijke start) toch genoeg was om je niet ziek te voelen? Je hebt daarna dus je dosis omhoog laten zetten puur en alleen om de craving tegen te gaan. Maar lichamelijk was het wel houdbaar?

Dat geeft me dan toch weer hoop.
Ik voel me de laatste weken wel zo belabberd, en dan het vooruitzicht dat het nog veel erger wordt trok ik even niet meer. Misschien dat ik het overstappen en afbouwen van temgesic te drastisch heb voorgesteld...

Ik wil alleen niet maandenlang temgesic blijven gebruiken om dit heel langzaam af te bouwen.
Van mijn arts heb ik begrepen dat wanneer je temgesic langer dan 2 weken gebruikt hier ook lichamelijk aan verslaafd raakt. Dan moet ik dus ook weer van de temgesic afkicken.
Om nou alweer een vervanger te gebruiken zie ik dus echt niet zitten.
Ik wil er gewoon helemaal vanaf.
Dus wel overstappen op Temgesic om de afkick van methadon draagbaar te maken, maar dan zo snel mogelijk ook de temgesic afbouwen om daar niet verslaafd aan te worden.

Ik weet trouwens ook wel dat het geen zin heeft om alles té snel te doen.
Ik ben het gewoon zo beu om me lichamelijk zo rot te voelen, dat ik er zo snel mogelijk vanaf wil. Het is natuurlijk maar net hoe je er tegenaan kijkt. Ik heb het trouwens precies uitgeteld, en dat zouden nu nog 64 dagen zijn tot mijn zomervakantie.
Als je het logisch benaderd is nog eens 64 dagen afbouwen/afkicken helemaal niets in vergelijking met die 10 jaar harddrugs gebruik
Daar maak je dan ook wel een sterk punt. Alleen wil de logica wel eens op de achtergrond verdrijven wanneer je er op van die momenten doorheen zit.

Dan heb ik nog een vraag.
Wat denk je concreet over mijn overstap naar temgesic?
Overstappen, en dan binnen 2 weken naar de nul.
Volgens mijn arts is het haalbaar, maar heb je enig idee wat me te wachten staat?
Is dat gevoel net als het gevoel dat je hebt wanneer je methadon afbouwt?
Of benadert het meer het cold turkey gevoel?

speeseend

Wijs gebruiker
Yoro zei:
...Begrijp ik het goed als je zegt dat je de overstap gemaakt hebt toen je rond de 15 a 20 mg/dag methadon stond? En dat je zo'n 24 tot 34 uur na je laatste dosis methadon overgestapt bent op 2mg temgesic? En dat die 2mg (na een moeilijke start) toch genoeg was om je niet ziek te voelen? Je hebt daarna dus je dosis omhoog laten zetten puur en alleen om de craving tegen te gaan. Maar lichamelijk was het wel houdbaar?

Ik ben inderdaad overgestapt bij een laatste dosis van vijftien mg., als ik me niet vergis. Maar dan heb ik die laatste Methadon-periode enkel één week achtereen Methadon gebruikt. Die twee weken daarvoor heb ik de Hero afgebouwd van ¾ naar ½ naar drie strepen per vier-en-twintig uur.

Yoro zei:
...Dan heb ik nog een vraag.
Volgens mijn arts is het haalbaar, maar heb je enig idee wat me te wachten staat?
Is dat gevoel net als het gevoel dat je hebt wanneer je methadon afbouwt?
Of benadert het meer het cold turkey gevoel?

Ik ben van mening dat de overstap Methadon > Buprenorfine steeds moeilijker word, naarmate je langer Methadon gebruikt. Je instel-fase zal alleen al twee weken in beslag kunnen nemen. Verder vrees ik dat je arts gelijk heeft, alleen is de kans dat je er permanent vanaf zal blijven klein in mijn ogen. Methadon is voor mij in geen geval een trekremmer zoals Buprenorfine. Voor mij is het genezingsproces gebaseerd op de tijd dat ik geen échte trek meer heb ervaren. De tijd slijt de trek. Nu heb ik tot en met één kwart pil á 0,2 mg. geen trek meer ervaren. Concreet, ik denk dat je beter zo snel mogelijk op de Buprenorfine kan overstappen en dit dan geleidelijk afbouwen.

De afkick van methadon heb ik waarschijnlijk niet in jouw mate ervaren. Voor mij was het te doen. Het was niet geweldig, maar ik heb die volledige periode door kunnen werken. Dus, gestart op vrijdag en maadag weer aan de bak.

Nog één punt:

Jouw arts geeft aan dat je na twee weken je verslaving ingeruild zou hebben. Dit zou ik nog even goed onderzoeken, als ik jou was. Lees als eerste eens de gebruiksaanwijzing van Temgesic. Als je eenmaal op de dosis, die in de gebruiksaanwijzing staat aangegeven, bent aangekomen, krijg je vrijwel tot geen last van afkick-verschijnselen.

Yoro

Bewuste gebruiker
Erg duidelijk :)
Fijn om eens info te krijgen van iemand uit eigen ervaringen.
Mijn arts zal het vast goed bedoelen, en denkt het vast allemaal te weten.
Hij heeft het echter nooit zelf ervaren en gevoeld.
Ik neem je advies dan ook serieus.

ik wil zelf ook zo snel mogelijk overstappen op buprenorfine.
Die methadon doet me echt de das om.
Dat is ook niet zo gek als je weet wat voor een chemische troep het eigenlijk is.
Veel meer verlavende stoffen en noem maar op dan in de Hero.
Wanneer je stopt met methadon kun je volgens de bijlsuiter de volgende ontwenningsverschijnselen verwachten:
"onrust, diarree, hartkloppingen, loopneus, niezen, kippenvel, koorts, zweten, rillen, gapen, verlies van eetlust, misselijkheid en maagkrampen."

Als ik dus langer af moet bouwen op de bupe, so be it. Groot pluspunt daarvan is natuurlijk dat je toch wat langer iets trekremmend blijft nemen.
En dus hiermee de kans vergroot dat ik clean blijf
En wat je zegt over de bijsluiter vun buprenorfine klopt helemaal.
Volgens de bijsluiter kun je bij het stoppen na langdurig gebruik zwakke onthoudingsverschijnselen krijgen.
Dat is dus niet na 2 weken zwaar hooked en mijn verslaving inruilen zoals mijn arts had voorgespiegeld!

Dat klinkt in ieder geval al een stuk beter dan wat ik nu met de methadon ervaar.
Dat bovenstaande rijtje heb ik van onrust tot maagkrampen allemaal dagelijks.
Gelukkig niet de hele dag door, maar verspreid in de ochtend, in de avond en in de nacht dus wel. Ik wil die overstap dus zo snel mogelijk maken.
En dus niet nog eens 2 maanden wachten.

Het gene waar ik nu nog mee zit is het moment van overstappen.
Dat ga ik toch proberen te vervroegen.
Ik zal nog eens kijken of mijn werkgever me al eerder kan missen.
Dat ik een lang weekend verleng met een paar vrije dagen om zo op een week of anderhalf te komen. Maar eerst mijn gesprek met mijn arts aanstaande donderdag afwachten.

Ik heb nu wat meer info om dat gesprek met mijn arts in te gaan.
En dan voor mij het best mogelijke schema te maken.

Je hebt me al weer een stuk op weg geholpen Eend :)

r@r@

Wijs gebruiker
Bij mij is het verschil in afkick erg groot:
Hero (lang geleden): veel zweten, rillen, echt als een zware griep, maar wel helder hoofd;
Bupe: veel spierpijn; wel helder hoofd;
Meet: werd ik ronduit psychotisch :openmouth: van, kreeg daarom Haldol. Meet is echt het ergste, dat nooit meer. Ik werd er echt gestoord van...

Zijn er mensen die dit herkennen bij Meet?

Groetjes! :wave:

r@r@

Wijs gebruiker
Yoro zei:
Nu heb ik tot en met één kwart pil á 0,2 mg. geen trek meer ervaren.]

Dit is dus nou precies wat ik zelf nu niet begrijp. Ik ben ook gaan afbouwen met Bupe. Gisterenmiddag om 2 uur de laatste halve 0,2 ingenomen. Arts zegt: "Dat is een lachertje", daarvan kun je nu nooit zó ziek zijn. Bij jou is het gewoon door je angst voor woede-aanvallen en die angst maakt je ziek." Met andere woorden: het zit tussen je oren!!!

Is dat zo? Geloof er niks van!!! Ben nu zo ziek als een deur (of whatever...), geloof er dus geen f*ck van...

VRAAG: HOE ZIEK WAS JIJ NA DE LAATSTE HALVE/KWART VAN 0,2 MG. BUPE???

Sorry, draai beetje door nu...

Yoro

Bewuste gebruiker
r@r@,

Deze week wil je helemaal niets geen bupe meer gebruiken om er zo dus helemaal vanaf te komen. Net als ander opiaat-afkicks zijn die eerste paar dagen het zwaarst.
Ik zou morgenochtend in overleg met je arts proberen een paar oxazepammetjes of iets in die trand te krijgen. Enkel een paar om deze eerste moeilijkste week door te komen.
En dan zouden die zwaarste onthoudingsverschijnselen een heel stuk minder moeten zijn.
Dan heb je daarna ook verder geen oxazepam ofzo meer nodig.
Ik spreek niet uit ervaring met bupe, want daar moet ik zelf nog aan beginnen.
Ik weet wel uit ervaring dat je wanneer je ziek bent, of dat nou van hero of meet is, en dus waarschijnlijk ook voor bupe, dat een oxazepammetje je meer rust kan brengen.
Zeg maar de scherpe kantjes eraf halen en je een paar uurtjes slaap bezorgen.
Al krijg je maar 5 pilletjes van 10mg, en slik je er 1 per dag zou al een stuk schelen denk ik.

Misschien het proberen waard?

Gr, Yoro :wave:

r@r@

Wijs gebruiker
Yoro zei:

Bij Miroya, Amersfoort (afkicken onder narcose + implantaat Naltrexon) hebben ze het volgende schema (ik zit al sinds oktober 2008 bij hen):
- De heroïne of Meet afbouwen (meet vanaf 10 mg.)
- Overstappen op Temgesic (eerste dag bepaalde dosis, afhankelijk van gebruik, 2e dag hoger, vervolgens adfbouwen)
- Afbouwen Tem geven ze 8 dagen voor (ik weet het, vind het ook wel erg weing)
- Vervolgens bij nul 10 dagen wachten (oficieel 5-7 dagen, minder kan ook, maar dat houdt risico's in vanwege acute afkick) en dan...
- jawel: Naltrexon (50 mg, per dag) of implantaat. Werkt 6-8 weken, eerste keer vergoed uit AWBZ, 2e en keren erna zelf betalen; 330,- euro per keer. Behandeling duurt (zonder versnelde afkick) ong. half uurtje (Slotervaart, A'dam).

Ik ga a.s. zaterdag weer voor implantaat, denk ik...

Suc6! Als je nog vragen hebt, Roep R@r@!!! :grin: :wave:

r@r@

Wijs gebruiker
Yoro, wanneer ga je beginnen? Help je graag, weet hoe eenzaam en moedeloos je ervan kunt worden op slechte momenten.

Houd je ons op de hoogte? Dan kan het afkickclubje wellicht écht van start gaan!!!

Yoro

Bewuste gebruiker
Yoro zei:
Het enige wat je denk ik kan doen is het jezelf zo makkelijk mogelijk maken en ""je tijd uitzitten".
En als je zo'n moment hebt van nu trek ik het echt niet meer, dan klik je op het drugsforum en schrijf/typ je het van je af.

Hoi r@r@,

Ik zie dat je mijn advies goed opgevolgd heb :grin:
Groot gelijk hoor, typen tot de rook van je toetsenbord af komt :wink:
Alles wat jou maar door die moeilijke tijd helpt!!

Ikzelf heb a.s. donderdag weer een afspraak met mijn versavingsarts.
Ik ben al een tijdje puzzelstukjes bij elkaar aan het leggen om een goed tijdschema in elkaar te leggen. Ik zal uiteindelijk in overleg met mijn arts gaan kijken hoe en vooral wanneer ik het preies ga doen. Ik denk dat voor mij het beste uit zou komen om op 24 mei de overstap te maken naar de Temgesic. en dan proberen vlug af te bouwen, maar als dat niet lukt is dat geen ramp. Dan bouw ik het gewoon wat langzamer af.
Zolang ik maar van die Meet af ben.
Het enige struikelpunt is dat de arts me die eerste week / 2 weken bijna dagelijks wil zien.
Dan moet ik dus bijna iedere langskomen voor een kort gesprek, controle van bloeddruk en controle van de dosis etc. Zo lang kan ik echter geen vrij krijgen van mijn werk.
Het is op het moment zo druk dat ik bijna iedere avond wel thuis tot 9 of 10 nog achter de laptop zit te werken. Ik mag dus simpelweg niet lang vrij nemen.
Ik zat zelf te overwegen om het weekend te pakken met eventueel een paar dagen / week in de ziektewet. Maar dat echt liever niet! Als ik daana weer kom werken zit ik zelf weer maanden met de achterstand en de gebakken peren.
Ik werk voornamelijk met grote en kleine projecten in de woningbouw.
Dus als ik er tussenuit val kan dit grote gevolgen hebben.

pfff.... zoals je ziet weet ik het eigenlijk zelf gewoon nog steeds niet.
Zo nog doorsukkelen op de meet tot mijn zomervakantie, of het mezelf heel moeilijk maken door het eerder te willen....
ALs ik logisch nadenk is het laatste de beste oplossing, maar mijn gevoel schreewt dat ik ZSM van die meet af moet.

Logica zal waarschijnlijk in dezen wel winnen. :wink:
De eend zei het al eerder tegen me, wat is die paar weken nog in vergelijking met die 10 jaar drugsgebruik. Tja, als je het zo bekijkt kan er die paar weken ook nog wel bij.
Ik laat wel weten hoe het gegaan is.

In het ergste geval wacht ik dus tot mijn zomervakantie om de overstap te maken.
Het maximum aantal dagen die ik nog moet wachten tot het zover is:

61 dagen, and counting :)

Gr, Yoro :wave:

r@r@

Wijs gebruiker
Yo Ro! :wink:

Jij zit dus ook in die innerlijke strijd. Ik was vroeger zeer zwak in wiskunde, maar dankzij deze leerzame verslaving ( :kots: ) ben ik nog beter in rekenen dat Pythagoras (of whatever).

Sorry, ben nog ziek, lul misschien teveel onzin... :wink:

Wat ik wil zeggen: ik weet hoe klote het is om zo te moeten rekenen; dat is onlosmakelijk verbonden met gebruikk én met afkicken.

Plus: vakantie is bedoeld om je batterij weer op te laden. Afkicken is precies het tegenovergestelde. Hoeveel vrije dagen heb je eigenlijk? Blijft er nog een weekje over om nog te genieten van de vakantie zonder dat je nog ziek bent?
Ik zou vanaf 10 mg. Meet op Tem overstappen en de Tem dan tot de vakantie langzaam afbouwen.
Vervolgens sta je dan op eerste vakantiedag op nul en begint de ellende. (Kan dat? Op hoeveel zit je nu precies?)

Enne... wat die arts zegt over elke dag moeten zien, wat een onzin, ik heb heel wat verslavingsartsen zien komen en gaan (eigenlijk hebben zij mij vooral zien komen en gaan :wink: ), maar zo'n onzin heb ik nog nooit gehoord... Zeker als je een baan (of daarnaast ook nog kinderen, zoals ik) hebt, houden ze daar juist rekening mee! Want dat is juist zo belangrijk: je structuur, bezigheid, ontwikkeling, afleiding etc. etc. Juist verslavingsartsen zouden dit moeten weten en er zeker naar moeten handelen...

Misschien kan je eerste week 1-2x komen en de andere dagen voor telefonisch consult kiezen? Huisartsen hebben immers ook een telefonisch spreekuur...

Suc6!

r@r@

Wijs gebruiker
Yoro zei:
De dosis die ik met de pillen nodig heb is minder dan de vloeibare

Dat klopt; heb ik zelf ervaren en van meer mensen gehoord. De Symoron (pil) wordt beter en sneller opgenomen door het lichaam. Ik was er ook minder misselijk van...

Hoi! :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
Yo r@r@ :wink:

Ik sta nu al zo'n 2 weken op 25 mg/dag meet.
Morgen heb ik mijn afspraak met de arts.

vrijdag 10 juli is mijn laatste werkdag voor mijn vakantie.
Ik heb 3 weken achtereen vakantie.

Het oorspronkelijke plan was tot 10 juli af te bouwen met de meet tot ik op 10 mg zou zitten.
Dan overstappen op de Tem en die Tem op ongeveer een week of anderhalf tijd afbouwen naar nul.

Halverwege mijn vakantie zou ik dan helemaal op nul staan met alles, en nog anderhalve week hebben om uit te zieken.
Dit jaar dus geen vakantieplannen, alleen maar afkickplannen.

Natuurlijk zou ik liever al eerder die overstap naat de Tem maken, en die dan langzaam afbouwen. Op die manier zou ik nog iets leuks aan mijn vakantie hebben.

Ik durf alleen die overstap van meet naar tem niet goed te maken wanneer ik nog moet werken.
Ik vrees dat die overstap best heftig kan zijn, en dat kan ik dus niet combineren met mijn werk.
Het is volgens mij moeilijk te voorspellen of ik daar een paar dagen, of misschien wel 2 weken strontziek van ben. Als het maar een paar dagen is durf ik het wel aan, maar ik weet het dus echt niet. Is mijn eerste keer op Temgesic dus weet nog niet hoe mijn lichaam gaat reageren.

Die bijna dagelijkse controle tijdens de grote overstap was voor mijn arts een voorwaarde om het ambulant voor te schrijven. En volgens hem erg belangrijk omdat het toch gevaarlijk kan zijn voor iemand die langere tijd flinke dosis gebruikt heeft.
Dat was voor mij een extra reden om het zo te plannen dat dit tijdens mijn vakantie gebeurt.
Dan heb ik nergens naar te kijken.

Ik zal morgen toch vragen wat hij ervan vind om eerder al op Tem over te stappen.
Hij zegt dit bij opnameklinieken al tientalle keren van dichtbij gezien hebben.
Ik hoop dus dat hij me reëel voor kan schetsen of het haalbaar is en hoe lang e.e.a duurt.

Uiteraard breng ik uitgebreid verslag!

Yoro

Bewuste gebruiker
Nou, de knoop is toch doorgehakt hoor...
Na uitgebreid overleg met mijn arts hebben we een schema opgesteld.
Zie bijlage onderaan: Even er op klikken om uit te vergroten want anders is het onleesbaar.

Laatste tabletje Temgesic staat gepland op 21 juli om 23.00 uur (om precies te zijn) :wink:
Nu kan ik echt de dagen aftellen en afstrepen :)

Duurt allemaal wat langer dan ik zou willen, maar ja. Het is niet anders.
Het schema is er. Het is nu een kwestie van op mijn tanden bijten en volhouden de komende 11 weken, en dan zal het daarna nog wel een paar maanden duren voor ik lichamelijk weer min of meer normaal functioneer en fatsoenlijk kan slapen.

p.s. Bij de Novadic Kentron is het akkoord bereikt met de toeleverancier van subutex.
Al zal er geen subutex, maar enkel subuxone voorgeschreven gaan worden om misbruik te voorkomen. Maar lijkt me iig een mooi alternatief voor de methadon.
Het zal in afbouwschema's, maar oook als onderhoudsdosis voorgeschreven gaan worden.

In mijn geval zal ik toch met Temgesic af gaan kicken hoor, maar toch goed dat Nederland langzaam maar zeker open staat voor alternatieven voor Methadon :)

Bijlagen

• yoro.jpg
    yoro.jpg
    253,9 KB · Weergaven: 263

r@r@

Wijs gebruiker
Yoro zei:
Ik durf alleen die overstap van meet naar tem niet goed te maken wanneer ik nog moet werken.
Ik vrees dat die overstap best heftig kan zijn, en dat kan ik dus niet combineren met mijn werk.

Bij mij was de overstap helemaal niet zwaar. Ik had er een hele lichte afkick van. Aan de andere kant bleef ik vorige zomer na afkick Meet (met ongeveer 7-10 dagen afbouw Tem er achteraan) nog 3 weken ziek!

Elk lichaam is anders, dus voor jou kan het anders worden dan dat het voor mij was. Maar ik zou voor de tijd vanaf "nul" zeker 2 weken uittrekken.

Ben je al eerder van Meet afgekickt? Mijn ervaring is dat, door de jaren heen, de afkick steeds langer duurde. Daarom heb ik het nu al lang niet meer aangeraakt.

Tem nam ik bij afbouw 2x per etmaal in. Om 8 uur 's morgens (want dan slaap je nog tijdens het begin van de afkick) en 8 uur 's avonds (dan heb je nog een rustige avond). Dat deed ik deze keer best snel. Elke 12 uur 1 tablet minder.

Dat ging dus niet zo goed, was te snel (ik schreef paar weken geleden dat ik laatste had ingenomen), ik werd te ziek om voor mijn kinderen te kunnen zorgen + les te geven etc.

Ik ben toen weer vanaf 3 pillen (0,6 mg.) begonnen en heb met een halve tablet per 12 uur afgebouwd. En de laatste pil in kwartjes per 12 uur.

Overweeg jij ook een implantaat, of is dat niks voor je?

Houd me op de hoogte ja, zou ik fijn vinden! Ik sleep je er doorheen, zoals jullie mij er doorheen hebben gesleept. Mij hielp het echt, dat was fijn...

Hoe sta je er tegenover, heb je er zin in? Of ook bang voor afkick?

Enne... die Oxazepam werkt heel goed, ik begon met 1 pil per nacht, 10 mg., dat wrden er best snel 2 (kan je nagaan hoe snel die gewenning gaat), maar ik ben er nu alweer 3 nachten vanaf, ze hielpen goed!!!

Yoro

Bewuste gebruiker
r@r@77 zei:
Ben je al eerder van Meet afgekickt?

Nee nog niet echt. Wel veel geschommeld qua dosis, maar de afgelopen 3 tot 4 jaar nog nooit op nul gestaan. Ik begon met 35 mg/dag en dat was al gauw 125 mg/dag met daarbij haast dagelijks bijgebruik. dus ik heb al wel een aantal keren veel geminderd met de bruin, en 1x een maand helemaal geen bruin gerookt. Maar methadon heb ik al die jaren altijd blijven gebruiken.
Ik sta nu gelukkig nog maar op 25mg, is in al die jaren mijn laagste dosis ooit.
Wat me nog te wachten staat weet ik niet precies, maar ik weet in het groot wel wat ik kan verwachten. Daar zie ik dan ook wel een beetje tegenop...
Ik heb het er vooral lichamelijk de afgelopen maand toch steeds meer moeite mee gehad.
Afbouwen met meet is voor mij geen pretje.
En ik weet dat dit nog maar het begin is, maar ja.
Je moet er wat voor over hebben :wink:
Er is dan ook niets liever wat ik wil dan nooit geen druppel meet meer te hoeven slikken!!

r@r@77 zei:
Overweeg jij ook een implantaat, of is dat niks voor je?
Ik heb het er met de arts over gehad en ik ga inderdaad hoogstwaarschijnlijk naltrex slikken nadat ik een weekje of 2 helemaal op nul sta met alles.
Pillen of implantaat zouden we dan later wel bespreken.
Lijkt me een goed idee, trekremmer en goed om een terugval te helpen voorkomen.

r@r@77 zei:
Houd me op de hoogte ja, zou ik fijn vinden! Ik sleep je er doorheen, zoals jullie mij er doorheen hebben gesleept. Mij hielp het echt, dat was fijn...

Hoe sta je er tegenover, heb je er zin in? Of ook bang voor afkick?

Dank je wel, zal ik zeker op prijs stellen! Als we elkaar zo er een beetje doorheen kunnen helpen is toch harstikke mooi :)
Hier kun je toch meer begrip krijgen omdat dit mensen zijn die het uit eigen hand ervaren hebben en dus precies weten hoe je jezelf op dat moment voelt.
Dat kun je bij anderen zelfs met de beste bedoelingen niet terugvinden.
Voor mij een goede uitlaatklep om op dit forum er open over te kunnen praten iig !

In ik sta er nog steeds net zo positief tegenover als toen ik er aan begon op 2 maart.
Aan de ene kant zie ik er wel tegenop omdat ik precies weet hoe lang het nog wel gaat duren.
Maar hoe verder ik kom kan ik ook tevreden terugkijken naar hetgene ik inmiddels al achter de rug heb. Iedere dag weer een stapje dichterbij.
AL voel ik me nog zo kut, lichamelijk of anders... als ik de kalender er bij pak en al die afgestreepte dagen zie die ik al overwonnen heb... dan herinner ik mezelf er snel aan hoe goed ik bezig ben. zo voelt het absoluut niet omdat je niet lekker bent, maar je weet het wel.
Dus met ups en downs, maar over het algemeen kijk ik er nog positief tegenaan.

Ik ben ook niet bang voor de afkick. Ik zie er tegenop, maar ik vrees het niet.
Ik weet wat ik kan verwachten en wanneer. Ik zie het nu als een test van volharding.
Uithoudingsvermogen en wilskracht. Als ik deze komende maanden volhoud ben ik eindelijk waar ik zijn wil :)

r@r@

Wijs gebruiker
Yoro zei:
r@r@77 zei:
Ben je al eerder van Meet afgekickt?

Nee nog niet echt. Wel veel geschommeld qua dosis, maar de afgelopen 3 tot 4 jaar nog nooit op nul gestaan. )

Dan gaat het idd wel zwaar worden. Gelukkig is het in de zomer en ik weet dat bij afkicken de kou "van binnen" komt en niet "van buiten", maar het scheelt toch iets als het buiten lekker weer is.

Laat weten wanneer je echt vaker op een dag, tijdens het afbouwen, ziek wordt en bijv. weer trek krijgt. Meestal is dat vanaf 10 mg. Meet of lager.

En wat jij ook tegen mij zei zeg ik vaak tegen mezelf en nu tegen jou: hoe zwaarder het wordt, hoe beter je je bij trek herinnert waarom je DIT juist niet meer wilt, het geeft extra kracht en motivatie.

21 juli zei je, toch? Mijn implantaat is dan weer uitgewerkt en ik moet dan een paar weken zo sterk zijn om Nal-pillen te slikken voor het, jawel, volgende implanaat, want dat was in december dus fout gegaan.

Zit jij nog te denken aan een implantaat?

Hoihoi! :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
Hoi r@r@,

Ik wil iig naltrexon nadat ik een week of 2 op nul sta.
Ik heb nog niet echt veel info hierover opgevraagd.
Van wat ik nu weet lijkt voor mij het beste om idd ook een implantaat te nemen.
Maar nu eerst maar eens zorgen dat ik op nul kom!
Het plan is er, nu het moeilijke gedeelte: mezelf eraan houden en volhouden.
Ik zie er tegenop, maar kijk er ook wel naar uit om eindelijk op nul te staan.

Uiteraard zal ik zo nu en dan een update geven :wink:

Gr, en fijn te lezen dat jij het zo goed hebt volgehouden. :)
Ga door ey!

speeseend

Wijs gebruiker
Een implantaat lijkt mij niet de oplossing. Eerder de Psyche. Wanneer alles daarboven weer op de 'normale' manier functioneert, zal een terugval tot het verleden kunnen behoren. Op zich is het wegnemen van de trek een onderdeel van het genezingsproces. Het zal enkel niet uitmaken of je dit nu met een pilletje of met een implantaat bereikt, lijkt mij.

Als ik er zo over nadenk, lijkt die implantaat mij zwaar klote. Iets in je buik laten stikken, daar zie ik zwaar tegenop. Ik hou er liever zelf de controle over. Als het om wat voor reden ook nodig is om Geen trekremmer te willen / kunnen gebruiken, dan wil ik die rotzooi weg kunnen flikkeren. Zonder eerst mijn ritsluiting te vinden, om vervolgens die trekremmende console uit mijn buik te rukken. Maar hey, dat is een gedachtekronkel van de Eend :)

Natuurlijk wens ik een ieder met zo een implantaat veel succes. Hopelijk is het maar één keer nodig, om vervolgens een schoon leven te leiden, tot de man met de zeis jullie komt halen.

r@r@

Wijs gebruiker
speeseend zei:
Een implantaat lijkt mij niet de oplossing. Eerder de Psyche. Wanneer alles daarboven weer op de 'normale' manier functioneert, zal een terugval tot het verleden kunnen behoren. Op zich is het wegnemen van de trek een onderdeel van het genezingsproces. Het zal enkel niet uitmaken of je dit nu met een pilletje of met een implantaat bereikt, lijkt mij.

Ben ik met je eens, daarom schreef ik ook:
"... het moet juist uit mezelf komen, de motivatie moet ik uit mezelf halen, niet afhankelijk van een implantaat..."

Maar aan de andere kant: de eerste paar weken is de trek het ergst. Als je dat TIJDELIJK overbrugt met Nal(implantaat) lijkt me dat, zoals ik het nu zie, ik verander nog al vaak van mening hierover :grin:, toch het beste.

Maar erna kan maar 1 ding je voorgoed er vanaf helpen: motivatie alleen maar vanuit jezelf...

Maar als positieve afsdluiting: BEN HELEMAAL CLEAN NU EN ER RETETROTS OP :grin:

Sarori

Bewuste gebruiker
Hoi Yoro,

Was even niet hier en heb me weer bijgelezen.
Je bent goed bezig, ook al heb je intussen al de nodige zware dagen achter de rug. Het einde is in zicht, dus gewoon stug volhouden. Je weet dat je het kan!

Persoonlijk zou ik die Naltrexon liever in pilvorm nemen om de reden die Eend al aangeeft. Het is jouw lijf en stel dat je die Nal ineens zat bent (of er bijwerkingen van krijgt), dan moet het implantaat weer uit je lijf gesneden worden. Niet echt mijn ding, al dat gesnij in mijn lijf. Ik zou er huiverig voor zijn.

Maar r@r@ heeft er goede ervaringen mee, dus het kan wel...en als je daarmee je doel bereikt...

Veel succes met het laatste gedeelte van je proces. Volhouden hè!

speeseend

Wijs gebruiker
r@r@77 zei:
..BEN HELEMAAL CLEAN NU EN ER RETETROTS OP :grin:

Als jij nu even bukt, dan rararaad jij vast wel waar ik die veer in stop :wink:

Het is ook iets om trots op te zijn. Het zal er niet gemakkelijker op worden, na die paar keren dat je bent teruggevallen.

r@r@

Wijs gebruiker
speeseend zei:
Als jij nu even bukt, dan rararaad jij vast wel waar ik die veer in stop :wink:

Thanx, maar ik denk dat je het gat niet eens meer kan vinden :grin: ... Ik voel mezelf net een zwangere vrouw die haar kinderen in haar benen en achterwerk draagt... verschrikkelijk...

Ik ben niet echt dik (nog steeds volgens BMI gezond gewicht, maar ik ben zó snel aangekomen de laatste 2 weken dat ik (echt waar, niet lachen!) mijn kont heen en weer voel schudden als ik loop, op het ritme van mijn passen.

Mezelf dik vinden was én van de redenen waarom ik ooit met heroïne ben begonnen... best wel gestoord; ik heb nog veel werk te verrichten...

Yoro

Bewuste gebruiker
Sarori zei:
Hoi Yoro, Was even niet hier en heb me weer bijgelezen.
Hallo Sarori, is inderdaad weer eventjes geleden.
Hoe gaat het stoppen met roken trouwens tot nu toe?
Hopelijk heb je het vol kunnen houden!
Sarori zei:
Je bent goed bezig, ook al heb je intussen al de nodige zware dagen achter de rug. Het einde is in zicht, dus gewoon stug volhouden. Je weet dat je het kan!
Thanks :) ik zie in de verre verte, helemaal aan het uiteinde van de horizon het einde in zicht komen. Ik kan nu eindelijk concreet aftellen. Niet meer in het onzekere van een globaal plan, nee helemaal tot in details uitgewerkt zodat ik er naartoe kan werken. Dat had ik echt nodig. Nu is het plan er, het is helder en het enige dat ik hoef te doen is deze komende tijd "uitzitten".
Dag voor dag afstrepen en dichterbij komen, heerlijk :)
Sarori zei:
Persoonlijk zou ik die Naltrexon liever in pilvorm nemen om de reden die Eend al aangeeft. Het is jouw lijf en stel dat je die Nal ineens zat bent (of er bijwerkingen van krijgt), dan moet het implantaat weer uit je lijf gesneden worden. Niet echt mijn ding, al dat gesnij in mijn lijf. Ik zou er huiverig voor zijn.
Tja.. zo had ik het nog niet bekeken. Ik heb ook nog helemaal geen info verzameld of er goed over nagedacht. Maar ik heb nu een aantal voor en nadelen die ik voor mezelf zal moeten afwegen. Zal ook een beetje afhankelijk zijn van hoe het de komende maanden gaat.
Als ik nog steeds zo sterk in mijn schoenen sta dan zal ik zeker voor naltrexon pillen gaan.
Dat vertrouwen heb ik dan wel. Zeker als je dat afweegt tegen het feit dat eenmaal een implantaat erin, je er dan geen controle over hebt.
Maar als ik echt merk dat ik mezelf niet kan vertrouwen en het er heel moeilijk mee heb om sterk te blijven zal ik misschien toch kiezen voor een implantaat.
Voorkeur gaat nu uit naar de pillen, maar ik wacht het de komende maanden af voordat ik definitief beslis.

Fijn weer wat van je te horen Sarori :wave:

Sarori

Bewuste gebruiker
Nou Yoro, het stoppen met roken ging aanvankelijk naar wens, maar ging daarna toch behoorlijk in rook op :cry:
Zonder op de details in te willen gaan, het moment bleek wel héél erg slecht gekozen, achteraf bezien. Daarom was ik ook even niet hier.

Maar niet getreurd, de volgende poging staat alweer ingepland en ik reken dan op iets meer zegen van boven :)

Gelukkig schijnt de zon weer hier en is het noodweer weer voorbij getrokken.

sarori

r@r@

Wijs gebruiker
Yo Ro! Hoe gaat het met je? En met het afbouwen? Nog een paar weekjes, dan is het zover voor jou. Zorg dat je goed voorbereid bent, jawel, dat kan. Gewoon alles wat jij lekker en fijn vindt dicht bij je nemen voor de afkick (behalve dope dan :grin: ).

Lieve groeten,
R@r@ :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
Sarori zei:
Nou Yoro, het stoppen met roken ging aanvankelijk naar wens, maar ging daarna toch behoorlijk in rook op :cry:

Jammer voor je Sarori, maar zoals je zegt: niet getreurd.
Alles op zijn tijd. Als de omstandigheden er niet naar zijn probeer je het later gewoon opnieuw.
Het zonnetje schijnt en wanneer je (met een beetje hulp van daarboven) weer in wat rustiger vaarwater komt, gaat het je vast en zeker lukken :)

Sterkte en suc6 !

Yoro

Bewuste gebruiker
r@r@77 zei:
Yo Ro! Hoe gaat het met je? En met het afbouwen?

Ha lieverd :wink:

Met mij gaat het naar omstandigheden prima hoor.
Ik sta nu al een tijdje stabiel op 25 mg/dag dus dat is wel even lekker na die moeilijke afbouwperiode! even een tijdje lichamelijk stabiel. Vanaf volgende week ga ik weer afbouwen met 2,5 mg p/dag.
Lijkt niet veel maar procentueel gezien kan het de komende weken weer best lastig worden.
Ik heb nog steeds goede moed, en nog net zo vastberaden om te stoppen.

Vorig weekend werd het me heel verleidelijk gemaakt om wat bruin te scoren, maar ik kon het met gemak afslaan. Ik heb er geen seconde over getwijfeld om het aan te nemen.
Ik had eerder een gevoel van afkeer. Weg met die rotzooi.
Dus geestelijk sta ik wat dat betreft nog steeds sterk in mijn schoenen.
Wel nog steeds een emotionele jojo ipv yoro... :wink: maar ja. Zo af en toe een traantje laten is ook weer niet het einde van de wereld.

Yoro

Bewuste gebruiker
Zo, vanavond weer lekker de stad in :)
Sinds ik gestopt ben met de bruin heb ik de ambitie weer teruggevonden om te gaan stappen.
Zal ook met het gestegen libido te maken hebben :wink:
Ik ben vorige weekend bij het stappen trouwens echt mijn droomvrouw tegen het lijf gelopen.
Klikte meteen, we hebben meer dan een uur onafgebroken samen zitten praten in de rokersruimte. Prachtige vrouw om te zien, en echt helemaal mijn type.
Ze is 25 jaar, woont in de omgeving, is werkzaam in de jeugdzorg, en had ik al gezegd dat ze er prachtig uitzag?!
Ik was echt helemaal overdonderd door haar...
Maar nog meer toen haar vriend ineens de rokersruimte binnen kwam lopen!
Ze had tijdens ons gesprek wel gezegd dat ze een vriend had, maar niet dat hij die avond ook daar was. Ik heb dus ook geen telefoonnummer meer kunnen vragen want ze gingen gelijk weg. Ze heeft me nog wel bij mijn been gepakt en een lach gegeven net voordat ze de deur uitliep.

Het was natuurlijk ook weer te mooi om waar te zijn. :angry:
Ze woont nu een jaar samen met die knakker.
Mijn verstand zegt, gauw vergeten en doorgaan.
Maar met de afkick ben ik net als rara toch een beetje emo geworden.
Fuck it, ik zie wel...
Wie weet wie ik vanavond allemaal ontmoet.

Ik ben iig nog steeds goed bezig.
Nog 9 weken, 3 dagen, and counting! :)

Bovenaan