insaniac zei:...Time to move on!![]()
Keep up the good work! Je mag best trots zijn op hetgeen je nu bereikt hebt.
insaniac zei:...Time to move on!![]()
Precies! Goed van je dat je de stress van dat huis achter je gaat laten. De stress van de verhuizing is gelukkig maar tijdelijk en is een mooie voorbode voor een nieuw leven vanaf een nieuw basisstation. Klasse dat je het allemaal in één keer hebt kunnen en durven aanpakken, want daar is moed voor nodig!insaniac zei:Ja maar het voordeel van die verhuizing is nu wel, dat ik dan wel het hele oude leventje afsluit.
insaniac zei:Dan denk ik weer van, Wat ben je toch dom, kan ik nou geen normaal leven leiden?
Dat noem ik niet "stil zijn blijven staan" maar ongelooflijke groei. Wees trots en ga uit van je eigen kracht (dat doe je al als ik je verhaal lees), dan kom je er wel. Daar kan menig burgermanshuishouden een puntje aan zuigen!insaniac zei:...wat ik allemaal heb gedaan om clean te blijven, en dat ik mijn hele leven daar op aan gepast heb. En wat ik allemaal in zo'n korte tijd bereikt heb...

Sarori zei:Je hebt gelukkig twee oren en wat er links in komt, kan er rechts weer uit...als jij dat toestaat.
Yoro zei:Dank je, en dat klopt best aardig![]()
Ik heb al vanaf het begin zoiets gehad van, ik moet mijn verslaving helemaal zelf willen stoppen, zonder invloed van anderen. Stoppen zonder dat je dit zelf echt wil, maar alleen voor of door de mensen om je heen is volgens mij gedoemd te mislukken.
Is het niet op de korte duur, dan zeker op de lange duur.
Het duurt bij de een wat langer dan bij de ander om op een gegeven moment ècht te willen stoppen. Bij sommigen komt dit zelfs nooit...
Bij mij heeft het 5 jaar geduurd voordat ik nu ècht op het punt ben gekomen om te willen stoppen! Nu dat ik helemaal zelf deze beslissing genomen heb wil ik dit ook zo veel mogelijk zelf doen. Pas wanneer ik dit me lukt zonder hulp van mijn omgeving durf ik mezelf echt weer te vertrouwen. Als het me nu zou lukken om te stoppen, maar grotendeels door hulp van anderen zou ik dat vertrouwen in mezelf veel minder hebben.
Dan blijft er volgens mij altijd de angst van: Wat als straks die steun en hulp langzaam wegvalt.
Uiteindelijk ben ik dan toch weer op mezelf aangewezen. Dat vertrouwen kan ik (en ik spreek voor mezelf) pas hebben wanneer ik dit op eigen kracht overwonnen heb.
Dan praat ik natuurlijk niet over methadon, afbouwschema, medicijnen en toezicht van een arts. Die vallen daar voor mij niet onder.
Zoals Insaniac al zegt, dat zijn de hulpstukken die ik toegereikt heb gekregen.
En die hulpstukken zijn essentieel, want zo kom je er doorheen![]()
Sarori zei:Ben net vandaag gestopt, dus ik ben weer voorbereid op die irritante mindtricks![]()
?Even een teken van leven dan maarYoro zei:Sarori zei:En Sarori? hoe zijn die eerste dagen gegaan met het stoppen met roken? Niet al te veel last gehad van voorbijvliegende cigaretten hoop ik![]()

Sarori zei:, plaats ik toch altijd wat vraagtekens bij de mooie zinnen in de drugsvoorlichtingsboekjes, dat heroïne als drugs eigenlijk niet echt schadelijk is voor je gezondheid. Zal wel zo zijn, maar de manier van toediening (het komt tenslotte niet je lijf inwaaien) kennelijk wel.
Yoro zei:En blijf vooral binnen de lijnen rijden hè Sarori!!![]()

Yoro zei:Zodra ik mijn bed uit kom begint het, schokkend en bevend begeef ik me vlug naar het koffiezetapparaat, gauw dat ding aan voor een bak koffie.
Die paar minuten die ik daarop moet wachten zit ik met rillingen en kippenvil op de stoel.
gapend en geeuwend, ongecontroleerde spastische bewegingen, stikmisselijk... godver wat duurt dat lang voor die koffie klaar is.
Dan snel die pot meet innemen met een wankelend kopje koffie (Die ik trouwens vaak genoeg door zo''n spastische beweging over mezelf en de vloer heen mors, wat weer leid tot een enorme woedeaanval)![]()
En dan met een sigaretje voor de kachel en tv, wachten tot het beter gaat. De scherpe kantjes zijn er dan met een kwartier half uur wel af.
Pas na een uur of anderhalf voel ik me weer mens.