valium/diazepam

Ehoven

Newbie
Hallo allemaal

Zou het kwaad kunnen om ineens 15 mg valium te slikken i.v.m extreme paniek tijdens tandheelkundige ingreep. 10 mg werkt niet effectief genoeg na 1 keer proberen.
Dit is een eenmalige ingreep en verder slik ik nooit geen valium.
Tis maar voor 1 keer dus.
Bij welke verantwoordelijke dosis lig ik ff plat?
Ik rijd zelf niet en ben ook niet alleen die dag.

Wat zijn jullie ervaringen met valium?

Groetjes,

speeseend

Wijs gebruiker
valium=diazepam

je zal met die dosis zeker plat kunnen liggen.

Voor mij was Oxazepam of Diazepam niet perfect tegen angsten, stress en dergelijke. Je kan jezelf beter de vraag stellen of angst en paniek een meerwaarde hebben.

Het hielp mij vooral volledig weg te zijn d.m.v. een diepe slaap.

cronos

Wijs gebruiker
platliggen van 15 mg?(welke zijn dit? de blauwkleurige?),nou ik toch niet hoor...hangt ervan af hoe stressig iemand is,denk ik :rolleyes: ...maar denk niet dat valium,helpt tegen paniekaanvallen...daarvoor zijn er andere middelen.waarom vraag je niet aan je huisdokter om een valiumspuitje?(werkt vlugger dan een valiumpil) voor je eventuele vrees of paniek bij de tandarts,of geven tandisten geen plaatselijke verdoving(i really don't know)?ik heb laatst een gastrocopie gedaan en ze hebben mij een verdovingsspuit gegeven,het hielp toch bij mij...maar wat erin de verdovingsspuit zat weet ik niet. :wave:

Martijn.

Belezen gebruiker
Nee hoor, kan geen kwaad. Maar heb je er al ervaring mee? Want als je voor jezelf niet weet hoe je op benzo's reageert en je neemt opeens 15 mg valium, dan weet je misschien niet eens meer bij de tandarts te komen. :P
Gewoon vooraf proberen wat 15 mg bij je doet, en als 't werkt, dan neem je weer 15 als je naar de tandarts moet. Als je helemaal van pampes ligt, neem je 10, en als je meer wil neem je 20, easy toch? :P

speeseend

Wijs gebruiker
cronos zei:
platliggen van 15 mg?(welke zijn dit? de blauwkleurige?),nou ik toch niet hoor...hangt ervan af hoe stressig iemand is,denk ik :rolleyes: ...maar denk niet dat valium,helpt tegen paniekaanvallen...daarvoor zijn er andere middelen.waarom vraag je niet aan je huisdokter om een valiumspuitje?(werkt vlugger dan een valiumpil) voor je eventuele vrees of paniek bij de tandarts,of geven tandisten geen plaatselijke verdoving(i really don't know)?ik heb laatst een gastrocopie gedaan en ze hebben mij een verdovingsspuit gegeven,het hielp toch bij mij...maar wat erin de verdovingsspuit zat weet ik niet. :wave:

Vijftien mg. is nog steeds vijftien mg, vriend. Of je dit nu in drie gele (vijf mg.), één blauwe (tien mg.) en één gele, of zeven witte (2mg.) en één halve witte tot je neemt :wink:

Diazepam wordt in principe niet voor paniek voorgeschreven, eerder Oxazepam. Je advies om even langs de dokter te gaan vind ik erg goed. Maar dan even aan hem overlaten wat het beste is :wink:

Ik kan er niet over uit hoe hier op het forum over Benzo's geschreven wordt. Ben ik zo bijzonder, dat zelfs twee mg. al voldoende werkt om te slapen. Of hebben de veelgebruikers geen echte c.q. goede Benzo's.

Garoeten,

Eendje

cronos

Wijs gebruiker
ok, het is omdat ik zelf nog paniekaanvallen gehad heb :( ,en in het begin hebben ze bij mij ook valium toegediend...ik was er gewoon "normaal" :tearsofjoy: van.(meer specifiek,kalm ervan en het waren grotere dossisen dan 15 mg),tuurlijk moet hij dat overleggen met zijn dokter...ik raad het hem niet aan om het op zijn eigen houtje(houtje: ik weet niet of dit ABN is,indien niet...gelieve mij te excuseren :grin: ) dat uit testen,that's not smart,if you know what i mean :wink: :wave:

Flameon

Badass junkie
Diazepam 15 mg kan opzich geen kwaad, zeker niet als je niet zelf hoeft te rijden.
Ik weet dat tandartsen ook soms kalmeringsmedicatie voorschrijven. Bel hem maar eens op en vraag hier maar eens naar

cronos

Wijs gebruiker
Flameon zei:
Diazepam 15 mg kan opzich geen kwaad, zeker niet als je niet zelf hoeft te rijden.
Ik weet dat tandartsen ook soms kalmeringsmedicatie voorschrijven. Bel hem maar eens op en vraag hier maar eens naar

voila zo moet het :smoke: ,je bespaart mij heel wat ABN denkwerk...bedankt :wave:

Ehoven

Newbie
Een spuitje is geen optie omdat de tandarts niet spuit in de arm maar in het bekkie.
Ik heb vandaag 10 mg geslikt en dat had wel wat effect maar niet genoeg. Thuis een pilletje slikken is anders dan dat je bij de tandarts bent.
Narcose vind ik hiervoor niet nodig. De tandarts verdoofd gewoon. Ik ben alleen als de dood voor de tandarts en aangezien 10 mg niet het goede effect heeft op mij vroeg ik me af of 15 mg kwaad kan.

Op de bijsluiter staat dat de maximale dosis in 1 keer 10 mg is. Maar wat is 5 mg extra in eenmalige noodgevallen. Daarna zal ik ze niet meer slikken.
Ik wil gewoon een uurtje niet overal van bewust zijn en het gevoel hebben van....leef je maar uit...mij boeit het niet.
Wel dat het verantwoord blijft natuurlijk.

Ik ben geen veelgebruiker en de huisarts heeft juist deze voorgeschreven. Hij zij dat 10 mg voldoende moest zijn maar dat is het dus niet. De tandarts weet ook dat ik dit ga slikken. Dus ik slik dit op advies van beiden.

Er zit wel verschil in de kleuren van valium en dat heeft te maken met de hulpstoffen die erin zitten.
5 mg heeft dus niet dezelfde werking als 10 mg. 2x5 mg deed helemaal niets bij mij en 1 x 10 mg werkte beter maar niet optimaal.
Valium wordt zeker voorgeschreven tegen angst en paniek. Valium is angstremmend en slaapbevorderend. Het wordt ook voorgeschreven als voorbereiding van chirurgische ingrepen zodat de patient rustiger wordt.

Ik zeg ook niet dat ik nu ineens 15 mg ga slikken. Ik vraag juist naar jullie ervaringen en effecten van valium.
Valium vind ik geen middel wat je zomaar ff inneemt. Vandaar dat ik jullie ervaringen wilde weten.

Groetjes

cronos

Wijs gebruiker
valium word wel eens voorgeschreven bij angsten...maar in mijn pshychiatrisch verleden,zullen ze dat nooit blijven toedienen,eerst geven en dan afbouwen...er zijn andere middelen vriend.ik heb eens gehyperventileerd en de dokter is langsgekomen en heeft een spuitje valium in mijn achterwerk toegediend,ik was relatief onmiddelijk kalm...wees open tegen je dokter,zeg dat je reeds eens 10 mg uitgetest hebt,maar dat je er geen effect van had en dat je nog steeds bang bent om een paniekaanval te hebben bij de tandarts.

speeseend

Wijs gebruiker
...Er zit wel verschil in de kleuren van valium en dat heeft te maken met de hulpstoffen die erin zitten.
5 mg heeft dus niet dezelfde werking als 10 mg. 2x5 mg deed helemaal niets bij mij en 1 x 10 mg werkte beter maar niet optimaal.

Wat zeg je me nu?

Die kleurtjes zijn er alleen aan gegeven om de hoeveelheid in kleutertaal aan te duiden. Niet omdat het van werking verschilt.

Vreemd dat jouw arts voor Diazepam gaat bij angsen. Het kan hoor, maar wel vreemd. Vooral omdat de werkingsduur belachelijk lang is voor jouw situatie. Oxazepam is dus veel logischer, alleen al om die reden. En omdat het je angsten beter kan dempen dan Diazepam.

splifftail

Belezen gebruiker
Ik sluit mij aan bij Speeseend. Wonderlijk hoe er hier over benzo's geschreven en gedacht wordt....."even een spuitje valium van de docter halen"...goh hoe doe je dat dan? of bedoel je een rectiole diazepam? (Stecolid) Lachen dat 2x5mg anders zou zijn dan 1x10 mg.....toch niet opgelet in de klas? Volgens mij staat in t grote benzo topic veeel info. Eerst kijken en lezen, dan pas vragen zou mijn insteek zijn...

bacteria

Newbie
Mijn ervaring met valium -> Diazepam - Oxazepam, Oxazepam werkt sneller, heftiger en korter, Diazepam werkt langer en minder heftig, volgens mij is oxazepam een inslaper, en diazepam een doorslaper.

Ik zou in dit geval toch voor oxazepam gaan, ik heb meerdere keren 20 mg in een keer genomen, en geen problemen ondervonden, maar zoals andere mensen al zeggen, bouwen ook benzodiazepinen tolerantie op in je lichaam, en wie weet reageert jouw lichaam er veel heftiger op als mijn lichaam.

De gevolgen van een teveel van de stof in je lichaam zijn niet gering, en kunnen best gevaarlijk zijn, (extreem lage bloeddruk etc).

Het beste kan je echt even open kaart spelen met de huisarts, en hem vertellen dan 10 mg diazepam bij jouw niet veel uithaalde, misschien wil hij dan nog wel een iets hogere dosis geven, de huisartsen zijn tegenwoordig wel terughoudend met valium voor te schrijven.

Ik hoop dat je er uit komt.

Met vriendelijke groet,

S

T-men

Bewuste gebruiker
Hmm, 'ff' 15mg Diazepam slikken voor een tandartsbezoekje?
Kweenie of de beste man er op zit te wachten dat je 5uur na de behandeling nog ligt te snurken in zijn stoel.

Mocht je toch de beschikking hebben tot benzo's dan zou ik voor Lorazepam gaan, anders dan de Oxazepam.

Succes maat!

Martijn.

Belezen gebruiker
T-men zei:
Kweenie of de beste man er op zit te wachten dat je 5uur na de behandeling nog ligt te snurken in zijn stoel.
Die smiechten vragen al een euro of 50 als je 2 minuten in die stoel hebt gelegen, dus 5 uur wordt een duur consult! :P

Maar een middellang werkende benzo (oxazepam/Seresta of lorazepam/Temesta) zal naar mijn mening ook wel beter zijn ja. Maar hij heeft ze al van z'n huisarts gekregen waarschijnlijk, dus ja...

splifftail

Belezen gebruiker
Johanna* zei:
Ben het inderdaad eens met Martijn., Diazepam is echt een slaapmiddel, Beter oxazepam!

Simplistisch gesteld: diazepam is spierontspanner, oxazepam ontspant "het hoofd" (dempt dus angsten/denken)

acidboy

Badass junkie
Het is nauwelijks een toevoeging... maar het is echt heel ongebruikelijk om diazepam voor zoiets voor te schrijven.

azgaza

Badass junkie
Ik vond oxazepam in jouw geval altijd ook een logischere keuze, dat wordt meestal voor geschreven tegen angst en paniek en heeft inderdaad een iets kortere werkingsduur.

A_J_

Newbie
Ik vind Diazapam idd ook een vreemde keuze, zelfs na 24 uur kun je daar nog suf van zijn en het bouwt ook langzaam op. Zoals al eerder genoemd lijkt me Lorazepam of Alprazolam een betere optie, laatstgenoemde heb ik gebruikt en die werkt sneller, kortere duur en is volgens mij ook wat heftiger.

Ik ben het trouwens niet eens met wat geschreven werd hier over dat Diazepam op je lichaam werkt (spierontspanning etc.) en Oxazepam op je geest. Beide benzo's hebben beide effecten, en ik denk dat het haast meer van de persoon afhangt wat het effect is dan de drug.

Ehoven

Newbie
De huisarts had inderdaad eerst oxazepam 10 mg voorgeschreven. Ik werd daar wel wat rustiger van maar niet zo lang. Het effect was op mij maar heel kort en niet effectief genoeg.

Je lichaam reageert ook anders op medicijnen naar mate je wat ouder wordt.
15 jaar geleden lag ik helemaal voor nok bij de kaakchirurg op 3 oxazepam 10 mg per dag. En nu merk ik daar geen fluit meer van.

De ingreep is inmiddels achter de rug en het is prima gegaan op 10 mg valium. :grin:
Ik heb wel de halve dag voor pampus op de bank gelegen maar dat is ook de combinatie van de stress van te voren en de valium geweest.

Maar goed, ik ben er nu vanaf en weet nu dat valium voor mij prima werkt.

rich28

Experimenterende gebruiker
Ja diazepam is inderdaad een beetje een onnodig lang werkend middel voor een tandartsbezoekje.
Vraag gewoon xanax aan je huisarts, dat is een standaardmiddel bij paniekaanvallen en is na een uurtje of 6 uitgewerkt. Met 0.5mg moet het lukken als je verder nooit benzo's gebruikt.Valium, is een beetje een vage keuze voor een tandartsbezoekje dat een halfuurtje duurt. Maargoed huisartsen hebben dan ook de ballen verstand van benzo's, dus het verbaasd me weer weinig.

xtc4fun

ik vind alle benzo's maar zwak hoor,
ik merk er maar niets van , d8 dat het aan mij lag maar mijn vrienden merken er ook niets van
(misschien omdat we straat drugs zijn gewend wat zwaarder is denk ik en gewenning voor benzos maakt ofzo)
maar heb gisteren 7 x 0.5 mg alprazolam genomen en helemaal niets van gemerkt.
ik was beetje moe en het maakte me eerder wat actiever zelfs als suf.

50 MG valium een paar dagen eerder deed ook helemaal niets.

snap ik egt niet dat veel mensen benzos fijn vinden .....

speeseend

Wijs gebruiker
streetstyle is de bom :wink:

Nee, even serieus, gebruik je GHB of andere downers? Anders kan ik me niets indenken waarom VIJFTIG mg. Diazepam bij jou niet werkt, terwijl ik met twee mg. de volgende dag zo gaar als wat ben. En ik ben ook wel wat zware downers van de straat gewend, maar voel het effect van die Hollandsche Benzo's prima.

speeseend

Wijs gebruiker
Tja...

Het is niet altijd nodig om een olifanten-middel tot je te nemen om iets te voelen. Misschien is het beter om zo nu en dan wat lichters te nemen en die GHB te laten staan?!

Het is volgens mij gewoon zonde van je Benzo's / nutteloos vervuilend, om die te nemen terwijl je een tolerantie hebt opgebouwd met GHB.

devachiah

bang voor de tandarts?

ik zal dormicum ( midazolam ) doen als ik jou was.

..en als je echt bang voor de tandarts bent bestaat er nog zoiets als een angst-tandarts die gebruiken lachgas...

chemo

Newbie
Ik word zelf altijd superrelaxt van 10 mg. Meer dan dit heb ik nooit gehad.

Weet je zeker dat je niks merkt van 10 mg? Het kan zijn dat je niks merkte omdat je niet in een situatie was waarin je paniekerig/angstig was (oftewel je was sowieso al relaxt) en daarom merkte je geen verschil?

Ehoven

Newbie
De ingreep is prima gegaan op 10 mg valium.
Wel de halve suf en duf geweest maar goed tis achter de rug.
Voor de nacht had ik 10 mg genomen en 1 uur voor de ingreep 10 mg.

Een angsttandarts zit voor mij te ver weg. Nu ik dit een keer heb meegemaakt, wordt de angst hiervoor ook minder.

Bedankt voor jullie antwoorden en ow ja nog de beste wensen voor 2009! :wave:

Bovenaan