Oxycodon Verslaving overwonnen, nu nog van de Diazepam af

Lepeltje

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal,

Iedereen heeft natuurlijk zo zijn eigen redenen waardoor die is gaan gebruiken. Ik heb door persoonlijke problemen Oxycodon gebruikt (ooit een keer gehad voor tennis arm en merkte toen het heerlijke ontspannende gevoel). Heb contact gehad met Verslavingskliniek om Oxycodon af te bouwen. Dosering die ik gebruikte was 140 mg per dag snelwerkend.
Januari 2023 zat ik rond de 40mg per dag, maar in de zomer dus richting de 140 mg. Thuis afgebouwd met langwerkende oxycodon met stappen van 10 mg per week. Dat was vrij zwaar. Vanaf 40mg was het bijna niet te doen om nog verder af te bouwen. op 24 december heb ik besloten om van 30 mg naar 0 te gaan. 1,5 week doodziek geweest. een week lang ongeveer 2-3 uur per dag geslapen, en de pijn; die valt niet te omschrijven. Ging dood van de pijn, wist niet dat een mens zoveel pijn kon verdragen maar het is me uiteindelijk gelukt en na 2 weken waren de klachten wel zo goed als weg. Maar het was een hel van 30mg naar 0, maar ben blij dat ik het gedaan heb.

Heb echter in de zomer verschillende paniek aanvallen gehad en heb toen Oxazepam gekregen die ik in de avond innam. Ben daarna via de arts overgestapt in oktober op Lorazepam 3 maal daags 1 mg. Sinds 3 weken overgestapt naar Diazepam (3x5mg). Heb dit nu afgebouwd tot 8mg per dag, maar ik merk dat ik enorme spanning in mijn lichaam heb met deze ontwenning. Heb geen last meer gehad van paniekaanvallen sinds de zomer, en verder ook geen andere klachten.
Mijn vraag is nu hoe snel kan ik dit middel afbouwen? Omdat de Lorazepam in principe tegen de ontwenning was voorgeschreven vanaf september/oktober.
ik heb natuurlijk wel allerlei manuals gelezen maar zou graag ervaringen van andere gebruikers horen. Als het bij spierspanning blijft, dan trek ik dit wel maar de vraag is dan hoe lang blijft het aanhouden?
Even kort samen gevat:
juli-aug-sept: oxazepam (kleine dosering)
okt-nov-: Lorazepam 3x1 mg
dec: Diazepam 3x5mg ( sinds gisteren op 8mg).
1 september begonnen met afbouwen Oxycodon 140 mg - Kortwerkend overgezet naar langwerkend.
24 december: van 30 mg Oxycodon naar 0 gegaan.

Cold turkey benzo lijkt me geen optie, maar ik zou dit middel graag snel afbouwen maar dan nog wel enigszins verantwoord.

Manu76

Badass junkie
Even kort samen gevat:
1 september begonnen met afbouwen Oxycodon 140 mg - Kortwerkend overgezet naar langwerkend.
Ik verwacht dat je niets levensbedreigend overkomt als je volhoudt op 8 mg en over een weekje of twee naar 4 mg gaat en dan nog weekje later stopt, maar kan me ook voorstellen dat je even teruggaat naar 10 mg en dat je vervolgens afbouwt naar 0 mg en er wat meer tijd voor neemt.
Persoonlijk zou ik kiezen voor iets langzamer afbouwen en even tevreden zijn dat je al van de oxycodon af bent.

Klinkt als een mooi verhaal en ik zeg alvast: Gefeliciteerd en niet teveel haast hebben nu!

Lepeltje

Even ter aanvulling: De Diazepam 15mg heb ik om de 3 dagen 2,5 mg er af gedaan. Daar ben ik mee gaan minderen toen de ontwenning van Oxycodon grotendeels weg was. Maar nu bij 8mg wordt de spierspanning misschien net iets te.

Manu76

Badass junkie
Even ter aanvulling: De Diazepam 15mg heb ik om de 3 dagen 2,5 mg er af gedaan. Daar ben ik mee gaan minderen toen de ontwenning van Oxycodon grotendeels weg was. Maar nu bij 8mg wordt de spierspanning misschien net iets te.
Geen haast hebben en als je merkt dat je te enthousiast was dan kun je even terug naar 10 mg per dag en vervolgens iets rustiger die laatste stapjes richting 0 nemen.

Lepeltje

1-2mg per week lijkt me op zich ook wel realistisch. misschien moet ik het van dag tot dag bekijken en kijken hoeveel last ik van de spierspanning heb.
Op het moment dat 0 mg is bereikt, hoe lang blijft die spierspanning dan nog? Moet ik dan denken aan dagen of weken?

Manu76

Badass junkie
1-2mg per week lijkt me op zich ook wel realistisch. misschien moet ik het van dag tot dag bekijken en kijken hoeveel last ik van de spierspanning heb.
Op het moment dat 0 mg is bereikt, hoe lang blijft die spierspanning dan nog? Moet ik dan denken aan dagen of weken?
Die spierspanning is volgens mij meer een effect van de snelle afbouw en als je wat rustiger naar 0 gaat zou je er minder last van moeten hebben.
Spierspanning is maar 1 bijwerking, als je pech hebt zijn er nog veel meer ontwenningsverschijnselen.

_shikantaza

Badass junkie
Hoe lang het nog na-ijlt is persoonlijk, maar hangt ook samen met de afbouwsnelheid en van hoe lang je aan de Benzo's hebt gezeten. Als je het rustig aan doet met 1mg/week dan zou je een paar weken na op 0 te zijn uitgekomen wel weer beter moeten gaan slapen en minder spanning voelen.

Ikzelf merk wel dat ik wat minder stressbestending ben geworden, maar of dat enkel aan Benzo's te wijten is weet ik niet zeker. Ik heb ook 10 jaar coke gebruikt en een paar jaar Olanzapine en Lithium geslikt namelijk.

Lepeltje

Gelukkig zijn de symptomen op dit moment alleen de spanning in mijn lijf, lijkt een beetje op de ontwenning van Oxycodon maar dan veel minder heftig. Paniekaanvallen heb ik sinds de afbouw van diazepam niet gehad, ook geen depressies. Die depressies had ik wel toen ik Oxycodon aan het afbouwen was.
Heb eigenlijk nooit Benzo's gebruikt, tot ik paniekaanvallen kreeg in de zomer van 2023. Begonnen met 1 pilletje Oxazepam voor het slapen gaan. Maar sinds programma van verslavingskliniek Oxazepam/lorazepam/diazepam blijven gebruiken om de ontwenning van Oxycodon wat op te vangen. Achteraf vraag ik me eigen af of dat wel nodig was geweest. Maar 1 mg per week ga ik dan voorlopig even aanhouden. Bedankt voor de reacties.
Mochten er mensen zelf af willen bouwen van Oxycodon kortwerkend, een goede eerste stap is naar de langwerkende variant switchen. Ik kreeg zo mijn leven weer terug, alhoewel ontwenning je altijd zal blijven houden helaas. Maar kon weer slapen en normale dingen doen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Het duurt ruim drie dagen voordat diazepam is uitgewerkt (vanwege de lange halfwaardetijd en actieve metabolieten). Pas daarna begint je lichaam echt te wennen aan de verlaagde dosering. Als je sneller afbouwt dan in stapjes van drie dagen, dan kom je op een punt waarop je ineens meerdere stapjes naar beneden gaat in dosis, waardoor de klachten kunnen toenemen. Sowieso is het gebruikelijk om de laatste beetjes rustiger af te bouwen.

Het onderstaande korte afbouwschema is op basis van elke week een lagere dosis. Je zit nu in ieder geval op 50% (week 3). Dus de volgende dosis zou 4 milligram zijn, dan 2, en dan gelijk naar nul. Je hebt dan wel de hele tijd vrij sterke ontwenningsverschijnselen. Zeker dat laatste beetje is lastig omdat je dan nogal last van slaapproblemen gaat krijgen, inclusief daarmee samenhangende bijwerkingen (moeite met concentreren bijvoorbeeld).
Schermafbeelding 2024-01-16 om 08.44.29.png

Ik zou adviseren om het gewoon even rustig aan te doen; een beetje lief zijn voor jezelf :wink:
Een gangbaar afbouwschema is in 12 weken, en dat gaat voornamelijk in de laatste stappen langzamer.
Wat je eventueel ook zou kunnen doen is het 12 weken afbouwschema doen met afbouwstappen elke 4 dagen. Dan ga je nog wat sneller dan het 12 weken schema, maar houd je ook rekening met de laatste stappen die het zwaarst zijn.

Schermafbeelding 2024-01-16 om 08.48.24.png

Bijlagen

• Scherm­afbeelding 2024-01-16 om 08.35.22.png
    Scherm­afbeelding 2024-01-16 om 08.35.22.png
    151,5 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:

Lepeltje

Goed bezig. Ga je ook naar meetings?
Nee, ben ik ook niet van plan.

Wat betreft de stap van 8mg naar 6mg. Ga je dan ineens 2mg naar beneden in de nieuwe week of eerst naar 7mg na 3/4 dagen en dan na 3/4 dagen naar 6mg? ik moet zeggen dat de spierspanning enorm per dag verscheelt. Soms veel last, en soms bijna helemaal niet. Veel bewegen helpt enorm, en nu met de kou helemaal. Wil eigenlijk wel proberen om einde van de week naar 6mg te gaan, en dan even kijken hoe dat gaat.
Neem nu 4x2mg, voel me daar beter bij dan 2x4mg. Als ik dan ontwenning heb dan heb ik in elk geval nog een volgend moment in een paar uur dat ik een nieuwe inname kan doen. Zou ik dan gewoon 4x1,5mg aanhouden of 3x2mg? Vind het lastig om de juiste formule te vinden.
Maakt het ook nog uit of je het met of zonder eten inneemt? Soms krijg ik het idee dat het beter werkt op een volle maag, maar de artsen zeggen dat het niet uitmaakt.

Manu76

Badass junkie
Nee, ben ik ook niet van plan.

Wat betreft de stap van 8mg naar 6mg. Ga je dan ineens 2mg naar beneden in de nieuwe week of eerst naar 7mg na 3/4 dagen en dan na 3/4 dagen naar 6mg? ik moet zeggen dat de spierspanning enorm per dag verscheelt. Soms veel last, en soms bijna helemaal niet. Veel bewegen helpt enorm, en nu met de kou helemaal. Wil eigenlijk wel proberen om einde van de week naar 6mg te gaan, en dan even kijken hoe dat gaat.
Neem nu 4x2mg, voel me daar beter bij dan 2x4mg. Als ik dan ontwenning heb dan heb ik in elk geval nog een volgend moment in een paar uur dat ik een nieuwe inname kan doen. Zou ik dan gewoon 4x1,5mg aanhouden of 3x2mg? Vind het lastig om de juiste formule te vinden.
Maakt het ook nog uit of je het met of zonder eten inneemt? Soms krijg ik het idee dat het beter werkt op een volle maag, maar de artsen zeggen dat het niet uitmaakt.
Klinkt positief! Hoe weet je die hoeveelheden zo precies af te wegen vraag ik me dan af :), maar je lijkt wel helemaal goed te gaan. (Beweging is belangrijk ja en als je eerst naar 7 en vervolgens naar 6 kunt gaan lijkt me dat zeker geen verkeerde aanpak)
Met of zonder eten maakt volgens mij niet uit en zodra je wat minder gaat nemen, kan het een dag of 2a3 duren voordat je weer maximale last ervan ondervindt en dan wordt het weer dragelijker en dan kun je ritueel opnieuw doorlopen door weer te minderen.

Dus hoe groter de stappen, hoe minder vaak je door de lastige dagen moet. Maar te grote stappen, kan wel echt lastig zijn met de ontwenningsverschijnselen.

Lepeltje

De arts heeft pillen voorgeschreven van 2mg die breekbaar zijn, dus op die manier is het wel goed te doen. Het is ook een beetje een afweging die ik deze dagen maak, aan ontwenning ontkom ik niet maar wil even kijken hoe het met 6mg gaat. Ik ga 4x1,5 mg proberen en dan even kijken hoe het gaat. Hoe eerder er vanaf hoe beter natuurlijk :). De ontwenning het ene uur is soms bijna niet te doen en dan plotseling voel ik helemaal geen ontwenning, heel apart.
Ik heb nog geluk dat ik tot nu toe alleen irritante spierspanning heb. Als mensen paniekaanvallen en hartkloppingen krijgen wordt het natuurlijk wel een veel moeilijker verhaal om snel af te bouwen.

Alinde

Badass junkie
Van 6 naar 0 is te overzien. Daarna houd je ook nog wel even last.
Ik heb zelf geen last van angsten en paniek maar heb de pammen daar ook niet voor gekregen. Ik kreeg ze tegen slapeloosheid/verwardheid/psychose en die klachten komen nu idd weer onder de wollen deken vandaan.

Gelukkig is diazepam makkelijk te halveren. Succes komende dagen.

Lepeltje

Vandaag de 3e dag met 6 MG. Afgelopen 2 dagen gingen redelijk. Soms hele vervelende ontwenning maar soms ook een paar uur niet. Heb voor het eerst in bijna een jaar weer 8 uur aan een stuk geslapen. Ik heb gelezen en van anderen vernomen dat door de halfwaardetijd je het verschil na 3 dagen zou moeten werken. Elke keer als ik minder, voel ik dit de volgende dag al. Ik doe nu 4 x 1,5mg per dag, wil komende week 4x1mg gaan proberen. Denk dat dit proces toch niet gedaan kan worden zonder ontwenning. Zo lang alleen spierspanning behoud is het voor mij uit te houden en kwestie van volhouden. Maar als er paniekaanvallen en hartkloppingen in het spel komen wordt het natuurlijk een heel ander verhaal.

Alinde

Badass junkie
Klinkt best goed. Wel bijzonder dat je nu met minder medicatie beter slaapt. Zal wel prettig zijn.
Als er paniekaanvallen zijn zou ik zeker aan de bel trekken.

Lepeltje

4 dagen 6mg gedaan, gisteren naar de 5mg gegaan. Ontwenning is er nog steeds alleen in de vorm van spierspanning (gelukkig).
Verslavingsarts gisteren ook gesproken, hij heeft ook aangegeven dat elk lichaam anders reageert op afbouw en de klachten per individu verschillend zijn.
Ik probeer dit 4 dagen aan te houden en dan naar 4mg te gaan.

Lepeltje

Klinkt best goed. Wel bijzonder dat je nu met minder medicatie beter slaapt. Zal wel prettig zijn.
Als er paniekaanvallen zijn zou ik zeker aan de bel trekken.
Met Oxycodon sliep ik echt heel slecht en weinig, en zeer onregelmatig. Soms in de ochtend pas om 06.00u en dan een uurtje of 3-4 maximaal omdat de ontwenning dan al weer begon. Had nog een hoop slaap in te halen zeg maar :)

Amber.cherry

Belezen gebruiker
Hallo allemaal,

Iedereen heeft natuurlijk zo zijn eigen redenen waardoor die is gaan gebruiken. Ik heb door persoonlijke problemen Oxycodon gebruikt (ooit een keer gehad voor tennis arm en merkte toen het heerlijke ontspannende gevoel). Heb contact gehad met Verslavingskliniek om Oxycodon af te bouwen. Dosering die ik gebruikte was 140 mg per dag snelwerkend.
Januari 2023 zat ik rond de 40mg per dag, maar in de zomer dus richting de 140 mg. Thuis afgebouwd met langwerkende oxycodon met stappen van 10 mg per week. Dat was vrij zwaar. Vanaf 40mg was het bijna niet te doen om nog verder af te bouwen. op 24 december heb ik besloten om van 30 mg naar 0 te gaan. 1,5 week doodziek geweest. een week lang ongeveer 2-3 uur per dag geslapen, en de pijn; die valt niet te omschrijven. Ging dood van de pijn, wist niet dat een mens zoveel pijn kon verdragen maar het is me uiteindelijk gelukt en na 2 weken waren de klachten wel zo goed als weg. Maar het was een hel van 30mg naar 0, maar ben blij dat ik het gedaan heb.

Heb echter in de zomer verschillende paniek aanvallen gehad en heb toen Oxazepam gekregen die ik in de avond innam. Ben daarna via de arts overgestapt in oktober op Lorazepam 3 maal daags 1 mg. Sinds 3 weken overgestapt naar Diazepam (3x5mg). Heb dit nu afgebouwd tot 8mg per dag, maar ik merk dat ik enorme spanning in mijn lichaam heb met deze ontwenning. Heb geen last meer gehad van paniekaanvallen sinds de zomer, en verder ook geen andere klachten.
Mijn vraag is nu hoe snel kan ik dit middel afbouwen? Omdat de Lorazepam in principe tegen de ontwenning was voorgeschreven vanaf september/oktober.
ik heb natuurlijk wel allerlei manuals gelezen maar zou graag ervaringen van andere gebruikers horen. Als het bij spierspanning blijft, dan trek ik dit wel maar de vraag is dan hoe lang blijft het aanhouden?
Even kort samen gevat:

Cold turkey benzo lijkt me geen optie, maar ik zou dit middel graag snel afbouwen maar dan nog wel enigszins verantwoord.
Ik hoor toch wel heel vaak als mensen het laatste stukje dus bij jou 30 milligram in eentje naar nul brengen. Wat denk je dat dat met je brein doet?
Wow... Dat is een klap

Ik vind het veiliger om in een rustig tempo af te bouwen wat natuurlijk ook afhangt van hoe lang je iets gebruikt en de dosis maar beter in eigen tempo en als je dan in een week heel erg veel last krijgt kan je gerust even op die dosis blijven staan. Dan gaat het te snel voor je lichaam.

Toevallig zelf ook bezig met afbouwen medicatie en zometeen oxycodon 40 mg
Maar dat ga ik in mijn eigen tempo doen na 8 jaar medicatie en nog steeds hevige pijn en een arm met zijn nieuwe schade en twee pijnlijke darmontstekingen ga ik dat zelf proberen af te bouwen naar 0 Ik wil sowieso van alles af ook slaapmiddel Diazepam

Eerst ga ik in revalidatie therapie dan heb ik ook afleiding en dan ga ik de Oxycodon afbouwen

Amber.cherry

Belezen gebruiker

Je bent een kanjer. Respect @Lepeltje
Vraag me alleen af , Jan 40 mg , zomer 140.😱
Hoe kom je aan zoveel? En wat knap.
Ik wil ook de 2 x 10 lw laten staan, afbouwen, die heb ik ongevraagd na operatie gehad.
De kortwerkende geven me 2 uur rust, beetje energie..
Dus ga nu in revalidatietherapie, hoop daar afleiding te hebben en de 4 x 10 kort ook te vergeten soms, . Roer om, ander leven, uit bed. Maar doodeng. Heb al enorm veel pijn arm zenuwschade.

Laatst bewerkt:

Lepeltje

Ja, dat is een goede vraag hoe ik van 40g naar 100mg ging. Had persoonlijke problemen waardoor ik in een depressie terecht kwam. Had steeds meer en meer nodig om me eigen wat beter te voelen, en voor ik het wist zat ik al op 100, en toen een tijdje later naar 140mg. Als ik toen niet besloten had om er mee te stoppen dan was het einde niet meer in zicht geweest ben ik bang qua dosering. Via online groepen werd er wel grof geld voor gevraagd, maar ja als je verslaafd bent dan is geld op dat moment niet belangrijk. Mijn geluk was dat ik verder geen lichamelijke pijn had, dat maakte het stoppen ook wel meer verantwoord. De diazepam heb ik nu iets meer dan 2 weken niet op, heb nog wel ontwenning maar is licht en slechts een keer of 2-3 op een dag. Zal wel verder wegtrekken.
Voor je het weet met oxycodon zit je op grote doseringen onnodig. Hoe lang neem je die kortwerkende nu in?

De Zandman

DF-koning
Voor je het weet met oxycodon zit je op grote doseringen onnodig.
Dat is nou net 1 van die eigenschappen van opiaten onder andere die zo gevaarlijk en sneaky is. ( ook benzo's zijn een goeie hierin)
Voordat je er erg in hebt zit je aan torenhoge doseringen omdat " het anders niet meer werkt"....

Lepeltje

Dat is nou net 1 van die eigenschappen van opiaten onder andere die zo gevaarlijk en sneaky is. ( ook benzo's zijn een goeie hierin)
Voordat je er erg in hebt zit je aan torenhoge doseringen omdat " het anders niet meer werkt"....
Het ligt natuurlijk ook aan de definitie van "dat het niet meer werkt". Ik had geen lichamelijke pijn, dus nam het alleen maar in om me eigen beter te voelen. Dan zou ik zeggen ja je hebt steeds meer en meer nodig omdat het relaxte gevoel sneller weggaat.
Ik zit nu op bijna 3 weken zonder diazepam, ontwenning heb ik nog wel maar het is heel weinig. Als ik het moet omschrijven is het een soort adrenaline doe door je lichaam beweegt maar dan een iets meer vervelende versie. Het wordt wel per dag ietsje minder. Heb me daar bij neergelegd en geaccepteerd. Zal wel misschien nog een paar weken duren voor het wegtrekt maar dat vind ik niet zo erg.
Verder wil ik ook nog zeggen dat je niet altijd alles zo maar moet aannemen wat artsen in klinieken je vertellen.

Lepeltje

De ontwenning van Oxycodon en Diazepam was ook allebei totaal anders. Oxycodon was heftiger en veel pijnlijker, diazepam was irritanter en voelde als een soort spierspanning/zenuwpijn. Ik heb er nu zelfs nog steeds last van ook al is het echt minimaal. Het wordt natuurlijk wel lastiger als je paniekaanvallen krijgt. Afleiding helpt bij diazepam goed, maar dan wel iets actiefs.

De Zandman

DF-koning
Tegen ontwenningsverschijnselen helpt afleiding altijd goed.
Ik ging in de ontwenningskliniek schaken met zoveel mogelijk mede clientele. Achter elkaar door.
Dat heeft mij er door heen geholpen kan ik wel zeggen!

Lepeltje

Op dit moment gebruik ik alleen nog Mirtazepine 3.75mg per dag (het is een tablet van 15mg en die knip ik in 4en). Ik voel af en toe wat ontwenning maar begin me nu toch wel af te vragen of dat nog steeds van de Diazepam komt of dat mijn lichaam nu reageert op die 3.75mg dat dat misschien te weinig is? Vind het erg lastig om daar onderscheid in te maken, als ik Mirtazepine inneem verdwijnt die ontwenning maar dat verdween ook toen ik nog aan de diazepam zat. Het zal toch niet zo zijn dat ik die Mirtazepine ook weer af moet bouwen lol

Lepeltje

Denk dat ik het nu een maandje of 2 gebruik. Voor slapen gaan 3.75mg
Heb elke week wel een telefonische evaluatie maar dat neem ik niet heel serieus meer gezien wat er zich allemaal heeft afgespeeld. Zijn er nog mensen die ervaring hebben of kennis in advies om die 3,75mg verder af te bouwen?

Manu76

Badass junkie
Denk dat ik het nu een maandje of 2 gebruik. Voor slapen gaan 3.75mg
Heb elke week wel een telefonische evaluatie maar dat neem ik niet heel serieus meer gezien wat er zich allemaal heeft afgespeeld. Zijn er nog mensen die ervaring hebben of kennis in advies om die 3,75mg verder af te bouwen?
moeilijk vraagstuk volgens mij. Ik denk dat de hoeveelheid weinig zegt.. Kan zijn dat je hersennen na afbouw van andere medicamenten, nu wat meer afhankelijk zijn van je Mirtazepine en dat je toch rustig aan moet afbouwen, maar misschien kan het heel snel.
Ik weet niet hoe makkelijk je even kunt proberen zeg snel af te bouwen en als je veel stress en paniek voelt, neem je stapje terug en doe je het wat rustiger aan? Kun je naar 3 en dan naar 2 met even 3 tot 7 dagen voor dat je volgende stap neemt? Als dat makkelijk gaat beter dan dat je weer maanden moet afbouwen natuurlijk.

De Zandman

DF-koning
Degene die het meeste weet van medicijnen is....
De apotheker.
Los van degene die het medicijn voorgeschreven heeft.
Misschien is het een optie om de vraag over afbouw e.d. aan je apotheker te stellen?

Lepeltje

Ik ga met mijn eigen huisarts dat even overleggen. Verslavingsarts beweerde dat je met Mirtazepine gewoon kan stoppen maar wat ik lees is dat het bij 50% probleem en klachtloos verloopt en bij de andere helft niet. Nu moet ik ook zeggen dat ik sinds het stoppen met diazepam ook weer pre workout neem ik voor ik ga trainen, maar heb in het begin een halve scoop genomen en nu 1 scoop (dat is de maximale aanbevolen dosering). Besef me eigen dat die opwinding/stromen in me lichaam misschien nu daar ook vandaan kunnen komen. Het is vergelijkbaar met de diazepam ontwenning.
Toen ik gisteren die sensatie/opwinding in mijn lichaam voelde, nam ik de gebruikelijke 3,75mg voor het slapen gaan, maar het werd niet minder. Pas na een paar uur trok het vanzelf weg. En ja, pre workout met cafeine en beta alanine :grin:

De Schurk

Belezen gebruiker
Ging dood van de pijn, wist niet dat een mens zoveel pijn kon verdragen maar het is me uiteindelijk gelukt en na 2 weken waren de klachten wel zo goed als weg. Maar het was een hel van 30mg naar 0, maar ben blij dat ik het gedaan heb.
Respect voor dat!

Vinidi84

Belezen gebruiker
Ik ga met mijn eigen huisarts dat even overleggen. Verslavingsarts beweerde dat je met Mirtazepine gewoon kan stoppen maar wat ik lees is dat het bij 50% probleem en klachtloos verloopt en bij de andere helft niet. Nu moet ik ook zeggen dat ik sinds het stoppen met diazepam ook weer pre workout neem ik voor ik ga trainen, maar heb in het begin een halve scoop genomen en nu 1 scoop (dat is de maximale aanbevolen dosering). Besef me eigen dat die opwinding/stromen in me lichaam misschien nu daar ook vandaan kunnen komen. Het is vergelijkbaar met de diazepam ontwenning.
Toen ik gisteren die sensatie/opwinding in mijn lichaam voelde, nam ik de gebruikelijke 3,75mg voor het slapen gaan, maar het werd niet minder. Pas na een paar uur trok het vanzelf weg. En ja, pre workout met cafeine en beta alanine :grin:
Ik ben met 60 mg Mirtazapine in twee dagen naar 0 gegaan, dat is echt troep!!!! Wel ontwenning gehad, maar het doorslikken gaf veel meer klachten (werd suïcidaal van die rommel).

Alinde

Badass junkie
Degene die het meeste weet van medicijnen is....
De apotheker.
Los van degene die het medicijn voorgeschreven heeft.
Misschien is het een optie om de vraag over afbouw e.d. aan je apotheker te stellen?
Goede tip. Hoewel ze hier meteen terug verwijzen naar de voorschrijvend arts.

Lepeltje

De diazepam ontwenning is nu wel verdwenen. Heb er in de 4e week na laatste inname toch nog wel even last van gehad, maar daarna was het wel verdwenen. Verslavingsarts zegt dat ik met mirtazepine gewoon kan stoppen, maar heb zelf voorgesteld om eerst even een paar dagen 50% van 3,75mg te gebruiken om te kijken hoe mijn lichaam daar op reageert en dat ik in elk geval goed slaap.
Wat een ellende alles bij elkaar, die oxycodon en diazepam afbouwen. 6 maanden lang elke dag ontwenning gehad, maar het is nu wel echt voorbij gelukkig.
En mijn grote dank aan de mensen op het forum voor hun reacties en adviezen, dat heeft me echt enorm geholpen!

Bovenaan