• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ultimate LSD: Het Pad Der Waanzin

spacelord

Wijs gebruiker
Wie: Ik en S
Wat: 2 zegels LSD (Shiva's), wiet, beetje cava, lachgas

Greetings mede-psychonauten

Ik schrijf dit report om de trip de verwerken die ik gister mijn kameraad heb meegemaakt. Het is de zwaarste trip die ik tot nu toe heb gehad en waarschijnlijk de laatste trip (voor heel lange tijd in ieder geval). Een bad trip kan ik het niet noemen maar aangenaam was het zeker niet. Dit report helpt me te verwerken wat ik meegemaakt heb want het zal een zware tocht worden. Het begon allemaal gisterochtend om 08.00 uur...

IK kwam met mijn mede-tripper S aan in Leuven waar ik de lsd zou gaan gaan halen. Oorspronkelijk was de bedoeling dat we ieder een halve zoude nemen maar liever hard dan zacht trippen dus we hadden er nog 1 bijbesteld. Gewapend met 2 Shiva's reden we naar het huis van onze tripsitter die een week alleen was. Daar begon de reis door ons onderbewustzijn.

08.30
De zegels werden onder de tong gedropt onmiddelijk toen we aankwamen. Aangezien het altijd even duurt voor de trip echt begint, staken we gelijk een joint op en bewonderden we de wietplanten van onze tripsitter. Na een half uur voelde ik nog niets en bedacht me dat wat lachgas wonderen kan verrichten. Het koude metaal van de slagroomspuit was geklemd tussen mijn handen, ik zet mijn lippen rond het teutje en psshhhhhhhh... Voel ik wat? Nee nog geen visuals, jammer :( S leek zich kostelijk te amuseren op de muziek van Kindzadza-'can you feel it?'. Zijn bewustzijn was gelanceerd en ik ergerde me dat ik nog steeds niets voelde.

09.40
Merkte ik daar iets in het hout van de kast? Jawel ik zag het golven! Eindelijk! De trip kon beginnen en gelijk vulde ik opnieuw de slagroomspuit.
Telkens als ik trip of het nu lsd of paddo's zijn en inhaleer lachgas hierbij maak ik steeds dezelde fases door. Deze hebben een bepaalde volgorde: Gezichtsveld trekt weg, ogen vallen dicht, ik voel mijn lichaam afbrokkelen en wegsmelten door de grond, ik ben 1 met alles, ik word platgedrukt, begin weer te denken steeds sneller vliegen gedachten door mijn hoofd; sneller, sneller, SNELLER, KNAL!!!!! Een explosie, een geweldige ontlading en een heerlijk gevoel met geweldige hallucinaties.

'S, ik heb 'Het' gevonden'! 'Het' is hetzelfde als de andere trips, de goede trips! Dit 'Het' kan enkel bereikt worden met lachgas tijdens een psychedelische ervaring, ik kan dit het beste omschrijven als een intens moment van gelukzaligheid, puur geluk dat op geen enkele andere manier te bereiken is. De goddelijke ervaring van 'het Meer' dat enkel op deze manier bereikt kan worden. Het plafond was een zee van golvend hout met vele overbelichte kleuren, met de ogen toe reisde ik door mijn bewustzijn van plaats naar plaats door een immense ruimte.

Nu komt de piek er aan, hier weet ik niet geweldig veel meer van maar ik zal mijn best doen het zo goed en chronologisch te omschrijven.

ca 11 uur
Ik weet niet meer wanneer ik mijn ogen open of dicht heb. Het maakt niet uit, ik heb mijn ogen niet nodig want mijn geest stuurt mijn lichaam. Ik zie alles en voel de kracht en energie van de materie die mij omringt. S en ik beginnen te praten, dit zorgde voor de grote ommekeer in onze reis. We hebben er samen al redelijk wat trips opzitten, op tamelijk korte tijd.
Steeds als we tripten wilden we 'Het' bereiken, wat alleen maar bereikt wordt met lachgas. Ook andere drugs zoals alcohol wiet etc leiden allemaal uiteindelijk tot 'Het' ook al kan dat niet bereikt worden zonder het lachgas en de trip.
We willen dus 'Het' bereiken maar daar is lachgas voor nodig. Is trippen zonder lachgas dan ook leuk? Trippen is wat je er zelf van maakt, de drug neemt je denken niet over maar zorgt voor de mogelijkheid tot anders denken. Het opent de deur waar je zelf door moet, jij bent degene die achter het roer staad van het schip in de oceaan van je onderbewustzijn.

Wat is er eigelijk fijn aan trippen? Ik weet het niet, je maakt het zelf fijn. Maar hoe maakt je het fijn? Enkel door 'Het' te bereiken. Maar ik bereik het niet? Is trippen wel fijn? Ik dacht dat trippen me gelukkig maakte maar het is niet fijn meer! Ik ben mijn geluk kwijt! Hoe moet ik leven zonder geluk dacht ik. We kwamen terecht in een vicieuze cirkel, een eeuwigdurende loop wat allemaal leide tot 1 ding: 'Het', en 'Het' maakte allemaal niet meer uit, we konden 'Het' alleen opnieuw bereiken maar niet meer of verder gaan. De grens was getrokken, trippen had geen zin meer, we konden niets meer bereiken met trippen. Geen doel, geen nut, geen plezier.

12.00
Een andere omgeving ging ons misschien goed doen. Jointje gepakt en het bos in gewandeld.
'Dude, ik heb even genoeg van dat trippen, laten we eens de trip aan de kans schuiven, je stuurt het uiteindelijk zelf. Alles maak je zelf zoals je het wilt. Ok even proberen... BAM; back to reality. De visuals waren weg en ik genoot van een normale, niet psychedelische omgeving gewoon omdat ik zelf DACHT aan een normale omgeving. Ik kon zien wat in dacht, alles werd weerspiegeld in mijn ruimte, hetgeen wat me omringde.

Nu konden we even tot rust komen. We triggerden elkaar de hele tijd, telkens kwamen we in de spiraal terecht van de gedachte dat alles wat we deden leidde tot 'Het'. We konden nerges meer over praten zonder steeds weer alles te herleiden tot 1 bepaald punt. Een uitweg was er niet meer. We begonnen veel teveel na te denkek en opeens werd alles duidelijk: We hebben elkaar waanzinnig gemaakt...' De reis is te diep gegaan, niet maakte nog uit, ons geluk is weg. We hadden door hoe je psychotisch word van psychedelica: heel ons denken was aangepast aan alles dat weer tot dat ene herleid zou worden. Je kan blijven steken in 1 gedachte, 1 gedachte die steeds weer de bovehand neemt en alles wat je denkt naar zicht toe trekt. Er om heen buigen is geen oplossing, het absorbeert alles. Fuck, een psychose is duidelijk. Zijn we dan gek geworden omdat we doorhebben hoe het in elkaar zit? Het kan niet anders...

13.15
Helemaal geshoqueerd liepen we terug naar het huis. We hebben elkaar gek getriggerd, trippen met elkaar zou nooit meer gaan. We moesten er een punt achter zetten. Ik werd depressief van de gedachte nooit meer te trippen omdat ik er niet meer van genoot. Ik was zo aangepast aan de wereld van psychedelica dat ik nooit had gedacht er echt mee te stoppen.
S ging met de tripsitter naar de kelder om te pokeren. Hij wilde afleiding om niet meer bezig te zijn met het trippen dat ons krankzinnig maakte. Dit vond ik geen goed plan, ik wilde mezelf er uit halen en terug plezier hebben. Dit probeerde ik met muziek, een wandeling, spelen met de hond maar niets hielp. Steeds weer werd ik terug in de spiraal getrokken van: het maakt niet uit, trippen leert je niets, niets maakt iets uit, alles is compleet zinloos en trippen maakt me niet gelukkig meer. De dood leek wel de enige uitweg maar die gedachte lied ik snel weer varen.
Ik werd steeds overmand door flashbacks en gedachteloops en wist zeker dat ik zelfs als ik niet meer zou trippen, zou blijven steken in de ene gedachte waarnaar alles werd geleid.

14.00
Ik verveelde me en maakte me steeds gekker. Pokeren leek zo slecht nog niet maar de spanning was te snijden. S en ik bleven elkaar onbewust en onbedoeld triggeren, pokeren ging niet wegens het steeds weer afdwalen, diep in gedachten.
Ik ging maar weer weg, in de zetel naar muziek luisteren maar niets kon me afleiden, niets kon me doen stoppen met denken. Ik wilde ervaren en genieten, niet denken en piekeren.

17.00
Onze tripsitter ging weg en wij moesten het huis uit. We liepen naar een bankje en een park waar we afspraken nooit meer te trippen. 1 keer zorgt voor de ervaring, de gedachte dat je weet wat trippen is. Met vaker te trippen haal je niets uit, je leert er niets over bij aangezien de ervaring altijd dezelfde blijft. Je kan je alleen maar amuseren of gek maken. De overtuiging was er dat vaak trippen je uiteindelijk zowiso gek maakt, compleet waanzinnig en dat punt hadden wij bereikt. Ik bedacht me dat ik S nooit meer zou kunnen zien omdat die ene gedachte eeuwig zou blijven getriggerd worden als ik hem weer zou zien. Ik wist niet meer wat ik moest, al de muziek wegdoen en een andere weg inslaan? Waarom wil ik altijd trippen als ik niet trip en als ik trip wil ik er steeds mee stoppen? Dit is dus de reden waarom het illegaal is, het maakt je krankzinnig wat hebben we onszelf toch aangedaan...

Zo is het nog doorgegaan tot deze ochtend, zelfs toen onze wegen scheidden en we beiden naar huis gingen. Voorlopig heb ik het gehad met tripmiddelen, hoe mooi alles er dan ook kan uitzien. De prachtige visuals zijn de mentale mokerslagen gewoon niet waard, ik had pijn van het denken. Deze ochtend werd ik wakker en heb de 35% van wat ik me nog herinner hier neergeschreven. Ik weet (gelukkig) niet veel meer over deze trip, als ik me nog duidelijk zou herinneren hoe een psychose werkt, zat ik nu in het gekkenhuis. Tripmiddelen kunnen prachtig en leerzaam zijn, maar als je 'teveel' weet en te diep gaat, raak je verstrikt in het net van gedachten en zit je vast als een vis aan een haak, wachtend tot op eigen ondergang.

Arthur King

Wijs gebruiker
Klinkt wel redelijk heftig ja, dat je alles tot 'het' moest herleiden.
Weet je ook hoe veel microgram er op de zegels zat?

Drientje

DF-koning
spacelord zei:
In Belgie weet je dat nooit :P , mijn dealer zei rond de 250 µg.
Dus jij hebt 500 mics op?

Shiva's hier liggen rond de 80-100 mics. Jij zult heus niet ineens bijzondere shiva's gevonden hebben.

Laat het testen!

spacelord

Wijs gebruiker
Drientje zei:
spacelord zei:
In Belgie weet je dat nooit :P , mijn dealer zei rond de 250 µg.
Dus jij hebt 500 mics op?

Shiva's hier liggen rond de 80-100 mics. Jij zult heus niet ineens bijzondere shiva's gevonden hebben.

Laat het testen!

We waren met 2, ieder een zegel slimbo en 100 µg gaat het zeker niet zijn geweest ik heb al genoeg ervaring met acid om dat weten. En waar is 'hier'? 400km van mij vandaan? zegels zijn niet universeel, heb al vaak genoeg meegemaakt dat een blotter beneden of boven verwachtingen uitkomt los van set en setting.

En ik ga mijn zegel niet naar Nederland sturen, fuck dat, heb al een paar bad trips gehad maar kan nu mijn trip altijd sturen zodat ik nooit bad ga. Het ergste wat me kan overkomen is dat ik niet meer geniet van de trip zoals deze keer.

Trouwens het gaat om het report niet om te gaan kankeren hoeveel er wel of niet in die zegels zit

Drientje

DF-koning
spacelord zei:
Wie: Ik en S
Wat: 2 zegels LSD (Shiva's), wiet, beetje cava, lachgas
Sorry maar dat lijkt toch echt of je twee zegels op hebt.

En ik ben al meer dan een jaar op zoek naar goede sterke zegels, ik heb de beste connecties maar ik vind steeds geen zegels boven de 100 mics, en ja ik heb connecties in België.

Verder heb ik niets op je report te zeggen behalve dat het goed geschreven is.

Intoxication

Bewuste gebruiker
ik heb die ook gehad een hele voelde ook helemaal teveel, ik voelde bijna net hetzelfde of jou ik was compleet m'n trip beu, en ik zei ook dat ik het nooit meer gingen doen!!
maar achteraf:) met wat relativeren wil je dat heus wel nog 's ik hebt ook al terug gedaan :)
ze waren zeker rond 175-200µg hier zeker weten !!
ken wat vrienden die ervaring hebben ook en die zweren ook zeker niet onder de 150µg bij deze trips!!

en man, trouwens puik werk van de sitter, kon die die triggers niet wat verzachten??

spacelord

Wijs gebruiker
Nee, die heeft tnog nooit getript. Hij hield vooral het gesprek op gang zodat we niet onszelf gek maakten. S en ik zijn vaak in een andere ruimte gaan zitten of het kon wel is helemaal fout aflopen...

KoxBox

Badass junkie
250mics? Kan ik moeilijk geloven zo sterke zegels worden naar mijn weten zelf (zo goed als) niet (meer) gemaakt... 180 kan ik nog geloven, zoals de Maya's en stuff maar 250 ik weet het niet hoor...
Waren het deze toevallig?

Ik heb hiervan een halfje genomen en ben bijna zeker dat dat niet meer dan max. 60-70mics was.(per helft dan welteverstaan)

Bijlagen

• shiva.jpg
    shiva.jpg
    8,4 KB · Weergaven: 1.095

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Tijdje geleden had ik van iemand in Leuven ook zegels van 250µg. :wink:

Dusja, het kan.

Maar die zijn er nu nietmeer.

Goed geschreven, elkaar mindfucken is opzich wel grappig en leerrijk,

tot op een bepaald punt. :)

kenneh

Experimenterende gebruiker
damn, dit klinkt wel heel herkenbaar
je kan jezelf echt gek maken in een trip door 1 dezelfde gedachte opnieuw en opnieuw te krijgen

zeker als je denkt dat je "iets" door hebt

spacelord

Wijs gebruiker
KoxBox zei:
250mics? Kan ik moeilijk geloven zo sterke zegels worden naar mijn weten zelf (zo goed als) niet (meer) gemaakt... 180 kan ik nog geloven, zoals de Maya's en stuff maar 250 ik weet het niet hoor...

Ik heb hiervan een halfje genomen en ben bijna zeker dat dat niet meer dan max. 60-70mics was.(per helft dan welteverstaan)

Jep die waren het. Maar ik beweer niet dat ze zo sterk waren mijn dealer beweerde dat en uiteraard moet je dat altijd wel met een korrel zout nemen.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Dat moet een heftige ervaring zijn geweest, jammer dat je zoeen ervaring hebt gehad met LSD. Zou je het echt nooit meer proberen ?

spacelord

Wijs gebruiker
Sublimo zei:
Dat moet een heftige ervaring zijn geweest, jammer dat je zoeen ervaring hebt gehad met LSD. Zou je het echt nooit meer proberen ?

Nee, lsd heb ik inmiddels 6 keer gebruikt en ik ben er mee uitgeëxperimenteerd. De trip duurt ook gewoon te lang vind ik. Paddo's zijn net lang genoeg naar mijn mening. Maar voorlopig stop ik gewoon met trippen omdat ik er geen bal meer aan vind. Ik heb in een jaar tijd bijna elke maand wel eens getript en ik heb er gewoon geen plezier meer in. Dan is het tijd om te stoppen. Wanneer de tijd rijp is zal ik me opnieuw aan paddestoelen wagen, mescaline staat zeker ook nog op mijn to do lijst maar het zal nog wel een tijdje duren eer ik deze goddelijke stoffen tot mij zal nemen :)

spacelord

Wijs gebruiker
KoxBox zei:

Heb je nooit gehoord van Panoramix zegels? Deze bevatten rond de 400µg daar ben je 48 uur lang compleet van de wereld van :grin: Hier waag ik me echter absoluut niet aan maar ze bestaan en worden nog wel zeker gemaakt :)

Intoxication

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:

ja die, die buddha shiva's

Arthur King

Wijs gebruiker
spacelord zei:
KoxBox zei:

Heb je nooit gehoord van Panoramix zegels? Deze bevatten rond de 400µg daar ben je 48 uur lang compleet van de wereld van :grin: Hier waag ik me echter absoluut niet aan maar ze bestaan en worden nog wel zeker gemaakt :)
Is 48u niet ietwat overdreven?

spacelord

Wijs gebruiker
Heb het zelf niet meegemaakt maar de persoon bij wie ik mijn zegels haal, gebruikt Panoramix zelf. Ben ze ook al op een goa tegegekomen, maar meer dan van horen zeggen weet ik er ook niet van :wink:

Arthur King

Wijs gebruiker
spacelord zei:
Heb het zelf niet meegemaakt maar de persoon bij wie ik mijn zegels haal, gebruikt Panoramix zelf. Ben ze ook al op een goa tegegekomen, maar meer dan van horen zeggen weet ik er ook niet van :wink:
Sowieso zullen er vast nog wel sterke zegels gemaakt worden, hoe komt het eigenlijk dat de zegels van vroeger sterker waren (jaren '60)?

spacelord

Wijs gebruiker
Goeie vraag, ik neem aan omdat iedereen het toen deed en gewoon het tripniveau hoger lag dan de dag van vandaag. Maar dat is maar wat ik denk, ben geen expert :P

Intoxication

Bewuste gebruiker
omdat dan het groepje acid gebruiker beperkt en vast was
nu doen zelfs de grootste marginalen en benullen het dus een beetje minder is wel wenselijk want echt veel van set en setting kennen die niet denkik:tongueout:

DutchCookie

Bewuste gebruiker
even totaal off topic,
ik wil binnenkort ook graag eens LSD proberen maar het probleem is dat ik dit soort gedachtes, dingen door te hebben, mischien mn eigen psychoses triggeren of ik heb ze al, die heb ik nuchter vaak. als ik stoned ben ook vaak maar dan is het meer een gevoel van teleurstelling in het leven om dat er toch niks inzit
als ik eenmaal nuchter ben weet ik ook wel weer dat het wel meevalt en ik heb het ook lang niet altijd, maar af en toe wel.
ook bijvoorbeeld nachten lang wakker liggen puur om de gedachte 'wanneer zou ik in slaap vallen?'
dan slaap je bijna en krijg je die gedachte weer, en hij blijft maar komen.

als ik dit soort dingen dus af en toe heb is het dan verstandig LSD te doen? of zou ik daarmee echt mn eigen psychoses triggeren en mezelf het gekkenhuis in helpen? hoewel ik van mening ben dat ik daar nu ook al zou horen :rolleyes:

spacelord

Wijs gebruiker
DutchCookie zei:
even totaal off topic,
ik wil binnenkort ook graag eens LSD proberen maar het probleem is dat ik dit soort gedachtes, dingen door te hebben, mischien mn eigen psychoses triggeren of ik heb ze al, die heb ik nuchter vaak. als ik stoned ben ook vaak maar dan is het meer een gevoel van teleurstelling in het leven om dat er toch niks inzit
als ik eenmaal nuchter ben weet ik ook wel weer dat het wel meevalt en ik heb het ook lang niet altijd, maar af en toe wel.
ook bijvoorbeeld nachten lang wakker liggen puur om de gedachte 'wanneer zou ik in slaap vallen?'
dan slaap je bijna en krijg je die gedachte weer, en hij blijft maar komen.

als ik dit soort dingen dus af en toe heb is het dan verstandig LSD te doen? of zou ik daarmee echt mn eigen psychoses triggeren en mezelf het gekkenhuis in helpen? hoewel ik van mening ben dat ik daar nu ook al zou horen :rolleyes:

Dit soort dingen heb ik dus in heel mijn trip gehad. Een totaal gevoel van leegte en vreugdeloosheid, het gevoel dat niets belangrijk is en alles compleet zinloos is. Ik dacht dat ik gek geworden was en nooit meer gelukkig zou kunnen zijn. Maar je bent al bijna alles wat je dacht vergeten de dag na je trip plus je emoties worden enorm versterkt. Echt 'blijven hangen' in een gedachte tijdens je trip gaat zo goed als nooit gebeuren (tenzij je echt van jezelf weet dat je een psychische stoornis hebt of toch bijna zeker bent).

DutchCookie

Bewuste gebruiker
Dit soort dingen heb ik dus in heel mijn trip gehad. Een totaal gevoel van leegte en vreugdeloosheid, het gevoel dat niets belangrijk is en alles compleet zinloos is. Ik dacht dat ik gek geworden was en nooit meer gelukkig zou kunnen zijn. Maar je bent al bijna alles wat je dacht vergeten de dag na je trip plus je emoties worden enorm versterkt. Echt 'blijven hangen' in een gedachte tijdens je trip gaat zo goed als nooit gebeuren (tenzij je echt van jezelf weet dat je een psychische stoornis hebt of toch bijna zeker bent).

oke dan is het redelijk veilig voor me denk ik
ik heb geen psychische stoornissen tenminste niet wat is onderzocht of bewezen ofzo, ik denk soms wel dat ik het heb maar mischien ook omdat ik het wel grappig zou vindne omdat ik ervan hou lekker anders te zijn dan de meeste mensen
choqueren is vooral leuk bij mensen en dit kan ik altijd nogal makkelijk doen, ik heb zeg maar een beetje een twisted mind :hearteyes:
het lege gevoel ben ik al aan gewend maar dat komt omdat het leven uiteindelijk ook zinloos is maar dat hoef je niet altijd te denken want dat maakt alles zo saai

KoxBox

Badass junkie
DutchCookie zei:
het leven uiteindelijk ook zinloos is maar dat hoef je niet altijd te denken want dat maakt alles zo saai

Ik snap niet dat mensen zo pessimistisch kunnen denken. Het leven is een geschenk, elke dag heeft potentieel om een van je beste herinneringen te worden. Voeg daar nog een snuifje drugs (liefst psychedelica) aan toe en je hebt de goddelijkste combinatie om je leven door te brengen.

Geld enzo is op zich ook belangrijk maar daar mag je je niet zo op toespitsen vind ik, behalve dan om psychedelica te kopen natuurlijk. :mrgreen:

spacelord

Wijs gebruiker
KoxBox zei:
DutchCookie zei:
het leven uiteindelijk ook zinloos is maar dat hoef je niet altijd te denken want dat maakt alles zo saai

Ik snap niet dat mensen zo pessimistisch kunnen denken. Het leven is een geschenk, elke dag heeft potentieel om een van je beste herinneringen te worden. Voeg daar nog een snuifje drugs (liefst psychedelica) aan toe en je hebt de goddelijkste combinatie om je leven door te brengen.

Geld enzo is op zich ook belangrijk maar daar mag je je niet zo op toespitsen vind ik, behalve dan om psychedelica te kopen natuurlijk. :mrgreen:

way 2 go :stoned:

DutchCookie

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:
DutchCookie zei:

ja dat is ook wel zo, maar niet iedereen heeft optimistisch denken als een geboortegift meegekregen =)

inzicht en atheisme zijn verlossingen maar teleurstellingen tegelijk

spacelord

Wijs gebruiker
DutchCookie zei:
KoxBox zei:
DutchCookie zei:

ja dat is ook wel zo, maar niet iedereen heeft optimistisch denken als een geboortegift meegekregen =)

inzicht en atheisme zijn verlossingen maar teleurstellingen tegelijk

Jep ik denk er dus exact hetzelfde als jou over. Je moet je eigen geluk zien te vinden; ik opende laatst een topic met de vraag of drugs je gelukkig maken omdat ik een tijdje dacht van wel maar dit complete bullshit is (heb het wel over psychedelica). Ze maken je gelukkiger zolang je reeds gelukkig bent.

Zacharius

Newbie
Hoi hoi,

Ik heb al een tijdje op dit forum zitten rondneuzen (vooral tussen de tripreports dan) maar heb nooit echt de moeite genomen om me te registreren tot ik deze post zag.
Ik heb namelijk pik hetzelfde voorgehad met 25 gr. verse philospher's stones. Dit was de 6de keer dat ik tripte, de 5de keer op mushrooms. Ik en een vriend die ik heel goed ken hadden ook het "iets" in ons hoofd gecreëerd.
Het was de meest krankzininnige ervaring van mijn leven. Elke, maar dan ook elke gedachte of zin kwam telkens terug in dezelfde spiraal terecht en uiteindelijk op hetzelfde neer. We hadden wel enorm veel inzicht in alles en we kwamen tot het veschrikkelijke besef waar het allemaal om draaide nl.: Niets. Alles wat een nuchter of nuchterder iemand zei klonk ons zo pijnlijk nutteloos en dom in de oren en we voelden ons er rot door. Al ons aardse geluk was weggevallen en omdat we helemaal niets meer hadden om over te denken hebben we volgens mij -in onze psychotische toestand- het 'iets' gecreëerd in onze gedachten. We waren zo onzeker dat alles wat we zeiden er moeilijk uitkwam en altijd wisten we toch al wat de ander ging zeggen en waar het eigenlijk op neerkwam. Om de twee seconden werd ik heen weer geslingerd tussen me superieur en bijna goddelijk voelen en daarna weer rotslecht. Allemaal gevoelens die ik op dat moment kon en moest triggeren door mijn eigen gedachten.
Zodra je aan de gedachte begint:'Is trippen eigenlijk leuk?' ben je volgens mij gewoon fout bezig tijdens het trippen.
Enfin, die ervaring is ondertussen al meer dan een jaar geleden en ik ben blij dat ik de volgende ochtend normaal wakker werd. Als die trip me iets heeft geleerd is het toch wel dat ik even van de psychedelica moest afblijven. Heb sindsdien niet meer getript maar ga het binnenkort nog eens proberen.

Grappig is dat ik ook in leuven woon en je waarschijnlijk wel al eens heb gezien in Der Machine of een of andere goa. Ben allesins blij dat er nog mensen zijn met een soortgelijke ervaring.

Grtz

spacelord

Wijs gebruiker
Zacharius zei:
Zodra je aan de gedachte begint:'Is trippen eigenlijk leuk?' ben je volgens mij gewoon fout bezig tijdens het trippen.

Grtz

Ja, we kwamen ineens op het idee dat die paddestoel psilocybine aanmaakt als afweermechanisme en wij dat recreatief gebruiken :P . Geen idee of het waar is maar daardoor ontstond de gedachte of het nu eigelijk leuk is of niet

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
spacelord zei:
Jep ik denk er dus exact hetzelfde als jou over. Je moet je eigen geluk zien te vinden; ik opende laatst een topic met de vraag of drugs je gelukkig maken omdat ik een tijdje dacht van wel maar dit complete bullshit is (heb het wel over psychedelica). Ze maken je gelukkiger zolang je reeds gelukkig bent.

Iedereen is gelukkig, het is maar net hoe je naar het leven kijkt. Soms kunnen psychedelica je ogen openen en je laten zien hoe gelukkig je eigenlijk wel niet bent. Ze zorgen dan indirect toch ervoor dat je gelukkig bent.

Maar zoals je al zei: je bent dan al gelukkig :) Je kunt het alleen niet altijd zien :P

beasy

Newbie
Best wel grappig uitleg na je verhaal gelezen te hebben, je zegt dat je je trip kan sturen en toch ga je bad? :rolleyes:
Als ik één ding heb geleerd over LSD dan is het net dat je er totaal geen controle over hebt, en dat je gedachten jou sturen en dat je je niet moet laten overnemen door die gedachtes.
Heb trouwens dezelfde gehad (100 mic), 2 genomen en op een gegeven moment ook eventjes op bad gegaan door omstandigheden.
Heb dit trouwens vaker/ik beschouw het als een stukje van de trip, op een gegeven moment is het teveel maar achteraf kom je als een god terug. Je hebt geen positief zonder negatief.
Als je echt ervaren was zou je die gedachte wel weggewerkt hebben op één of andere manier maar blijkbaar stond je toen niet zo sterk in je schoenen.
Als je denkt dat je te ver bent gegaan dan triger je zelf een bad trip.
Je wou "het bereiken" vind ik zo absurd. Sry hoor maar wat wil je dan?
De zotste visuals komen met de grootste mindfucking, blijkbaar kon je die toen niet aan.
Je zit in de hemel of in de hel, de keuze ligt deels bij jezelf.

Dit vind ik persoonlijk net de mindere kant aan lsd, je bent als een klein kind die naif is en alles als een spons opneemt. Goed of slecht.
Bij deze: Jij bent het ship, LSD is aan het roer :grin: :tearsofjoy:

KoxBox

Badass junkie
beasy zei:
Als ik één ding heb geleerd over LSD dan is het net dat je er totaal geen controle over hebt, en dat je gedachten jou sturen en dat je je niet moet laten overnemen door die gedachtes.
En jij bent verwondert dat je "bad" gaat? Je moet juist alles over je heen laten komen en helemaal niet beginnen tegenstribbelen.

beasy

Newbie
KoxBox zei:
beasy zei:
En jij bent verwondert dat je "bad" gaat? Je moet juist alles over je heen laten komen en helemaal niet beginnen tegenstribbelen.

Komt op hetzelfde neer in mijn ogen :wave:
Heb dit trouwens ook alleen met grotere hoeveelheden.

KoxBox

Badass junkie
beasy zei:
KoxBox zei:
beasy zei:

Dus je niet laten overnemen door gedachten en niet tegenstribbelen tegen gedachten, is voor jou hetzelfde? Rare dingen. :rolleyes:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
beasy zei:
KoxBox zei:
beasy zei:

Blijf jij maar lekker van de psychedelica af...

beasy

Newbie
Leg me eens uit hoe het in zijn werking gaat bij jou, mss leer ik er ng iets van.
Je hebt een slechte gedachte? Wat doe je dan? ...
Je denkt aan iets anders? of ... :confused:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
beasy zei:
Leg me eens uit hoe het in zijn werking gaat bij jou, mss leer ik er ng iets van.

Je moet het over je heen laten komen, erover nadenken. Die "slechte gedachten" krijg je niet zomaar, meestal is het iets waar je wat van kan leren. Jezelf hier tegen verzetten maakt het alleen nog maar erger.

Ik zou het sowieso geen slechte gedachten noemen, sommige dingen in het leven zijn nu eenmaal niet fijn. Maar toch moeten we over die dingen nadenken. Psychedelica helpen je hierbij, helpen om de verborgen gevoelens naar de oppervlakte te brengen zodat je ze kunt verwerken, ervan kunt leren of wat jij er ook uit haalt. Het is dus altijd een goede ervaring, nooit een slechte. Er zijn nu eenmaal vervelende dingen, die moet je niet als slecht bestempelen maar er mee om leren gaan.

Maar ik ben wel benieuwd wat jij met jou slechte gedachten bedoelt ? Want als het van die gekke dingen zijn dat je doordraaid tijdens het trippen zijn psychedelica gewoon niks voor jou en zul je er ook niks van leren. Blijf er dan maar af.

KoxBox

Badass junkie
beasy zei:
Ja, wat doe ik dan? Die proberen relativeren door gewoon tegen mijn eigen te zeggen dat het door de LSD komt en dat die gedachtes even rap weggaan dan ze komen. Dat is één manier, hoe kan ik je nu zeggen hoe je een negatieve gedachte moet aanpakken? Dat is zodanig persoonlijk, het ligt er maar aan hoe sterk je bent, hoe je in het leven staat, enz...

Maar je mag nooit tegenstribbelen of panikeren.
Panikeren helpt niet, voorzichtig zijn wel.

Edit: Sublimo bevestigt net mijn theorie. :grin:

Drientje

DF-koning
LSD vind ik juist heel stuurbaar, als ik aan iets denk wat mij op een negatieve manier prikkelt denk ik gewoon aan iets anders.

Bovenaan