Twijfel

prinse

Experimenterende gebruiker
Hoooi,

Ik ben nieuw op het forum maar lees al wel een tijdje mee en zit nu met een vraag.

Allereerst wat info over mezelf. 18 jaar oud, 201cm lang, 90 kil zwaar. Gebruik sinds 1 juni 2013 xtc maar door het niet zo nauw nemen met de aangerade doseringen en pauSs toch wel wat tolerantie opgebouwd.

Doseringen variëren tussen de 2 tot 3 pillen per feestje, waarbij ik sinds februari 2014 hele tabletten slik. In 2013 4x gebruikt sinds 1 juni, in 2014 7x en in 2015 3x.

Om nou te zeggen dat het niet meer fijn is om te gebruiken is het ene uiterste, maar na 2 jaar is het speciale er wel een beetje af en de doseringen zijn ook niet echt goed voor het koppie.

Nu staat dominator op de agenda (18 juli) en ben ik hevig jn twijfel wat ik wil gaan gebruiken. Op 18 juli heb ik 11 weken niet gebruikt. Ik heb de beschikking over 4fa, getest op 75% puurheid en een poeder met een eigen verhaal eraan.

Het poeder is gekocht als zijnde 6apb, maar na testen bleek de hoofdcomponent 5-mapb te zijn, maar het bevat ook 6- en 5-apb. Een maatje van me heeft het gebruikt en werd verschrikkelijk vaag (wat met de dosis te maken had) maar had uiteindelijk prima energie. Pluspunt eraan lijkt mij de langere werking in vergelijking met xtc maar internet staat vol verhalen met dat energie bij 5-mapb ontbreekt, wat me weer een beetje afschrikt. Maar misschien dat de 6- en 5apb daar weer voor zorgen?

4fa heb ik 1x gebruikt, een roze zonnebril pil, vond het opzich wel een leuke drug, ware het niet dat ik er hartkloppingen van kreeg na afloop, wat ook te maken kan hebben met iets te veel bier?

Pfoe tis een lang verhaal geworden maar ik wil wel zo compleet mogelijk zijn :). Om het samen te vatten, ben ik op zoek naar eventueel advies, ervaringen met beide stofjes (dan vooral met 5-mapb, waar niet zoveel over te vinden is). Ik kom er gewoon niet uit, de ene dag denk ik, fuck it, ik doe de 5-mapb + 6- en 5apb combi en zie wel hoe het uitpakt maar de andere dag lees ik weer zoveel positieve verhalen over 4fa, dat ik dat dan weer liever uitprobeer op wat voor mij 'het feestje van et jaar' moet worden.

Digitalism

Belezen gebruiker
Omdat niemand tot dusver heeft gereageerd hierbij mijn reactie.

Ik had in eerste instantie een heel verhaal getikt, maar ik denk dat je beter gewoon de voor- en nadelen per optie neer kunt zetten. Voeg gerust dingen toe of haal dingen weg als ik iets onjuist heb vermeld.

4-FA
Voordelen
Je kent het effect
Genoeg energie
Chill stofje

Nadelen
Kortere werking
Kans op hartkloppingen

Mix
Voordelen
Een nieuw stofje/combinatie ontdekken kan leuk zijn

Nadelen
Je weet niet wat je moet verwachten
Effect kan tegenvallen
Kans is aanwezig dat je feest tegenvalt
Kans op hartkloppingen

prinse

Dank voor je reactie!
Als je het zo helder neerzet, blijft er in mijn ogen maar 1 optie over :). Ik zal de 4fa dan toch nog een kans geven

Digitalism

Belezen gebruiker
Graag gedaan.

Vergeet niet dat dit mijn beeld is hè. Zou best kunnen dat jij anders aankijkt tegen bepaalde zaken.

Wanneer je een nieuw stofje/combinatie wil proberen kun je dat eigenlijk sowieso beter thuis doen. Al snap ik dat je daar lang niet altijd op zit te wachten, daar heb ik zelf ook last van. Ik houd ook heel erg van het experimenteren met nieuwe combinaties, maar het is bij mij ook wel eens voorgekomen dat een feest enigszins tegenviel vanwege het tegenvallende effect van de combinatie. Dat is nou eenmaal het risico wat je neemt.

Bobsacamano

Badass junkie
Hey ik zou die mix rechtstreeks de prullenbak in gooien. Sowieso een hele slechte vendor geweest dan. En ik zou niet die middelen die allemaal op de zelfde manier werken (ongeveer) gaan zitten mixen. Lijkt me erg kwalijk om te doen. Misschien voel je je geweldig misschien voel je je veel te vaag misschien voel je je gewoon kut. Anyway wat het ook word het kan ook nog is extra neurotoxisch zijn voor je koppie.

Dat soort middelen is al geen bal van bekend. Dus ik zou lekker of nieuwe 6-APB kopen of lkkr bij 4-FA houden.

prinse zei:
Dank voor je reactie!
Als je het zo helder neerzet, blijft er in mijn ogen maar 1 optie over :). Ik zal de 4fa dan toch nog een kans geven

Timmie94

Bewuste gebruiker
ik zou het lekker op safe spelen en aan de 4F gaan. wat er al is gezegd, er is al zo weinig bekend over die apb'tjes, laat staan over het combineren ervan en daarbij komende de eventuele schade die het aanricht.

en met een goeie dosis 4F, zou je toch wel het merendeel van het festival onder de pannen moeten zijn lijkt mij.. dat van die hartkloppingen klinkt wel bekend met 4F, ligt denk ik niet aan te veel bier want vrienden van mij hebben er ook wel is last van, en die drinken nooit alcohol als ze drugs gebruiken.. is denk ik een bijkomstigheid van 4F.

mocht je toch voor je combi poeder gaan, laat graag even weten hoe het was!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Alles staat er al inmiddels , wees voorzichtig. Zeker met de vendor van jou keus.

Wat ik erg raar vind is dat 4fa 75% puur is. Is normaal van het lab rond de 99%. Ik vraag me oprecht af of die vendor wel te vertrouwen is.
Kan een "productie" probleem zijn , echter krijg ik het idee dat deze bulk koopt en er zelf circa 23% extra winst op maakt.. :angry:

Kortom kijk nog eens goed rond voor rc vendors , dit klinkt niet pluis.

Goed dat je het hebt laten testen!

Door deze info van jou zou ik geen producten gebruiken tenzij het goed uit de test komt.

Er zijn toch duizenden rc vendors waarvan genoeg eerlijk zijn.

Peace

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Tijdloos zei:
Wat ik erg raar vind is dat 4fa 75% puur is. Is normaal van het lab rond de 99%.
Het maximale percentage voor 4-fa is 80%, 99% zou betekenen dat het als freebase beschikbaar is maar bijna alle stoffen worden in zoutvorm gemaakt. Vendors zeggen wel altijd dat het getest is als zijnde 99%, maar dat zou je dus moeten interpreteren als 99% van het maximale percentage. Punt is dat wanneer zij eerlijk die 80% neerzetten dat niemand het koopt.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik zelf heb geen (en wil geen) ervaring met de drugs die jij noemt. Behalve XTC. Ik wil je graag waarachuwen voor het feit dat je (veel) alcohol drinkt tijdens je drugsgebruik. Dat is niet alleen een extra risico op klachten en eventueel fout gaan maar het veranderd/versterkt/verzwakt ook de werking van je drugs. Het is een slechte combinatie. Ik weet dat het veel word gedaan hoor maar toch wilde ik je even waarschuwen. Veel plezier op je feestje!

Fool

Badass junkie
Psychedelibee zei:
Tijdloos zei:
Wat ik erg raar vind is dat 4fa 75% puur is. Is normaal van het lab rond de 99%.
Het maximale percentage voor 4-fa is 80%, 99% zou betekenen dat het als freebase beschikbaar is maar bijna alle stoffen worden in zoutvorm gemaakt. Vendors zeggen wel altijd dat het getest is als zijnde 99%, maar dat zou je dus moeten interpreteren als 99% van het maximale percentage. Punt is dat wanneer zij eerlijk die 80% neerzetten dat niemand het koopt.
Hun verkopen 4-FA.HCl en die zou inderdaad best 99% puur kunnen zijn. Het testcentrum test enkel 4-FA en is daarom ook lager. Beiden zijn ze in dit geval dus correct. :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
Psychedelibee zei:
Tijdloos zei:
Hun verkopen 4-FA.HCl en die zou inderdaad best 99% puur kunnen zijn. Het testcentrum test enkel 4-FA en is daarom ook lager. Beiden zijn ze in dit geval dus correct. :)
Ja het is net hoe je het wil bekijken natuurlijk, maar ik ga dan altijd maar uit van het testcentrum wat het freebase testresultaat geeft en niet de zoutvorm. Daarbij neem ik aan dat de TS het met die 75% ook over het testresultaat van het testcentrum heeft.

Fool

Badass junkie
Ja precies, de vendor verkoopt echter niet de base 4-FA, maar het samengestelde zout 4-FA.HCl. met een puurheid ergens in die richting(pin me niet op exacte getallen vast) zou je dus best een puurheid van 99% 4-FA.HCl kunnen hebben, dat is logischerwijs het geen dat ze aangeven, aangezien ze dat verkopen. :)

prinse

Ik had het idd over het testresultaat van het testcentrum, 75% is dus gewoon een nette uitslag.

Uiteindelijk is het 4fa geworden en heb ik weer een fantastisch feestje gehad. Lekker vrolijk, bakken energie, heerlijk.
Om half negen toch nog met mn domme kop xtc bijgepakt. Werkte voor heen meter bij mij, alle lichamelijke ongemakken en geen enkel fijn effect. Tm woensdag verrot geweest dus een wijze les geweest =). Leren doe je ten slotte met vallen en opstaan.
Halverwege de dag toch een licht drukkend gevoel op de borst en was me wel erg bewust van mn hartslag. Even 20 min in et zonnetje gezeten kon weer door :rockband: .

Conclusie: 4fa is een blijvertje voor mij!
Apb combo capsule ben ik nog over in twijfel maar vermoed dat ik het komende jaar nog wel zoet ben met 4fa

Thanks voor de adviezen!

ben wat laat met mijn reactie maar ik zou voor de mix 5-mapb, 5-apb, 6-apb zijn gegaan. Zelf al een aantal keren geprobeerd en het grote pluspunt ervan vind ik dat je niet ongeneeselijk crasht, maar een aantal keren kan bijdoseren zonder dat het effect verminderd. Zo kan je heel de avond hierop gaan, en 4-fa is naar mijn gevoel enkel de eerste 3(-4) uur écht leuk. De crash vind ik bij 4-fa ook veel vervelender, met name het totaal niet kunnen slapen snachts en het grote pupillen hebben tot volgende avond laat. Bij 5-mapb (+5-apb) vind ik de dayafter heel goed meevallen.
Maar dat is bij iedereen anders natuurlijk.

4-fa en 5-mapb is naar mijn mening ook een hele leuke combinatie, maar het zou onverantwoordelijk zijn om die te promoten, aangezien de kans op hersenschade mogelijks veel hoger licht bij zo'n mix.

Bovenaan