Tweede Kamerverkiezingen 2025

Ga jij stemmen op 29 oktober 2025 voor de verkiezingen van de Tweede Kamer?

• Totaal aantal stemmers
    57

Zanza

DF-koning
Als ik niet kan kiezen vul ik altijd meerdere bolletjes rood in. En dan zet ik erbij wat ik bedoel. Bijvoorbeeld 4 bolletjes is ieder 25% van de stem. Maar soms ook de eerste 2 voor 75% en die andere 2 de laatste 25%. En zo maak ik een hele legenda erbij met formules, zodat de mensen van de stembus begrijpen wat ik bedoel. Trek er dan een uur voor uit. Maar hee, dan heb je ook echt een goede overweging gemaakt.

ljuv

DF-koningin
Als ik niet kan kiezen vul ik altijd meerdere bolletjes rood in. En dan zet ik erbij wat ik bedoel. Bijvoorbeeld 4 bolletjes is ieder 25% van de stem. Maar soms ook de eerste 2 voor 75% en die andere 2 de laatste 25%. En zo maak ik een hele legenda erbij met formules, zodat de mensen van de stembus begrijpen wat ik bedoel. Trek er dan een uur voor uit. Maar hee, dan heb je ook echt een goede overweging gemaakt.
Dat moet je al je rechtse maten aanraden! Écht een goed idee!

ljuv

DF-koningin
Haha ... ik zal het hem doorgeven. Veel keer voor niks naar de stembus getrokken dus. Ja ok, om reclame te maken :)
Voor wie, vraag ik me ook af😂 Die stembiljetten worden gewoon op een grote stapel gedonderd… kijken in principe alleen de tellers echt naar. En die moeten als een gek tellen hahaha, die gaan echt niet ff rustig zn website checken.

Dus ffkes voor de goeie orde, want mijn grapjes met @Zanza zijn misschien ook verwarrend:
Een stembiljet is geldig als er ÉÉN bolletje is INGEKLEURD met ROOD.
En stem is ongeldig als:
- de stem herleidbaar is naar de persoon die hem heeft ingevuld
Bijvoorbeeld door je initialen of je naam erop te zetten, of de website van je bedrijf…
-
als het níet duidelijk is op wie je stemt
Bijvoorbeeld door meer bolletjes in te kleuren, of je bolletje niet zichtbaar genoeg is ingekleurd. Als je per ongeluk een verkeerd bolletje hebt ingevuld, vraag dan om een nieuw stemformulier.
-
Als je een blanco stem wil uitbrengen (en dus geen bolletje invult), maar WEL op het formulier tekent.
- Als je het bolletje invult met een andere kleur dan rood.

Áls je een stem uitbrengt mag dus wel “mijn zus ruikt naar poep” of “Rutte heeft een kleine lul” op je stembiljet schrijven. Of een mooie tekening maken. Het mag alleen NIET herleidbaar zijn naar jou als persoon (of iemand anders).
Als je een blanco stem uitbrengt mag er NIKS op het biljet staan.

Hier wat voorbeelden:

Zanza

DF-koning
Áls je een stem uitbrengt mag dus wel “mijn zus ruikt naar poep” of “Rutte heeft een kleine lul” op je stembiljet schrijven. Of een mooie tekening maken
Wauw. Ik dacht dat je überhaupt alleen 1 rood bolletje mocht kleuren. Dus dat als er ook maar iets anders dan 1 rood bolletje op je biljet staat, je stem ongeldig was. Dit geeft stemmen een compleet andere wending

ljuv

DF-koningin
Wauw. Ik dacht dat je überhaupt alleen 1 rood bolletje mocht kleuren. Dus dat als er ook maar iets anders dan 1 rood bolletje op je biljet staat, je stem ongeldig was. Dit geeft stemmen een compleet andere wending
Ja en je mag nou dus ook niet zeggen wat je gaat kleuren! Stel dat een df-er je stemmen telt!

LucidLucy

Verslaafde in herstel

Het zal je misschien verbazen, maar er wordt van alles op die papieren geschreven 🤣

Sommigen zijn dan nog geldig, anderen niet. Daar zijn vrij strikte regels voor.

Ik sta als een über autist altijd super netjes binnen de lijntjes dat bolletje vuurrood te kleuren tot ik bijna door het papier heen gekrast heb.

LucidLucy

Verslaafde in herstel

Kordie

DF-koning
Voor wie, vraag ik me ook af😂 Die stembiljetten worden gewoon op een grote stapel gedonderd… kijken in principe alleen de tellers echt naar. En die moeten als een gek tellen hahaha, die gaan echt niet ff rustig zn website checken.

Precies.
Vraag ik me ook af.
Maar hij doet dat overal; die site opkalken. Dus ook weer geen verbazing dat hij het op het biljet doet.

• Haha
Waarderingen: ljuv

Proxima

Badass junkie
1761081015085.jpeg

Zanza

DF-koning
Ik heb Geert net nog even gebeld n.a.v. dit bericht. En hij heeft bevestigd dat dit aléén werkt bij stemmen op linkse partijen. Zoals gewoonlijk kwaakt Geert nogal snel op twitter allerlei onzin uit, zo ook met deze tweet. Omdat linkse partijen/gedachtegoed nou eenmaal in de minderheid zijn, is besloten dat je op die partijen 2 bolletjes mag inkleuren, om het speelveld eerlijker te houden. Toch sympathiek!

Kordie

DF-koning
In stilte zetten politieke partijen het mes in uitkeringen voor werklozen en arbeidsongeschikten https://www.nrc.nl/nieuws/2025/10/2...g~BiVxnGCqmbSnXLbBk4whFdczlzpNs5x5qvy1WOF_whI

@Kordie

Ik vind zoiets erg triest.
Mensen kiezen er niet voor om ziek te worden.
En die beoordelingen kosten tijd, omdat ze wel serieus genomen worden. Je wordt, in tegenstelling wat veel mensen denken, niet zomaar afgekeurd.

Het is wel echt een puinhoop bij het UWV en met die WIA beoordelingen. Dus daar zal wel iets aan veranderd moeten worden.
Maar belangrijkste note zover ik weet: het gaat om nieuwe beoordelingen, en niet om de mensen die nu al een uitkering hebben.
Jij bent er beter in thuis Ljuv, maar dat is ook een wet die je niet zomaar kan en mag veranderen geloof ik.

EDIT
Ik zag CDA er tussen staan, maar die bevestigen in hun verkiezingsprogramma dat het gaat om nieuwe uitkeringen:
1761214277474.png

Laatst bewerkt:
  • Like

Zanza

DF-koning

Kordie

DF-koning
Was te verwachten met Wilders aan tafel..

Ik heb hem weer dingen horen zeggen waar van ik me af vraag of hij dit zegt voor de kiezers of dat hij er echt in dit geloven. Alles maar op asiel etc.

Als pvv de grootste wordt dan kan hij regeren riep hij.
Wordt hem gevraagd met wie hij dan wilt regeren en waarom hij niet heeft geleverd afgelopen jaren begint hij te schreeuwen. Ik denk dat hij heel goed weet wat de anderen bedoelen maar dan begint te roepen en wijzen.

Ik begrijp nu wel steeds meer waarom partijen op voorhand al zeggen dat met zo iemand niet samen te werken valt.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
FvD! Enigste partij die nederland niet verder de afgrond induwt.

Rest zijn allemaal egotrippers en sloopkogels.

Kijk goed mensen waar wij nu staan... wil je emigranten/geweld/ontbetaalbare en 10 dubbele belastingen stem dan vooral VVD of op al die andere leugenaars.

Gebruik je gezonde verstand en FVD

Ligt eraan wie je bent. De FvD heeft absoluut niet het beste met mij voor.

Letterlijk het enige standpunt waar ik me bij hun in kan vinden is het gebruikt van kernenergie. Ik vind het dan wel weer typerend voor FvD dat ze dan specifiek spreken over Thorium reactoren, terwijl deze technologie helemaal nog niet ver genoeg ontwikkeld is om commercieel toe te passen.

En bindende referenda. Nee dank je. Ik heb nog steeds trauma's aan het Oekraïne referendum.

merelkerel12

Belezen gebruiker
Ligt eraan wie je bent. De FvD heeft absoluut niet het beste met mij voor.

Letterlijk het enige standpunt waar ik me bij hun in kan vinden is het gebruikt van kernenergie. Ik vind het dan wel weer typerend voor FvD dat ze dan specifiek spreken over Thorium reactoren, terwijl deze technologie helemaal nog niet ver genoeg ontwikkeld is om commercieel toe te passen.

En bindende referenda. Nee dank je. Ik heb nog steeds trauma's aan het Oekraïne referendum.
Ja dat bindend referenda was voor mij ook een puntje bij de Piratenpartij. Gezien hoe de huidige bevolking stemt, heb ik liever dit soort dingen niet. Toen het NSC ook kwam met een referendum voor het pensioenstelsel dacht ik ook echt, de meeste mensen snappen niet eens waarvoor ze gaan stemmen. En met deze extreem rechtse partijen krijg je nare referenda, en er zal dan ook veel manipulatie en desinformatie verspreidt worden (wat al gebeurt) waardoor we straks met rare nieuwe wetsvoorstellen zitten aangezien mensen vallen voor dit soort propaganda.

merelkerel12

Belezen gebruiker
Ik heb hem weer dingen horen zeggen waar van ik me af vraag of hij dit zegt voor de kiezers of dat hij er echt in dit geloven. Alles maar op asiel etc.

Als pvv de grootste wordt dan kan hij regeren riep hij.
Wordt hem gevraagd met wie hij dan wilt regeren en waarom hij niet heeft geleverd afgelopen jaren begint hij te schreeuwen. Ik denk dat hij heel goed weet wat de anderen bedoelen maar dan begint te roepen en wijzen.

Ik begrijp nu wel steeds meer waarom partijen op voorhand al zeggen dat met zo iemand niet samen te werken valt.
Niet voor niks dat Rutte na Rutte I meteen klaar met Geertje was

• Like

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ja dat bindend referenda was voor mij ook een puntje bij de Piratenpartij. Gezien hoe de huidige bevolking stemt, heb ik liever dit soort dingen niet. Toen het NSC ook kwam met een referendum voor het pensioenstelsel dacht ik ook echt, de meeste mensen snappen niet eens waarvoor ze gaan stemmen. En met deze extreem rechtse partijen krijg je nare referenda, en er zal dan ook veel manipulatie en desinformatie verspreidt worden (wat al gebeurt) waardoor we straks met rare nieuwe wetsvoorstellen zitten aangezien mensen vallen voor dit soort propaganda.

Ja precies! Veel wetsvoorstellen zijn behoorlijk complex en de gevolgen lastig te overzien. Dat is soms al zo voor mensen die er verstand van hebben, laat staan voor de gemiddelde burger.

Ik vind mezelf geen domme jongen. Maar dat Oekraïne referendum was behoorlijk complex en lastig te doorgronden. Eerlijk gezegd had ik geen idee waarvoor ik exact ging stemmen, en dus heb ik voor gestemd. Gezien de wet zo duidelijk aangenomen was in de kamers.

Ook toen was er al veel desinformatie. Met het huidige politieke klimaat zou dat alleen maar erger zijn dan 9 jaar terug.

merelkerel12

Belezen gebruiker
Ja precies! Veel wetsvoorstellen zijn behoorlijk complex en de gevolgen lastig te overzien. Dat is soms al zo voor mensen die er verstand van hebben, laat staan voor de gemiddelde burger.

Ik vind mezelf geen domme jongen. Maar dat Oekraïne referendum was behoorlijk complex en lastig te doorgronden. Eerlijk gezegd had ik geen idee waarvoor ik exact ging stemmen, en dus heb ik voor gestemd. Gezien de wet zo duidelijk aangenomen was in de kamers.

Ook toen was er al veel desinformatie. Met het huidige politieke klimaat zou dat alleen maar erger zijn dan 9 jaar terug.
Ik was toen nog net te jong om te stemmen, maar kan me nog ontzettend veel herinneren van die tijd. En inderdaad die desinformatie toen was enorm, en snapte ook niet het punt waarom dit referendum er was. Misschien was de FVD lekker gesponsord door het Kremlin haha.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik was toen nog net te jong om te stemmen, maar kan me nog ontzettend veel herinneren van die tijd. En inderdaad die desinformatie toen was enorm, en snapte ook niet het punt waarom dit referendum er was. Misschien was de FVD lekker gesponsord door het Kremlin haha.

Ja en echt of all things... Waarom de fuck moesten we precies daarover stemmen. Iets dat voor veel mensen toch als een ver-van-mijn-bedshow is.

Had dan iets gekozen dichterbij huis en begrijpelijker.

Ik vond het zo'n onzinnig referendum. Echt een totale verkwisting van ons belastinggeld. Het kost nogal wat, om verkiezingen te organiseren.

Een wijs man heeft mij ooit gezegd: als je iets niet begrijpt, dan gaat het over geld.
Je zou inderdaad denken dat FvD hiermee gesponsord is door het Kremlin.

Thierry moest iets om zijn neus te kunnen blijven poederen.

• Like
Bovenaan