Tripreport v/d Maand [TvdM juli '09]Drie zegels en een compleet ander mens

Mysticwarrior

Experimenterende gebruiker
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

bier zei:
Marla Singer zei:
Citalopram, is dat verslavend?

Kan ik zomaar met dit medicijn stoppen?
Nee, bouw bij voorkeur langzaam af over een periode van vier weken. Na plotseling stoppen krijgen sommige mensen last van angst, duizeligheid, draaierigheid, tintelingen, oorsuizen, hoofdpijn, misselijkheid, zweten, hartkloppingen en stoornissen in het zien.

Deze lichamelijke ontwenningsverschijnselen zijn duidelijke tekens van verslaving. Mijn advies is dan ook om dit aandachtig met jou psychiater te bespreken en haar eventueel te confronteren met de voor jou bezorgende nieuwsberichten. Maar maak ALTIJD zelf met je volle verstand, zelf de keuze om te stoppen of door te gaan. En gebruik zolang je anti-depressiva slikt, geen andere soorten drugs. Ook al lijkt dit meestal goed te gaan, het kan makkelijk onopgemerkte schade veroorzaken zonder dat jij dit beseft.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

Kunnen we wel een beetje ontopic blijven nu?

Phyx

Newbie

No problems. :) vooral doen! :P

Als jij er vertrouwen in hebt dan heb ik dat ook!

Ik hoop dat het een gezond en leuk kind wordt.

whyme

Belezen gebruiker

Alvast veel plezier met je kind :grin:

Wel een vraag die me net te binnen schoot.. Wat ga je je kind vertellen over drugs en wat jij allemaal hebt gebruikt? :mrgreen:

De meeste ouders die wat geprobeerd hebben ontwijken de vraag of hebben nooit wat gebruikt. Sommige geven toe dat ze 'wel eens' geblowd hebben("maar ik werd er wel heel misselijk van, vies spul!" yeah right..)

Een heel klein deel blowt gezellig mee en vertelt alles..

En wat doe jij? Of heb je daar nog helemaal niet over nagedacht?(duurt ook nog wel een tijdje voordat hij/zij er mee in aanraking komt hoop ik voor je)

bier

Badass junkie

Mysticwarrior zei:
bier zei:
Marla Singer zei:
Citalopram, is dat verslavend?

Kan ik zomaar met dit medicijn stoppen?
Nee, bouw bij voorkeur langzaam af over een periode van vier weken. Na plotseling stoppen krijgen sommige mensen last van angst, duizeligheid, draaierigheid, tintelingen, oorsuizen, hoofdpijn, misselijkheid, zweten, hartkloppingen en stoornissen in het zien.

Deze lichamelijke ontwenningsverschijnselen zijn duidelijke tekens van verslaving. Mijn advies is dan ook om dit aandachtig met jou psychiater te bespreken en haar eventueel te confronteren met de voor jou bezorgende nieuwsberichten. Maar maak ALTIJD zelf met je volle verstand, zelf de keuze om te stoppen of door te gaan. En gebruik zolang je anti-depressiva slikt, geen andere soorten drugs. Ook al lijkt dit meestal goed te gaan, het kan makkelijk onopgemerkte schade veroorzaken zonder dat jij dit beseft.

Dan heeft me psychiater dus tegen me gelogen :angry:

Marla Singer zei:
Kunnen we wel een beetje ontopic blijven nu?

Sorry. Gaat het nog steeds goed met je?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

whyme zei:
Alvast veel plezier met je kind :grin:

Wel een vraag die me net te binnen schoot.. Wat ga je je kind vertellen over drugs en wat jij allemaal hebt gebruikt? :mrgreen:

De meeste ouders die wat geprobeerd hebben ontwijken de vraag of hebben nooit wat gebruikt. Sommige geven toe dat ze 'wel eens' geblowd hebben("maar ik werd er wel heel misselijk van, vies spul!" yeah right..)

Een heel klein deel blowt gezellig mee en vertelt alles..

En wat doe jij? Of heb je daar nog helemaal niet over nagedacht?(duurt ook nog wel een tijdje voordat hij/zij er mee in aanraking komt hoop ik voor je)

Ik zat vroeger altijd gezellig met mijn ouders te blowen en ik heb ook wel eens paddo's gegeten met mijn moeder. Mijn schoonouders blowen nu nog steeds elke dag en zijn van een lsd tripje op z'n tijd ook niet vies. Kortom: ik kom uit een zeer ruimdenkende, open omgeving. Mijn lief en ik hebben dus allebei een hele vrije opvoeding gehad en dit zullen we ook heel graag doorgeven aan onze kinderen :wink: .

Adrenochroom

Wijs gebruiker

mooi reportje marla, het raakt echt iets bij me, echt te gek vind ik

mag ik je mijn visie geven op het stukje wat je schrijft over ritalin? sorry als dit compleet ongewenst is voor je

ik ken jou en je lichaam natuurlijk niet, maar ritalin is in principe gewoon een andere vorm van amfetamine en minstens net zo geestdodend, kan je compleet omtoveren in een emotiedode robot (zelf gezien).
Kijk goed of je voor je gevoel echt NODIG hebt want anders is het denk ik toch dat het stiekeme speed stemmetje wat nog ergens in je onbewustzijn zit aan het spreken is. Die gedachtepatronen en behoeftes van verslaving/habit zitten daar namelijk nog steeds ookal is je bewuste behoefte echt weg :)

sorry als dit ongewenste lariekoek voor je is, ik wil alleen maar helpen :)

kusjes, Adr

hodgepodge

Bewuste gebruiker

Adrenochroom zei:

mag ik je mijn visie geven op het stukje wat je schrijft over ritalin? sorry als dit compleet ongewenst is voor je

ik ken jou en je lichaam natuurlijk niet, maar ritalin is in principe gewoon een andere vorm van amfetamine en minstens net zo geestdodend, kan je compleet omtoveren in een emotiedode robot (zelf gezien).
Kijk goed of je voor je gevoel echt NODIG hebt want anders is het denk ik toch dat het stiekeme speed stemmetje wat nog ergens in je onbewustzijn zit aan het spreken is. Die gedachtepatronen en behoeftes van verslaving/habit zitten daar namelijk nog steeds ookal is je bewuste behoefte echt weg :)

kusjes, Adr
Als je een verslavingsprobleem hebt, lossen ze dat eerst op alvorens ze met de ADHD medicijnen beginnen. De dosis Ritalin die je krijgt is naar verhouding dermate laag dat het haast niet verslavend is. Ik vind dat je het moet proberen, als je een zombie wordt of je krijgt last van andere bijwerkingen kan je altijd nog stoppen. Maar dat gebeurt echt niet zo heel vaak, bij de meeste mensen met ADHD werkt Ritalin prima en anders hebben ze nog genoeg andere medicijnen.

geekos

Bewuste gebruiker

Mss inderdaad geen echt tripreport maar altijd goed om te zien dat recreatief gebruik van drugs niet altijd negatieve gevolgen heeft :) Ik hoop dat de speed nu voorgoed uit je leven verdwenen is, laat je niet te rap verleiden om het "sporadisch" nog eens te gebruiken want voor je het weet loopt het weer fout (maar op je 30 lijk je mij al mentaal veel weerbaarder om niet opnieuw met drugs te beginnen waarvan je weet dat het goed fout kan aflopen)

Steek je hoofd maar vol met gedachten over dat lieve kleine jongetje of meisje, dat is veel grootser en belangrijker dan eender welke drug. En ik denk dat het kindje heel blij gaat zijn met die vier katten, vind het altijd zoooooooo schattig om baby'tjes met katten te zien spelen :flushed:

Denk dat ik een gelijkaardig inzicht nodig heb om eindelijk eens mijn drang naar cannabis te stillen, de enige drug waarvan ze me zeiden "och, niks aan de hand man, 't is maar wiet" maar wat hadden ze toch ongelijk :smoke:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

Adrenochroom zei:

kusjes, Adr

Ik weet dat Ritalin zulke eigenschappen kan hebben idd, maar of het bij mij ook zo zal werken? Van andere amfetaminen ben ik ook nooit in een emotiedode robot verandert, het is bij mij vooral het lichamelijke aspect. Mijn hart gaat raar doen en ik krijg kwaaltjes. Ik denk dat dat vooral te maken heeft met het "overdosseren" wat ik deed. Een enkel lijntje 's morgens, bevat toch nog altijd veel meer, vergeleken met wat er dan in zo'n tabletje zit. Maar goed, vooralsnog wil ik toch eerst een gezond, blij kindje op de wereld zetten, alvorens ik uberhaupt ooit nog eens overweeg om aan de ritalin of dexedrine te beginnen... Dat zie ik tegen die tijd dan wel weer, voor nu ben ik iig nog steeds helemaal clean! :wave:

Nogmaals: iedereen bedankt voor jullie begrip, support en medeleven. Doet me goed! :hearteyes:

L

Lid 6909

Gast

Ik snap niet waarom dat je als je er nu van af bent, nog wil beginnen aan de medicatie?
Je zegt wel eerst dat kindje, maar stiekem denk je er al wel overna.

Geen aanval hoor, gewoon interesse.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

gNuxx zei:
Ik snap niet waarom dat je als je er nu van af bent, nog wil beginnen aan de medicatie?
Je zegt wel eerst dat kindje, maar stiekem denk je er al wel overna.

Geen aanval hoor, gewoon interesse.

Ik voel me niet aangevallen hoor. :wink: Het feit alleen dat ik nu clean ben, wil nog niet zeggen dat mijn psyche nu ook meteen goed functioneert... :wink: De chaos in mijn hoofd is weer als vanouds op volle toeren aan het draaien. Ik vergeet van alles, raak alles kwijt, kom de hele tijd te laat op mijn werk en heb ook grote moeite om me er goed op te kunnen concentreren. Om maar even niet te spreken over mijn persoonlijke administratie en huishouden. Gelukkig heb ik een lieve, begripvolle omgeving en wordt er rekening met me gehouden. Dat is heel prettig natuurlijk, maar meer dan dat kunnen zij ook niet doen. Helaas kunnen zij die eeuwige motoren in mijn hersenpan niet voor mij uitzetten en als ik dat zelf wel had gekund, dan was er nooit sprake van een probleem geweest...

Ik ben dus niet "stiekem" aan het nadenken over toekomstige medicatie, het is gewoon iets wat eventueel te overwegen is, als blijkt dat ik ADD heb. Daar heb ik een tijdje geleden al voor aangeklopt bij het Mentrum en ga ik binnenkort voor in therapie. Als ik een kindje draag (en daarna borstvoeding geef), is het natuurlijk uit den boze voor mij om amfetamine-achtige pillen te slikken. Dat zou ik niet eens willen!!
Liever ga ik helemaal niet aan de medicatie, maar daar kan ik nu gewoon nog niks over zeggen. Ik ben iemand die vooral in "het nu" probeert te leven en voor nu ben ik dus iig van die dagelijkse, illegale zooi af. Dat is momenteel het belangrijkst voor mij! Ik heb ook al een paar keer aangeven dat ik het voor de toekomst gewoon tegen die tijd wel zal zien, daar wil ik me voor nu gewoon niet eens echt op richten. Dat wijst zich vanzelf wel (of niet) uit...

hodgepodge

Bewuste gebruiker

Je moet de Ritalin die je slikt als medicijn tegen ADHD eigenlijk niet vergelijken met het gebruik ervan als drugs. Niet ADHD'ers nemen vaak een veel grotere dosis in 1x.
Ik merk dat ik veel rustiger wordt van Ritalin, me veel beter kan concentreren, vaak even beter nadenk voordat ik er iets uitflap en ik neem nu echt actie in plaats van dat ik een planning maak van wat ik ga doen maar uiteindelijk alles alleen vooruitschuif. Het is geen wondermiddel, want van al die dingen heb ik af en toe nog wel last. Maar zoals het nu gaat, gaat het beter dan ooit.

Bij al die behandelprogramma's adviseren ze het ook om Ritalin te gebruiken, omdat ze weten dat ADHD'ers zonder medicijnen vaak na verloop van tijd niet op afspraken komen en de motivatie verliezen iets aan hun problemen te doen.
Ik had ook heel veel last tijdens het autorijden en dat gaat nu langzaamaan ook beter. Minder vloeken, toeteren, middelvingers en ik rij ook minder hard. Ik had af en toe ook dat ik een hele domme fout maakte zonder dat ik wist waarom.
Als ik een boek lees, heb ik na en vrij korte periode dat ik de regels nog wel lees, maar het gewoon helemaal niet opneem. Dan kom ik er 1,5 pagina later achter dat ik eigenlijk niks heb meegekregen de laatste minuten. Dat heb ik in de auto ook wel eens een paar keer gehad. Ik zie een auto van rechts en weet dat hij voorrang heeft, maar stop niet :confused: .
Juist als je een kind hebt is het in dat geval gewoon veiliger als je wel medicijnen neemt.

Ik vind dus dat je zeker de medicijnen moet overwegen en dat je er nu serieus over nadenkt is alleen maar verstandig. Je hebt ook rust in je hoofd nodig en de kans dat je terug gaat vallen, omdat het met speed eigenlijk beter ging dan het nu zal gaan zonder, is ook vrij groot.

tripkop

Belezen gebruiker

Veel succes!
En respect voor de beslissing om te stoppen met speed als je zwanger wilt worden, zeker gezien je aanzienlijke gebruik vind ik dit een hele knappe en verantwoordelijke keuze en dat kan ik alleen toejuichen.

En aan de haters: hoe ze tot het besluit is gekomen doet er uiteindelijk niet zoveel toe, feit is dat er duidelijk over nagedacht is en het dus geen impulsieve kreet om aandacht genoemd kan worden maar een oprechte poging om er nu eindelijk eens mee te kappen.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

Misschien nog wel even zo leuk om te vermelden, dat we sinds vanavond weten dat ik zwanger ben!!! :wave:

Sadpanda

Bewuste gebruiker

Marla Singer zei:
Misschien nog wel even zo leuk om te vermelden, dat we sinds vanavond weten dat ik zwanger ben!!! :wave:

hey, gefeliciteerd!!! (denk ik?) :wave:

lijkt me geweldig om ooit mee te maken :hearteyes: (als vader dan!)

Marla Singer zei:

dikke proficiat! :wink:
mooi reportje, heb je het nog moeilijk gehad?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

Openminded zei:
Marla Singer zei:

Totaal geen moeite gehad en nu ik dus ook daadwerkelijk zwanger ben, is de motivatie om het nooit meer zo bond te maken, alleen nog maar veel meer toegenomen! :)

Elohtibbar

Badass junkie

Marla Singer zei:
Openminded zei:
Marla Singer zei:

Totaal geen moeite gehad en nu ik dus ook daadwerkelijk zwanger ben, is de motivatie om het nooit meer zo bond te maken, alleen nog maar veel meer toegenomen! :)

Haha, ik ging net even je berichtgeschiedenis langs om te kijken of er al babynieuws was, en ja dus! Van harte gefeliciteerd!!! :) Heel veel succes de komende tijd en geniet van deze blije tijd! :grin:

Nasica

Bewuste gebruiker
Tripreporter

Zet hem op ! :) echt tof dat je gestopt bent.

yxes

Bewuste gebruiker
hehe wat een vreemde wereld leven we toch in, drugs gebruiken om in te zien dat je van de drugs af moet blijven, de ironie. Mja zelf zijn mijn grenzen qua drugs ook steeds meer veranderlijk aan het worden. Het is moeilijk de ideale mix te vinden van gezond genoeg voor je lichaam, en leuk voor een gelukkig leven. Gelukkig kan ik mezelf redelijk goed sturen.

Astrix_7

Marla,

Ik ken je verder niet, maar je verhaal boeide mij wel.

Gefeliciteerd... fijn dat je voor een andere keuze hebt gestaan en deze ook daadwerkelijk hebt gekozen.

Rest mij wel 1 vraag (en lees het niet als of ik oordeel, ik vraag het mij af): als je nu niet het inzicht had gekregen om te stoppen vanwege jou / jullie kinderwens en je studie / ambitie om te gaan werken in de verslavingszorg: was je dan ook zover gekomen dat je wilde gaan stoppen en voor jezelf te kiezen?

Succes en een gezonde en mooie zwangerschap...

Blijf je hier nog wel modereren :wink: ?

M.v.g.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik wilde sowieso al heel lang stoppen met dat dagelijkse gebruik als "zelfmedicatie" - ook toen er nog geen serieuze kinderwens was - maar tot nu toe was ik na iedere stoppoging toch telkens weer teruggevallen in mijn oude slechte gewoonte, omdat ik gewoon zo lekker rustig in mijn hoofd er van word en er goed op kan functioneren (tot op zekere hoogte dan :wink: ). Hoe het er nu had uit gezien zonder zwanger te zijn, vind ik lastig in te schatten. Waarschijnlijk had ik nu dan gewoon ADD medicatie op recept gebruikt, aangezien ik de diagnose ADD inmiddels ook officieel heb gekregen. De echte pep zou ik dan hopelijk alleen nog voor het recreatieve deel hebben gelaten.

Na de zwangerschap en borstvoeding, overweeg ik overigens wel om medicatie te gaan slikken, want ik merk toch wel dat ik last van mijn ADD heb. Vooral als het om mijn studie gaat. Doch, die dagelijkse portie pep hoef ik echt NOOIT meer, dat is iets waar ik nu toch wel erg zeker van geworden ben de afgelopen 7 mnd!

En over het moderator zijn: vooralsnog ben ik van plan om het te blijven doen, al verwacht ik wel dat er wat minder tijd voor over zal blijven. Maar goed, dat moeten we tegen die tijd dus nog maar even goed bekijken... :wink:

Astrix_7

Hey Marla,

Helder verhaal, ik wist niet dat je ADD had. Misschien is Seresta na je borstvoeding medicatie waar je wat aan kan hebben (in verhouding tot Ritalin of Risperdal wat gewenning geeft o.a.).

Bewust zijn dat de mogelijkheid bestaat dat je een terug val kan krijgen kan juist die duidelijkhied bieden die je nodig hebt om niet meer te gebruiken op termijn.

De structuur van een baby / kind kan juist meer rust bieden dacht ik zo... Ook in combinatie met je studie (neemt niet weg dat dit niet eenvoudig is, maar wel te doen).

Veel geluk en succes.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Seresta (Oxazepam) lijkt mij niet de juiste medicatie voor mij... Denk dat ik daar weer iets te rustig van zal worden en ook daar treedt gewenning bij op (naast het feit dat het ook nog eens erg verslavend is).

Na de borstvoeding zal ik waarschijnlijk beginnen met Ritalin en als dat niet voldoende werkt, dan is dexedrine evt ook nog een mogelijkheid. Maar goed, zo ver zijn we nog niet. Eerst maar eens die kleine meid van mij datgene geven waar ze recht op heeft. Dat is voor mij nu sowieso het belangrijkste! Daarnaast krijg ik via de instelling waar ik bij loop voor mijn ADD op korte termijn coaching. Ben benieuwd! Ik hoop dat ik daaruit zal leren hoe ik een beetje structuur kan vinden in die chaotische kop van mij. :wink:

Astrix_7

Structuur bied rust uit eindelijk, denk dat je er wel veel aan gaat hebben. Idd Oxazepam / Seresta is op termijn (half jaar / een jaar) een uitkomst. Vooral het op een verantwoorde wijze afbouwen wordt nogal eens vergeten (door de gebruiker, maar ook bestaan er situaties waarin een huisarts dit vergeet te benoemen).

Straktuur is misschien beter heh :)

megatrippie

Belezen gebruiker
Hoi Marla,

Mooi report.
en veel herkenning.
Ik kom steeds meer mensen tegen op dit forum met ADD/ADHD.
Zelf heb ik ook ADD.
IK heb van alles al gebruikt maar pep en wiet hebben me behoorlijk te pakken gekregen en dat heb ik dan ook jaren gebruikt.
Ondertussen ben ik van dagelijks gebruiker een echte recreatieve gebruiker getransformeerd.
Speed en Wiet gebruik ik niet meer
MDMA nog zeer sporadisch.
Hier is geen therapie aan te pas gekomen.
chaos in mijn hoofd ... ja
voortdurend gedachtes in en uit mijn hoofd maar wel een enorme zelfkennis en inzicht in de problematiek die er bij mij maar ook bij anderen is.
Vanaf dat ik op hoogte ben van het bestaan van ADD zijn bij mij alle puzzelstukjes op zijn plaats gekomen.
ADD heb ik maar ik bepaal of ik gebruik of niet.
ik gebruik dus geen speed of wiet meer.
Ik rook niet meer.
wat ik gebruik gebruik ik op momenten dat het geen kwaad kan geen kinderen in de buurt en geen andere verantwoordelijkheden.
dat zijn gewoon keuzes daar zal geen therapie mij mee helpen.
Het kan dus ook zonder ritalin.
succes en bedankt voor het delen van je ervaringen.

lipsticknmascara

Bewuste gebruiker
Nou ik vind het eigenlijk echt wel mooi juist dat je door de LSD in zag dat het echt niet meer kon. Zo merk je ook maar weer dat sommige drugs echt mensen kunnen helpen en sommige drugs eigenlijk niet. Ik vind je report heel leerzaam en ik vind het ook onwijs goed dat je bent gestopt, gefeliciteerd met de zwangerschap! (ik heb nu uiteindelijk niet helemaal begrepen of ze al is geboren of niet)

Ik denk dat van iedereen op dit forum jij misschien nog wel het beste weet wat een terugval is en hoe het te voorkomen valt. Ik wens je veel succes, met alles!

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
lipsticknmascara zei:
Ik vind je report heel leerzaam en ik vind het ook onwijs goed dat je bent gestopt, gefeliciteerd met de zwangerschap! (ik heb nu uiteindelijk niet helemaal begrepen of ze al is geboren of niet)

De kleine is op 11 april geboren en maakt het heel goed! :) Leuk dat je door mijn ervaring zo veel geleerd hebt!

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Als eerste wil ik je nog feliciteren met je kindje :)

Ik vind het stom dat mensen hier zo negatief op reageren, ze onderschatten duidelijk de impact die lsd kan hebben. Ik heb al zoeen confronterende momenten gehad tijdens een normale paddotrip, en ben er zelfs erdoor gestopt met roken. Ik kreeg keer op keer tijdens het trippen het gevoel dat ik met roken mijn lichaam vernietigde... Dat heeft mij enorm geholpen, ik rook nog steeds niet terug.

En ja om iemand te veroordelen die speed gebruikt... Jongens dat is wel heel zwak he. Nog nooit iemand gekend die er problemen mee had? Het zit heel wat dieper dan jullie denken, en vaak is het voor een deel ook de fout van de maatschappij, wat we allemaal moeten doen, wat ons allemaal wordt opgelegd, de druk is enorm groot vaak... Ik wordt er soms ook gek van, niet dat ik dan drugs neem, maar ik begrijp het voor een volle 100 %.

En als iemand zoeen ervaring met ons deelt moeten wij die persoon steunen ipv verder in de grond boren... Negatief commentaar heeft zij niks aan. Ze weet zelf wel dat ze een probleem heeft, hoeven jullie haar echt niet te vertellen. Gewoon een beetje steun kan wonderen verrichten...

Mijn steun heb je Marla! Doe zo verder en veel plezier met je kindje!

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Sublimo zei:
Het zit heel wat dieper dan jullie denken, en vaak is het voor een deel ook de fout van de maatschappij, wat we allemaal moeten doen, wat ons allemaal wordt opgelegd, de druk is enorm groot vaak...
Sublimo zei:
En als iemand zoeen ervaring met ons deelt moeten wij die persoon steunen ipv verder in de grond boren.

KoxBox

Badass junkie
Sublimo zei:

Ik vind het stom dat mensen hier zo negatief op reageren, ze onderschatten duidelijk de impact die lsd kan hebben. Ik heb al zoeen confronterende momenten gehad tijdens een normale paddotrip, en ben er zelfs erdoor gestopt met roken. Ik kreeg keer op keer tijdens het trippen het gevoel dat ik met roken mijn lichaam vernietigde... Dat heeft mij enorm geholpen, ik rook nog steeds niet terug.

En ja om iemand te veroordelen die speed gebruikt... Jongens dat is wel heel zwak he. Nog nooit iemand gekend die er problemen mee had? Het zit heel wat dieper dan jullie denken, en vaak is het voor een deel ook de fout van de maatschappij, wat we allemaal moeten doen, wat ons allemaal wordt opgelegd, de druk is enorm groot vaak... Ik wordt er soms ook gek van, niet dat ik dan drugs neem, maar ik begrijp het voor een volle 100 %.

En als iemand zoeen ervaring met ons deelt moeten wij die persoon steunen ipv verder in de grond boren... Negatief commentaar heeft zij niks aan. Ze weet zelf wel dat ze een probleem heeft, hoeven jullie haar echt niet te vertellen. Gewoon een beetje steun kan wonderen verrichten...

Mooi stukje tekst moet ik zeggen!

Elohtibbar

Badass junkie
Sublimo zei:

Wie reageert er dan negatief hierop?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Met name op de eerste pagina, is wat commentaar te lezen, maar diegene kende mij en mijn situatie helemaal niet en bleek er achteraf ook gewoon behoorlijk naast te zitten. Deze vrouw is nog steeds lekker pepvrij en dolgelukkig met haar kindje! Er is voor mij nu een heel ander leven aangebroken, speed hoort daar iig niet meer in thuis. :wave:

Bovenaan