Truffels en MDMA

IrishCoffee

Experimenterende gebruiker
Hoi allemaal,

Ik en mijn vrienden zijn van plan voor de eerste keer truffels te gebruiken. Ik las dat bij het gebruik van psilocybine serotonine vrij komt. Alleen wilde we ook rond die tijd MDMA gebruiken bij een feestje. Dan zit er bijna 4 maanden tussen de laatste keer MDMA en aankomende.
Geven deze middelen een interferentie. Aangezien ze beide serotonine vrijmaken (als ik correct ben)?
EDIT: Ik lees net dat psilocybine alleen de heropname van serotonine remt en zelf ook als agonist optreed. Kan ik hieruit concluderen dat er geen serotonine wordt verbruikt en er dus geen interferentie is met MDMA?

Fool

Badass junkie
Sterker nog, Psilocine (en psylocybine) remmen de opname van serotonine helemaal niet, dit zou namelijk wel tot een (kleine) depletie van serotonine leiden. Het effect van truffels is enkel gebaseerd op het 'nadoen'(agonisme) van serotonine en zal niet van invloed zijn op je MDMA-pauze.

Wél zul je mogelijk een heel iets vertekend effect kunnen krijgen als je binnen korte tijd na elkaar truffels en MDMA doet. Voor truffels krijg je namelijk tolerantie doordat receptoren overgeprikkelt worden en zich verder terugtrekken, waardoor deze in de 1 á 2 weken erna minder gevoelig zijn voor stimulatie. MDMA heeft voor een klein deel ook effect op de receptoren waarop truffels aanspreken en dat zou dus mogelijk iets minder ter wege kunnen brengen. Hoe significant dit is durf ik niet te zeggen, MDMA doet namelijk veel meer dan alleen je psychedelische receptoren aanpakken. :)

IrishCoffee

Fool zei:
Sterker nog, Psilocine (en psylocybine) remmen de opname van serotonine helemaal niet, dit zou namelijk wel tot een (kleine) depletie van serotonine leiden. Het effect van truffels is enkel gebaseerd op het 'nadoen'(agonisme) van serotonine en zal niet van invloed zijn op je MDMA-pauze.

Wél zul je mogelijk een heel iets vertekend effect kunnen krijgen als je binnen korte tijd na elkaar truffels en MDMA doet. Voor truffels krijg je namelijk tolerantie doordat receptoren overgeprikkelt worden en zich verder terugtrekken, waardoor deze in de 1 á 2 weken erna minder gevoelig zijn voor stimulatie. MDMA heeft voor een klein deel ook effect op de receptoren waarop truffels aanspreken en dat zou dus mogelijk iets minder ter wege kunnen brengen. Hoe significant dit is durf ik niet te zeggen, MDMA doet namelijk veel meer dan alleen je psychedelische receptoren aanpakken. :)

Dankjewel voor de reactie. Ik zal het zo proberen in te plannen dat er nog 2 weken tussen de truffels en de MDMA zit. De truffels zijn wel iets wat ik graag zou willen proberen. MDMA heb ik al een keer gedaan dus is niet een must.

Is er nog een vuistregel voor de dosering van truffels? Ik ben van plan thee te zetten van gemalen truffels.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Die pakjes truffels zijn meestal 15 gram. Voor een eerste keer truffels kun je goed de helft nemen van zo'n pakje.

Bobsacamano

Badass junkie
Mijn eerste keer was 7 a8 gram en dat was leuk maar 10 gram is een fijne eerste keer denk ik.

Ik miste wel wat.

Mindless zei:
Die pakjes truffels zijn meestal 15 gram. Voor een eerste keer truffels kun je goed de helft nemen van zo'n pakje.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja, maar aan de andere kant heb ik ook mensen te hard (voor hun gevoel) zien gaan op een halve dosis. Je kunt voor de eerste trip denk ik beter een iets te zwakke trip hebben dan een te heftige. Dan weet je toch een beetje wat het is en kun je de volgende keer de dosis voorzichtig opvoeren. Hoeveel iemand er van merkt verschilt eigenlijk best wel veel per persoon heb ik gemerkt.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik zou de eerste keer ook gewoon voor een half doosje gaan, het verschilt inderdaad aanzienlijk hoe mensen er op reageren. Dan maar eventueel een iets wat tegenvallende eerste keer, lijkt me altijd nog beter dan een te zware eerste keer. Voor psychedelica moet je respect hebben en er rustig mee beginnen, pas als je een ervaren psychonaut bent kun je iets meer risico gaan nemen.

Bobsacamano

Badass junkie
Ik ben het hier wel mee eens hoor. Het was toen vooral dat ik merkte dat ik het jammer vond dat mijn vriendin op dat moment veel meer zag als ik en meemaakte. En dat wou ik natuurlijk ook. Maar ik had wel een topavond gehad.

Ik ben het wel erg eens met Mindless en Bee dat je beter voorzichtig kan zijn. En langzaam bouwt op je ervaring. Je kan namelijk erg in je eigen gedachten gaan zitten als het tegenzit. Maar zeer waarschijnlijk heb je een hele melige top tijd.

Psychedelibee zei:
Ik zou de eerste keer ook gewoon voor een half doosje gaan, het verschilt inderdaad aanzienlijk hoe mensen er op reageren. Dan maar eventueel een iets wat tegenvallende eerste keer, lijkt me altijd nog beter dan een te zware eerste keer. Voor psychedelica moet je respect hebben en er rustig mee beginnen, pas als je een ervaren psychonaut bent kun je iets meer risico gaan nemen.

IrishCoffee

Ik zie wel even vluchtig op internet dat er verschillende soorten zijn. De ene zou sterker zijn dan de andere. Ook al gaat het hier allemaal om dezelfde werkzame stof. Maakt de soort echt extreem veel uit?
Als ik thee wil zetten van de truffels. Moet ik dan gewoon dezelfde dosering (7,5g) aanhouden als bij het eten. We zouden in dat geval met 45 gram "Psilocybe Hollandia – Dutch Giants" de thee zetten en dat verdelen over 6 personen. Kan ik er ook vanuit gaan dat de psilocybine een beetje homogeen verdeeld is over de thee met goed roeren?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
IrishCoffee zei:
Ik zie wel even vluchtig op internet dat er verschillende soorten zijn. De ene zou sterker zijn dan de andere. Ook al gaat het hier allemaal om dezelfde werkzame stof. Maakt de soort echt extreem veel uit?
Als ik thee wil zetten van de truffels. Moet ik dan gewoon dezelfde dosering (7,5g) aanhouden als bij het eten. We zouden in dat geval met 45 gram "Psilocybe Hollandia – Dutch Giants" de thee zetten en dat verdelen over 6 personen. Kan ik er ook vanuit gaan dat de psilocybine een beetje homogeen verdeeld is over de thee met goed roeren?
In mijn ervaring zit er wel verschil in sterkte, maar die is niet zo extreem als dat ze je doen geloven. Net zoals dat het bullshit is dan de ene soort meer visueel is en de andere meer euforisch bijvoorbeeld. Zijn allemaal marketing trucjes...

Voor een thee kun je inderdaad gewoon dezelfde dosering aanhouden als met eten. Na goed roeren is het inderdaad goed verdeeld over de thee, dat is het voordeel aan water als oplosmiddel.

IrishCoffee

Psychedelibee zei:
IrishCoffee zei:
In mijn ervaring zit er wel verschil in sterkte, maar die is niet zo extreem als dat ze je doen geloven. Net zoals dat het bullshit is dan de ene soort meer visueel is en de andere meer euforisch bijvoorbeeld. Zijn allemaal marketing trucjes...

Voor een thee kun je inderdaad gewoon dezelfde dosering aanhouden als met eten. Na goed roeren is het inderdaad goed verdeeld over de thee, dat is het voordeel aan water als oplosmiddel.

Dankjewel. We gaan dan gewoon de thee zetten met 45 gram Hollandia. Ik hoop dat het wat is! Nog nooit eerder een psychedelica genomen.

Bobsacamano

Badass junkie
Ik zou als ik jou was de 45 gram klein snijden. Dan verdelen in 6 porties in thee glazen en daar san thee bij in gieten. Dan weet je zeker dat iedereen het zelfde heeft. Ook eet je de stukjes truffel op aan het eind.

IrishCoffee zei:
Psychedelibee zei:
IrishCoffee zei:

Dankjewel. We gaan dan gewoon de thee zetten met 45 gram Hollandia. Ik hoop dat het wat is! Nog nooit eerder een psychedelica genomen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Als je het heel fijn prakt (met een vork of zo) in plaats van snijdt met een mes, wordt het veel beter opgenomen. Dan hoef je die stukjes ook niet per se meer op te peuzelen.

Ik denk trouwens dat het eerlijker verdeeld wordt als je het allemaal samen in een pan met heet (niet kokend) water gooit, roert (en laat trekken voor 20 minuten) en het dan verdeeld over koppen in plaats van de stukjes eerst te verdelen. In de ene knol zit soms veel meer psilocybine dan in de andere. In water wordt het juist heel gelijkmatig verdeeld (tenminste, dat meen ik gehoord te hebben).

mikoz

Bewuste gebruiker
Mindless zei:
Als je het heel fijn prakt (met een vork of zo) in plaats van snijdt met een mes, wordt het veel beter opgenomen. Dan hoef je die stukjes ook niet per se meer op te peuzelen.

Ik denk trouwens dat het eerlijker verdeeld wordt als je het allemaal samen in een pan met heet (niet kokend) water gooit, roert (en laat trekken voor 20 minuten) en het dan verdeeld over koppen in plaats van de stukjes eerst te verdelen. In de ene knol zit soms veel meer psilocybine dan in de andere. In water wordt het juist heel gelijkmatig verdeeld (tenminste, dat meen ik gehoord te hebben).
Dat klopt. ik zou het ook zo doen.

MeejheM

Badass junkie
als het oplosbaar is in water, dan heb je toch een grote "pan" met hetzelfde?

Ik zou denken dat elke 100ml daarvan gelijk is aan elkaar. als je ieder glas los van elkaar prepareert krijg je nooit diezelfde uniformiteit. Al denk ik niet dat het heel veel uitmaakt. volgens mij is de ideale dosering per persoon verschillend, dus zal het niet uitmaken.

In elk geval veel plezier met zn zessen.

Bobsacamano

Badass junkie
Ja eigenlijk wel mee eens.

Mindless zei:

benzzzy

Badass junkie
Als ik jou was zou ik een kleine dosis mdma(max 150mg) bij de truffels te pakken om te trip in een goede richting te duwen
Overdrijf niet met de mdma want dat onderdrukt de trip als je teveel pakt

Bovenaan