Tripjargon

ddswns

Newbie
Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in de verschillen - van regio tot regio en meestal zelfs van vriendengroep tot vriendengroep - in taalgebruik rond drugs.
Gisteren zat ik me het hoofd te breken over hoe je, een beetje smakelijk, zegt dat je 'een trip gaat nemen'.
Ik heb in Belgisch Limburg weleens 'een trip afgooien' gehoord, maar gok dat het letterlijk vertaald Duits is - 'einen Trip schmeißen'.

Hoe zeggen jullie dit, zonder dat te ver van 'een trip(je) nemen' af staat?

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Screenshot_20220311-130546_Chrome.jpg

Niet op MDMA, Dit is een middel gebaseerd op je serotonine.

Spacen en trippen ervaar ik als 2 verschillende dingen.
Altijd word uitgelegd dat elke trip anders is. Maar je kan het effect vrij goed omlijnen, nog wat naspacen vind ik zo algemeen gebruikt worden. Terwijl een trip vanuit dit perspectief echt een trip is, 'good' trip of een bad trip.

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Ik vind ook dat 'trippen' niet past bij MDMA, maar toch zijn er veel mensen die zeggen op elk soort drugs te gaan trippen, dus daarom dat ik even verduidelijking vroeg, voor welke beleving hier alternatieve woorden werden gezocht.

StraatPiraat

Badass junkie
Even spacen, aan de space, opstijgen, vliegles/stukje vliegen, padvinden, diagonaal wandelen, horizon verbreden, ik mis er vast nog een paar maar zo noemen we t binnen de vriendengroep meestal

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik vind ook dat 'trippen' niet past bij MDMA, maar toch zijn er veel mensen die zeggen op elk soort drugs te gaan trippen, dus daarom dat ik even verduidelijking vroeg, voor welke beleving hier alternatieve woorden werden gezocht.

Trippen inderdaad duidelijk voor tripmiddelen, voor MDMA gebruiken de meeste mensen (ikzelf ook) spacen. Ik vind het lastiger voor drugs zoals pure stimulanten. Heb het dan meestal over ‘de ervaring’ in plaats van de trip of de space, of ik zet ‘trip’ tussen aanhalingstekens maar dat is ook nogal vaag natuurlijk. :’)

Rare dingen lullen op MDMA noemden wij vroeger van-de-kaart-praat (zuiden van Nederland) maar dat is ook gewoon algemeen geloof ik. :tongueout: En niet echt waar het topic over gaat.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Een suikerklontje zuur ( al heeft de liquid LSD vaak een fruitsmaak) en k-hole of holen.
Candyflip / happyflip opeens er zijn er nog zoveel meer 🤣

Neo-Shulginist

Badass junkie
Trippen inderdaad duidelijk voor tripmiddelen, voor MDMA gebruiken de meeste mensen (ikzelf ook) spacen. Ik vind het lastiger voor drugs zoals pure stimulanten. Heb het dan meestal over ‘de ervaring’ in plaats van de trip of de space, of ik zet ‘trip’ tussen aanhalingstekens maar dat is ook nogal vaag natuurlijk. :’)

Rare dingen lullen op MDMA noemden wij vroeger van-de-kaart-praat (zuiden van Nederland) maar dat is ook gewoon algemeen geloof ik. :tongueout: En niet echt waar het topic over gaat.
Inderdaad. Van de MDMA ga je spacen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Haha dan moet je wel flink wat LSD nemen trouwens.

Zoals ik hier in dit tripreport:

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Bovenaan