[Trigger warning!!!] Zelfmoord plegen - Beste methodiek?

Ilkandro

Newbie
Laat me beginnen door te zeggen dat ik al 5 jaar chronische pijn heb, en mijn vrouw en kinderen verloren ben ik een auto-ongeluk. Mijn geneesheer weigert om mij te helpen met een euthanasie omdat ik nog maar 34 jaar ben. Ik kan echter niet meer verder leven, want ondanks de constante pijn (ik neem hiervoor tramadol) is de grootste pijn die ik voel het gemis van mijn gezin. Heb sinds het ongeluk mijn werk verloren, en ben mijn huis ook amper uitgekomen. Mijn broer brengt mij elke week voeding en medicatie, en daar overleef ik op.

Dus ondanks het feit dat dit een zeer controversiële topic zou kunnen zijn, hoop ik toch dat op zijn minst één iemand hier de empathie kan opbrengen om mij te helpen met mijn verzoek. Welke combinatie van drugs, alcohol of andere middelen zou mij het beste kunnen helpen met zelfmoord? Ikzelf heb toegang tot tramadol, lormetazepam, alprazolam, fluoxetine, trazodone en bupropion. Heb getracht om zwaardere opiaten te verkrijgen via mijn geneesheer, maar zelfs dat heeft niet gewerkt. Ik heb amper sociale contacten, dus zou ook niet weten hoe ik aan zwaardere medicijnen/geneesmiddelen zou kunnen geraken. Ik ben radeloos, en hoop oprecht hulp te kunnen vinden.

Bedankt om mijn pleidooi te lezen.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Laat me beginnen door te zeggen dat ik al 5 jaar chronische pijn heb, en mijn vrouw en kinderen verloren ben ik een auto-ongeluk. Mijn geneesheer weigert om mij te helpen met een euthanasie omdat ik nog maar 34 jaar ben. Ik kan echter niet meer verder leven, want ondanks de constante pijn (ik neem hiervoor tramadol) is de grootste pijn die ik voel het gemis van mijn gezin. Heb sinds het ongeluk mijn werk verloren, en ben mijn huis ook amper uitgekomen. Mijn broer brengt mij elke week voeding en medicatie, en daar overleef ik op.

Dus ondanks het feit dat dit een zeer controversiële topic zou kunnen zijn, hoop ik toch dat op zijn minst één iemand hier de empathie kan opbrengen om mij te helpen met mijn verzoek. Welke combinatie van drugs, alcohol of andere middelen zou mij het beste kunnen helpen met zelfmoord? Ikzelf heb toegang tot tramadol, lormetazepam, alprazolam, fluoxetine, trazodone en bupropion. Heb getracht om zwaardere opiaten te verkrijgen via mijn geneesheer, maar zelfs dat heeft niet gewerkt. Ik heb amper sociale contacten, dus zou ook niet weten hoe ik aan zwaardere medicijnen/geneesmiddelen zou kunnen geraken. Ik ben radeloos, en hoop oprecht hulp te kunnen vinden.

Wat enorm verdrietig dat je, door begrijpelijke omstandigheden, het gevoel hebt dat je geen andere uitweg hebt dan te kiezen voor de dood.

Wij kunnen en gaan je hier echter niet bij helpen, en als moderators kunnen wij ook niet toestaan dat andere leden je hierbij zouden helpen.

Heb je psychische hulp?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Na regen komt zonneschijn. Ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten. Maar wel om hele andere reden.

Een van de tips bel met Sensoor , of 113online.nl.
Een luisterend oor kan zoveel frustraties weghalen door te ventileren / praten / bellen / chatten.

Alsjeblieft het leven is maar 1x zover we weten , probeer het verleden los te maken. En hobby's en leuke dingen doen zoveel mogelijk.

Geef niet op!
EMDR therapie kan een goede hulp hulp zijn.
Hulp kan je leven echt compleet veranderen ten betere.

Just my 2 cents.

Be safe!😇

N3K0

Badass junkie
zou mij het beste kunnen helpen met zelfmoord?
NEEEEEEEEE dat maakt mij en de rest van het forum een moordenaar.

Ga asjeblieft iets doen aan je situatie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik bedoel dan hulp zoeken he om je leven weer beter te maken.
Bel morgen a.u.b de dokter en ga met hem praten over een gezonde oplossing. Je vrouw en kinderen willen dat jij voor hun leeft!!
Je bent nog zo jong je hebt nog een heel leven voor je.

Sending some healing energy:redheart:

Laatst bewerkt:

De pen is van je zus

Bewuste gebruiker
Ik herken het gevoel en klote maar blijf naar je huisarts gaan en als je alles hebt geprobereerd kwa therapie en medicatie zou het moeten kunnen om euthanasie te doen. Dat vind ik zelf ook heel vermoeiend om weer in wachtlijsten te komen en weer allemaal aan te gaan als ik er geen energie meer voor heb.

Dat je 34 is geen geldige reden om te weigeren het mag vanaf je 18e. En anders een andere arts zoeken

Veel sterkte en succes en hoop dat je een manier vindt om het leven draagbaarder te kunnen maken.

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker

Ik kan niet en ik wil je niet helpen met je verzoek vanwege meerdere redenen maar mijn pm staat open voor jou als je het nodig hebt….

Cardboard

Wijs gebruiker
Ik wil je hier niet in helpen, er kan nog hoop zijn.. daarnaast, je bent me onbekend en weet niet wat ik aanricht als ik wél zou helpen.
Vind het heel verdrietig om te lezen vooral.

Kan verder alleen maar zeggen: houd contact met je arts en meld je met behulp van je arts eventueel aan bij expertise centrum euthanasie. Hoop dat het niet zo ver hoeft te komen voor je. Veel sterkte!

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @Ilkandro wat een hartverscheurend verhaal zeg. Persoonlijk vind ik dat ieder persoon het recht moet hebben zelf te oordelen over het einde van zijn leven. Maar zoals je hopelijk kunt begrijpen kunnen wij je niet helpen met die vraag. Daar hebben we in Nederland huisartsen voor.

Als deze huisarts je niet wilt helpen kun je overwegen een second opinion aan te vragen bij een andere. Verder raadt ik je aan om contact op te nemen met de zelfmoord preventie lijn: 113.

Heel veel sterkte en liefde toegewenst!

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
NEEEEEEEEE dat maakt mij en de rest van het forum een moordenaar.
Nee daar ben ik het niet helemaal mee eens... Mits je de persoon heeeel goed kent als in decenia's of familie van je is.
Ik zou mijn vader geholpen hebben met zijn euthanasie vorig jaar als dat niet mogelijk zou zijn geweest of niet mocht van de wet of andere reden. Dat zou van mij geen moordenaar maken maar een verlosser. Ik begrijp echt wat je zegt hoor en zeker dat we niet moeten helpen of adviseren hier op het forum hoe iemand het beste zichzelf van het leven kan beroven. Vooral op jongere leeftijd niet. Dus buiten iemand die helpt bestempelen als moordenaar ben ik het volledig met je eens.

Maar ik kan me voorstellen dat er niet veel ergere dingen zijn dan je gezin verliezen in een ongeluk. Een ouder hoort zijn kind niet te overleven en dan ook nog je geliefde. Zwaar heel zwaar zal dat voor je zijn @Ilkandro .. Geen woorden voor...... Toch zou ik de strijd om het mooie van de wereld weer te leren inzien aangaan. Ik denk (als ik zo vrij mag zijn) dat je verlorene dat hadden gewilt. Hoe verschrikkelijk ook maar op 34jarige leeftijd kan er nog een hoop mooie dingen gebeuren in je leven en dat heb je meer dan verdient!

Moeilijk een reactie te eindigen met zo'n droevig verhaal maar wens je alle sterkte, liefde en geluk toe voor je verdere leven waarvan ik hoop dat je die aangaat. Nogmaals heel veel sterkte gewenst

Laatst bewerkt:

Benjolink

Belezen gebruiker

Leef je nog??😥

Ella

Experimenterende gebruiker
Oké dus het probleem is niet de chronische pijn maar de ernstige depressie.
Je kunt wel degelijk een euthanasie traject starten maar daarvoor willen ze wel dat je eerst gezien wordt door meerdere psychiaters en ook de zwaarste behandeling hebt ondergaan zoals ECT. De moeder van mijn partner heeft 3 jaar geleden euthanasie aangevraagd en dat is goedgekeurd.
Niet alle huisartsen willen hier aan meewerken dus als je huidige huisarts dit niet wilt kun je een andere zoeken.

Ik zou even contact opnemen met de Nederlandse ereniging voor Vrijwillige Euthanasie.

Daar kunnen ze je helpen aan een arts die wel euthanasie wil verrichten bij je.

Je kunt een overdosis nemen maar daar zitten meerdere nadelen aan: je kunt een te lage dosis nemen waardoor je wel wakker wordt met een hersenbeschadiging.
Of je gaat een hele langzame pijnlijke dood tegemoet omdat je de verkeerde medicijnen hebt genomen.
En zeg je neemt een overdosis carfentanil oid dan zal iemand jouw lichaam vinden. Dat kan een verwant zijn of een hulpverlener. En je lichaam kan al gaan ontbinden. Het is een hele mensonterende toestand. Ik heb mijn allerbeste vriend zo gevonden in 2013 en heb dat nog steeds niet verwerkt. Weet wat je een ander aan kan doen.

Dus ik zou je eerst aan willen raden alle psychologische mogelijkheden nog te bekijken.
Mocht dat niet werken dan zou ik met klem euthanasie aanraden en geen zelfdoding.
Veel sterkte met het maken van de juiste keuze!!
❤️

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Daar kunnen ze je helpen aan een arts die wel euthanasie wil verrichten bij je.
Helaas niet.. maar je kan daar wel het 1 en ander regelen. Eerst gaven ze bijvoorbeeld de mogelijkheid tot iemand daar medisch volmacht te geven dat als je in coma raakt of iets ze je niet 'beter/proberen ' te redden. Maar dat doen ze nu al een paar jaar niet meer.
Er is wel 1 los 'ziekenhuis ' in Nederland waar dit wel besproken kan worden. De levenseindekliniek uit mijn hoofd. Dan zou je eerst getoetst worden voordat er een ja of nee komt. Meer info of methods wil ik niet delen..

Zou eerder iets anders aanraden maar dat druist tegen mijn principes in om dat te delen hier. Omdat je dan (erg) veeel betrouwbare methodes hebt.

En een website bestaat waar ze van de methoden allerlei verhalen hebben getypt die geverifieerd zijn.

Pb me niet voor deze bronnen maar vraag het dan aan den Einder. Hoewel dat niet eens hoeft als je zelf slim nadenkt over wat je moet zoeken. In de V.S heb je de **** online die ik als pdf heb. Maar de Nederlandse psychiater **** is ook voorstander van zo min mogelijk lijden.. mja succes met je zoektocht.

@Mevrouw Pløp @Eik @Mezelf @Roze Olifant @StimsalaBanne @MacLeod @Neman voel jullie vrij om mijn bericht te wijzigen. Vooral die naam dan van organisatie x.en wijzig dit dan ook.

En sidenote het is niet zo makkelijk om te doen. Soms hoort daar eerst een lange afbouw bij en zoveel verzamelen dat het toch nog een tijd kan duren op een paar humane (niet met meds/en of drank drugs , maar wel compleet pijnloos/k.o in paar tellen) methodes na. Maar die worden ook lastiger omdat ze door meldingen nu 3% of meer *** toevoegen.

Ik houd maar op met typen..
Maar met lidmaatschap bij de NVVE steun je alleen onderzoek en hun bedrijf. Staan geen methodes en ja ben zelf lid en staat niks (meer) vroeger wel.

Heb mijn eigen 'exit' iig wel klaarstaan staat er al ruim 2 jaar tot mijn (lumbale) radiculopathie te erg wordt.. Maar blijf voorlopig 'vrolijk' opiaten en benzodiazepines gebruiken. Tenminste tot de 80+mg oxycodon dagelijks niet meer voldoende is en fentanyl en of instanyl , of ergste scenario sufentanil wat eigenlijk alleen in ziekenhuizen beschikbaar is tenzij je een arts etc iemand kent 😇 zal ik zo lang mogelijk willen genieten van het leven tot het geen genieten meer is...

Peace

Laatst bewerkt:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
@Mevrouw Pløp @Eik @Mezelf @Roze Olifant @StimsalaBanne @MacLeod @Neman voel jullie vrij om mijn bericht te wijzigen. Vooral die naam dan van organisatie x.en wijzig dit dan ook.
Hey Tijdloos, volgens mij zeg je niets dat in strijd is met de forumregels. Ik zie geen reden jouw post aan te gaan passen.

Helaas niet.. maar je kan daar wel het 1 en ander regelen.
Excuses als ik verkeerde of onvolledige info gaf. Volgens mij weten mensen als jij en @Ella veel meer over dit onderwerp. Goed om te zien dat die info respectvol wordt gedeeld. Persoonlijk vind ik dat mensen zelf moeten kunnen beslissen over hun levenseinde zo lang dit respectvol en zorgvuldig begeleid kan worden.

Heb mijn eigen 'exit' iig wel klaarstaan staat er al ruim 2 jaar tot mijn (lumbale) radiculopathie te erg wordt..
Ik weet niet zo goed wat radiculopathie precies is. Maar als ik me goed herinner kamp je al heel lang met chronische pijnklachten toch? Lijkt me echt heel zwaar! Heel veel sterkte gewenst. Hopelijk kun je nog een lange tijd voldoening halen uit je aanwezigheid op deze aardbol.

Bovenaan